Lähteekös takaluukun "takalippa" pois vai kuuluuko siihen kehykseen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jiiseppi View Post-96 523iA alkoi torstaina vatkaamaan holtittomasti, edellisellä kerralla kun näin kävi, korjaava toimenpide oli vajaa litra öljyä lisää, pieni testilenkki ja käynnin tasaantuessa muutama rykäsy kierroksia koneeseen.
Nytkin lisäsin litran, mutta vatkaus ei hävinnyt tyhjäkäyntikierroksilla. Lisäsin toisen ja uskalsin seuraavana aamuna heittää emännän duuniin. 40km jälkeen alko jo säksättään kone ja taas tietysti äkkiä lisää öljyä koneeseen ja auto kotipihaan. Kotipihaan tullessa pienessä ylämäessä vilahti punainen öljykannun kuva taulussa.
Muita oireita; öljy käryää pakosarjan päällä, venakopan tiivisteistä puskee ainakin osan öljyä pihalle. Nyt otin CCV:n irti putkineen ja totesin yläletkun ehjäksi, oli karstainen muttei tukossa. Siinä ei tuoretta öljyä ollut. Majoneesistä ei merkkiäkään. CCV meni paskaksi kun aloin uteliaisuuttani purkamaan, näytti tuo kalvo niin huonolta ja uusi on tilauksessa. Alaputki oli puhki. Selittyykö öljynkulutus tuolla alaputken rikolla, öljynhän ei ole tarkoitus varsinaisesti kiertää tuolta? Öljyä on tullut nyt muutamassa päivässä litratolkulla pihalle koneesta, ilmeisesti viimeksi lisäämäni öljy on nyt tuossa kotipihan asfalttilla.
Moottorin vikavaloa ei ole vilkutellut missään vaiheessa, punaista öljykannuakin ohimennen, lämmöt on aina näyttäneet johdonmukaiselta, mutta palanut öljy on silloin tällöin tuoksunut ja putkesta tuprutellut paksulti savua. Öljykorkin alta tullut savua nyt kun sitä olen availlut. Kulutus on ollut järkevä tasan kymmenen 75% kaupunkiajolla. 165hv Audi A6 C5 verrattuna tehot on olleet oikein kivasti tallessa. Nyt oli nekin selvästi hukassa kun perjantaina ajoin viimeisen reissun tuolla.
Öljykorkin irrotus vaikutti kierroksiin.
Ennenkun autoa seuraavan kerran käynnistellään niin vaihdan venttiilikopan tiivisteet, CCV:n putkineen, muuta?
mittarilukema 357tkm, huolto- ja omistushistoria vimpanpäälle, eli ei kiertopalkinto.
https://www.dropbox.com/s/t3qc2p498e..._9121.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/jxvpgle5gh..._9127.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/j6apz63x69..._9129.JPG?dl=0
Ongelmaksi jäi vatkaus ja syy on 4. pytyn sytkäys. Vaihdoin puolan 3. ja 4. kesken ja nelonen pysyi pimeänä. Vaihdoin nelosen tulpan uuteen ja pysyy pimeänä. Sytytyksen tarkisitin irrottamalla puolasta johdon ja seurasin tyhjäkäynnin muutosta. Suihkasin nelospytyn puolan liittimeen myös anti-oxcidizeria, ei vaikutusta. Mitäs seuraavaksi? Koeajolenkin pituus 2 x 3km + tyhjäkäyntiä yhteensä 30 minuuttia, tarviiko hartaampaa herättelyä? Olen varonut kiusaamista ja pitänyt kierrokset toistaseksi alle 3000rpm.Last edited by jiiseppi; 04-02-2015, 12:56.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostTekee aika nopsaan parkkipaikallakin.
Kattoo vaan että tulee samaan asentoon kuin vanhakin, olettaen että se on siinä asennossa, jossa tukivarsi on, kun auto on renkaillaan paino päällä. Ettei jää pusla jännitykseen. Ei se kait ihan millin tarkkaa ole kuitenkaan... Hankalaa saada kiristettyä enää sitten kun on kaikki paikallaan, 4-pilarinosturilla ehkä onnistuisi.
Takaiskaria tais joutua irroittamaan toisesta päästä (alhaalta riittää), että sai bumerangin pultin pois.
Tunnissa tekee kun rauhallisesti tussaa muttei hölmöile.E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
-
Originally posted by KimmoKoo View PostJep, näinhän se homma onnisti. Ei loppuunsa hankala homma, tunti meni kun huolellisesti tekiBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Enpä tohtinu vaihdella piuhoja. Nyt kun huohotus uusittu, niin kone viheltää ja vihellys lakkaa öljykorkkia tai öljytikkua raottamalla. Imu on voimakas. Mikä meni pieleen? Nelospytty pysyy pimeenä. Testilenkkiä tuli heitettyä 10km lisää joista viimene kilometri öljytikku raollaan. Oli räkässy kupillisen ehkä toisenkin sitä kautta pihalle.
Comment
-
-
Originally posted by jiiseppi View PostEnpä tohtinu vaihdella piuhoja. Nyt kun huohotus uusittu, niin kone viheltää ja vihellys lakkaa öljykorkkia tai öljytikkua raottamalla. Imu on voimakas. Mikä meni pieleen? Nelospytty pysyy pimeenä. Testilenkkiä tuli heitettyä 10km lisää joista viimene kilometri öljytikku raollaan. Oli räkässy kupillisen ehkä toisenkin sitä kautta pihalle.
Voi toki olla venttiilissä vikakin
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostOnko heittää veikkausta miksi mulla menee takalasin lämmitin aina päälle kun auton laittaa käymään? Ikäänkuin oletuksena päällä asento...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Koitin tuossa guuglailla ja etsiskellä syytä miksi ihan sattumalta kun lähdin liikenteeseen ilmestyi trippimittariin PPP.P joka häipyi kun käytti virtoja pois. Tarkoittaako tämä nyt sitä että saan hyvän syyn tulevana kesänä alkaa retrofittaileen OBC mittaristoa?Nykyiset:
520i
Entiset:
316i
520i
Comment
-
-
Originally posted by Byge View PostKoitin tuossa guuglailla ja etsiskellä syytä miksi ihan sattumalta kun lähdin liikenteeseen ilmestyi trippimittariin PPP.P joka häipyi kun käytti virtoja pois. Tarkoittaako tämä nyt sitä että saan hyvän syyn tulevana kesänä alkaa retrofittaileen OBC mittaristoa?
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostOnko heittää veikkausta miksi mulla menee takalasin lämmitin aina päälle kun auton laittaa käymään? Ikäänkuin oletuksena päällä asento...-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostAlle +3 asteessa? Oli ainakin mulla E46 nahkahousu koodannut niin. Koodautin sen pois samalla kuin ovien automaattisen lukkiutumisen hetken ajon jälkeen.Originally posted by böntti View PostTuon saa koodattua pois.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Comment