Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janna
    BTCF Member
    • Dec 2013
    • 1068
    • Rovaniemi

    Originally posted by Kiwes View Post
    se on ihan h*vetin painava se lasi. kokeile vielä se et nostat sen lasin pystyyn (sinne missä pysyy yksinään), ni saatko sillon jätettyä kontin luukun, esim puoleen väliin?

    Mulla ainakin oli kontin pumput ihan kuosissaan vaikka se niskaan tuli kuolleilla lasin pumpuilla
    ja vielä yksi kysymys, mistäpä hommataan nuo pumput? merkkiliikkeestä, varaosakaupasta vai ehkä ebaystä?

    ps. en kokeillut vielä lasi ylhäällä, kun vaatisi sellaisen kelin, että tulee tuo kontin luukku päälle... mutta tutkitaan

    Comment

    • Kiwes
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 707
      • JKL

      Originally posted by Janna View Post
      ja vielä yksi kysymys, mistäpä hommataan nuo pumput? merkkiliikkeestä, varaosakaupasta vai ehkä ebaystä?

      ps. en kokeillut vielä lasi ylhäällä, kun vaatisi sellaisen kelin, että tulee tuo kontin luukku päälle... mutta tutkitaan
      iipeistä ite tilasin ja alkukesästä vaihoin ~6kk toiminu vallan mainiosti. Itte menin lähinnä sillä et mistä saa halvimmalla ja nopeiten

      Tuollaset
      Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
      INPA, BMW Scanner 1.4.0

      Nykynen:E39 530dA tourinki -02
      EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

      Comment

      • Janna
        BTCF Member
        • Dec 2013
        • 1068
        • Rovaniemi

        Originally posted by Kiwes View Post
        iipeistä ite tilasin ja alkukesästä vaihoin ~6kk toiminu vallan mainiosti. Itte menin lähinnä sillä et mistä saa halvimmalla ja nopeiten

        Tuollaset
        Nopeiten sai paikalliselta autoasi varaosamyyjältä, eli huomiseksi.
        Vähän enempi tosin maksoivat.

        Comment

        • Illusmare
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 65
          • Porvoo

          523i takpäässä väljää

          Molemmissa takapyörissä väljää. Kun heiluttaa nii näyttäis että nuolen osoittamassa kohdassa olisi se välys. Onko siinä jokin pusla joka olisi vaihdettavissa? Auto on vm96 523i.
          Nykyinen: BMW 540i E39 '97
          Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.

          Comment

          • Jontteri
            Bimmer Rookie
            • Nov 2010
            • 97
            • Oulu

            Olisi tarkoitus omaan 523i:hin vaihtaa kytkinpaketti ja separaattori hiluineen, onko jotain varaosaa mikä kannattaa samalla tilata:think
            BMW E91 320D m-sport '06

            Comment

            • Ivl
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 216
              • Oulunsalo

              Kävin hakeen Oulun Wetteriltä uuden ulkolämpöanturin, kun edellinen jäi motarille ekojen lumisateiden aikaan.

              Pyysin myös liittimen siihen, kun näytti roikkuvan vain kaks johtoa.

              Sain pikkupussissa liittimen ja kaks pätkää johtoa. Johdot näyttäs olevan superseal tiivisteellä.

              Saako noita johtoja liittimeen kotokonstein vai pitääkö tuohonkin olla joku erikoislaite, kun tuntuu olevan vaikeaa saada ne johdot jäämään liittimeen?

              Terv Jukka
              Bmw X5 2011
              Vw caddy 2019

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                Originally posted by Janna View Post
                Nopeiten sai paikalliselta autoasi varaosamyyjältä, eli huomiseksi.
                Vähän enempi tosin maksoivat.
                OEM-pumput valmistaa Stabilus. Syksllä vaihdoin omaani kaikki neljä pumppua yhteishintaan 122€. Profiteilestä tilasin ja Stabilusta tietty. Mitä olen lueskellut, niin melko huonosti tuossakaan kohdassa tarvikeosat kestää
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  Originally posted by Ivl View Post
                  Kävin hakeen Oulun Wetteriltä uuden ulkolämpöanturin, kun edellinen jäi motarille ekojen lumisateiden aikaan.

                  Pyysin myös liittimen siihen, kun näytti roikkuvan vain kaks johtoa.

                  Sain pikkupussissa liittimen ja kaks pätkää johtoa. Johdot näyttäs olevan superseal tiivisteellä.

                  Saako noita johtoja liittimeen kotokonstein vai pitääkö tuohonkin olla joku erikoislaite, kun tuntuu olevan vaikeaa saada ne johdot jäämään liittimeen?

                  Terv Jukka
                  Muistelisin, että siinä liittimessä oli jonkinlainen salpa/kansi, jonka vapauttamalla/avaamalla kontaktit sai työnnettyä perille? Noissa AMP:n liittimissä on usein meikäläistä fiksumpia mekanismeja, mutta aina ne on auennu kun niitä aikansa pyörittelee
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    Oikea etunurkka, jos ottaa navat/laakerin pois tieltä, niin saako sieltä tuurnalla lyötyä sen nopeusanturin irti?

                    Abs valo syttyy aina välillä ja näytti anturi olevan todella piukassa, kiinnityspultitkin on siellä reikään katkenneena vain koristeena.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8264
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Zoui View Post
                      Oikea etunurkka, jos ottaa navat/laakerin pois tieltä, niin saako sieltä tuurnalla lyötyä sen nopeusanturin irti?

                      Abs valo syttyy aina välillä ja näytti anturi olevan todella piukassa, kiinnityspultitkin on siellä reikään katkenneena vain koristeena.
                      Veikkaan että hapettuma työntää anturia poispäin kehästä.. napauta anturia syvemmälle.. voi olla että auttaa jo tämä..

                      Jos navan ottaa pois niin anturin pää on täysin näkyvillä.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Veikkaan että hapettuma työntää anturia poispäin kehästä.. napauta anturia syvemmälle.. voi olla että auttaa jo tämä..

                        Jos navan ottaa pois niin anturin pää on täysin näkyvillä.
                        Ja kiitos, koputellaan nyt sisään sitten ensin.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          No niin, sain loput osat tänään ja kaikki nipussa. Miten tuon takapyyhkimen kuuluu toimia? Harvaan tahtiin menee puolelta toiselle automaattisesti ja pakki päällä pyyhkii kokoajan. Eihän se nyt ...kele noin voi olla että sitä ei saa pois päältä?!
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • Kiwes
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 707
                            • JKL

                            Originally posted by Jasu View Post
                            No niin, sain loput osat tänään ja kaikki nipussa. Miten tuon takapyyhkimen kuuluu toimia? Harvaan tahtiin menee puolelta toiselle automaattisesti ja pakki päällä pyyhkii kokoajan. Eihän se nyt ...kele noin voi olla että sitä ei saa pois päältä?!
                            Kontin saranan vieressä menevä johtonippu ottanu kipeetä tai viiksi särki? ittellä se ainaki toimii katkasijan kautta... (pyyhkimen viikseä eteenpäin työntämällä)
                            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                            INPA, BMW Scanner 1.4.0

                            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                            Comment

                            • Lepi-88
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 231
                              • Rauma

                              Osaiskos joku auttaa tyhmää: tuli hommattua tollaset Hellan angel eyes etutuikut prefaceen,niin mitkä polttimot mahtaa noihin ajovaloihin kuulua? Myyjällä itellään ollut nuo hb3:set mutta eivät ne oikein kyllä pysy noissa paikoissa:think ja itelle tää korimalli on uusi tuttavuus niin vähän pallo hukassa
                              Käyttis:
                              e34 525iA-95 toukka
                              Exät:
                              e39 520-96 sedan
                              e36 316-98 touring
                              e34 518i-90sedan
                              e36 316i-93sedan
                              e30 316i-90cupee
                              e36 316i-92sedan

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Lepi-88 View Post
                                Osaiskos joku auttaa tyhmää: tuli hommattua tollaset Hellan angel eyes etutuikut prefaceen,niin mitkä polttimot mahtaa noihin ajovaloihin kuulua? Myyjällä itellään ollut nuo hb3:set mutta eivät ne oikein kyllä pysy noissa paikoissa:think ja itelle tää korimalli on uusi tuttavuus niin vähän pallo hukassa
                                Jos en nyt aivan väärin muista, niin pitkät käyttivät H7 polttimoita lyhyiden tapaan. Eli siis molempien polttimoiden tulisi olla H7. Miten edellinen omistaja on sinne HB3:t onnistunut laittamaan? Prefaceliftin umpioissa nimittäin lyhyet on H7 ja pitkät HB3, mutta enkelivaloissa pitäisi olla H7 molemmat.

                                Onko nyt kyseessä varmasti Hellan enkeliumpiot, eivätkä jotkin tarvikeumpiot? Ja saitko mukana adapterijohdot ja sen umpion alaosan muovin umpioiden yhteydessä? Niitä nimittäin tarvitaan, että homma onnistuu plug & play.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎