Tervehdys, kardaanin asennushommasta taas kysymyksiä. yhdistelmä on siis 540 bemari, 530 manuaalilaatikko, ja kardaani. perään (typ 210, välitys 3.15 kotoisin kai 750 e32) vaihdoin sopivan laipan, joka oli kokonaispituudeltaan ehkä noin 5mm lyhyempi kuin entinen laippa.
No, kardaanin asennuksessa huomasin, että kun molemmat päät oli asennettu, ja aloin nostamaan keskilaakeria kohdalleen, tuntui että ahistais pituussuunnassa?? siis tuntuu että kardaani liian pitkä.
Eikös vakionopeusnivel pitäisi olla suunnilleen liikevaransa keskikohdalla kun kardaani asennettuna? nyt tuntus että ihan lyhimmillään.
Lisäksi keskilaakerin kiinnityspultit sattuu silleen, että pultti tulee aivan hahlon perälle, siten että eteenpäin ei ole enää varaa laakeria työntää, ja eikö siihen pitäs laittaa ihan pieni pänninki eteenpäin?
Tää kovan onnen kardaani alkaa jo harmittaa.
Koska laatikko ja kardaani ovat molemmat 530:stä, niin syyllinen on perä?
Onko perä siis erimittainen 188 vs. 210? vai voiko tuokin laippa olla väärä?
530:ssähän on vakiona 188 perä? ja 540:ssä taas 210, ainakin realoem:n mukaan.
No, kardaanin asennuksessa huomasin, että kun molemmat päät oli asennettu, ja aloin nostamaan keskilaakeria kohdalleen, tuntui että ahistais pituussuunnassa?? siis tuntuu että kardaani liian pitkä.
Eikös vakionopeusnivel pitäisi olla suunnilleen liikevaransa keskikohdalla kun kardaani asennettuna? nyt tuntus että ihan lyhimmillään.
Lisäksi keskilaakerin kiinnityspultit sattuu silleen, että pultti tulee aivan hahlon perälle, siten että eteenpäin ei ole enää varaa laakeria työntää, ja eikö siihen pitäs laittaa ihan pieni pänninki eteenpäin?
Tää kovan onnen kardaani alkaa jo harmittaa.
Koska laatikko ja kardaani ovat molemmat 530:stä, niin syyllinen on perä?
Onko perä siis erimittainen 188 vs. 210? vai voiko tuokin laippa olla väärä?
530:ssähän on vakiona 188 perä? ja 540:ssä taas 210, ainakin realoem:n mukaan.
Comment