Onhan nuo takakontin lukot ihan pirun jumissa. Itsekin tajusin että jokupäivä sähköviat voi estää kontin aukaisun ja lähdin jo ennakkoon vapauttamaan avaimella lukkopesää. En usko että käytetty ikinä, sillä avain ei edes meinannut mennä sisään. Eli juurikin pullo irroitusöljyä vähän kerrallaan sumuttelee sisälle ja avainta kevyesti nytkytellen. Voimaa ei kannata tai tarvii käyttää, mutta aikaa kuluu. Kevyttä nytkyttelyä varmaan puoli tuntia, niin aukesi kontti avaimella. Suosittelen kaikille. Nyt voi turvallisin mielin mennä kohti sähkövikoja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MikaSS View PostKysytään ny tääläki vielä..
Elikkä alkaa pikkuhiljaa usko loppua tuon vehkeen kanssa.
Autona siis e39 523iA touring (moottori m52tub25) ja kaikki lähti liikkeelle siitä, kun tyttö oli jättänyt hätävilkut päälle päiväksi --> akku tyhjäksi. No ei siinä, pikainen puhelu appiukolle ja apuvirtaa biimeriin. Auto tulille ja lähin heittää lenkkiä että latautuisi edes vähän. No kävin heittää semmosen 10km lenkin ja auto pelasi kuin unelma. Tulin kotiin ja nappasin vielä akun irti ja latasin täyteen jonka jälkeen kävin lyömässä paikalle (en startannut ollenkaan vaan löin kaapelit kiinni). Seuraavana aamuna vaimo lähti lasten kanssa ja soitti jossai vaiheessa et käy huonosti auto, että nykii hirveesti ja tehot kateissa. Käskin ajaa kotiin ja hyppäsin ite rattiin ja huomasin todellakin, että auto katkoo et meinaa sammua ja taas lähtee jne. Ajoin pikkulenkin ja takas parkkiin jossa kävi vielä hetken ja sammui eikä enää käyntiin.
Auto seisoi jokusen päivän ja soitin kaverille että tulisi lukemaan koodit mutta kun yritettiin lukea ei saatu yhteyttä auton aivoihin. No ei auttanut kuin soittaa paikalliseen autohuoltoon ja koodin lukuun niinpä bemu hinattiinki sinne. Huollosta sitten soittivat, että pakonokan anturi olisi entinen ainakin. No eipä siinä käskin vaihtaa anturin ja ilmoitella miten käy. No anturi vaihettin ja huoltomies soitti että auton saa käyntiin mutta kuolee kaasusta. Käy hetken tyhjäkäyntiä ja sammuu. Epäili ilmamassamittaria vialliseksi, joten ostin purkuosista "uuden" ja eipä ollut vika siinä. No nyt alkaa keinot vähissä elikkä auto tosiaan lähtee käyntiin ja käy hetken tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammuu. Kaasun ei voi koskea ollenkaan. Tosiaan vikamuistiin ei jää mitään kun anturikin vaihdettiin.
Itellä nyt ei tule muuta enää mieleen kuin polttoainepumppu. Mietin vain että voiko p-pumppu hajota silleen että ei anna tarpeeksi ainetta koska tarkistin asian ottamalla suodattimelle menevän letkun irti ja pistin virrat päälle ja tällöin ruikkasee (nostaa paineet?) ja starttasin ja ainetta näytti tulevan. En sitten tiedä oliko tarpeeksi? Nyt olisi hyvät ideat tervetulleitanyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i
Comment
-
-
Auton alla olevat muovisuojat
Tänään auton öljynvaihdon yhteydessä , rupesin auton pohjaa samalla tutkailemaan , niin tuli mieleen että kuulukohan näihin E39 automaatti askilla oleviin orginellina tuo "automaattiaskin suojus pohjaan"'?
jos kuuluu niin mitenkä pirussa se on siellä ollu kiinni.Meinaa jos kattoo että moottirin alla oleva muovi levy on omalla paikalla niin siitä taaksepäin ei juuri reikiä ole mihinkä askin suojan saisi ruuveilla kiinni.
kuitenkin Schmiedmannilla on myytävänä
ja mihinkä mahtaa tämä suoja käyvän auton alla ? :think
huoltokaverin kanssa tutkittiin noita netistä ja katottiin paikkoja auton alla niin sano että ei täällä ole paikkoja mihinkä noita kiinnittelis .Last edited by jannnu78; 10-01-2016, 20:56.
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View PostTänään auton öljynvaihdon yhteydessä , rupesin auton pohjaa samalla tutkailemaan , niin tuli mieleen että kuulukohan näihin E39 automaatti askilla oleviin orginellina tuo "automaattiaskin suojus pohjaan"'?
jos kuuluu niin mitenkä pirussa se on siellä ollu kiinni.Meinaa jos kattoo että moottirin alla oleva muovi levy on omalla paikalla niin siitä taaksepäin ei juuri reikiä ole mihinkä askin suojan saisi ruuveilla kiinni.
kuitenkin Schmiedmannilla on myytävänä [ATTACH]120324[/ATTACH]
ja mihinkä mahtaa tämä suoja käyvän auton alla ? :think[ATTACH]120325[/ATTACH]
huoltokaverin kanssa tutkittiin noita netistä ja katottiin paikkoja auton alla niin sano että ei täällä ole paikkoja mihinkä noita kiinnittelis .
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostTuo ekan kuvan panssari on vakio normi panssari joka tulee puskurin takana olevan suojan jatkoks ja tuo toinen on öljyntyhjennyspropun luukku joka tulee tuohon ekan linkin panssariin.
Eli ymmärsinkö oikein
jos katsotaan autoa pohjasta keulasta taaksepäin
1.moottorin allaoleva panssari (ainnut joka näistä on auton alla itselläni)
2. tämä vaihteiston(at)askin suojapanssari
3.ja lopuksi vielä tämä tyhjennyspropun luukku .
eikö tuo tyhjennysporppu ole aika lailla moottorin pohjapanssarin jälkeen ?
vai vaihtaako numerot 2 ja 3. suojat paikkaa toisin päin ?
no kuitenkin itseltäni puuttuu kummatkin , joten tilaukseen meneepi.kain niille paikat siellä pohjassa sitten löytyy
ei kun perhana , tutkailin vähän nettiä niin toi taitaakin mennä niin että noi molemmat osat mitkä on mulla hukassa niin ne integroituu keskenään eli toi pieni propun luukku taitaa mennä ton laatikon suojan sisään ? ymmärsinkö oikein.
Kiitos Tome , tarkotit ilmeisesti samaa asiaa , Hämäläiset tajuaa asiat hitaastiLast edited by jannnu78; 30-04-2014, 22:55.
Comment
-
-
Laatuauto
Olin hieman skeptinen kun ostin e39:n 523 4/98:n 10/2013, jotta onko se niin hyvä kuin sanotaan. Työkaverit olivat kehuneet mallia ja nimenomaan automaattia - 39 tkm nyt takana. Uskomanton peli, kaikki ongelmat on ratkottu tän foorumin kautta..KIITOS!
Auto on uskomattoman hiljainen yms. mittarissa on nyt 254 tkm.
Clavu ja Samppa ovat toki auttaneet pikkuvikojen korjauksissa ja myös Saunatien kaliffi.
Comment
-
-
Originally posted by Mustis View PostOlin hieman skeptinen kun ostin e39:n 523 4/98:n 10/2013, jotta onko se niin hyvä kuin sanotaan. Työkaverit olivat kehuneet mallia ja nimenomaan automaattia - 39 tkm nyt takana. Uskomanton peli, kaikki ongelmat on ratkottu tän foorumin kautta..KIITOS!
Auto on uskomattoman hiljainen yms. mittarissa on nyt 254 tkm.
Clavu ja Samppa ovat toki auttaneet pikkuvikojen korjauksissa ja myös Saunatien kaliffi.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Kysytään vielä uudelleen, oisko jollain edes jotain ideoita..
Hyviä ehdotuksia seuraavaan..
Kylmällä koneella kun lähtee liikkeelle esim pieneen ylämäkeen, niin kierrokset alkaa heijaamaan.??
Eli jos vaikka laittaa käkkärin päälle, nostaa kierrokset reiluun tonniin ja nostaa kytkintä sen verran että kierrokset alkaa laskemaan, niin kierrokset alkaa pomppimaan rajusti ja meinaa jopa sammua kokonaan, kierrosten notkahtaessa alas.. pari minsaa lämmettyä ei tee enää mitään outoa. Ja moottorina Alpinan bensa 3.3L :think
Comment
-
-
Originally posted by olli90~ View PostKysytään vielä uudelleen, oisko jollain edes jotain ideoita..
Hyviä ehdotuksia seuraavaan..
Kylmällä koneella kun lähtee liikkeelle esim pieneen ylämäkeen, niin kierrokset alkaa heijaamaan.??
Eli jos vaikka laittaa käkkärin päälle, nostaa kierrokset reiluun tonniin ja nostaa kytkintä sen verran että kierrokset alkaa laskemaan, niin kierrokset alkaa pomppimaan rajusti ja meinaa jopa sammua kokonaan, kierrosten notkahtaessa alas.. pari minsaa lämmettyä ei tee enää mitään outoa. Ja moottorina Alpinan bensa 3.3L :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by olli90~ View PostKysytään vielä uudelleen, oisko jollain edes jotain ideoita..
Hyviä ehdotuksia seuraavaan..
Kylmällä koneella kun lähtee liikkeelle esim pieneen ylämäkeen, niin kierrokset alkaa heijaamaan.??
Eli jos vaikka laittaa käkkärin päälle, nostaa kierrokset reiluun tonniin ja nostaa kytkintä sen verran että kierrokset alkaa laskemaan, niin kierrokset alkaa pomppimaan rajusti ja meinaa jopa sammua kokonaan, kierrosten notkahtaessa alas.. pari minsaa lämmettyä ei tee enää mitään outoa. Ja moottorina Alpinan bensa 3.3L :think
Vanoksen tiivisteet on uusittu pari vuotta sittenE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by olli90~ View PostKysytään vielä uudelleen, oisko jollain edes jotain ideoita..
Hyviä ehdotuksia seuraavaan..
Kylmällä koneella kun lähtee liikkeelle esim pieneen ylämäkeen, niin kierrokset alkaa heijaamaan.??
Eli jos vaikka laittaa käkkärin päälle, nostaa kierrokset reiluun tonniin ja nostaa kytkintä sen verran että kierrokset alkaa laskemaan, niin kierrokset alkaa pomppimaan rajusti ja meinaa jopa sammua kokonaan, kierrosten notkahtaessa alas.. pari minsaa lämmettyä ei tee enää mitään outoa. Ja moottorina Alpinan bensa 3.3L :thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
voiko todella väljä oikea takapyörän laakeri sytytyttää luistoneston ja abs anturin valon ku ne yhtäkkiä sytty pihasta pakittaessa? ja nyt sytty myös hetkeksi automaatin vikavalo eikä auto liiku eteen eikä taakse normaalisti ennen kuin ottaa akun irti vartiksi.
meinasin että vaihdanko eka laakerin ja sitte vasta vikakoodin lukuun. kulutus ja nopesmittari toimi. auto 11/97 523.E30
E36
E39
Comment
-
-
Originally posted by Jape4x4 View Postvoiko todella väljä oikea takapyörän laakeri sytytyttää luistoneston ja abs anturin valon ku ne yhtäkkiä sytty pihasta pakittaessa? ja nyt sytty myös hetkeksi automaatin vikavalo eikä auto liiku eteen eikä taakse normaalisti ennen kuin ottaa akun irti vartiksi.
meinasin että vaihdanko eka laakerin ja sitte vasta vikakoodin lukuun. kulutus ja nopesmittari toimi. auto 11/97 523.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostImuvuotohan se vois olla, toki vikakoodit kannattaa katsoa myös.
Vanoksen tiivisteet on uusittu pari vuotta sitten
Niinhän se voisi olla, mutta mitään vikaa ei löydy, täytyy tutkia vielä lisää.. vikakoodejakaan ei anna, ainaskaan tuommoseen pikkuseen lukijaan. :think
Comment
-
Comment