Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    Originally posted by Antti O View Post
    Tarviiko siihen muuta varata kun toi öljynsuodatinjalan tiiviste ja banjotiivisteet vanoksen öljyputkeen.. uudet hihnat.
    Tuttu homma sinänsä e46 suhteen, ajattelin tekeekö e39 jotain eroa tohon.
    Ei siihen muuta tarvittu, kuin suodatinjalan tiiviste ja vanoksen öljyputken tiivisteet.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • eiskalt
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 836
      • Hyvinkää

      Onko valomoduulissa jotain asetusta xenon-valoille?
      Tahtoo hyvin usein valot sammahtaa, kun moottorin käynnistää. Joskus toinen, joskus molemmat. Kondensaattorit ei auta asiaan.
      Tässä oli muistaakseni LCM II.

      Comment

      • eebens
        Newbiemmer
        • Jul 2012
        • 18
        • Oulu

        Elikkäs rupesi 520i:stä ääntämään startti suht karheasti näin pakkasten aikaan, onko muilla kokemuksia samasta oireesta?
        Kannattaako yrittää korjata vanhaa vai ostanko uuden? Ja mitä merkkiä suosittelette?

        Samalla myös ohjaustehostin vonkuu varmaan viimeisiään joten sekin pitäisi uusia.

        Joten auttakaa avutonta!

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by eebens View Post
          Elikkäs rupesi 520i:stä ääntämään startti suht karheasti näin pakkasten aikaan, onko muilla kokemuksia samasta oireesta?
          Kannattaako yrittää korjata vanhaa vai ostanko uuden? Ja mitä merkkiä suosittelette?

          Samalla myös ohjaustehostin vonkuu varmaan viimeisiään joten sekin pitäisi uusia.

          Joten auttakaa avutonta!
          On siinä startin irroituksessa ja kiinnityksessä sen verran vaivaa että kannattaa varmaan vaihtaa suosiolla.

          Comment

          • Byge
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 249
            • Oulu

            Samanlainen vekotin.
            Tehostin piti kamalaa ääntä pakkasilla kun pisti käyntiin, vaihdoin tehostimeen uudet ATFfät niin jo hiljeni. Veikkaisin että vettä päässyt öljyjen sekaan. Startti on kyllä sen verran makiassa paikassa että sama vaihtaa kun sen kerran irroittaa.
            Nykyiset:
            520i

            Entiset:
            316i
            520i

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              Mun E39 525td/tds:sästä hanskalokerosta löyty tälläinen lastu 1 267 335 573, takapuolella lukee hp 39, mikä lastu tämä on ja käykö tämä minulle?

              Missä on E39 525td/tds:säs tuo boksi mihin tuo lastu pitää laittaa?

              Sit missä siaitsee kiertovesipumppun sulakke ja rele?

              Näin BTW: mitä eroa on 525td ja 525tds:säs?
              Last edited by tonnizi; 19-01-2015, 23:29.
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by TareJR View Post
                Mun E39 525td/tds:sästä hanskalokerosta löyty tälläinen lastu 1 267 335 573, takapuolella lukee hp 39, mikä lastu tämä on ja käykö tämä minulle?

                Missä on E39 525td/tds:säs tuo boksi mihin tuo lastu pitää laittaa?

                Sit missä siaitsee kiertovesipumppun sulakke ja rele?

                Näin BTW: mitä eroa on 525td ja 525tds:säs?
                TDS:ssä on välijäähdytin.

                Comment

                • tonnizi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 1501
                  • Mäntsälä

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  TDS:ssä on välijäähdytin.
                  Juu, Entä nää Kilowatit(kW) eli onko td:ssä 85kW ja TDS sit vähän päälle 100 kW?

                  Ainakin pari sivustoa niin sanoo, ja sit että rekisteri ote sanoo että mun auto olis TD vaik kyl myyjä sano että olis TDS

                  Ja samalla näihin haen vastausta.
                  Mun E39 525td/tds:sästä hanskalokerosta löyty tälläinen lastu 1 267 335 573, takapuolella lukee hp 39, mikä lastu tämä on ja käykö tämä minulle?

                  Missä on E39 525td/tds:säs tuo boksi mihin tuo lastu pitää laittaa?
                  Social Media:
                  - Twitter
                  - Instagram
                  - Twitch

                  - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                  Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                  Nykyinen:
                  E61 530d -04
                  Ex:
                  E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by TareJR View Post
                    Juu, Entä nää Kilowatit(kW) eli onko td:ssä 85kW ja TDS sit vähän päälle 100 kW?

                    Ainakin pari sivustoa niin sanoo, ja sit että rekisteri ote sanoo että mun auto olis TD vaik kyl myyjä sano että olis TDS

                    Ja samalla näihin haen vastausta.
                    Mun E39 525td/tds:sästä hanskalokerosta löyty tälläinen lastu 1 267 335 573, takapuolella lukee hp 39, mikä lastu tämä on ja käykö tämä minulle?

                    Missä on E39 525td/tds:säs tuo boksi mihin tuo lastu pitää laittaa?
                    Jos kerrot valmistenumeron 7 viimeistä niin kerron onko tuo td vai tds.
                    Samalla saat kilowatit.

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      Originally posted by Tome View Post
                      Eeeeii, lämpöjä seurasin salavalikosta. Mittarin neulahan on keskellä jos lämmöt 75-110 vai oliko 115 en muista. Luulin muuten saavani behrin termarin orkkiksena mutta wahler tuli. Taitaa olla tuurissaan saako toimivan. No mutta onneks ei ollu tallilta tuon pitempi matka kotio, ois voinu jossain vaiheessa rueta jänskättämään jos lämmöt ois vaan jatkanu nousuaan.
                      Selvisikö tämä termostaattikeissi?

                      Comment

                      • tetapi
                        Newbiemmer
                        • Jan 2011
                        • 27
                        • Pirkanmaa

                        Mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin 97 astetta taitaa olla aika lailla ideaali näissä (m52). Voin toki muistaa vääriin ja joku voinee korjata erheen. Ittellä oli alkuperäinenkin termari wahler ja samanmoinen meni takasin vaikkei behr/wahler nyt eroa teekkään.
                        Last edited by tetapi; 20-01-2015, 12:10.

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by tetapi View Post
                          Mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin 97 astetta taitaa olla aika lailla ideaali näissä (m52). Voin toki muistaa vääriin ja joku voinee korjata erheen. Ittellä oli alkuperäinenkin termari wahler ja samanmoinen meni takasin vaikkei behr/wahler nyt eroa teekkään.
                          Laitoin viimeksi 92-asteisen behrin ja silloin ilmailessa salavalikon mukaan termari aukesi jossain 95-asteen paikkeilla. Tästähän joskus kirjoitinkin, kun en saanut/saa ilmattua tuota autoani, ellei termari aukee kokonaan ja sen jälkeen alkaa pullopantentilla tulla ilmaa oikein asenteella. Mutta minultahan löytyy se latentti, joten ilmaamien on aina parintunnin keissi.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • tonnizi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1501
                            • Mäntsälä

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Jos kerrot valmistenumeron 7 viimeistä niin kerron onko tuo td vai tds.
                            Samalla saat kilowatit.
                            Juu katsoin itekin jo tuon 525td näytäis olevan, eli tähän on toi välijäähy jälkeenpäin asennettu, täs on 85kW.

                            Entäs sit:
                            löyty tälläinen lastu 1 267 335 573, takapuolella lukee hp 39, mikä lastu tämä on ja käykö tämä minulle?

                            Meinnasin jos tuo laitais kiinni takasin, ku entinen omistaja sano että ollut kiinni kuulema, mutta otanut pois kun ei huomannu mitään eroa oikee tuol, sanokaa te.
                            Social Media:
                            - Twitter
                            - Instagram
                            - Twitch

                            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                            Nykyinen:
                            E61 530d -04
                            Ex:
                            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by TareJR View Post
                              Juu katsoin itekin jo tuon 525td näytäis olevan, eli tähän on toi välijäähy jälkeenpäin asennettu, täs on 85kW.

                              Entäs sit:
                              löyty tälläinen lastu 1 267 335 573, takapuolella lukee hp 39, mikä lastu tämä on ja käykö tämä minulle?

                              Meinnasin jos tuo laitais kiinni takasin, ku entinen omistaja sano että ollut kiinni kuulema, mutta otanut pois kun ei huomannu mitään eroa oikee tuol, sanokaa te.
                              Tuo numero ei kyllä äkkiä kerro mitään. Ei ole ilmeisesti bmw:n numero.

                              Jos ei edelliselläkään tuntunut mitään hyötyä niin tuskin se sen ihmeemmin sinullakaan muuttaa autoa.

                              Comment

                              • tonnizi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 1501
                                • Mäntsälä

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Tuo numero ei kyllä äkkiä kerro mitään. Ei ole ilmeisesti bmw:n numero.

                                Jos ei edelliselläkään tuntunut mitään hyötyä niin tuskin se sen ihmeemmin sinullakaan muuttaa autoa.
                                Oli se kuulema sen verran muuttanu että pirteemäks oli tullu, mutta kulutuksessa ei ollu huomannu mmmitään merkitävää.

                                Ja kattelin googlesta tuola numerolla sitä lastua, niin tuota lastua on käytetty mm. 530d, 525d, 525tds:Sässä.
                                Last edited by tonnizi; 20-01-2015, 17:56.
                                Social Media:
                                - Twitter
                                - Instagram
                                - Twitch

                                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                                Nykyinen:
                                E61 530d -04
                                Ex:
                                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎