Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeniitti
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 575
    • 127.0.0.1

    Lähteekös takaluukun "takalippa" pois vai kuuluuko siihen kehykseen?
    Last edited by zeniitti; 04-02-2015, 15:04.

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      Ei lähde, yhtä osaa.
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • jiiseppi
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 43
        • Tampere

        Originally posted by jiiseppi View Post
        -96 523iA alkoi torstaina vatkaamaan holtittomasti, edellisellä kerralla kun näin kävi, korjaava toimenpide oli vajaa litra öljyä lisää, pieni testilenkki ja käynnin tasaantuessa muutama rykäsy kierroksia koneeseen.

        Nytkin lisäsin litran, mutta vatkaus ei hävinnyt tyhjäkäyntikierroksilla. Lisäsin toisen ja uskalsin seuraavana aamuna heittää emännän duuniin. 40km jälkeen alko jo säksättään kone ja taas tietysti äkkiä lisää öljyä koneeseen ja auto kotipihaan. Kotipihaan tullessa pienessä ylämäessä vilahti punainen öljykannun kuva taulussa.

        Muita oireita; öljy käryää pakosarjan päällä, venakopan tiivisteistä puskee ainakin osan öljyä pihalle. Nyt otin CCV:n irti putkineen ja totesin yläletkun ehjäksi, oli karstainen muttei tukossa. Siinä ei tuoretta öljyä ollut. Majoneesistä ei merkkiäkään. CCV meni paskaksi kun aloin uteliaisuuttani purkamaan, näytti tuo kalvo niin huonolta ja uusi on tilauksessa. Alaputki oli puhki. Selittyykö öljynkulutus tuolla alaputken rikolla, öljynhän ei ole tarkoitus varsinaisesti kiertää tuolta? Öljyä on tullut nyt muutamassa päivässä litratolkulla pihalle koneesta, ilmeisesti viimeksi lisäämäni öljy on nyt tuossa kotipihan asfalttilla.

        Moottorin vikavaloa ei ole vilkutellut missään vaiheessa, punaista öljykannuakin ohimennen, lämmöt on aina näyttäneet johdonmukaiselta, mutta palanut öljy on silloin tällöin tuoksunut ja putkesta tuprutellut paksulti savua. Öljykorkin alta tullut savua nyt kun sitä olen availlut. Kulutus on ollut järkevä tasan kymmenen 75% kaupunkiajolla. 165hv Audi A6 C5 verrattuna tehot on olleet oikein kivasti tallessa. Nyt oli nekin selvästi hukassa kun perjantaina ajoin viimeisen reissun tuolla.

        Öljykorkin irrotus vaikutti kierroksiin.

        Ennenkun autoa seuraavan kerran käynnistellään niin vaihdan venttiilikopan tiivisteet, CCV:n putkineen, muuta?

        mittarilukema 357tkm, huolto- ja omistushistoria vimpanpäälle, eli ei kiertopalkinto.

        https://www.dropbox.com/s/t3qc2p498e..._9121.JPG?dl=0

        https://www.dropbox.com/s/jxvpgle5gh..._9127.JPG?dl=0

        https://www.dropbox.com/s/j6apz63x69..._9129.JPG?dl=0
        Nyt on venakopan tiiviste vaihdettu, huohotin putkineen vaihdettu, öljynsuodatin myös ja suodattimen koteloon kolme tiivisterengasta myös. Vanha venakopan tiiviste oli kovettunut mutta lähti yhtenä osana. Tulpanreijän tiivistekumit irtosi hiustenkuivaajan avulla. 4 ja 5 tulpankoloihin oli päässyt öljyä yläkautta.

        Ongelmaksi jäi vatkaus ja syy on 4. pytyn sytkäys. Vaihdoin puolan 3. ja 4. kesken ja nelonen pysyi pimeänä. Vaihdoin nelosen tulpan uuteen ja pysyy pimeänä. Sytytyksen tarkisitin irrottamalla puolasta johdon ja seurasin tyhjäkäynnin muutosta. Suihkasin nelospytyn puolan liittimeen myös anti-oxcidizeria, ei vaikutusta. Mitäs seuraavaksi? Koeajolenkin pituus 2 x 3km + tyhjäkäyntiä yhteensä 30 minuuttia, tarviiko hartaampaa herättelyä? Olen varonut kiusaamista ja pitänyt kierrokset toistaseksi alle 3000rpm.
        Last edited by jiiseppi; 04-02-2015, 12:56.

        Comment

        • KimmoKoo
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2012
          • 206
          • Oulu / Suomussalmi

          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
          Tekee aika nopsaan parkkipaikallakin.
          Kattoo vaan että tulee samaan asentoon kuin vanhakin, olettaen että se on siinä asennossa, jossa tukivarsi on, kun auto on renkaillaan paino päällä. Ettei jää pusla jännitykseen. Ei se kait ihan millin tarkkaa ole kuitenkaan... Hankalaa saada kiristettyä enää sitten kun on kaikki paikallaan, 4-pilarinosturilla ehkä onnistuisi.
          Takaiskaria tais joutua irroittamaan toisesta päästä (alhaalta riittää), että sai bumerangin pultin pois.

          Tunnissa tekee kun rauhallisesti tussaa muttei hölmöile.
          Jep, näinhän se homma onnisti. Ei loppuunsa hankala homma, tunti meni kun huolellisesti teki
          E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
          E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
          Ex:
          E39 523iA -00 Touring
          E39 520i
          E38 728i
          E39 523i

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            Onko heittää veikkausta miksi mulla menee takalasin lämmitin aina päälle kun auton laittaa käymään? Ikäänkuin oletuksena päällä asento...
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              Originally posted by KimmoKoo View Post
              Jep, näinhän se homma onnisti. Ei loppuunsa hankala homma, tunti meni kun huolellisesti teki
              No perskeles!
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • jiiseppi
                Bimmer Rookie
                • Sep 2014
                • 43
                • Tampere

                Voikos noita sytyspuolien piuhoja vaihtaa keskenään, vai meneekö sillä sytysjärjestys vaan enemmän pieleen?

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by jiiseppi View Post
                  Voikos noita sytyspuolien piuhoja vaihtaa keskenään, vai meneekö sillä sytysjärjestys vaan enemmän pieleen?
                  No pakkohan niiden on oikeissa sylintereissä olla.
                  Ei toimi jos vaihdat ristiin.

                  Comment

                  • jiiseppi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2014
                    • 43
                    • Tampere

                    Enpä tohtinu vaihdella piuhoja. Nyt kun huohotus uusittu, niin kone viheltää ja vihellys lakkaa öljykorkkia tai öljytikkua raottamalla. Imu on voimakas. Mikä meni pieleen? Nelospytty pysyy pimeenä. Testilenkkiä tuli heitettyä 10km lisää joista viimene kilometri öljytikku raollaan. Oli räkässy kupillisen ehkä toisenkin sitä kautta pihalle.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by jiiseppi View Post
                      Enpä tohtinu vaihdella piuhoja. Nyt kun huohotus uusittu, niin kone viheltää ja vihellys lakkaa öljykorkkia tai öljytikkua raottamalla. Imu on voimakas. Mikä meni pieleen? Nelospytty pysyy pimeenä. Testilenkkiä tuli heitettyä 10km lisää joista viimene kilometri öljytikku raollaan. Oli räkässy kupillisen ehkä toisenkin sitä kautta pihalle.
                      Eihän siellä nelos sylinterissä olisi imuvuotoa oikein tosissaan.

                      Voi toki olla venttiilissä vikakin

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17522
                        • Turku

                        Originally posted by Zoui View Post
                        Onko heittää veikkausta miksi mulla menee takalasin lämmitin aina päälle kun auton laittaa käymään? Ikäänkuin oletuksena päällä asento...
                        Alle +3 asteessa? Oli ainakin mulla E46 nahkahousu koodannut niin. Koodautin sen pois samalla kuin ovien automaattisen lukkiutumisen hetken ajon jälkeen.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Byge
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 249
                          • Oulu

                          Koitin tuossa guuglailla ja etsiskellä syytä miksi ihan sattumalta kun lähdin liikenteeseen ilmestyi trippimittariin PPP.P joka häipyi kun käytti virtoja pois. Tarkoittaako tämä nyt sitä että saan hyvän syyn tulevana kesänä alkaa retrofittaileen OBC mittaristoa?
                          Nykyiset:
                          520i

                          Entiset:
                          316i
                          520i

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Byge View Post
                            Koitin tuossa guuglailla ja etsiskellä syytä miksi ihan sattumalta kun lähdin liikenteeseen ilmestyi trippimittariin PPP.P joka häipyi kun käytti virtoja pois. Tarkoittaako tämä nyt sitä että saan hyvän syyn tulevana kesänä alkaa retrofittaileen OBC mittaristoa?
                            Tai uutta akkua.

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              Originally posted by Zoui View Post
                              Onko heittää veikkausta miksi mulla menee takalasin lämmitin aina päälle kun auton laittaa käymään? Ikäänkuin oletuksena päällä asento...
                              Tuon saa koodattua pois.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6350
                                • Tampere

                                Originally posted by Laku View Post
                                Alle +3 asteessa? Oli ainakin mulla E46 nahkahousu koodannut niin. Koodautin sen pois samalla kuin ovien automaattisen lukkiutumisen hetken ajon jälkeen.
                                Originally posted by böntti View Post
                                Tuon saa koodattua pois.
                                No niinpä tietysti... taisi kyllä mennä päälle asteista riippumatta, mutta pitää nyt koodauksen kautta katsoa miltä näyttää, luulin vain lämmitintä tyhmemmäksi kuin se näköjään on.
                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎