Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kalevik View PostHukkaportti on tässä koneessa turbossa, ei siis erillinen.
Ehkä joku moottoritekniikkaa käsittelevä kirja olisi parempi nimien opiskeluun ja osien tunnistamiseen :think
Varmasti olis kirja hyödyllinen, mutta en nyt jaksa alkaa kaikkea opiskelemaan juurta jaksaen, että pärjäisin tän auton kans. Tarkoitus ei ole tämän enempää ainakaan tällä erää rapata, pelkkä bleed ja chip riittää mulle.
E: Mutta ei se silti sitä tarkoita, etten haluais tietää, että mikä on mikin tuossa pellin alla, ja että mitä se suurin piirtein tekee.
Comment
-
-
Originally posted by samsa87 View PostKun ei ole. Itse ostin tän vakio 16" alut alla.. tumppasin noi 17x10" alle ni huomasin että on vähän eroa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Madduli View Postite wurthiläisenä voin sanoa, että voi olla aika vaikeaa löytää tota. Centterit ei myy yksityisasiakkaille.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by duunari76 View PostEli siis sellasen lyhyen putken päässä? Ja se putki pistetään poikki, ja bleed valve siihen väliin?
Varmasti olis kirja hyödyllinen, mutta en nyt jaksa alkaa kaikkea opiskelemaan juurta jaksaen, että pärjäisin tän auton kans. Tarkoitus ei ole tämän enempää ainakaan tällä erää rapata, pelkkä bleed ja chip riittää mulle.
E: Mutta ei se silti sitä tarkoita, etten haluais tietää, että mikä on mikin tuossa pellin alla, ja että mitä se suurin piirtein tekee.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Niin just, että siitä on sitte varmasti vaaraa, jos joku neuvoo mihin se laitetaanJos tuolla periaatteella alkaa kaiken tekemään/jättämään tekemättä, niin niitä löytyy kyllä paljon...itselläki olis jääny talo rakentamatta. Mutta jos siitä ei ole kuvaa, tai sitä ei joku osaa neuvoa, niin heitän tuon sitten roskiin. Taitaa olla parempi siellä
E: Ja kyllähän täällä kysytään monenlaiseen asiaan neuvoja ja kuvia, mutta mitkä on nyt sitten niitä asioita, joissa ei saa kysyä neuvoa?
Comment
-
-
Originally posted by duunari76 View PostNiin just, että siitä on sitte varmasti vaaraa, jos joku neuvoo mihin se laitetaan
Jos tuolla periaatteella alkaa kaiken tekemään/jättämään tekemättä, niin niitä löytyy kyllä paljon...itselläki olis jääny talo rakentamatta. Mutta jos siitä ei ole kuvaa, tai sitä ei joku osaa neuvoa, niin heitän tuon sitten roskiin. Taitaa olla parempi siellä
E: Ja kyllähän täällä kysytään monenlaiseen asiaan neuvoja ja kuvia, mutta mitkä on nyt sitten niitä asioita, joissa ei saa kysyä neuvoa?
Minun mielipiteeni on että älä edes aloita, mutta toki joku muu voi neuvoa.
Netti on täynnä ohjeita ja kokemuksia, tuostakin. Google vaan käyttöön.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Varmaan sitä taloakin rakentaessasi tiesit suunnilleen, mitä olet tekemässä. Toivottavasti.
Pirun hieno kone toi m51, muttakun se vaan on väärinkäytettynä ja -viritettynä niin helppo särkeä.
Kalevik on ihan oikeassa, että pitäisi ensin tietää mitä tekee, tai edes mitä haluaa tehdä. Toki voidaan ne vastaukset antaa, mutta se on parhaimmillaankin lyhytaikanen ilo (jos edes ilo ollenkaan), jos ei tekijällä ole mitään käryä mitä tekee ja miten se vaikuttaa moottorin toimintaan.
No, se tulee siihen kompressorilta hukkaporttiin menevälle letkulle.
ps. joku bleed-venttiili kyllä muutenkin vähän amisten pilipalituning juttuja kylläkin, minun mielestäni.
Comment
-
-
No on se näköjään vaikeaa joillekki. Jos ei halua auttaa, niin onko pakko kommentoida ja päteä ollenkaan. Se bleed-venttiili, oli se sitte kuin amismeininkiä tahansa, tekee tuon mun lastun kans muutaman pollen lisää, ja vaikuttaa kuulemma hyvinkin positiivisesti tuossa keskialueella. Ehkäpä se onnistuu arpomaan oikeaan letkuun kiinni, vaikkei just tän automallin kuvia oliskaan.
Ja itseasiassa en tiennyt talonrakentamisesta yhtään mitään, kun päätettiin alkaa rakentamaan. Siinä oli noin kolme kuukautta aikaa opetella asia. Hyvinhän tuo on mökki pysynyt pystyssä. Minkään auton takia ei vaan napostele alkaa opiskelemaan asiaa, jota tuskin enää koskaan tämän jälkeen tarvii.
Comment
-
-
Ihan TDS:n laatuun liittyen, sitä kun virittää niin pääsee varmasti harjoittelemaan tekniikan parissaF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by eiskalt View PostAsiasta kukkaruukkuun, osaako joku heittää suunnilleen, miten paljon nämä e39 lämpömittarit on puskuroitu?
Eilen stadin pikkuteitä ajellessa kattelin, kun lämmöt oli "salavalikon" mukaan 102c, eikä viisari tehny elettäkään.
Kuitenkin TDS:n termari on 80c, joten on tossa jo yli 20c eroa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment