memebuy23buy

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    520i mallimerkintä pois sulkee melkein automaattisesti jo hyvän varustetason, karvalakki E39 on taas mielestäni aika ankea auto nykypäivänä.
    Jos E39 halajaa, niin joku hyväkuntoinen 530i voisi olla passeli?

    E39 520i:lla en ole ikinä ajanut, mutta ainakin M54B22 E60 on kyllä todella laiska. Voin vaan kuvitella sen menohalut maantiellä kun 5 ihmistä istuu kopissa.
    Mutta jos on lapsia sielä takana 3kpl, niin ei siinä menohaluja pitäisi olla autolla eikä kuskilla? No, tähän sitte joku vastaa että sitten pitää olla jo turvallisempi autokin kun e39 ja vielä muksuja mukana? Nämähän on näitä valintoja.
    Kyllähän se 530 olisi vaan mukava löydös, mutta jännä nähdä tuleeko mitään kivaa vastaan.
    Last edited by janke; 17-02-2017, 01:31.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    520i mallimerkintä pois sulkee melkein automaattisesti jo hyvän varustetason, karvalakki E39 on taas mielestäni aika ankea auto nykypäivänä.
    Jos E39 halajaa, niin joku hyväkuntoinen 530i voisi olla passeli?

    E39 520i:lla en ole ikinä ajanut, mutta ainakin M54B22 E60 on kyllä todella laiska. Voin vaan kuvitella sen menohalut maantiellä kun 5 ihmistä istuu kopissa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Kyllä itselle toi 523ia riittänyt vallanmainiosti. En ole sillä kyllä jalkoihin jäänyt, ja kickdownilla on kyllä rekat pystynyt ohittamaan. Toki, kait tuohon tottunut kun ei mallisarjan tehokkaammilla ole tullut ajettua. Jos tuossa nyt tulee vastaan joku hyvä e39 bensana jossa on mieleiset varusteet ja kori ehjä, niin ehkä kaikki 520 ja 540 väliltä käy. Ehkä kuitenkin minulle sopivin 525 ja automaatilla.

    Leave a comment:


  • holisti72
    replied
    Itse ainakin tyytyväinen olen ollut tuon sigun kulkineen suorituskykyyn, ohi on päässyt jos tarvetta, oikasee vaan sitä nilkkaa enemmän.., toki ei tuo 528 automaattina mikään raketti vielä ole ja bensaakin vie ihan riittäävästi taajamapyörityksessä, mutta matka-ajossa menee suht vähällä, jos malttaa hillitä kaasujalkaa. Ajettavuus ja mukavuus kyllä voittaa monen uudemman korean kikkareen 100-0.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Vahvasti eri mieltä. Ei E39:n kyytiä M52/54 tapa, vaan vanhanaikainen automaattilaatikko.

    Kunnossa oleva M52/54 manuaalilaatikolla kulkee sen mitä tarttee tuossa korissa.

    Jos tosikyytiä haluaa sit pitää ostaa kyykkymopo

    Automaatti on mutenkin senioripappojen peli (poislukien tämä nykybemareiden ZF8, se kelpais mullekin jo)
    Nii se 528i joka mulla oli oli just manuaali. Ei kyllä pelastanut yhtään mitään.

    En tiedä mitä tarkoitat tuolla "kulkee mitä tarttee tuossa korissa" Jokaisella toki omat mielipiteensä ja kokeilemallahan se selvii mistä pitää.

    Kyykkymopoon on hieman hankala ottaa perhettä ja matkatavaroita mukaan, että sen suhteen ongelmaa ei pääse itselle syntymään.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    ..Kyllä tuo M52 on auttamattomasti liian pieni moottori E39:iin eikä kaverin 530iA tuonut koeajolla mitään positiivista kokemusta lisäksi...
    Vahvasti eri mieltä. Ei E39:n kyytiä M52/54 tapa, vaan vanhanaikainen automaattilaatikko.

    Kunnossa oleva M52/54 manuaalilaatikolla kulkee sen mitä tarttee tuossa korissa.

    Jos tosikyytiä haluaa sit pitää ostaa kyykkymopo

    Automaatti on mutenkin senioripappojen peli (poislukien tämä nykybemareiden ZF8, se kelpais jo mullekin)
    Last edited by Havis; 16-02-2017, 17:10.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Kun tuota käyttöauton vaihtoa pohdin niin kävin koeajamassa ekaa kertaa elämässä e39 530d:tä. Ja itse en kyllä vähempi tehoisella ainakaan tuollaista ottaisi. Vaikka rauhallisesti ajan niin kyllä autolla pitää tarvittaessa ohi päästä. Kun tuossa 530d:ssäkin tuntui, että kiihdytyksessä ääni kasvaa enemmän kuin vauhti. Vertailukohtana Skodan 1.8 TSI ja 2.0 RS TDI.

    Vai oliko sitten e39:ssä tehot tallella.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    ^

    Nämä on niitä makuasioita / tottumiskysymyksiä, mulla on nyt ollut pari vuotta tuo 150hp 520i käyttöautona, enkä oo ollut tilanteessa missä olisin tarvinut yhtään enempää tehoa. Nyt ostin uudemman "vastaavan" enkä edelleenkään käsitä mitä hyötyä tuplasti suuremmasta moottorista mulle olisi päivittäisessä käytössä, kulut tosin kyllä varmasti olisi huomattavasti suuremmat.

    Oon myös ajanut käytännössä kaikkia mahdollisia variaatioita E39:stä, joten siitäkään ei ole kiinni.

    Jokaisen ostoa miettivät kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa myös pikkukoneista jos sellaisella ei ole ajanut.

    E: Diesel ja E39 ei sovi edes samaan lauseeseen kunnolla, menee hyvä auto pilalle tuollaisella moottorilla

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Annanpa oman mielipiteeni:

    E39:jä on ollut omistuksessa

    528i
    540iA X 2
    ///M5

    Sekä aikanaan faijan 530dA:llä tuli ajettua melkoisesti

    Jos V8 ei ole vaihtoehto niin kyllä kallistuisin omien kokemuksieni mukaan 530dA. Kyllä tuo M52 on auttamattomasti liian pieni moottori E39:iin eikä kaverin 530iA tuonut koeajolla mitään positiivista kokemusta lisäksi.
    Ei noiden bensavehkeidenkään painoperustainen verotus eli alle 01 malliset mitään ilmaista ole, niin ero dieseliin ei suuren suuri ole..

    Mielestäni suotta sitä V8 pelkäämään. Käytetyt moottorit ovat aivan sika halpoja ja ei se jakopää remppakaan mikään älyttömän kallis ole.
    M62 moottorina automaattilaatikolla on mukavan letkeä, mutta jos mopoauto pitää ohittaa se kyllä onnistuu. M52:lla se oli lähinnä itsemurhaa verrattavissa oleva suorite.

    Sitten taas onko siinä 540:ssä järkeä kun vertaa M5:een niin ei juurikaan. M5 menee omissa ajoissa pienemmällä kuin 540iA, vakuutus ja verot on samat molemmissa. M5:en lähinnä moottoripuolella oleva tekniikka vaatii lisäsijoituksia verrattuna 540 ja tietysti ostohinta.
    Tokikin 540:it on paikotellen vaarallisenkin halpoja, mutta halpaan joutunee muutaman €uron sijoittamaan esim alustaan jne fixiin.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Onko nuo muutenkin EU varusteltuja, ei Japan? Japani peleissä yleensä kun nopeusmittarin alue taitaa lain vaatimuksesta loppua 180 km/h:een, jos en ihan väärin muista.
    Kyllä ne aika liki EU malleja on. On siellä toki myös vääränkätisiä missä voi olla mittareissa juuri tuollaisia yms. mutta pitää valita sellainen missä ei ole.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Nuo mitä porukka linkittää tuohon auto Japanista-ketjuun on ainakin järjestään vasemmanpuoleisella ohjauksella varustettuja. Kieltämättä herättää omistamisen haluja jotkut 40 tkm ajetut 525-530ia:t.
    Onko nuo muutenkin EU varusteltuja, ei Japan? Japani peleissä yleensä kun nopeusmittarin alue taitaa lain vaatimuksesta loppua 180 km/h:een, jos en ihan väärin muista.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kuinkas noissa vakuutukset, että onko iso ero kutosiin verrattuna?
    Ei kai vakuutuksissa tosiaan juuri mitään valtaisia eroja ole, mutta käyttömaksussa voi jonkun sortin pomppaus tulla 2001->

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Ratti väärällä puolella, karsii aika raakalla kädellä ostajakuntaa
    Nuo mitä porukka linkittää tuohon auto Japanista-ketjuun on ainakin järjestään vasemmanpuoleisella ohjauksella varustettuja. Kieltämättä herättää omistamisen haluja jotkut 40 tkm ajetut 525-530ia:t.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Huomannut usein 540 myynti ilmoituksissa, että jakopää tehty. No, mikä se kirous sielä nokassa on? Jos korjaamo teekee, niin meneekö auton hinta toistamiseen remonttiin? Kuinkas noissa vakuutukset, että onko iso ero kutosiin verrattuna? Paljonkos noissa on motin öljytilavuus?
    Ongelma on V-mallisessa laahaimessa josta irtoaa muovinen liukupinta osittain tai kokonaan kun tunteja tarpeeksi takana.
    Itse tehtynä ei mahdottoman kallis. Foorumilla myös muutamia harrastajia jotka tekee edullisesti.

    Oman 530i (01) ja 540i(02) erot vakuutuksissa oli n. 10e/vuosi.

    Karvan alle 8l menee öljyä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    98 vuonna tulee vanos.
    Onhan niissä tuskana se jakopää, sitä ei voi kiistää. Eli se pitää ostaessa selvittää.
    535i ei tarjoa mitään etua 540i verrattuna. Eli suoraan isompi vaan.

    Lisäksi yleensä näissä kasikoneissa on rustattu sinne lisävarustelistaan oikeasti nippeleitä jos niistä tykkää.
    Huomannut usein 540 myynti ilmoituksissa, että jakopää tehty. No, mikä se kirous sielä nokassa on? Jos korjaamo teekee, niin meneekö auton hinta toistamiseen remonttiin? Kuinkas noissa vakuutukset, että onko iso ero kutosiin verrattuna? Paljonkos noissa on motin öljytilavuus?

    Leave a comment:

Working...
X