Originally posted by r0nx
View Post
E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tuppiman View PostMahtaakohan viiskaksvitosen ilmanoton kumihaitari putki (Tuotenumero: 13541726634) sopia kaks litraseen, vai onko kovastikkin erilainen? Kun Schmiedmannilla loppu kakslitraseen nuo putket, ja meikäläisen bemarissa se on aika pahasti halki..Nykyisin: VW Crafter '20+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Mitäs kaikkee tohon m50b20 kannattaa samalla vaihtaa, jos alkaa tota jakopäätä laittelemaan, ketju ja sen kiristimet ainakin, mutta onko vielä jotain muuta?nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
Sotkamo connection
Comment
-
-
Originally posted by Bode86 View PostMitäs kaikkee tohon m50b20 kannattaa samalla vaihtaa, jos alkaa tota jakopäätä laittelemaan, ketju ja sen kiristimet ainakin, mutta onko vielä jotain muuta?
Rattaiden kunto pitää tarkistaa ja varautua uusimaan.
Korkeilla kilometreillä on vähän hanakala sanoa että mitä kannattaa uusia, jokaisen osan mittaus ja arviointi syövät aikaa ja sokkona uusiminen syö rahaa.
Jos omaa e34 moottoriasi meinaat, niin kannattaa miettiä että josko vain vaihtaisit vähemmän ajetun tilalle, voisi olla halvempi ja ehkä jopa pitkäikäisempi vaihtoehto.
Ja onhan siinä sekin vaihtoehto että ihan vahingossa toimittavat vaikka vähän isomman koneen sulleOlli.
Comment
-
-
Hommasin käytettynä tämännäköisen valojen kork.säätömoottorin. Kuulemma otettu E34 -91:stä. Mutta eihän tuo osa sovi umpion kehikkoon kiinni, koska tuo pallopää on liian iso. Vanhassa on paljon pienempi ja se on siis -95 vuosimallista. Muuten osa sopisi, eli sähköliitin on sama sekä kiinnitystapa.
WTF?Last edited by pheno; 08-10-2013, 11:53.
Comment
-
-
Mistä voisi kuulua suhinaa auton sisätiloihin tyhjäkäynnillä ja osakaasulla?
Auto on 525 24V jossa on ollut sinnikästä käyntivikaa:
Vaikka ^ threadissa toisin todetaan, ei vika ole kuitenkaan poistunut, anturin vaihdon jälkeen toimi pitkän aikaa hienosti, mutta vika on taas palannut.
Aiheeseen: Tyhjäkäynnillä ja osakaasulla kuuluu kovaääninen suhina sisälle, kuulostaisi tulevan apukuskin puolelta edestä päin. Ääni pienenee mitä enemmän painaa kaasua ja kaasu pohjassa katoaa kokonaan. Ääni ei ole riippuvainen kierrosluvusta tai ajonopeudesta.
Konehuoneen puolella sama ääni kuuluu tarkkaan kuunneltaessa vaimeasti, mutta hukkuu moottorin ääneen. Kysymys kuuluu, meneekö auton sisällä jotakin alipaineletkuja tms. joka voisi vuotaessaan äänen aiheuttaa? Kulutusmittari, valojen korkeudensäätö, lämmityslaitteen säätimet ym. lienee toimivan sähköisesti?
Ja vielä: Voisiko imuvuoto häritä koneen käyntiä vain ajoittain?e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
e34 540iA Lazurblau
EX:
e34 525i Lazurblau
e34 535i Lazurblau
e36 316i Schwarz II
Comment
-
-
Originally posted by Slant 6 View PostMistä voisi kuulua suhinaa auton sisätiloihin tyhjäkäynnillä ja osakaasulla?
Puhdista antureiden sisällä olevat vaahtomuovit.
Ääni kuuluu hieman kaikissa e34 autoissa, mutta sen ei pitäisi olla häiritsevän kova vaan hukkua muuhun meluun.
Voit myös testata mitä tapahtuu jos tulppaa sisällä olevat letkut, ilman ilmastointia oleva e34 toimii aivan kohtuullisesti ilman noita letkujakin, omastani oli vänkärin puoleinen tulpattu varmaan 1,5 vuotta ennenkuin edes huomasin asian.
Suhina hävisi kun puhdistin tuon mainitsemani vaahtomuovin.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostNo stefat ja tiivisteet olivat varmaan itsestäänselvyys.
Rattaiden kunto pitää tarkistaa ja varautua uusimaan.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostHommasin käytettynä tämännäköisen valojen kork.säätömoottorin. Kuulemma otettu E34 -91:stä. Mutta eihän tuo osa sovi umpion kehikkoon kiinni, koska tuo pallopää on liian iso. Vanhassa on paljon pienempi ja se on siis -95 vuosimallista. Muuten osa sopisi, eli sähköliitin on sama sekä kiinnitystapa.
WTF?
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostTuossa linkissähän on myös suurempi tuo pallopää vaihtoehtona tuossa kuvassa, lienee siis erillaisia eri malleissa, mutta mitä tulee käytettyihin moottoreihin niin kannattaa varautua että tekevät niitä surullisia aiheettomia check control herjoja, siispä laittaisin ainakin itse ihan uuden tilalle jos haluaa varmasti toimivan.
Comment
-
-
Tuo metallinen tappi, jossa "pallo" on, on kierteellä moottorissa.
Eli pyörität ruuvarilla "pallossa olevasta kannasta" aukipäin, tietyssä kohtaa moottorin liikerata loppuu, pyörität lisää, niin kierteen pitäisi lähteä aukeamaan, ja saat kepin irti säätömoottorista.
Se, miten hyvin tämä toimii paljon elämää nähneessä moottorissa on eriasia.
Comment
-
-
Mitä keinoja on saada jarrupalojen kuluneisuusvalon sammumaan kojetaulusta? Vaihdoin palat ja vieläkin se siellä punasena törröttää. Pitääkö käyttää kuittauttamassa vaiko onko siihen jotain yhdistelmää?
Autohan oli -92 e34 520E34 520iA -92 Vulkangrau
Ex: Toyota Corolla 1.6i & 1.3i -87 & 91, Ford Sierra 1.6i -92
Comment
-
-
Originally posted by 525TurboIC View PostSinne pitää se kulumisanturi kans lisätä... Ei maksa montaa euroa uus.E34 520iA -92 Vulkangrau
Ex: Toyota Corolla 1.6i & 1.3i -87 & 91, Ford Sierra 1.6i -92
Comment
-
-
Saakohan ton umpion purettua mitenkä? Koitin vaihtaa parkkipolttimoita mut mut se vitun tulppa olikin haperoa ja seurauksen mulla pyörii umpion sisällä nyt parkkipolttimo jos toinenkin... Samallahan vaihtas lyhkäsien lasit molemmat...E46 320i Coupé -02
ex E36 318ia Touring -96
ex E34 535ia -91
ex E34 525i -91
Comment
-
Comment