Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeniitti
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 574
    • 127.0.0.1

    #31
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Se anturi voi olla huonolla kontaktillakin, ei välttämättä rikki ollenkaan.
    Tarkistithan palojen pinnan myös sisemmistä paloista?
    Nyt lurkkailin vaan siitä puolien välistä taskulampun avulla. Eipä tullu mieleen, että voiskin olla enemmän kulunut sieltä takaa. Ei millään jaksais ottaa rengasta pois (laiska)...

    Comment

    • Targo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2013
      • 226
      • Raisio

      #32
      Onkos jollain kokemusta perämurikan vaihdosta 2.81-> 3.64 miten vaikuttaa kieroksiin esim 100km/h vauhdissa? Auto 4.4 ja 6v manuaalilla
      Nykyiset
      E39 96' 540i

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by targo View Post
        Onkos jollain kokemusta perämurikan vaihdosta 2.81-> 3.64 miten vaikuttaa kieroksiin esim 100km/h vauhdissa? Auto 4.4 ja 6v manuaalilla
        Vertaile kierroksia laskurilla, niitä löytyy googlella useita.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          #34
          Originally posted by HTK12 View Post
          Vertaile kierroksia laskurilla, niitä löytyy googlella useita.
          Toki jos ei edes alkeellisimmat yhtälöt taivu
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by peto2 View Post
            Toki jos ei edes alkeellisimmat yhtälöt taivu
            No jos kysyjällä taipuisi niin, tuskin olisi täällä kyselemässä. Tuon ratkaiseminen onnistuu ensimmäisen asteen yhtälöllä, tupakki askin kanteen.
            Last edited by HTK12; 04-03-2015, 23:34.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Targo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2013
              • 226
              • Raisio

              #36
              Mielummin kuulisin käytönnön kokemuksia tästä välityksen muutoksista. Tuon huulenheiton jätän tälläkertaa väliin...
              Nykyiset
              E39 96' 540i

              Comment

              • BaTTman
                Bimmer Rookie
                • Oct 2014
                • 70
                • Pirkanmaa

                #37
                Originally posted by zeniitti View Post
                Nyt lurkkailin vaan siitä puolien välistä taskulampun avulla. Eipä tullu mieleen, että voiskin olla enemmän kulunut sieltä takaa. Ei millään jaksais ottaa rengasta pois (laiska)...
                Olympia volkkarissa on vain takana se tunnistin...
                Arvaappa miten kävi kun ulompi pala kului, mutta takapala ei.
                Helppo homma se renkaan irrotus vs jarruremontti.

                Comment

                • eebens
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 18
                  • Oulu

                  #38
                  520i ja sähköjen pätkiminen

                  Elikkäs, pikkuhiljaa on ilmennyt sähköpuolella onkelmia.
                  Tavallisessa kyläajossa sähköt pätkäisee satunnaisesti, eli kaikki valot, mittaristot ja mankka sammuu noin 1-2 sekunnin ajaksi, välillä myös moottori. Autossa on joku pussihousupenan asentama vetokoukku johon valot on saatu ryöstöliitoksia käyttämällä, akku on kunnossa ja liitokset ok.
                  Jopa meikäläisellä lyö nyt tyhjää että mistä lähtisin vikaa etsimään?
                  Poppivehkeet löytyy ja niitä ei ole säälitty.

                  Voisiko olla mahdollista että rapakelit ja vettä on päässyt jonnekin minne sitä ei saisi päästä?

                  Onko kellään muulla samantyyppisestä viasta kokemuksia?

                  Comment

                  • Kiwes
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 707
                    • JKL

                    #39
                    Originally posted by eebens View Post
                    Elikkäs, pikkuhiljaa on ilmennyt sähköpuolella onkelmia.
                    Tavallisessa kyläajossa sähköt pätkäisee satunnaisesti, eli kaikki valot, mittaristot ja mankka sammuu noin 1-2 sekunnin ajaksi, välillä myös moottori. Autossa on joku pussihousupenan asentama vetokoukku johon valot on saatu ryöstöliitoksia käyttämällä, akku on kunnossa ja liitokset ok.
                    Jopa meikäläisellä lyö nyt tyhjää että mistä lähtisin vikaa etsimään?
                    Poppivehkeet löytyy ja niitä ei ole säälitty.

                    Voisiko olla mahdollista että rapakelit ja vettä on päässyt jonnekin minne sitä ei saisi päästä?

                    Onko kellään muulla samantyyppisestä viasta kokemuksia?
                    Virtalukon pohja tulis ekana mieleen. Toki voi olla "omat" sähköviritelmät / vettä jossain väärässä paikassa, mutta jotenki epätodennäköstä et hukkaa kaikki sähköt.

                    Onhan akun navat kunnolla kiinni ja saa kontaktia = ei ole hapettunut tmsp.?
                    Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                    INPA, BMW Scanner 1.4.0

                    Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                    EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by eebens View Post
                      Elikkäs, pikkuhiljaa on ilmennyt sähköpuolella onkelmia.
                      Tavallisessa kyläajossa sähköt pätkäisee satunnaisesti, eli kaikki valot, mittaristot ja mankka sammuu noin 1-2 sekunnin ajaksi, välillä myös moottori. Autossa on joku pussihousupenan asentama vetokoukku johon valot on saatu ryöstöliitoksia käyttämällä, akku on kunnossa ja liitokset ok.
                      Jopa meikäläisellä lyö nyt tyhjää että mistä lähtisin vikaa etsimään?
                      Poppivehkeet löytyy ja niitä ei ole säälitty.

                      Voisiko olla mahdollista että rapakelit ja vettä on päässyt jonnekin minne sitä ei saisi päästä?

                      Onko kellään muulla samantyyppisestä viasta kokemuksia?
                      Aloittaisin ihan akunnapojen ja kenkien puhdistuksella ja sitten ne kunnolla kiinni. E39:ssä kun ovat lyijyä ja omassa ainakin joudun aina levittämään, että saa riittävän pohjaan ja sitten kiristys. Muuten tuppaavat jäämään liian ylös ja eivät kiristy kunnolla.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • eebens
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 18
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by Kiwes View Post
                        Virtalukon pohja tulis ekana mieleen. Toki voi olla "omat" sähköviritelmät / vettä jossain väärässä paikassa, mutta jotenki epätodennäköstä et hukkaa kaikki sähköt.

                        Onhan akun navat kunnolla kiinni ja saa kontaktia = ei ole hapettunut tmsp.?
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Aloittaisin ihan akunnapojen ja kenkien puhdistuksella ja sitten ne kunnolla kiinni. E39:ssä kun ovat lyijyä ja omassa ainakin joudun aina levittämään, että saa riittävän pohjaan ja sitten kiristys. Muuten tuppaavat jäämään liian ylös ja eivät kiristy kunnolla.

                        Vaihdoin vartan akun boschiin ja putsasin kengät, toistaiseksi ollaan säästytty ilman pätkimistä. Toivotaan että vika oli siinä

                        Comment

                        • Ytrew
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 77
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Hyytymis ongelma.

                          Auto e39 530DA -00 ja oire tämä: Sportilla ajaessa täyskiihdytystä tehtäessä auto hetken kiihtyy niinkuin pitää, mutta yhtäkkiä hyytyy ja moottori sammuu. Auton kun starttaa niin toimii normaalisti.

                          Vikakoodia ei inpalla löytynyt.
                          Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by Ytrew View Post
                            Auto e39 530DA -00 ja oire tämä: Sportilla ajaessa täyskiihdytystä tehtäessä auto hetken kiihtyy niinkuin pitää, mutta yhtäkkiä hyytyy ja moottori sammuu. Auton kun starttaa niin toimii normaalisti.

                            Vikakoodia ei inpalla löytynyt.
                            Lainaan nyt itseäni toisesta ketjusta:

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Ihan perinteisistä liikkeelle, eli vikakoodit, suuttimen korjausarvot, siirto ja rail-paineet, suuttimien ohivuodot ja polttoainevuodot.
                            Nuo kun kaikki on selvillä niin jatketaan sitten. Live-datat katso kiihdytyksen aikana.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Jani_88
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 367
                              • jkl

                              #44
                              Sigun toukka tehny pari kertaa sillein ajellessa, että yht'äkkiä rupee työntää pikkusen viileetä. Kylmä hytissä ei ole, että lämpöä kyllä tarvittaessa saa. En vaan tiedä onko tuo viileän työntäminen vika vai ominaisuus.. eikä tätäkään tunnu tapahtuvan läheskään edes joka ajosuoritteella. Talvisin ilm. paneelista oon pitänyt auto asennolla ja ilman ilmastointia päällä.

                              Miten muuten sen keskisuulakkeen säädön kanssa tulisi elää, kuinka porukka sitä säätelee? Ja mitä se vipstaakkeli käytännössä tekee? Kun entisissä autoissa lämpöä säädeltiin paneelista, tässähän tuntuu pystyvän myös pelkällä tuolla säätövipstaakkellilakin

                              Comment

                              • Ytrew
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2012
                                • 77
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Lainaan nyt itseäni toisesta ketjusta:



                                Nuo kun kaikki on selvillä niin jatketaan sitten. Live-datat katso kiihdytyksen aikana.
                                Täytyypä niin tehdä, myös päästöt ovat pielessä mitä katsastuksessa käytin tuossa pari viikkoa sitten.
                                Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎