memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heiska
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 2023
    • Mikkeli

    Originally posted by r0nx View Post
    Mitkä kiinnikkeet kannattaa vaihtaa samalla kun vaihtaa autoon shadowline listat?

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...99&hg=51&fg=20
    Osa nro 2 kannattaa vaihtaa. Ite kun irrotin, ni 90% klipsuista meni rikki ja loput oli haperoita. Niitä menee muistaakseni 10-12 kpl per puoli

    Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

    Comment

    • toNmbbA
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2009
      • 2332
      • Espoo

      Originally posted by Tuppiman View Post
      Mahtaakohan viiskaksvitosen ilmanoton kumihaitari putki (Tuotenumero: 13541726634) sopia kaks litraseen, vai onko kovastikkin erilainen? Kun Schmiedmannilla loppu kakslitraseen nuo putket, ja meikäläisen bemarissa se on aika pahasti halki..
      Ei käy. m50b25 kumi huomattavasti suurempi halkaisijaltaan kuin m50b20.
      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

      Comment

      • Bode86
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 569
        • Kajaani

        Mitäs kaikkee tohon m50b20 kannattaa samalla vaihtaa, jos alkaa tota jakopäätä laittelemaan, ketju ja sen kiristimet ainakin, mutta onko vielä jotain muuta?
        nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
        ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
        Sotkamo connection

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by Bode86 View Post
          Mitäs kaikkee tohon m50b20 kannattaa samalla vaihtaa, jos alkaa tota jakopäätä laittelemaan, ketju ja sen kiristimet ainakin, mutta onko vielä jotain muuta?
          No stefat ja tiivisteet olivat varmaan itsestäänselvyys.

          Rattaiden kunto pitää tarkistaa ja varautua uusimaan.

          Korkeilla kilometreillä on vähän hanakala sanoa että mitä kannattaa uusia, jokaisen osan mittaus ja arviointi syövät aikaa ja sokkona uusiminen syö rahaa.

          Jos omaa e34 moottoriasi meinaat, niin kannattaa miettiä että josko vain vaihtaisit vähemmän ajetun tilalle, voisi olla halvempi ja ehkä jopa pitkäikäisempi vaihtoehto.

          Ja onhan siinä sekin vaihtoehto että ihan vahingossa toimittavat vaikka vähän isomman koneen sulle
          Olli.

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1998
            • Tampere

            Hommasin käytettynä tämännäköisen valojen kork.säätömoottorin. Kuulemma otettu E34 -91:stä. Mutta eihän tuo osa sovi umpion kehikkoon kiinni, koska tuo pallopää on liian iso. Vanhassa on paljon pienempi ja se on siis -95 vuosimallista. Muuten osa sopisi, eli sähköliitin on sama sekä kiinnitystapa.



            WTF?
            Last edited by pheno; 08-10-2013, 11:53.

            Comment

            • Slant 6
              BTCF Member
              • May 2013
              • 71
              • Satakunta

              Mistä voisi kuulua suhinaa auton sisätiloihin tyhjäkäynnillä ja osakaasulla?

              Auto on 525 24V jossa on ollut sinnikästä käyntivikaa:


              Vaikka ^ threadissa toisin todetaan, ei vika ole kuitenkaan poistunut, anturin vaihdon jälkeen toimi pitkän aikaa hienosti, mutta vika on taas palannut.

              Aiheeseen: Tyhjäkäynnillä ja osakaasulla kuuluu kovaääninen suhina sisälle, kuulostaisi tulevan apukuskin puolelta edestä päin. Ääni pienenee mitä enemmän painaa kaasua ja kaasu pohjassa katoaa kokonaan. Ääni ei ole riippuvainen kierrosluvusta tai ajonopeudesta.

              Konehuoneen puolella sama ääni kuuluu tarkkaan kuunneltaessa vaimeasti, mutta hukkuu moottorin ääneen. Kysymys kuuluu, meneekö auton sisällä jotakin alipaineletkuja tms. joka voisi vuotaessaan äänen aiheuttaa? Kulutusmittari, valojen korkeudensäätö, lämmityslaitteen säätimet ym. lienee toimivan sähköisesti?

              Ja vielä: Voisiko imuvuoto häritä koneen käyntiä vain ajoittain?
              e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
              e34 540iA Lazurblau
              EX:
              e34 525i Lazurblau
              e34 535i Lazurblau
              e36 316i Schwarz II

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                Originally posted by Slant 6 View Post
                Mistä voisi kuulua suhinaa auton sisätiloihin tyhjäkäynnillä ja osakaasulla?
                Jalkatiloissa on sisäilman lämpöanturit, niiden läpi imetään moottorin alipaineella ilmaa.

                Puhdista antureiden sisällä olevat vaahtomuovit.

                Ääni kuuluu hieman kaikissa e34 autoissa, mutta sen ei pitäisi olla häiritsevän kova vaan hukkua muuhun meluun.

                Voit myös testata mitä tapahtuu jos tulppaa sisällä olevat letkut, ilman ilmastointia oleva e34 toimii aivan kohtuullisesti ilman noita letkujakin, omastani oli vänkärin puoleinen tulpattu varmaan 1,5 vuotta ennenkuin edes huomasin asian.

                Suhina hävisi kun puhdistin tuon mainitsemani vaahtomuovin.
                Olli.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14579
                  • Oulu

                  Originally posted by Rocla View Post
                  No stefat ja tiivisteet olivat varmaan itsestäänselvyys.

                  Rattaiden kunto pitää tarkistaa ja varautua uusimaan.
                  No rattaat toki on uusittava, jos ketjukin menee uusiksi. Ei tuo M50 jakopää nii kallis ole laittaa uusiksi.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Radon
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 463
                    • Suomi-Finland

                    Originally posted by pheno View Post
                    Hommasin käytettynä tämännäköisen valojen kork.säätömoottorin. Kuulemma otettu E34 -91:stä. Mutta eihän tuo osa sovi umpion kehikkoon kiinni, koska tuo pallopää on liian iso. Vanhassa on paljon pienempi ja se on siis -95 vuosimallista. Muuten osa sopisi, eli sähköliitin on sama sekä kiinnitystapa.



                    WTF?
                    Tuossa linkissähän on myös suurempi tuo pallopää vaihtoehtona tuossa kuvassa, lienee siis erillaisia eri malleissa, mutta mitä tulee käytettyihin moottoreihin niin kannattaa varautua että tekevät niitä surullisia aiheettomia check control herjoja, siispä laittaisin ainakin itse ihan uuden tilalle jos haluaa varmasti toimivan.

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1998
                      • Tampere

                      Originally posted by Radon View Post
                      Tuossa linkissähän on myös suurempi tuo pallopää vaihtoehtona tuossa kuvassa, lienee siis erillaisia eri malleissa, mutta mitä tulee käytettyihin moottoreihin niin kannattaa varautua että tekevät niitä surullisia aiheettomia check control herjoja, siispä laittaisin ainakin itse ihan uuden tilalle jos haluaa varmasti toimivan.
                      pointtina oli lähinnä se, että miten/mihin sen isomman pallopään saa kiinni, kun luullaksen valojen kehikko ja kiinnitysosat on samoja? Pieni dilemma tässä

                      Comment

                      • Klasu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 546
                        • Helsinki

                        Tuo metallinen tappi, jossa "pallo" on, on kierteellä moottorissa.

                        Eli pyörität ruuvarilla "pallossa olevasta kannasta" aukipäin, tietyssä kohtaa moottorin liikerata loppuu, pyörität lisää, niin kierteen pitäisi lähteä aukeamaan, ja saat kepin irti säätömoottorista.

                        Se, miten hyvin tämä toimii paljon elämää nähneessä moottorissa on eriasia.

                        Comment

                        • Lipputanko
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 93
                          • Oulu

                          Mitä keinoja on saada jarrupalojen kuluneisuusvalon sammumaan kojetaulusta? Vaihdoin palat ja vieläkin se siellä punasena törröttää. Pitääkö käyttää kuittauttamassa vaiko onko siihen jotain yhdistelmää?

                          Autohan oli -92 e34 520
                          E34 520iA -92 Vulkangrau

                          Ex: Toyota Corolla 1.6i & 1.3i -87 & 91, Ford Sierra 1.6i -92

                          Comment

                          • 525TurboIC
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 663
                            • Pomarkku

                            Sinne pitää se kulumisanturi kans lisätä... Ei maksa montaa euroa uus.

                            Comment

                            • Lipputanko
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 93
                              • Oulu

                              Originally posted by 525TurboIC View Post
                              Sinne pitää se kulumisanturi kans lisätä... Ei maksa montaa euroa uus.
                              Uusimpa koko kamppeen siis, uudet johdot oli palojen mukana mutta katson asian uudelleen!
                              E34 520iA -92 Vulkangrau

                              Ex: Toyota Corolla 1.6i & 1.3i -87 & 91, Ford Sierra 1.6i -92

                              Comment

                              • Hege_
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 170
                                • Lappeenranta

                                Saakohan ton umpion purettua mitenkä? Koitin vaihtaa parkkipolttimoita mut mut se vitun tulppa olikin haperoa ja seurauksen mulla pyörii umpion sisällä nyt parkkipolttimo jos toinenkin... Samallahan vaihtas lyhkäsien lasit molemmat...
                                E46 320i Coupé -02
                                ex E36 318ia Touring -96
                                ex E34 535ia -91
                                ex E34 525i -91

                                Comment

                                Working...
                                X