E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 523i
    replied
    Onko muilla toiminut nuo tarvike separaattorit? Sehän voi olla yksi imuvuodon aiheuttaja? Voiko imuvuoto kohdistua vaan yhteen sylinteriin?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Tuo haitari putki on vaihdettu ja muut letkut käyty läpi jarrucleanerillä, imuvuotoa ei ainakaan löydy. Antaako e39 mitään vikakoodia jos sylinteri ei saa bensaa?
    Kenties misfire ja roughness nousee

    Tosin samat tulevat myös imuvuodosta, risasta venttiilistä, puolasta tai tulpasta.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Tuo haitari putki on vaihdettu ja muut letkut käyty läpi jarrucleanerillä, imuvuotoa ei ainakaan löydy. Antaako e39 mitään vikakoodia jos sylinteri ei saa bensaa?
    Ei imuvuoto aina ole ulkopuolinen, huohotus? jarrutehostin? Toisaalta esim. manuaali-ilmastoiduissa se vuoto voi olla vaikka ohjaamon puolella.
    Misfire.. mutta sama koodi tulee oli syynä mikä vaan.

    Itseasiassa kun mietin niin omalle kohdalle osunut 2kpl haljenneen männän takia huonosti käyviä mutta ei yhtäkään tukkoisesta suuttimesta kärsivää yksilöä ja imuvuotoja on ollut jokaisessa jota olen tutkinut. :think
    Last edited by peto2; 28-10-2015, 19:51.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Imuvuodot on näissä niin yleisiä etten käyttäisi aikaani muiden vaihtoehtojen pohtimiseen ennen kun ne imuvuodot on korjattu. :think
    Tuo haitari putki on vaihdettu ja muut letkut käyty läpi jarrucleanerillä, imuvuotoa ei ainakaan löydy. Antaako e39 mitään vikakoodia jos sylinteri ei saa bensaa?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Ei, vaan mietitään johtuuko päästöt ja käynti häiriö imuvuodosta,lambdasta vai onko suutin tukossa.
    Imuvuodot on näissä niin yleisiä etten käyttäisi aikaani muiden vaihtoehtojen pohtimiseen ennen kun ne imuvuodot on korjattu. :think

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by intfreak View Post
    Auto ei käy kunnolla, suutin tukossa ja sit ihmetellään kun päästöt ei oo kohillaan? :think
    Ei, vaan mietitään johtuuko päästöt ja käynti häiriö imuvuodosta,lambdasta vai onko suutin tukossa.

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Onkohan ne lambdat ehjiä kun ne voltit ei heittele mihinkään vaan pysyy 4.5V yläpuolella kokoajan. Voikos se tukkiutunut suutin tehdä sen että tuo happiarvo on korkealla mikä nostaa lambda arvon ylirajojen? Ja eikös rikkinäinen lambda taas voi antaa liikaa happea?
    Auto ei käy kunnolla, suutin tukossa ja sit ihmetellään kun päästöt ei oo kohillaan? :think

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Onkohan ne lambdat ehjiä kun ne voltit ei heittele mihinkään vaan pysyy 4.5V yläpuolella kokoajan. Voikos se tukkiutunut suutin tehdä sen että tuo happiarvo on korkealla mikä nostaa lambda arvon ylirajojen? Ja eikös rikkinäinen lambda taas voi antaa liikaa happea?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Missä vika kun päästömittauksessa arvot:

    joutokäynti 1140/min
    Lambda 1.237
    CO 0.0007 %
    CO2 11.84%
    HC 13 ppm
    2 4.04%
    Coor 0.009%

    Korotettu 2160 rpm
    Lambda 1.114
    co 0.005
    co2 13.45
    HC 13 ppm
    02 2.19
    COcor 0.006%

    Parikertaa antanut vikakoodin o2 sensor voltage high.
    Huoltomies meinasi että yksi sylinteri ei saa bensaa (tästä huono tyhjäkäynti) ja se nostaa tuota lambda arvoa. e39 ei anna vikakoodeja jos sylinteri ei saa bensaa? Vaikuttaako esim lambda arvoon se että todelliset kierrokset oli koko ajan 1000-2000rpm enemmän kuin laitteisto näytti (joku häiriö mittaus laitteessa)
    Imuvuoto jossain.:think Lambdoista tulee vikakoodi kun avaa vaikka öljykorkin auton käydessä ja autokorjaamot saavat myityä tällä keinolla uusia lambdaantureita.

    Leave a comment:


  • transformer
    replied
    Tervehdys!

    Tarvitsisi vähän vinkkiä siskon E39:n kanssa. Auto on 525 turbodieseli vuosimallia 98.

    Ongelman kuvaus oli seuraavanlainen: "Oisko ideaa mikä minun bemua vaivaa, kesken ajun saattaa sammua, $@@tana! Jos vaihdetta vaihtaa ja lykkäsee kytkimen alas, niin saattaa sammua. Ei joka kerta, mutta joskus. -- Välillä ajaessa kun vaihtaa vaihdetta, niin ei vastaakaan kaasuun. Taajama-ajossa auttaa yleensä se, että käyttää kaasupoljinta ylhäällä, niin sitten painaessa vastaa. Matka-ajossa joskus jos vaikka viitoselta pudottaa neloselle, niin ei oo mitään vastetta kaasuun ja auttaa ainoastaan kolmoselle tai takaisin vitoselle vaihto."

    Sen verran voin vaan sanoa, että pa-suodatin on juuri vaihdettu -> ei apua.
    Vikakoodeja ei ole vielä luettu.

    Itse en ole kyseiseen korimalliin tai dieseltekniikkaan niin paljoa perehtynyt, että osaisin mitään arvailla, niin olisi erittäin hyvin paljon apua jos jollain olisi näkemystä asiaan!

    -Antti

    Leave a comment:


  • Jani_88
    replied
    Originally posted by Jani_88 View Post
    Jee jee, alkanu taas robleemat. Eli nyt ei sinällään ole keskitysongelmaa (aikaisemmin jos vapaalta laitto pykälän eteenpäin niin meni vitonen, kolmosen sijaan). Nyt tekee sitä, että jos vitoselta heittää vapaalle niin vaihdekeppi jää siihen välimaastoon, eikä mene aivan helposti keskelle. Osaako joku/muistaako kukaan mikä noista realoemin kuvan jousista voisi vaikutttaa tähän kohtaan? :think
    Näköjään tämäkin probleema pahenee vaan kun kelit kylmenee . Perse homma tehä muutenkin

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Missä vika kun päästömittauksessa arvot:

    joutokäynti 1140/min
    Lambda 1.237
    CO 0.0007 %
    CO2 11.84%
    HC 13 ppm
    2 4.04%
    Coor 0.009%

    Korotettu 2160 rpm
    Lambda 1.114
    co 0.005
    co2 13.45
    HC 13 ppm
    02 2.19
    COcor 0.006%

    Parikertaa antanut vikakoodin o2 sensor voltage high.
    Huoltomies meinasi että yksi sylinteri ei saa bensaa (tästä huono tyhjäkäynti) ja se nostaa tuota lambda arvoa. e39 ei anna vikakoodeja jos sylinteri ei saa bensaa? Vaikuttaako esim lambda arvoon se että todelliset kierrokset oli koko ajan 1000-2000rpm enemmän kuin laitteisto näytti (joku häiriö mittaus laitteessa)
    Last edited by 523i; 28-10-2015, 15:55.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Faceliftiin kuulemma hankalat vaihtaa, umpiot saunaan että liimat pehmenee ja sitten väkivaltaa että saa pleksit irti.
    Last edited by naikou; 28-10-2015, 13:38.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Aikamoista säätämistä tuo on...huhuh.
    Tuossa vaihtotyössä hankittu sorminäppäryys ei mene peiton alla puuhastellessa hukkaan

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    PS. Pitkälle yli tuhat viestiä ketjussa...
    Saman huomasin

    Leave a comment:

Working...
X