Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Jamis View Post
    Kuuluuko jäähdytinnesteen kiehua paisuntasäiliöstä yli kun termostaatti aukee? Viikko sitten ostettu e39 540i kysees johon juuri vaihdettu ylävesiletku edellisen räjähdettyä. Lämmöt pysyy keskellä niinkun pitääkin, uus paisuntasäiliön korkki on paikallaan ja nestettä ei tunnu katoavan. Öljytikku- ja korkki ei kerää kermaa, pakoputkesta ei tuu savua yhtään ja letkuissa on mielestäni aika normaali paine. Ehkä vähän kovat letkut mutta saa kuitenkin puristettua littuun käsin.

    Joku kuitenkin ehdottaa ensimmäisenä epäonnistunutta ilmausta. Ilmasin jäähdytysjärjestelmän sillä lailla että laitoin virrat päälle, lämmöt täysille ja puhaltimen nollille, jolloin kiertovesipumppu tuntuis pitävän surinaa. Paisuntasäiliön korkkiin teippasin 1,5l limsapullon ja kaadoin täyteen nestettä (osaksi pelkkää vettä). Ilmausruuvi auki niin kauan kuin ilmakuplia tulee, kaadellen sitä mukaa vettä lisää pulloon kuin sitä ilmausruuvista tuli pihalle. Sitten korkki ja ilmausruuvi aukinaisena käyntiin. MUTTA Heti kun termostaatti aukee niin sylkee paisuntasäiliöstä nesteet pihalle. Kuuluuko sen tehdä noin? Ilmaanko mä ees oikein?

    Jotenkin kävi mielessä että vesihän kiehuu sadassa asteessa ja tuos on 105-asteinen termostaatti. Eli onko niin että paineen alla vesi ei kiehu mutta heti kun korkin aukaisee niin alkaa pulputus käymään? Eli onko normaalia vai onko mulla jotain pahasti viturallaan?

    Tämä asia vaivaa niin jottei meinaa öitä saada nukutuksi
    Ota se limupullo pois se vain sotkee tässä, kaada paisari täyteen kylmään koneeseen rauhallisesti kiertovesipumpun suristessa, ajele lenkki pitäean paisarin korkin kiinni, anna jäähtyä ja tarkista nesteen pinta.

    V8 malleissa on paljon helpompi ilmaus kuin 6 koneisissa.

    Ja tosiaan kiehahtaa ilman korkkia joten sitä ei saa avata kuumasta koneesta tai käyttää kuumaksi ilman korkkia.

    Comment

    • bmw casis
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 75
      • vantaa

      Originally posted by bmw casis View Post
      elikkä alkoi vaihdista nykiä otsikon auto ja nyt tuntuu että on ihan voimaton. Kiertää kyllä mutta tehoa ei ole.

      Vinkkejä?
      Elikkä herjaa vikakoodina lambdaa, ostin lamban ja koko autossa ei ole piuhoja lambdalle, paikat löytyy sarjasta mut neki o tukittu niillä "tulpilla"

      Kierrokset humppailee aika ajoin. Huomenna vaihellaan paljon osia jos ei toimi niin jeesiä kaivataan 😂
      Nykyään
      -BMW 5xx e28 turbo projekti -86
      -BMW 730ia e38 -94/12 navarraviolet
      -BMW e30 m60b40 -84 projekti
      -MERCEDES ML 420cdi -07 amg

      EX:
      -BMW 330xda -e46 -03
      -BMW 540ia e39 -97
      -BMW 523i e39 -96
      -BMW 320i e36 -91
      -BMW 318i e30 -88
      -BMW 320i e36 -92
      -BMW 535i e34 -88
      -BMW 320i e36 -92
      -BMW 318iA e30 -91

      +syrjähyppyjä

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by bmw casis View Post
        Elikkä herjaa vikakoodina lambdaa, ostin lamban ja koko autossa ei ole piuhoja lambdalle, paikat löytyy sarjasta mut neki o tukittu niillä "tulpilla"

        Kierrokset humppailee aika ajoin. Huomenna vaihellaan paljon osia jos ei toimi niin jeesiä kaivataan 😂
        Miksiköhän ne lambdat on poistettu? Ei ole ihme jos käy huonosti ja saattaa kattikin olla tuokossa/sulanu? Kannattaa sitten laittaa alkuperäiset lambdat, kun tarvikkeet ovat noissa sähköosissa aina hiukan kyseenalaisia.Ei muutakun osia vaihtamaan ja vikakoodien lukua ahkerasti.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          Millä logiikalla on mahdollista että huoltovaloissa palaa 5 vihreää palikkaa, välillä vihreitä palaa vain 1kpl, mutta seuraavana päivänä taas kaikki 5 ovat taulussa...

          En ole aikaisemmin törmännyt siihen että pois lähteneet kuutiot tulee itsellään takaisin :think
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Zoui View Post
            Millä logiikalla on mahdollista että huoltovaloissa palaa 5 vihreää palikkaa, välillä vihreitä palaa vain 1kpl, mutta seuraavana päivänä taas kaikki 5 ovat taulussa...

            En ole aikaisemmin törmännyt siihen että pois lähteneet kuutiot tulee itsellään takaisin :think
            Tuossa on jotain outoa. Ei niiden palautua pitäisi.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by bmw casis View Post
              Elikkä herjaa vikakoodina lambdaa, ostin lamban ja koko autossa ei ole piuhoja lambdalle, paikat löytyy sarjasta mut neki o tukittu niillä "tulpilla"

              Kierrokset humppailee aika ajoin. Huomenna vaihellaan paljon osia jos ei toimi niin jeesiä kaivataan 😂
              Ei kyllä mene leimasta läpi tuollaisella rakennelmalla.
              E39:ssä on aina lambda.

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                Originally posted by Zoui View Post
                Millä logiikalla on mahdollista että huoltovaloissa palaa 5 vihreää palikkaa, välillä vihreitä palaa vain 1kpl, mutta seuraavana päivänä taas kaikki 5 ovat taulussa...

                En ole aikaisemmin törmännyt siihen että pois lähteneet kuutiot tulee itsellään takaisin :think
                Käykö siinä välillä oil servicet, mutta ei pala oil service merkki?
                Sotkamo Connection

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Tuossa on jotain outoa. Ei niiden palautua pitäisi.
                  Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                  Käykö siinä välillä oil servicet, mutta ei pala oil service merkki?
                  Seilaa yhden ja viiden palikan väliä melkein vuoronperään, mutta eihän mulla toimi tuossa kulutusmittari, niin se taisi olla huoltovalon kanssa käyttää samoja tietoja.

                  Ei tuolla mitään merkitystä, lähinnä yritän päästä paremmin sisään tuohon auton älyyn kun mukana kummittelee pieniä outouksia, melkein projektitopikki pitäisi taas starttailla.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Styroxi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 384
                    • Vaasa

                    e39 530da ei starttaa

                    Eli eillen ajoin auton pihaan ja huonon akun takia käynnistelin iltasella ja jätin lataukseen.. Noh eipä vaan starttaa enää tänään. Akkulaturilla ja mitarilla akussa täys jännite, mutta ei startti edes naksahda.. No hyttiin kun kömpii ja laittaa virrat päälle niin ei vikakoodeja ,jarru pohjaan ja "toinen" startin päästä meiselillä starttaamaan niin hyvin pyörii mutta ei käynnisty? Mistäs lähtis vikaa hakemaan?
                    Serearchilla koitin vikaa selvittää mutta en löytänyt vastaavaa ongelmaa..
                    Virtalukonpohja? ainut vaan että ei ole millään tavalla oireillut ollenkaan vaan ihan yhtä-äkkiä teki tälläset, huonoa akkua lukuunottamatta.. mutta täys jännite nytkin ja kaikki sähkölaitteet pelaa muuten normaalisti.. :think

                    Comment

                    • Styroxi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 384
                      • Vaasa

                      Originally posted by Styroxi View Post
                      Eli eillen ajoin auton pihaan ja huonon akun takia käynnistelin iltasella ja jätin lataukseen.. Noh eipä vaan starttaa enää tänään. Akkulaturilla ja mitarilla akussa täys jännite, mutta ei startti edes naksahda.. No hyttiin kun kömpii ja laittaa virrat päälle niin ei vikakoodeja ,jarru pohjaan ja "toinen" startin päästä meiselillä starttaamaan niin hyvin pyörii mutta ei käynnisty? Mistäs lähtis vikaa hakemaan?
                      Serearchilla koitin vikaa selvittää mutta en löytänyt vastaavaa ongelmaa..
                      Virtalukonpohja? ainut vaan että ei ole millään tavalla oireillut ollenkaan vaan ihan yhtä-äkkiä teki tälläset, huonoa akkua lukuunottamatta.. mutta täys jännite nytkin ja kaikki sähkölaitteet pelaa muuten normaalisti.. :think
                      Joo no nyt oli akkun johto irti noin 2h ja laitoin takas kiinni niin lähti heti käyntiin.. mutta oiskohan vika tuossa avaimen koodauksessa tms.. tuosta avaimen vioista luin juttua aikapaljon.. ja niitä tuntui riittävän.. ainut ******* on että ei ole kuin tuo yksi avain.. joutunee kai soittamaan marmorille ja tilaamaan uuden kannattaa varmaan samalla ottaa se kuuluisa huolto-avain?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Styroxi View Post
                        Joo no nyt oli akkun johto irti noin 2h ja laitoin takas kiinni niin lähti heti käyntiin.. mutta oiskohan vika tuossa avaimen koodauksessa tms.. tuosta avaimen vioista luin juttua aikapaljon.. ja niitä tuntui riittävän.. ainut ******* on että ei ole kuin tuo yksi avain.. joutunee kai soittamaan marmorille ja tilaamaan uuden kannattaa varmaan samalla ottaa se kuuluisa huolto-avain?
                        Jos haluat avaime(t) halvemmalla niin tilaa Pielmeier:ltä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Styroxi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 384
                          • Vaasa

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Jos haluat avaime(t) halvemmalla niin tilaa Pielmeier:ltä.
                          Ei tuo saksan kieli ole oikein halussa..

                          Comment

                          • Styroxi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 384
                            • Vaasa

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Jos haluat avaime(t) halvemmalla niin tilaa Pielmeier:ltä.
                            Etäs jos vaihtaa koko Ohjauspyörälukon / Virtaluko:n ois tuos nyt tiedossa yks sellanen jos sais 2-avaimet mukaan.. meinaan et meneekö ihan sillä 1 on 1 vai tarviiko viel jotain koodauksia?

                            Comment

                            • Tappokinnas
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 187
                              • Pori

                              Ostin projektiautoksi e39 vm.1998 prefacelift 528 sedanin. Mikä automaattilaatikko tossa on? Vasemmalle kun heittää kepin syttyy S tauluun ja työntelemällä plussaa ja miinusta voi itse valita pykälää.

                              Steptronic tuo on, mutta mikä ZF malliltaan?

                              Ei jaksa ettiä kun voi kysyä.
                              Bmw e39 528 automatic vm.1998
                              Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                              Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                              Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Styroxi View Post
                                Etäs jos vaihtaa koko Ohjauspyörälukon / Virtaluko:n ois tuos nyt tiedossa yks sellanen jos sais 2-avaimet mukaan.. meinaan et meneekö ihan sillä 1 on 1 vai tarviiko viel jotain koodauksia?
                                Ei ole ollenkaan noin yksinkertainen juttu.
                                Ajonesto ei suostu yhteistyöhön pelkän lukon ja avaimen vaihdolla. Periaatteessa muutkin boksit pitäisivät olla samasta autosta.
                                Jokuhan toki voi osata ajoneston ohittaa mutta se on jo aivan eri juttu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎