E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko muilla toiminut nuo tarvike separaattorit? Sehän voi olla yksi imuvuodon aiheuttaja? Voiko imuvuoto kohdistua vaan yhteen sylinteriin?
-
Originally posted by 523i View PostTuo haitari putki on vaihdettu ja muut letkut käyty läpi jarrucleanerillä, imuvuotoa ei ainakaan löydy. Antaako e39 mitään vikakoodia jos sylinteri ei saa bensaa?
Tosin samat tulevat myös imuvuodosta, risasta venttiilistä, puolasta tai tulpasta.
Leave a comment:
-
Originally posted by 523i View PostTuo haitari putki on vaihdettu ja muut letkut käyty läpi jarrucleanerillä, imuvuotoa ei ainakaan löydy. Antaako e39 mitään vikakoodia jos sylinteri ei saa bensaa?
Misfire.. mutta sama koodi tulee oli syynä mikä vaan.
Itseasiassa kun mietin niin omalle kohdalle osunut 2kpl haljenneen männän takia huonosti käyviä mutta ei yhtäkään tukkoisesta suuttimesta kärsivää yksilöä ja imuvuotoja on ollut jokaisessa jota olen tutkinut. :thinkLast edited by peto2; 28-10-2015, 19:51.
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostImuvuodot on näissä niin yleisiä etten käyttäisi aikaani muiden vaihtoehtojen pohtimiseen ennen kun ne imuvuodot on korjattu. :think
Leave a comment:
-
Originally posted by 523i View PostOnkohan ne lambdat ehjiä kun ne voltit ei heittele mihinkään vaan pysyy 4.5V yläpuolella kokoajan. Voikos se tukkiutunut suutin tehdä sen että tuo happiarvo on korkealla mikä nostaa lambda arvon ylirajojen? Ja eikös rikkinäinen lambda taas voi antaa liikaa happea?
Leave a comment:
-
Onkohan ne lambdat ehjiä kun ne voltit ei heittele mihinkään vaan pysyy 4.5V yläpuolella kokoajan. Voikos se tukkiutunut suutin tehdä sen että tuo happiarvo on korkealla mikä nostaa lambda arvon ylirajojen? Ja eikös rikkinäinen lambda taas voi antaa liikaa happea?
Leave a comment:
-
Originally posted by 523i View PostMissä vika kun päästömittauksessa arvot:
joutokäynti 1140/min
Lambda 1.237
CO 0.0007 %
CO2 11.84%
HC 13 ppm
2 4.04%
Coor 0.009%
Korotettu 2160 rpm
Lambda 1.114
co 0.005
co2 13.45
HC 13 ppm
02 2.19
COcor 0.006%
Parikertaa antanut vikakoodin o2 sensor voltage high.
Huoltomies meinasi että yksi sylinteri ei saa bensaa (tästä huono tyhjäkäynti) ja se nostaa tuota lambda arvoa. e39 ei anna vikakoodeja jos sylinteri ei saa bensaa? Vaikuttaako esim lambda arvoon se että todelliset kierrokset oli koko ajan 1000-2000rpm enemmän kuin laitteisto näytti (joku häiriö mittaus laitteessa)
Leave a comment:
-
Tervehdys!
Tarvitsisi vähän vinkkiä siskon E39:n kanssa. Auto on 525 turbodieseli vuosimallia 98.
Ongelman kuvaus oli seuraavanlainen: "Oisko ideaa mikä minun bemua vaivaa, kesken ajun saattaa sammua, $@@tana! Jos vaihdetta vaihtaa ja lykkäsee kytkimen alas, niin saattaa sammua. Ei joka kerta, mutta joskus. -- Välillä ajaessa kun vaihtaa vaihdetta, niin ei vastaakaan kaasuun. Taajama-ajossa auttaa yleensä se, että käyttää kaasupoljinta ylhäällä, niin sitten painaessa vastaa. Matka-ajossa joskus jos vaikka viitoselta pudottaa neloselle, niin ei oo mitään vastetta kaasuun ja auttaa ainoastaan kolmoselle tai takaisin vitoselle vaihto."
Sen verran voin vaan sanoa, että pa-suodatin on juuri vaihdettu -> ei apua.
Vikakoodeja ei ole vielä luettu.
Itse en ole kyseiseen korimalliin tai dieseltekniikkaan niin paljoa perehtynyt, että osaisin mitään arvailla, niin olisi erittäin hyvin paljon apua jos jollain olisi näkemystä asiaan!
-Antti
Leave a comment:
-
Originally posted by Jani_88 View PostJee jee, alkanu taas robleemat. Eli nyt ei sinällään ole keskitysongelmaa (aikaisemmin jos vapaalta laitto pykälän eteenpäin niin meni vitonen, kolmosen sijaan). Nyt tekee sitä, että jos vitoselta heittää vapaalle niin vaihdekeppi jää siihen välimaastoon, eikä mene aivan helposti keskelle. Osaako joku/muistaako kukaan mikä noista realoemin kuvan jousista voisi vaikutttaa tähän kohtaan? :think. Perse homma tehä muutenkin
Leave a comment:
-
Missä vika kun päästömittauksessa arvot:
joutokäynti 1140/min
Lambda 1.237
CO 0.0007 %
CO2 11.84%
HC 13 ppm
2 4.04%
Coor 0.009%
Korotettu 2160 rpm
Lambda 1.114
co 0.005
co2 13.45
HC 13 ppm
02 2.19
COcor 0.006%
Parikertaa antanut vikakoodin o2 sensor voltage high.
Huoltomies meinasi että yksi sylinteri ei saa bensaa (tästä huono tyhjäkäynti) ja se nostaa tuota lambda arvoa. e39 ei anna vikakoodeja jos sylinteri ei saa bensaa? Vaikuttaako esim lambda arvoon se että todelliset kierrokset oli koko ajan 1000-2000rpm enemmän kuin laitteisto näytti (joku häiriö mittaus laitteessa)Last edited by 523i; 28-10-2015, 15:55.
Leave a comment:
Leave a comment: