Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samsa87
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 46
    • Lahti

    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko kaaria mankeloitu? On aika yleinen tapa saada lisää tilaa. Selittäisi erot lokareissa.
    Kun ei ole. Itse ostin tän vakio 16" alut alla.. tumppasin noi 17x10" alle ni huomasin että on vähän eroa.
    Aristo -93, BMW 525tds touring -98, Granvia -95, Omega MV6 -95

    Comment

    • duunari76
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 290

      Originally posted by kalevik View Post
      Hukkaportti on tässä koneessa turbossa, ei siis erillinen.

      Ehkä joku moottoritekniikkaa käsittelevä kirja olisi parempi nimien opiskeluun ja osien tunnistamiseen :think
      Eli siis sellasen lyhyen putken päässä? Ja se putki pistetään poikki, ja bleed valve siihen väliin?

      Varmasti olis kirja hyödyllinen, mutta en nyt jaksa alkaa kaikkea opiskelemaan juurta jaksaen, että pärjäisin tän auton kans. Tarkoitus ei ole tämän enempää ainakaan tällä erää rapata, pelkkä bleed ja chip riittää mulle.

      E: Mutta ei se silti sitä tarkoita, etten haluais tietää, että mikä on mikin tuossa pellin alla, ja että mitä se suurin piirtein tekee.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by samsa87 View Post
        Kun ei ole. Itse ostin tän vakio 16" alut alla.. tumppasin noi 17x10" alle ni huomasin että on vähän eroa.
        Lokarit on samalla osanumerolla, eli joko kaaria on mankeloitu, tai sitten auto se puoli on vääntynyt jossain mällissä. Hirvikolari tms tuskin vääntää koria ilman, että autosta menee samalla valo(t), konepelti, puskuri jne.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Originally posted by Madduli View Post
          ite wurthiläisenä voin sanoa, että voi olla aika vaikeaa löytää tota. Centterit ei myy yksityisasiakkaille.
          Etikettihän on tuohon purkkiin muutettu ja tuo on vanha kuva! Taitaa nykyään olla joku auton kuva tai tiivisteen kuva... en nyt justiin muista. Itse ostin tuota viimekesänä Velj.Keskiseltä.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 958
            • Salo

            Originally posted by duunari76 View Post
            Eli siis sellasen lyhyen putken päässä? Ja se putki pistetään poikki, ja bleed valve siihen väliin?
            Sanotaan näin: jos et oikeasti tunnista paikkaa johon bleed-valve laitetaan, älä laita.


            Varmasti olis kirja hyödyllinen, mutta en nyt jaksa alkaa kaikkea opiskelemaan juurta jaksaen, että pärjäisin tän auton kans. Tarkoitus ei ole tämän enempää ainakaan tällä erää rapata, pelkkä bleed ja chip riittää mulle.

            E: Mutta ei se silti sitä tarkoita, etten haluais tietää, että mikä on mikin tuossa pellin alla, ja että mitä se suurin piirtein tekee.
            Pelkällä chipillä/modilla saa + 25-30 hp, ja tämän kone järkevällä käytöllä kestää. Kaikki tuosta lisää vaatii niin paljon tietoa/osaamista että parempi vaan aloittaa opiskelut
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • duunari76
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 290

              Niin just, että siitä on sitte varmasti vaaraa, jos joku neuvoo mihin se laitetaan Jos tuolla periaatteella alkaa kaiken tekemään/jättämään tekemättä, niin niitä löytyy kyllä paljon...itselläki olis jääny talo rakentamatta. Mutta jos siitä ei ole kuvaa, tai sitä ei joku osaa neuvoa, niin heitän tuon sitten roskiin. Taitaa olla parempi siellä

              E: Ja kyllähän täällä kysytään monenlaiseen asiaan neuvoja ja kuvia, mutta mitkä on nyt sitten niitä asioita, joissa ei saa kysyä neuvoa?

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 958
                • Salo

                Originally posted by duunari76 View Post
                Niin just, että siitä on sitte varmasti vaaraa, jos joku neuvoo mihin se laitetaan
                No on siinä mahdollinen, eikä ihan pieni, vaara rikkoa moottori (sylinterikansi).

                Jos tuolla periaatteella alkaa kaiken tekemään/jättämään tekemättä, niin niitä löytyy kyllä paljon...itselläki olis jääny talo rakentamatta. Mutta jos siitä ei ole kuvaa, tai sitä ei joku osaa neuvoa, niin heitän tuon sitten roskiin. Taitaa olla parempi siellä
                Talon nyt rakentaa monikin, mutta kyllä siinäkin tietty perus-osaaminen tarvitaan.

                E: Ja kyllähän täällä kysytään monenlaiseen asiaan neuvoja ja kuvia, mutta mitkä on nyt sitten niitä asioita, joissa ei saa kysyä neuvoa?
                Älä nyt suotta vedä herneitä nenään.

                Minun mielipiteeni on että älä edes aloita, mutta toki joku muu voi neuvoa.

                Netti on täynnä ohjeita ja kokemuksia, tuostakin. Google vaan käyttöön.
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  Varmaan sitä taloakin rakentaessasi tiesit suunnilleen, mitä olet tekemässä. Toivottavasti.
                  Pirun hieno kone toi m51, muttakun se vaan on väärinkäytettynä ja -viritettynä niin helppo särkeä.

                  Kalevik on ihan oikeassa, että pitäisi ensin tietää mitä tekee, tai edes mitä haluaa tehdä. Toki voidaan ne vastaukset antaa, mutta se on parhaimmillaankin lyhytaikanen ilo (jos edes ilo ollenkaan), jos ei tekijällä ole mitään käryä mitä tekee ja miten se vaikuttaa moottorin toimintaan.

                  No, se tulee siihen kompressorilta hukkaporttiin menevälle letkulle.

                  ps. joku bleed-venttiili kyllä muutenkin vähän amisten pilipalituning juttuja kylläkin, minun mielestäni.

                  Comment

                  • duunari76
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 290

                    No on se näköjään vaikeaa joillekki. Jos ei halua auttaa, niin onko pakko kommentoida ja päteä ollenkaan. Se bleed-venttiili, oli se sitte kuin amismeininkiä tahansa, tekee tuon mun lastun kans muutaman pollen lisää, ja vaikuttaa kuulemma hyvinkin positiivisesti tuossa keskialueella. Ehkäpä se onnistuu arpomaan oikeaan letkuun kiinni, vaikkei just tän automallin kuvia oliskaan.

                    Ja itseasiassa en tiennyt talonrakentamisesta yhtään mitään, kun päätettiin alkaa rakentamaan. Siinä oli noin kolme kuukautta aikaa opetella asia. Hyvinhän tuo on mökki pysynyt pystyssä. Minkään auton takia ei vaan napostele alkaa opiskelemaan asiaa, jota tuskin enää koskaan tämän jälkeen tarvii.

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8267
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Ihan TDS:n laatuun liittyen, sitä kun virittää niin pääsee varmasti harjoittelemaan tekniikan parissa
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • duunari76
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 290

                        No jos alkaa kovin reistaamaan, niin laittaa paaliin koko koslan.

                        Comment

                        • eiskalt
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2012
                          • 836
                          • Hyvinkää

                          ja todetaan, että ihan paskoja nää bemarit, ostan tojotan.

                          Comment

                          • eiskalt
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 836
                            • Hyvinkää

                            Asiasta kukkaruukkuun, osaako joku heittää suunnilleen, miten paljon nämä e39 lämpömittarit on puskuroitu?
                            Eilen stadin pikkuteitä ajellessa kattelin, kun lämmöt oli "salavalikon" mukaan 102c, eikä viisari tehny elettäkään.
                            Kuitenkin TDS:n termari on 80c, joten on tossa jo yli 20c eroa.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by eiskalt View Post
                              Asiasta kukkaruukkuun, osaako joku heittää suunnilleen, miten paljon nämä e39 lämpömittarit on puskuroitu?
                              Eilen stadin pikkuteitä ajellessa kattelin, kun lämmöt oli "salavalikon" mukaan 102c, eikä viisari tehny elettäkään.
                              Kuitenkin TDS:n termari on 80c, joten on tossa jo yli 20c eroa.
                              En nyt noista diisseleistä osaa sanoa, mutta M62tu:ssa viisari on muistaakseni pystyssä 75C-115C. Eli on todella vahvasti puskuroitu. Jotain samaa luokkaa varmaan diisseleissäkin. Jos lämmöt kiinnostaa niin aika turha sitä on tuijotella.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14509
                                • Oulu

                                Joo, kyllä se "kivasti" on puskuroitu kun 75c kohalla on pystyssä 530d:ssäkin. Lämmöt kuitenki on 90c tienoilla normaalit. Pitäs vissii kesän aikana termariki vaihdella kun ei nosta lämpöjä helteelläkään ku 84c tienoille.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎