memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keisari
    BTCF Member
    • Nov 2008
    • 165
    • Himanka

    Luultavasti saa jostain ilmaa polttoaine järjestelmään ja siks sammuu ekaks. Eli suosiolla vaihat kaikki kumiset polttoaine letkut uusiin. Ei BILTEMA! Samalla tarkastat auton alla menevät polttoaine putket.
    e34 525tds, e30 325tds touring
    Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
    e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
    Volvo 3 x D24T + B200ET
    MB 250D x2 vw caddy d
    Opel ford

    Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

    Comment

    • r0nx
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 103
      • Kokkola

      Kellään ideoita jarrupolkimen säätöön?

      Tällähetkellä palaa kokoajan jarruvalot ja syyksi paljastui löysä jarrupoljin.. Eli sitä pystyy nostamaan varpailla, jolloin jarruvalot sammuvat.

      Korjaantuuko pelkän palautus jousen vaihdolla? (35211161327)

      Comment

      • Arppa
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1066
        • Lumbriver

        Onkohan kova homma vaihtaa lämppärinkenno tuohon sigun touringiin?
        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
        -Raahe Connection-
        -Team Kärppä- limited edition

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1998
          • Tampere

          Originally posted by Arppa View Post
          Onkohan kova homma vaihtaa lämppärinkenno tuohon sigun touringiin?
          Ei kai tuo ihan mahdoton homma ole. Tässä kohtuuhyvät ohjeet kuvineen.

          Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


          Tuon IHKA:n paneelin irrotin eri tavalla mitä tässä ohjeissa, eli irrottamalla takalasin lämppärin napin ja varovasti kampeamalla lattapäämeisselillä sieltä sisältä.

          Comment

          • Arppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1066
            • Lumbriver

            Originally posted by pheno View Post
            Ei kai tuo ihan mahdoton homma ole. Tässä kohtuuhyvät ohjeet kuvineen.

            Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


            Tuon IHKA:n paneelin irrotin eri tavalla mitä tässä ohjeissa, eli irrottamalla takalasin lämppärin napin ja varovasti kampeamalla lattapäämeisselillä sieltä sisältä.
            Mjoo, kaikki edessä oleva pois niin onnistuu Todennäköisesti sieltä vain o-renkaat vuotaa mutta sama laittaa uusi kenno kun oli kohtuu halpa.
            Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
            Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
            Kauppakassina: Hyundai i30 -21
            -Raahe Connection-
            -Team Kärppä- limited edition

            Comment

            • waudeville
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 2089
              • Nokia

              Originally posted by r0nx View Post
              Kellään ideoita jarrupolkimen säätöön?

              Tällähetkellä palaa kokoajan jarruvalot ja syyksi paljastui löysä jarrupoljin.. Eli sitä pystyy nostamaan varpailla, jolloin jarruvalot sammuvat.

              Korjaantuuko pelkän palautus jousen vaihdolla? (35211161327)
              No jos ei osa paljoa maksa ja suht helppo vaihtaa,niin miksi ei koita??
              e34 540ia -94 Batmobile
              candy-king

              ex: e32 735i -89
              e34 525i -89

              Comment

              • Perabz
                Newbiemmer
                • Jun 2011
                • 23
                • Kuopio

                Sähköistä

                Mikähän mahtaa tämä boksi olla takapenkin alla touringissa, siitä oli yksi liitin irti. Laitoin liittimen kiinni niin alkoi hätävilkut vilkkua, ei sammunut katkaisijasta. Käytin autossa virrat päällä niin vilkkuminen loppui.



                Ongelma on ettei sähkölasit ja kattoluukku toimi. Autoon kun laittaa virran päälle, ja koittaa avata ikkunaa niin yksi napsaus kuuluu penkin alta eikä tapahdu mitään. Sulakkeet on kunnossa.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8283
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Perabz View Post
                  Mikähän mahtaa tämä boksi olla takapenkin alla touringissa, siitä oli yksi liitin irti. Laitoin liittimen kiinni niin alkoi hätävilkut vilkkua, ei sammunut katkaisijasta. Käytin autossa virrat päällä niin vilkkuminen loppui.


                  Ongelma on ettei sähkölasit ja kattoluukku toimi. Autoon kun laittaa virran päälle, ja koittaa avata ikkunaa niin yksi napsaus kuuluu penkin alta eikä tapahdu mitään. Sulakkeet on kunnossa.
                  Tuo purkki on DWA 3 eli hälytin.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • E34M60
                    BTCF Member
                    • Mar 2012
                    • 110
                    • Tampere

                    Originally posted by pheno View Post
                    Ei kai tuo ihan mahdoton homma ole. Tässä kohtuuhyvät ohjeet kuvineen.

                    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                    Tuon IHKA:n paneelin irrotin eri tavalla mitä tässä ohjeissa, eli irrottamalla takalasin lämppärin napin ja varovasti kampeamalla lattapäämeisselillä sieltä sisältä.
                    Erillinen kiitos tästä linkistä. Täytyy talven aikana vähintään herkistellä läpät (tai jotain vastaavaa), ja tällä poistui se suurin mörkö mielestä.
                    E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                    Comment

                    • r0nx
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 103
                      • Kokkola

                      Originally posted by waudeville View Post
                      No jos ei osa paljoa maksa ja suht helppo vaihtaa,niin miksi ei koita??
                      Koska tuota osaa ei saannu marmorilta tilattua..

                      Comment

                      • maanmittaaja
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 111
                        • Salo

                        Löytyykös m51d25 gurua kertomaan vastauksia tyhmille kysymyksille? Öljyvuotoa oli jonkin verran ja katsastus setä siitä hylyn kirjoitti (melkein katki oleva jarruletku ei sen puoleen kiinnittänyt mitään huomiota). Noh, ensin paikansin vuotoa alipainepumpulle ja ei voi ku todeta, että stana mikä viritys. Voiko suunnitellu insinööri oikeesti uskoo, että kovinkin pitkään pysyy tiiviinä? Noh venakoppa auki, uus o-rengas ja viel silikonitiivistettä lisävarmuudeks. Vähän auttoi.

                        Mutta sittenpä en vielä laittanut muovikoteloita suuttimien päälle ja avasin tänään töistä tullessa konepellin, ni eikös prkl pulputtanu öljyä ykkössuuttimen juuresta Eli tää itte kysymys, meneeks toi suutin tosissaan öljylinjan läpi?! Jos ei, niin ilmeisesti jotain kansipahvi/kansivikaa tiedossa. Ei vain ole mitään muita oireita sellaiseen. Sitten taas jos se suutin menee öljylinjan läpi, niin kuin helkutissa se voi vuotaa?? Sormin ei suutinrunko (vai mikä lie nimeltään) pyöriny ja ei just nyt jaksanu alkaa polttoaineputkea irroittelee ja kokeilee avaimella. Kakkossuuttimenki ympäristö oli kostee, mutta ei nyt sentään pulputellu eikä ollut öljyä.

                        Ja jostainhan tuo vielä motin etupuoleltakin vuotelee öljyä... kai mentävä eri konttorille kokeilee... ja pohjamuovi sitä ennen etittävä... tuo suutinjuttu vaan kyllä ehkä tuoreehko, koska nyt oli ihan kadottanu tikusta kattoenki öljyä.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by maanmittaaja View Post
                          Löytyykös m51d25 gurua kertomaan vastauksia tyhmille kysymyksille? Öljyvuotoa oli jonkin verran ja katsastus setä siitä hylyn kirjoitti (melkein katki oleva jarruletku ei sen puoleen kiinnittänyt mitään huomiota). Noh, ensin paikansin vuotoa alipainepumpulle ja ei voi ku todeta, että stana mikä viritys. Voiko suunnitellu insinööri oikeesti uskoo, että kovinkin pitkään pysyy tiiviinä? Noh venakoppa auki, uus o-rengas ja viel silikonitiivistettä lisävarmuudeks. Vähän auttoi.

                          Mutta sittenpä en vielä laittanut muovikoteloita suuttimien päälle ja avasin tänään töistä tullessa konepellin, ni eikös prkl pulputtanu öljyä ykkössuuttimen juuresta Eli tää itte kysymys, meneeks toi suutin tosissaan öljylinjan läpi?! Jos ei, niin ilmeisesti jotain kansipahvi/kansivikaa tiedossa. Ei vain ole mitään muita oireita sellaiseen. Sitten taas jos se suutin menee öljylinjan läpi, niin kuin helkutissa se voi vuotaa?? Sormin ei suutinrunko (vai mikä lie nimeltään) pyöriny ja ei just nyt jaksanu alkaa polttoaineputkea irroittelee ja kokeilee avaimella. Kakkossuuttimenki ympäristö oli kostee, mutta ei nyt sentään pulputellu eikä ollut öljyä.

                          Ja jostainhan tuo vielä motin etupuoleltakin vuotelee öljyä... kai mentävä eri konttorille kokeilee... ja pohjamuovi sitä ennen etittävä... tuo suutinjuttu vaan kyllä ehkä tuoreehko, koska nyt oli ihan kadottanu tikusta kattoenki öljyä.
                          Ei suutin öljylinjan läpi mene tietääkseni.
                          Eihän vaan ollut värjäytynyttä diiseliä?

                          Comment

                          • Radon
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 463
                            • Suomi-Finland

                            Pitäisi ilmeisesti etuiskarit pistää vaihtoon, nykyisellään keula noin -60mm tiputettu ja vanhatkin tolpat on lyöneet pohjaan niin että yläpäätkin on vähän kärsineet.

                            Kysymys siis kuuluukin että bilsteinin b8 lisäksi olemassa sopivaa nk. lyhennettyä tolpaa vai onko tuo ainut vaihtoehto, en nimittäin mitään pintakovaa haluaisi tuosta, bilstein ilmeisesti aika kovan sorttinen?

                            Comment

                            • maanmittaaja
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2012
                              • 111
                              • Salo

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Ei suutin öljylinjan läpi mene tietääkseni.
                              Eihän vaan ollut värjäytynyttä diiseliä?
                              Jäi kyllä eilen kiireessä haistelematta, että oisko ollu diisseliä, vaik luulis hajun täyttävän koneympäristön muutenkin. Pirun mustaa kyllä oli ja tuli se potero aika tahilla täyteen kun laitto auton käyntiin. Noh, tänään kerkiää paremmin perehtyä. Naftaa kyllä mukamas kulunut enempi. Pareeha toi ois polttoainevuoto, kuin haljennu kansi... Mites jos on suutinrungon kierteen kohdalta halki, niin onko tuohon mitään pikaparannuskonstia? Silikoni tuskin pitää, vaikka eihän se kokeileminen mitään toki maksa...

                              Niin ja sitten semmosta pitäny kysellä, että onko vika vai ominaisuus: kun on kylmä keli, niin ei ota kierroksia alkuun ollenkaan. Tosin jäänyt sellainen kuva, että kun käyttää webastoa, niin vika esiintyy vain silloin. Eli sotkeeko tuo webasto sitten jotain lämpöanturia??

                              Edit:
                              hitot se suutin mitään vuotanu kun kunnolla putsas, öljy valunu sinne muualta ja imeytyny niin täyteen, et vaikka rätillä pyyhkäs kuivaks, ni näytti et täytty. Paineilmalla sai tarpeeks puhtaaks, että näki miten on asia oikeesti. Mut kyl jukolauta ottaa päähän ku joka paikasta vähä tihkuu ja tarttis leima saada kuitenki. Viittis kuitenkaa "pikkuvuotojen" takia konetta atomeiks purkaa. Toimiiko noi tiivisteen elvyttäjät ollenkaan, mitä öljyjen sekaan kipataan??
                              Last edited by maanmittaaja; 23-10-2013, 19:00. Reason: tutkittu

                              Comment

                              • Klasu-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 546
                                • Helsinki

                                Kyllähän tuo melkein helpoin olis nypätä kone pois keulilta, ja kasata uusilla tiivisteillä.

                                Valitettavana tosiasiana nää rupeis olemaan sen ikäisiä, että tiiviit, alkuperäiset tiivisteet rupeaa olemaan muisto vain.
                                Omassa bensakoneessa ei ainakaan ollu enää yhtään pitävää tiivistettä, kaikki enemmän ja vähemmän vuosi.
                                Kaikki tiivisteet ja useimmat oli myös korppuuntuneet varsin kokonaisvaltaisesti

                                Comment

                                Working...
                                X