Kaverin puolesta tiedustelen seuraavaa, searchillä löytyy useita vihjeitä, mutta koitetaas kuitenkin
-->>
Eli farkku E39 525d -01 aloitti tänään aamulla seuraavanlaisen rienaamisen, mikää ovi aukene, ainoastaan kuskin ovesta pääsee avaimella sisälle, takakontti ei aukene mitenkään (missä siellä on lukkopesä), sisävalot eivät syty mistään, ja vaihteenvalitsemen vieressä oleva valo joka osoittaa vaihteen, pimeni myös tänään samalla, tankinluukku on myös jumissa:think
Takaluukun johtosarjoja on vähän vaikea tarkistaa kun luukkuun ei kovin nopeasti pääse, olisiko joku moduuli tai rele jumissa:think
Kiitos taas
Vastaavat viat omassa aiheutti palanut sulake, numeroa tai mitä se ohjaa niin ei pysty tässä punkkupäissään muistamaan Mutta siellä akun yläpuolella se oli ja takaluukkuhan aukeaa manuaalisesti sieltä työkaluluukun alta löytyvästä mustasta ovaalista nykäisemällä.
Vastaavat viat omassa aiheutti palanut sulake, numeroa tai mitä se ohjaa niin ei pysty tässä punkkupäissään muistamaan Mutta siellä akun yläpuolella se oli ja takaluukkuhan aukeaa manuaalisesti sieltä työkaluluukun alta löytyvästä mustasta ovaalista nykäisemällä.
Kiitos tästä
Pakko myöntää että en kyllä muista missä e39n kontissa oli työkaluluukku ja sieltä siis löytyy tuo musta vipstaaki
Se olisikin hienoa jos johtuisi jostain sulakkeesta, niin pääsisi kaveri tankkaamaankin
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Nämähän on siellä akun päällä peräkontissa. Luukku lähtee manuaalisesti auki työkaluluukun alta löytyvästä muovisesta mustasta ovaalista nykäisemällä. Molemmat sivupaneelit pitää ensin aukaista, muuten työkaluluukku ei mahdu aukeamaan.
Söörtsiä joko en osaa käyttää tai sitten ei vaan löydy..
Mutta ongelmana se, että navi ei muista kellon aikoja päivämääriä eikä mitään muutakaan asetuksia paitsi kulutuksen.
En tiedä miten kuuluu e39 toimia mutta esim navin levyä ei saa pois lukijasta jos ei ole virrat päällä autossa. X5 esimerkkinä sai kyllä pois koska jonkinlainen virta jäi päälle virtojen sammutuksen jälkeen. Ilmeisesti koko navi on siis aivan pimeänä kun avaimen ottaa pois. Muuten toimii kuitenkin täysin miten pitää.
Söörtsiä joko en osaa käyttää tai sitten ei vaan löydy..
Mutta ongelmana se, että navi ei muista kellon aikoja päivämääriä eikä mitään muutakaan asetuksia paitsi kulutuksen.
En tiedä miten kuuluu e39 toimia mutta esim navin levyä ei saa pois lukijasta jos ei ole virrat päällä autossa. X5 esimerkkinä sai kyllä pois koska jonkinlainen virta jäi päälle virtojen sammutuksen jälkeen. Ilmeisesti koko navi on siis aivan pimeänä kun avaimen ottaa pois. Muuten toimii kuitenkin täysin miten pitää.
Auto on 99 528 touring. Ja navi mk4
Onko navijärjestelmä tehtaasta asti? Onko iso vai pieni BC?
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Olikos näissä e39:ssä kanssa samallalailla johtosarja vikoja kun e61:ssa? Koitin searchilla hakea mutta ei vaan tuntunut löytyvän
Sisävalot syttyy ja sammuu itsekseen ajon aikana, ainoa ovi joka toimii on kuskin ovi ja sekin manuaalisesti avaimella, takakontti toimii takakontista avaamalla samoin polttoainetankin luukku, takalasin avaus ei toimi, pyyhin ja pissapoika toimivat, vaihdekepin vieressä olevassa valitsimessa vilkkuu myös valo ajossa
Onko navijärjestelmä tehtaasta asti? Onko iso vai pieni BC?
On alkuperäinen navi mutta itse edellisen omistajan päivittämä mk4:ksi ja iso bc.
Sen verta mukana tulleita huoltokuitteja että on ollut niiden mukaan ongelmia aikasemminkin mutta silloin jäänyt päälle päinvastoin koko järjestelmä kun virrat on sammutettu.
Kuittien mukaan vaihdettu videomoduuli joskus syystä epäiltynä.
Kellään vihjeitä, hyviä tai huonoja
Kaikki sulakkeet ehjät..
Liittyköhän pyyhkimen ja pissapojan ajoittainen toimimattomuus tähän, sillä tämä touhu alkoi viime vuoden lopulla
Olikos näissä e39:ssä kanssa samallalailla johtosarja vikoja kun e61:ssa? Koitin searchilla hakea mutta ei vaan tuntunut löytyvän
Sisävalot syttyy ja sammuu itsekseen ajon aikana, ainoa ovi joka toimii on kuskin ovi ja sekin vain manuaalisesti avaimella, takakontti toimii takakontista avaamalla samoin polttoainetankin luukku, takalasin avaus ei toimi, pyyhin ja pissapoika toimivat, vaihdekepin vieressä olevassa valitsimessa vilkkuu myös valo ajossa
En tiedä, pitäisikö huolestua, vai onko kyse vain yhteensattumista. Nimittäin E39 päätti eilen halkaista turbon painepuolen letkun (osanumero 1). Pieni halkeama oli tullut taitoksen "sisämutkaan".
Ei ole kauaakaan, kun viimeksi kyseinen osa oli irti, kun selvittelin öljyvuodon lähdettä. Se todennäköisesti johtui siitä, että huohotusilman huopasuodatin oli ollut menossa tukkoon ja alkoi ajamaan öljyä ilmanputsarin ja sitä myötä turbon suuntaan. Se kuitenkin tuli vaihdettua vortex-malliseen erottimeen. Silti näyttäisi siltä, että edelleen öljyä on hieman tirskunut tuolta ilmupuolelta ja kone on hieman öljyinen. Itse turbo kuitenkin vaikuttaisi kuivalta. Onkohan mahdollista, että sinne ilmanputsarin koteloon olisi jäänyt jonnekkin pohjalle vielä öljyä, joka nyt vielä ajautuu tuonne turbon suuntaan? Montaa sataa kilometriä tuosta öljynerottimen vaihdosta ei ole.
Joka tapauksessa tuo pieni kuminen mutkaletku oli irti ja en ainakaan silloin havainnut siinä halkeamia. Kun olin vaihtanut öljynerottimen ja laitoin kaikki takaisin nippuun, seuraavana päivänä ajolenkin jälkeen havaitsin, että tuo pieni kuminen letku oli hieman hievahtanut taaksepäin siitä metallisesta putkesta, johon sen toinen pää tulee kiinni. Asia ratkesi ihan sillä, että painoin letkun takaisin paikalleen ja kiristin klemmaria hieman lisää.
En tiedä, maalaanko vain piruja seinille, mutta voisikohan tuo turbo kehittää ylipainetta, jonka seurauksena letku nyt halkesi? Vai onko todennäköisempää, että letku halkesi vain vanhuuttaan? Vikakoodeja ei ole, vedot ovat tallella (tai olivat ennen kuin tuo letku halkesi), eikä auto savuta kovillakaan kierroksilla.
En tiedä, pitäisikö huolestua, vai onko kyse vain yhteensattumista. Nimittäin E39 päätti eilen halkaista turbon painepuolen letkun (osanumero 1). Pieni halkeama oli tullut taitoksen "sisämutkaan".
Ei ole kauaakaan, kun viimeksi kyseinen osa oli irti, kun selvittelin öljyvuodon lähdettä. Se todennäköisesti johtui siitä, että huohotusilman huopasuodatin oli ollut menossa tukkoon ja alkoi ajamaan öljyä ilmanputsarin ja sitä myötä turbon suuntaan. Se kuitenkin tuli vaihdettua vortex-malliseen erottimeen. Silti näyttäisi siltä, että edelleen öljyä on hieman tirskunut tuolta ilmupuolelta ja kone on hieman öljyinen. Itse turbo kuitenkin vaikuttaisi kuivalta. Onkohan mahdollista, että sinne ilmanputsarin koteloon olisi jäänyt jonnekkin pohjalle vielä öljyä, joka nyt vielä ajautuu tuonne turbon suuntaan? Montaa sataa kilometriä tuosta öljynerottimen vaihdosta ei ole.
Joka tapauksessa tuo pieni kuminen mutkaletku oli irti ja en ainakaan silloin havainnut siinä halkeamia. Kun olin vaihtanut öljynerottimen ja laitoin kaikki takaisin nippuun, seuraavana päivänä ajolenkin jälkeen havaitsin, että tuo pieni kuminen letku oli hieman hievahtanut taaksepäin siitä metallisesta putkesta, johon sen toinen pää tulee kiinni. Asia ratkesi ihan sillä, että painoin letkun takaisin paikalleen ja kiristin klemmaria hieman lisää.
En tiedä, maalaanko vain piruja seinille, mutta voisikohan tuo turbo kehittää ylipainetta, jonka seurauksena letku nyt halkesi? Vai onko todennäköisempää, että letku halkesi vain vanhuuttaan? Vikakoodeja ei ole, vedot ovat tallella (tai olivat ennen kuin tuo letku halkesi), eikä auto savuta kovillakaan kierroksilla.
Näistä diisseleistä aika vähän kokemusta mutta eikös tuosta jäisi silloin over boost vikakoodi jos painetta tulisi liikaa?
Näistä diisseleistä aika vähän kokemusta mutta eikös tuosta jäisi silloin over boost vikakoodi jos painetta tulisi liikaa?
Niin olen antanut ymmärtää, mutta eipä vaan ollut vikakoodeja, vaikka inpalla niitä tänään etsiskelin. En edes eilen ajossa tajunnut sitä, että letku halkesi, kun auto toimi muuten normaalisti, mutta turbo alkoi pitää hieman epätavallisen kovaa suhinaa. Sen seurauksena sitten selvisi, että oli mennyt letku halki. Mietin vaan sitä mahdollisuutta, että voisiko tuon letkun hajottaa ylipaine, jota itse auto ei kuitenkaan rekisteröi millään tavalla. Nimittäin uusi tuollainen letkunpätkä on 80€ luokkaa, niin ei niitä viitsisi joka välissä olla vaihtamassa. Siksi kyselen.
Comment