E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5306
    • Pirkkala

    Tervehdys, kardaanin asennushommasta taas kysymyksiä. yhdistelmä on siis 540 bemari, 530 manuaalilaatikko, ja kardaani. perään (typ 210, välitys 3.15 kotoisin kai 750 e32) vaihdoin sopivan laipan, joka oli kokonaispituudeltaan ehkä noin 5mm lyhyempi kuin entinen laippa.

    No, kardaanin asennuksessa huomasin, että kun molemmat päät oli asennettu, ja aloin nostamaan keskilaakeria kohdalleen, tuntui että ahistais pituussuunnassa?? siis tuntuu että kardaani liian pitkä.

    Eikös vakionopeusnivel pitäisi olla suunnilleen liikevaransa keskikohdalla kun kardaani asennettuna? nyt tuntus että ihan lyhimmillään.

    Lisäksi keskilaakerin kiinnityspultit sattuu silleen, että pultti tulee aivan hahlon perälle, siten että eteenpäin ei ole enää varaa laakeria työntää, ja eikö siihen pitäs laittaa ihan pieni pänninki eteenpäin?

    Tää kovan onnen kardaani alkaa jo harmittaa.


    Koska laatikko ja kardaani ovat molemmat 530:stä, niin syyllinen on perä?

    Onko perä siis erimittainen 188 vs. 210? vai voiko tuokin laippa olla väärä?

    530:ssähän on vakiona 188 perä? ja 540:ssä taas 210, ainakin realoem:n mukaan.
    Last edited by Urpo_rotta; 09-04-2013, 22:08.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • jepe-
      BTCF Member
      • Feb 2008
      • 714
      • Kotka

      Pitäisköhän huolestua kun jäähdytinneste säiliössä oli vaahtoa? Öljy tikusta kun katsoin niin öljyt kuitenkin puhtaat.

      Vaikuttaako jäähdytinneste säiliön korkki miten? Mulla on yksi missä luku 140 ja paikallaan olevassa 200. Eikö nää ole jotain paine lukuja?
      Alpina B10 3.3 Touring
      Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2110
        • ǝɓuᴉʌʎH

        Originally posted by jepe- View Post
        Pitäisköhän huolestua kun jäähdytinneste säiliössä oli vaahtoa? Öljy tikusta kun katsoin niin öljyt kuitenkin puhtaat.

        Vaikuttaako jäähdytinneste säiliön korkki miten? Mulla on yksi missä luku 140 ja paikallaan olevassa 200. Eikö nää ole jotain paine lukuja?
        Kyllähän nuo luvut ilmoittaa painetta. 200 = 2bar ja 140 luultavasti 1,4bar.
        Omasta mielestä ei kuuluisi säiliössä olla vaahtoa.. Viisaammat korjatkaa..
        Miltä näyttää paisarin ja öljyn korkki? Onko "majoneesia"?
        Last edited by SushiX; 10-04-2013, 16:28.
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • 426Hemi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 621
          • Pälkäne

          Originally posted by jepe- View Post
          Pitäisköhän huolestua kun jäähdytinneste säiliössä oli vaahtoa? Öljy tikusta kun katsoin niin öljyt kuitenkin puhtaat.

          Vaikuttaako jäähdytinneste säiliön korkki miten? Mulla on yksi missä luku 140 ja paikallaan olevassa 200. Eikö nää ole jotain paine lukuja?
          Katso onko moottoriöljy harmaata tai lisääntynyt. Vaahtoa sielä kyllä ei kuulu olla, joten jotain matoja hyvin todennäköisesti on. Etkä ole sekottanut erilaisia pakkasnesteitä keskenään...? Kuvaa?

          Mites lämpöjen kanssa, pysyykö aisoissa sen jälkeen kun on lämpimäksi lämmennyt?
          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

          Comment

          • jepe-
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 714
            • Kotka

            Auto seisoi jokusen tunnin ja vaahto oli hävinnyt, jäähdytinneste normaalin väristä kun vaahto hävisi, ei sekotettu eri värejä, pelkästään vihreää.

            Öljymäärä ei ole lisääntynyt ja oli ihan normaalin väristä, oikeastaan melko mustaa, nekin pitäisi vaihdella. Jäähdytinneste säiliön korkissa ei ollut "majoneesia", eli ihan normaali. Öljykorkissa jotain mömmöä mutta tais olla ihan vaan karstaa tai jotain likaa muuten. Eikä sielläkään sisällä näkynyt mitään.

            Lämmöt pysyy normaalissa kun lämpenee, mutta jäähdytinneste vuoto ongelma on vielä, joutunut lisäilemään kun vuotaa. Tänään ei kyllä ole taas vuotanut ja lämmötkin pysynyt normaalilla.
            Alpina B10 3.3 Touring
            Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

            Comment

            • jepe-
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 714
              • Kotka

              sen verran näin että öljynsuodatin jalan takaa jossain vuotopaikka. Näyttäisi että lohkoa pitkin valuu. Nyt mietin että onko tuolla kohdilla mitään mahdollista vuotopaikkaa kun kannen välistä?

              Vesipumpun seutu kuitenkin kuiva ainakin edestäpäin. Voiko se edes taaksepäin mitenkään vuotaa? Letkut mitkä menee jonnekkin vesipumpun taakse imusarjan alla oli kuivia..

              Öljyt ja jäähdytinnesteet edelleen siistit, vaahtoa ei ole uudestaan tullut. Eikä haise bensakaan nesteen seassa.
              Last edited by jepe-; 11-04-2013, 16:09.
              Alpina B10 3.3 Touring
              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

              Comment

              • jepe-
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 714
                • Kotka

                Näin sateella olis mukava kun pyyhkijät toimisi oikein.
                Ongelmana se että pyyhkijät toimii kyllä mutta alaspäin kun painaa eli pitäisi kerran pyyhkiä, ne pyyhkivät hetken ja pysähtyvät keskelle lasia.
                Tihku ja kokoajan pyyhinnässä jäävät pyyhkimään ja loppuu kun loppuu.

                Vaikeasti selitetty, ja ärsyttävä vika.
                Alpina B10 3.3 Touring
                Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                Comment

                • Aspoi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 222
                  • Ylöjärvi

                  Ei mitään.
                  Last edited by Aspoi; 14-04-2013, 16:17.
                  Nyt: E36 323i M-Sport
                  Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

                  Comment

                  • Bode86
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 569
                    • Kajaani

                    Laitetaan tännekki eli

                    Mitenkäs tollasessa e34:ssa 8,5x17 ET13 vanne mahtuu muilla pyörimään edessä.
                    Itsellä näyttäisi ottavan tukivarteen vanne kiinni, niin miten porukka ne on saanu pyörimään alla raapimatta?
                    nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                    ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                    Sotkamo connection

                    Comment

                    • 426Hemi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 621
                      • Pälkäne

                      Originally posted by Bode86 View Post
                      Laitetaan tännekki eli

                      Mitenkäs tollasessa e34:ssa 8,5x17 ET13 vanne mahtuu muilla pyörimään edessä.
                      Itsellä näyttäisi ottavan tukivarteen vanne kiinni, niin miten porukka ne on saanu pyörimään alla raapimatta?

                      Tukivarteen? Eikö sen isolla et.llä pitäis olla ongelma? Mulla oli joskus m5ssä 8x17 et 20 ja 20mm spaceri ja mahtui hyvin kääntymään renkaat tappiin vaikka oli matala. Oli tosin camber säädettävä yläpää.
                      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                      Comment

                      • icecold
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 2337
                        • 🌍

                        Originally posted by Bode86 View Post
                        Laitetaan tännekki eli

                        Mitenkäs tollasessa e34:ssa 8,5x17 ET13 vanne mahtuu muilla pyörimään edessä.
                        Itsellä näyttäisi ottavan tukivarteen vanne kiinni, niin miten porukka ne on saanu pyörimään alla raapimatta?
                        Ei kyllä pitäis ottaa.

                        Joko sulla on vanne eri spekseillä tai sitten jotain muuta vialla. :think

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16421
                          • Leppävirta

                          Originally posted by Bode86 View Post
                          Laitetaan tännekki eli

                          Mitenkäs tollasessa e34:ssa 8,5x17 ET13 vanne mahtuu muilla pyörimään edessä.
                          Itsellä näyttäisi ottavan tukivarteen vanne kiinni, niin miten porukka ne on saanu pyörimään alla raapimatta?
                          ei kyllä pitäis mihinkään ottaa kiinni. Itsellä oli myös samoin speksein vanteet E34:ssa 235/45 renkain
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E32 Diamantscwharz 750iL '94

                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • bimmerjones
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2010
                            • 1006
                            • Nurmoo

                            M20B20 käy huonoa tyhjäkäyntiä jos ollenkaan. jotenkuten kun kierrokset saa nilkutettua 3000rpm niin kestää pintakaasullapainelua 4000rpm asti kuulostaen täysin normaalilta :think mistä rupeaisin vikaa selvittämään
                            Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
                            E39 523i köyrinki
                            _____________________________________________
                            Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1

                            Comment

                            • Bode86
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 569
                              • Kajaani

                              Originally posted by 426Hemi View Post
                              Tukivarteen? Eikö sen isolla et.llä pitäis olla ongelma? Mulla oli joskus m5ssä 8x17 et 20 ja 20mm spaceri ja mahtui hyvin kääntymään renkaat tappiin vaikka oli matala. Oli tosin camber säädettävä yläpää.
                              Originally posted by icecold View Post
                              Ei kyllä pitäis ottaa.

                              Joko sulla on vanne eri spekseillä tai sitten jotain muuta vialla. :think
                              Originally posted by Haju69 View Post
                              ei kyllä pitäis mihinkään ottaa kiinni. Itsellä oli myös samoin speksein vanteet E34:ssa 235/45 renkain

                              Siinäpä se nimenomaan vanne ottaa tukivarteen kiinni ei kumi. Kumeina 225/45R17 renkaat.
                              Tässäpä sitä onkin sitten mietitty et onko jossain jotain väljää mistä tämä johtuu vai mikä mättää.
                              Vanne ottaa kiinni sekä ylös tunkattuna, että renkaillaan ollessa.
                              Pitänee vielä sitten tarkastaa vanteiden speksit, mutta mitä katoin niin muistelisin ja sellaisilla ne ostinkin. kyllä et oli tuo 8,5x17 ET13.

                              Ja vannehan ottaa kiinnii ääriasentoon käännettäessä ja nimenomaan siihen takapuolen tukivarteen.
                              nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                              ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                              Sotkamo connection

                              Comment

                              • aakoo
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 777
                                • Espoo

                                Originally posted by Bode86 View Post
                                Siinäpä se nimenomaan vanne ottaa tukivarteen kiinni ei kumi. Kumeina 225/45R17 renkaat.
                                Tässäpä sitä onkin sitten mietitty et onko jossain jotain väljää mistä tämä johtuu vai mikä mättää.
                                Vanne ottaa kiinni sekä ylös tunkattuna, että renkaillaan ollessa.
                                Pitänee vielä sitten tarkastaa vanteiden speksit, mutta mitä katoin niin muistelisin ja sellaisilla ne ostinkin. kyllä et oli tuo 8,5x17 ET13.

                                Ja vannehan ottaa kiinnii ääriasentoon käännettäessä ja nimenomaan siihen takapuolen tukivarteen.
                                Tosiaan, ei kyllä pitäisi millään ottaa kiinni. Vanteen ET on helppo mitata itsekin:
                                1) Lyöt pyörän lattialle
                                2) Otat mitan ja jonkun tarpeeksi pitkän suoran esineen, lankun tms, joka yltää pyörän halkaisijan yli
                                3) Mittaat lattiasta lankkuun matkan, jonka puolitat
                                4) Mittaat matkan kiinnityspinnasta lankkuun. Vähennä tämä äsken puolitetusta luvusta
                                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                                Comment

                                Working...
                                X