Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • öpel
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 253
    • ??????

    Onhan nuo takakontin lukot ihan pirun jumissa. Itsekin tajusin että jokupäivä sähköviat voi estää kontin aukaisun ja lähdin jo ennakkoon vapauttamaan avaimella lukkopesää. En usko että käytetty ikinä, sillä avain ei edes meinannut mennä sisään. Eli juurikin pullo irroitusöljyä vähän kerrallaan sumuttelee sisälle ja avainta kevyesti nytkytellen. Voimaa ei kannata tai tarvii käyttää, mutta aikaa kuluu. Kevyttä nytkyttelyä varmaan puoli tuntia, niin aukesi kontti avaimella. Suosittelen kaikille. Nyt voi turvallisin mielin mennä kohti sähkövikoja.
    BMW 523i E39 MY1999

    Comment

    • MikaSS
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 202
      • Kokkola

      Originally posted by MikaSS View Post
      Kysytään ny tääläki vielä..

      Elikkä alkaa pikkuhiljaa usko loppua tuon vehkeen kanssa.

      Autona siis e39 523iA touring (moottori m52tub25) ja kaikki lähti liikkeelle siitä, kun tyttö oli jättänyt hätävilkut päälle päiväksi --> akku tyhjäksi. No ei siinä, pikainen puhelu appiukolle ja apuvirtaa biimeriin. Auto tulille ja lähin heittää lenkkiä että latautuisi edes vähän. No kävin heittää semmosen 10km lenkin ja auto pelasi kuin unelma. Tulin kotiin ja nappasin vielä akun irti ja latasin täyteen jonka jälkeen kävin lyömässä paikalle (en startannut ollenkaan vaan löin kaapelit kiinni). Seuraavana aamuna vaimo lähti lasten kanssa ja soitti jossai vaiheessa et käy huonosti auto, että nykii hirveesti ja tehot kateissa. Käskin ajaa kotiin ja hyppäsin ite rattiin ja huomasin todellakin, että auto katkoo et meinaa sammua ja taas lähtee jne. Ajoin pikkulenkin ja takas parkkiin jossa kävi vielä hetken ja sammui eikä enää käyntiin.

      Auto seisoi jokusen päivän ja soitin kaverille että tulisi lukemaan koodit mutta kun yritettiin lukea ei saatu yhteyttä auton aivoihin. No ei auttanut kuin soittaa paikalliseen autohuoltoon ja koodin lukuun niinpä bemu hinattiinki sinne. Huollosta sitten soittivat, että pakonokan anturi olisi entinen ainakin. No eipä siinä käskin vaihtaa anturin ja ilmoitella miten käy. No anturi vaihettin ja huoltomies soitti että auton saa käyntiin mutta kuolee kaasusta. Käy hetken tyhjäkäyntiä ja sammuu. Epäili ilmamassamittaria vialliseksi, joten ostin purkuosista "uuden" ja eipä ollut vika siinä. No nyt alkaa keinot vähissä elikkä auto tosiaan lähtee käyntiin ja käy hetken tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammuu. Kaasun ei voi koskea ollenkaan. Tosiaan vikamuistiin ei jää mitään kun anturikin vaihdettiin.

      Itellä nyt ei tule muuta enää mieleen kuin polttoainepumppu. Mietin vain että voiko p-pumppu hajota silleen että ei anna tarpeeksi ainetta koska tarkistin asian ottamalla suodattimelle menevän letkun irti ja pistin virrat päälle ja tällöin ruikkasee (nostaa paineet?) ja starttasin ja ainetta näytti tulevan. En sitten tiedä oliko tarpeeksi? Nyt olisi hyvät ideat tervetulleita
      Vastataanpas itse omaan kysymykseen elikkä polttoainepumppuhan se oli tullut tiensä päähän. Uusi paikoilleen ja bemari laakista käyntiin
      nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
      Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

      Comment

      • jannnu78
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 150
        • Tampere

        Auton alla olevat muovisuojat

        Tänään auton öljynvaihdon yhteydessä , rupesin auton pohjaa samalla tutkailemaan , niin tuli mieleen että kuulukohan näihin E39 automaatti askilla oleviin orginellina tuo "automaattiaskin suojus pohjaan"'?

        jos kuuluu niin mitenkä pirussa se on siellä ollu kiinni.Meinaa jos kattoo että moottirin alla oleva muovi levy on omalla paikalla niin siitä taaksepäin ei juuri reikiä ole mihinkä askin suojan saisi ruuveilla kiinni.

        kuitenkin Schmiedmannilla on myytävänä

        ja mihinkä mahtaa tämä suoja käyvän auton alla ? :thinkClick image for larger version

Name:	image_31849_big.jpg
Views:	1
Size:	56.0 KB
ID:	4829571

        huoltokaverin kanssa tutkittiin noita netistä ja katottiin paikkoja auton alla niin sano että ei täällä ole paikkoja mihinkä noita kiinnittelis .
        Last edited by jannnu78; 10-01-2016, 20:56.

        Comment

        • Tome
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 548
          • Joensuu

          Originally posted by jannnu78 View Post
          Tänään auton öljynvaihdon yhteydessä , rupesin auton pohjaa samalla tutkailemaan , niin tuli mieleen että kuulukohan näihin E39 automaatti askilla oleviin orginellina tuo "automaattiaskin suojus pohjaan"'?

          jos kuuluu niin mitenkä pirussa se on siellä ollu kiinni.Meinaa jos kattoo että moottirin alla oleva muovi levy on omalla paikalla niin siitä taaksepäin ei juuri reikiä ole mihinkä askin suojan saisi ruuveilla kiinni.

          kuitenkin Schmiedmannilla on myytävänä [ATTACH]120324[/ATTACH]

          ja mihinkä mahtaa tämä suoja käyvän auton alla ? :think[ATTACH]120325[/ATTACH]

          huoltokaverin kanssa tutkittiin noita netistä ja katottiin paikkoja auton alla niin sano että ei täällä ole paikkoja mihinkä noita kiinnittelis .
          Tuo ekan kuvan panssari on vakio normi panssari joka tulee puskurin takana olevan suojan jatkoks ja tuo toinen on öljyntyhjennyspropun luukku joka tulee tuohon ekan linkin panssariin.

          Comment

          • jannnu78
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 150
            • Tampere

            Originally posted by Tome View Post
            Tuo ekan kuvan panssari on vakio normi panssari joka tulee puskurin takana olevan suojan jatkoks ja tuo toinen on öljyntyhjennyspropun luukku joka tulee tuohon ekan linkin panssariin.

            Eli ymmärsinkö oikein

            jos katsotaan autoa pohjasta keulasta taaksepäin

            1.moottorin allaoleva panssari (ainnut joka näistä on auton alla itselläni)

            2. tämä vaihteiston(at)askin suojapanssari

            3.ja lopuksi vielä tämä tyhjennyspropun luukku .

            eikö tuo tyhjennysporppu ole aika lailla moottorin pohjapanssarin jälkeen ?

            vai vaihtaako numerot 2 ja 3. suojat paikkaa toisin päin ?

            no kuitenkin itseltäni puuttuu kummatkin , joten tilaukseen meneepi.kain niille paikat siellä pohjassa sitten löytyy

            ei kun perhana , tutkailin vähän nettiä niin toi taitaakin mennä niin että noi molemmat osat mitkä on mulla hukassa niin ne integroituu keskenään eli toi pieni propun luukku taitaa mennä ton laatikon suojan sisään ? ymmärsinkö oikein.

            Kiitos Tome , tarkotit ilmeisesti samaa asiaa , Hämäläiset tajuaa asiat hitaasti
            Last edited by jannnu78; 30-04-2014, 22:55.

            Comment

            • Mustis
              Newbiemmer
              • Dec 2012
              • 23
              • Oulu

              Laatuauto

              Olin hieman skeptinen kun ostin e39:n 523 4/98:n 10/2013, jotta onko se niin hyvä kuin sanotaan. Työkaverit olivat kehuneet mallia ja nimenomaan automaattia - 39 tkm nyt takana. Uskomanton peli, kaikki ongelmat on ratkottu tän foorumin kautta..KIITOS!
              Auto on uskomattoman hiljainen yms. mittarissa on nyt 254 tkm.
              Clavu ja Samppa ovat toki auttaneet pikkuvikojen korjauksissa ja myös Saunatien kaliffi.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                Originally posted by Mustis View Post
                Olin hieman skeptinen kun ostin e39:n 523 4/98:n 10/2013, jotta onko se niin hyvä kuin sanotaan. Työkaverit olivat kehuneet mallia ja nimenomaan automaattia - 39 tkm nyt takana. Uskomanton peli, kaikki ongelmat on ratkottu tän foorumin kautta..KIITOS!
                Auto on uskomattoman hiljainen yms. mittarissa on nyt 254 tkm.
                Clavu ja Samppa ovat toki auttaneet pikkuvikojen korjauksissa ja myös Saunatien kaliffi.
                Kiva kuulla postiivistä palautetta täälä välillä.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • olli90~
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 123
                  • Kuopio

                  Kysytään vielä uudelleen, oisko jollain edes jotain ideoita..

                  Hyviä ehdotuksia seuraavaan..

                  Kylmällä koneella kun lähtee liikkeelle esim pieneen ylämäkeen, niin kierrokset alkaa heijaamaan.??

                  Eli jos vaikka laittaa käkkärin päälle, nostaa kierrokset reiluun tonniin ja nostaa kytkintä sen verran että kierrokset alkaa laskemaan, niin kierrokset alkaa pomppimaan rajusti ja meinaa jopa sammua kokonaan, kierrosten notkahtaessa alas.. pari minsaa lämmettyä ei tee enää mitään outoa. Ja moottorina Alpinan bensa 3.3L :think

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by olli90~ View Post
                    Kysytään vielä uudelleen, oisko jollain edes jotain ideoita..

                    Hyviä ehdotuksia seuraavaan..

                    Kylmällä koneella kun lähtee liikkeelle esim pieneen ylämäkeen, niin kierrokset alkaa heijaamaan.??

                    Eli jos vaikka laittaa käkkärin päälle, nostaa kierrokset reiluun tonniin ja nostaa kytkintä sen verran että kierrokset alkaa laskemaan, niin kierrokset alkaa pomppimaan rajusti ja meinaa jopa sammua kokonaan, kierrosten notkahtaessa alas.. pari minsaa lämmettyä ei tee enää mitään outoa. Ja moottorina Alpinan bensa 3.3L :think
                    Vikakoodit, imuvuodot?
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8973
                      • Kellokoski

                      Originally posted by olli90~ View Post
                      Kysytään vielä uudelleen, oisko jollain edes jotain ideoita..

                      Hyviä ehdotuksia seuraavaan..

                      Kylmällä koneella kun lähtee liikkeelle esim pieneen ylämäkeen, niin kierrokset alkaa heijaamaan.??

                      Eli jos vaikka laittaa käkkärin päälle, nostaa kierrokset reiluun tonniin ja nostaa kytkintä sen verran että kierrokset alkaa laskemaan, niin kierrokset alkaa pomppimaan rajusti ja meinaa jopa sammua kokonaan, kierrosten notkahtaessa alas.. pari minsaa lämmettyä ei tee enää mitään outoa. Ja moottorina Alpinan bensa 3.3L :think
                      Imuvuotohan se vois olla, toki vikakoodit kannattaa katsoa myös.

                      Vanoksen tiivisteet on uusittu pari vuotta sitten
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        Originally posted by olli90~ View Post
                        Kysytään vielä uudelleen, oisko jollain edes jotain ideoita..

                        Hyviä ehdotuksia seuraavaan..

                        Kylmällä koneella kun lähtee liikkeelle esim pieneen ylämäkeen, niin kierrokset alkaa heijaamaan.??

                        Eli jos vaikka laittaa käkkärin päälle, nostaa kierrokset reiluun tonniin ja nostaa kytkintä sen verran että kierrokset alkaa laskemaan, niin kierrokset alkaa pomppimaan rajusti ja meinaa jopa sammua kokonaan, kierrosten notkahtaessa alas.. pari minsaa lämmettyä ei tee enää mitään outoa. Ja moottorina Alpinan bensa 3.3L :think
                        Imuvuodothan tuollasta aiheuttaa joten niin kun edellä ehdotettu, niin ne syyniin ja ICV kannattaa puhdistaa samalla.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Jape4x4
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2014
                          • 16
                          • Päijät-Häme

                          voiko todella väljä oikea takapyörän laakeri sytytyttää luistoneston ja abs anturin valon ku ne yhtäkkiä sytty pihasta pakittaessa? ja nyt sytty myös hetkeksi automaatin vikavalo eikä auto liiku eteen eikä taakse normaalisti ennen kuin ottaa akun irti vartiksi.
                          meinasin että vaihdanko eka laakerin ja sitte vasta vikakoodin lukuun. kulutus ja nopesmittari toimi. auto 11/97 523.
                          E30
                          E36
                          E39

                          Comment

                          • peto2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 8267
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Jape4x4 View Post
                            voiko todella väljä oikea takapyörän laakeri sytytyttää luistoneston ja abs anturin valon ku ne yhtäkkiä sytty pihasta pakittaessa? ja nyt sytty myös hetkeksi automaatin vikavalo eikä auto liiku eteen eikä taakse normaalisti ennen kuin ottaa akun irti vartiksi.
                            meinasin että vaihdanko eka laakerin ja sitte vasta vikakoodin lukuun. kulutus ja nopesmittari toimi. auto 11/97 523.
                            No tottakai se sytyttää valot ja sekottaa laatikonkin... ABS kehä kun on laakerissa. (mittariston nopeustieto tulee vasemmalta takaa)
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Jape4x4
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2014
                              • 16
                              • Päijät-Häme

                              jeesjees eli ekana laakerin vaihto ja sitten kattoo uusiks tilannetta.
                              E30
                              E36
                              E39

                              Comment

                              • olli90~
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2008
                                • 123
                                • Kuopio

                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Imuvuotohan se vois olla, toki vikakoodit kannattaa katsoa myös.

                                Vanoksen tiivisteet on uusittu pari vuotta sitten

                                Niinhän se voisi olla, mutta mitään vikaa ei löydy, täytyy tutkia vielä lisää.. vikakoodejakaan ei anna, ainaskaan tuommoseen pikkuseen lukijaan. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎