memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    Joo, tuo ei tietysti enää normaalia ole.

    Ei kyllä ole selvinnyt, miksi ne palavat määrätyn ajan ovien sulkemisen jälkeen muutenkaan, mutta...

    Comment

    • Hege_
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 170
      • Lappeenranta

      Mikä vittu tolle tuli, ajettiin 535 pihaan ja nyt ei starttaa...
      Ei ees naksaha ku kääntää avaimesta
      E46 320i Coupé -02
      ex E36 318ia Touring -96
      ex E34 535ia -91
      ex E34 525i -91

      Comment

      • Elementti
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 222
        • Helsinki

        Mitatkaa nyt jännite akusta.. Eka teinibemarini e36 325 teki sitä armeija aikana, että 10min parkissa ja ei sano yhtään mitään työntämällä sit käyntiin ja parin kerran jälkeen hain uuden akun..
        e38 740d '99 Sahara-beige
        e65 730d ’07 Black-sapphire
        f01 730d '09 sophisto-grau

        Comment

        • Hege_
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 170
          • Lappeenranta

          Nyt se sit taas lähti ilman mitää. vähä koputteli.
          E46 320i Coupé -02
          ex E36 318ia Touring -96
          ex E34 535ia -91
          ex E34 525i -91

          Comment

          • kossusukka
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 72
            • Tuusula

            Nyt jotain vinkkejä, vaikka kuinka näitä moottorisoituja kaksi tai useampipyöräisiä on puuhasteltu ja kaikki tuntuu jokakerta olevan nähty, niin nyt tuli tuskanhiki jo pintaan.

            Vetari, oikeanpuoleinen on jumahtanut ihan napakasti kiinni. Tarkalleen sen pultit. Sigun auto kyseessä, vetarit on molemmista päistä laipalla jossa 6kpl KUUSIOKOLOpultteja. Eli ei mitään kivoja E-Torxeja joita E36:een on viljelty, vaan just ihan perinteisiä kuusiomoloja. Ne on jumahtanut sinne senverran naftisti, että loppuu keinot kesken. Ainiin, pointti on irroittaa vetari ehjänä. Nykyiset vetarit on ihan helvetin hyvässä kunnossa muuten, ei niitä huvinvuoksi halua vaihtaa.

            Kolot on toki putsattu ennen työkalun asettamista, irroitusöljyä on lotrattu, pulttipyssyllä + kuusiokolohylsyllä on paukutettu pultteja menemään, myös vääntövarrella toki kokeiltu. Lopputulos on joka kerta joko hajonnut hylsy tai nylppääntynyt pultti.

            Vetäisisin noi pultit rälläkällä poikki tai löisin pultteihin lämpöä pillillä, mutta siinä on äkkiä vetarikin entinen....
            E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
            Kuvia tallielämästä

            Comment

            • Jylyppy
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 487
              • kuusamo

              Pillillä vaa vähä lämpöä siihen laippaa pultin kohalle. Ei sitä paljoa tartte lämmittää, nii auttaa. Putkipiheillä voi pyöräyttää kannasta kans kaverina, ku aukasee. Ja jos kanta on jo pyöreä, nii hakkaa moskalla sopivan kokosen torksin siihen.. Joskus ne vaa osaa olla tiukassa, mut mikäpä ei 20v vanhassa autossa.
              Honda accord 2.4 -08
              Suzuki gsx-r 1000 -03

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                Originally posted by kossusukka View Post
                Vetari, oikeanpuoleinen on jumahtanut ihan napakasti kiinni. Tarkalleen sen pultit. Sigun auto kyseessä, vetarit on molemmista päistä laipalla jossa 6kpl KUUSIOKOLOpultteja. Eli ei mitään kivoja E-Torxeja joita E36:een on viljelty, vaan just ihan perinteisiä kuusiomoloja. Ne on jumahtanut sinne senverran naftisti, että loppuu keinot kesken. Ainiin, pointti on irroittaa vetari ehjänä. Nykyiset vetarit on ihan helvetin hyvässä kunnossa muuten, ei niitä huvinvuoksi halua vaihtaa.

                Kolot on toki putsattu ennen työkalun asettamista, irroitusöljyä on lotrattu, pulttipyssyllä + kuusiokolohylsyllä on paukutettu pultteja menemään, myös vääntövarrella toki kokeiltu. Lopputulos on joka kerta joko hajonnut hylsy tai nylppääntynyt pultti.

                Vetäisisin noi pultit rälläkällä poikki tai löisin pultteihin lämpöä pillillä, mutta siinä on äkkiä vetarikin entinen....
                Lyö tosiaan seuraan koon torx tai tähtipää joka menee tiukasti siihen. Sen jälkeen melkeen kaverin kans vääntö päälle ja moskalla täräyttää vääntimen päähän. Pitäs lähtee.

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • Hege_
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2013
                  • 170
                  • Lappeenranta

                  Stiletti avaimen patterinvaihto? Millaset patterit ja miten aukee avain?
                  E46 320i Coupé -02
                  ex E36 318ia Touring -96
                  ex E34 535ia -91
                  ex E34 525i -91

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    Heh...Aikasemmissa topikissa ihmettelin tuota yhtä tyhjää koloa tuossa kuskin oikean jalan polven kohdalla kojelaudassa. Ja tarjottiin vaihtoehdoksi että se on fadersäätimen paikka. Nyt vihdoin ratkesi mikä siinä on ollu alkujaan, orkkis puhelinsetin mikrofoni.

                    Tuli haettua samanlaisesta purkuautosta vähän osia ja nappasin samalla tuon mikrofonin matkaan, luullen vielä siinä vaiheessa että se on joku lämppärin sisätilahaistelija. Tarkemmin aloin tutkimaan niin se onkin mikrofoni. Täytyy kattoo saisko ton mikin modattuu toimimaan Alpinen uuden BT HF soittimen kanssa. Kun tän käyttiksen kanssa mennään muutenkin OEM-linjalla.

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • Kal.ju
                      BTCF Member
                      • Mar 2003
                      • 2889
                      • Akaa / Toijala

                      Originally posted by Klasu- View Post
                      Ei kyllä ole selvinnyt, miksi ne palavat määrätyn ajan ovien sulkemisen jälkeen muutenkaan, mutta...
                      Olen ymmärtänyt että on sellainen ominaisuus, että jos on jo avaimet irroitettu virtalukosta ja on joku räppänä auki jäänyt, niin saa suljettua ilman että kääntää virtoja päälle. :think

                      Comment

                      • A^A
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2168
                        • Seinäjoki

                        Mikä voisi olla vikana kun kylmällä koneella tuo 518i hieman nykii tasakaasulla.
                        Sellaista ihan selvästi huomattavaa mutta suht pientä nyppimistä.. Muutaman kilometrin ajettua ja koneen lämmettyä toimii täysin normaalisti..
                        Imuvuotoja olenkin vähän jo katsellut mutta ehjiltä vaikutti, tulpat ajattelin vaihtaa seuraavaksi kun ei tietoa koska olisi vaihdettu..
                        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                        Comment

                        • toNmbbA
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2009
                          • 2332
                          • Espoo

                          Originally posted by Kal.ju View Post
                          Olen ymmärtänyt että on sellainen ominaisuus, että jos on jo avaimet irroitettu virtalukosta ja on joku räppänä auki jäänyt, niin saa suljettua ilman että kääntää virtoja päälle. :think
                          Kyllä mulla ainakin kun sammutat auton niin laittaa ikkunat automaattisesti kiinni. En tiedä onko vika vai ominaisuus.
                          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                          Comment

                          • KondomDuck
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1009
                            • Kirkkonummi

                            Tämä nyt ei varsinaisesti tänne kuulu mutta osaako joku kertoa onko esim e34 535i ja e32 730i sähköissä eroa? Kuvitteellisesti vaikka e34 vuosimallia 89 ja e32 on vuosimallia 93? Molemmat M30 koneita.
                            Last edited by KondomDuck; 03-10-2013, 20:35.

                            Comment

                            • Kal.ju
                              BTCF Member
                              • Mar 2003
                              • 2889
                              • Akaa / Toijala

                              Originally posted by toNmbbA View Post
                              Kyllä mulla ainakin kun sammutat auton niin laittaa ikkunat automaattisesti kiinni. En tiedä onko vika vai ominaisuus.
                              Tuo kyllä kuulostaa jo todella luksukselta. Mahtaakohan olla joku jälkiviritys. :think

                              Kertokaas nyt muutkin sähkölaseilla varusteltujen autojen omistajat miten ne kuuluu toimia.

                              Comment

                              • Roisto
                                BTCF Member
                                • Nov 2010
                                • 2546
                                • Kajaani

                                Originally posted by Kal.ju View Post
                                Tuo kyllä kuulostaa jo todella luksukselta. Mahtaakohan olla joku jälkiviritys. :think

                                Kertokaas nyt muutkin sähkölaseilla varusteltujen autojen omistajat miten ne kuuluu toimia.
                                Mulla ainaki toimii jos jääny ikkuna tai kattoluukku auki: kääntää avainta ovessa lukkoasentoon ja pitää siinä niin räppänät menee kiinni. Oon käsittäny että noin sen pitäiski toimia..
                                2001 E39 525iA
                                1992 E34 "540i/5"

                                Comment

                                Working...
                                X