Käsittääkseni ei. Lisäksi vikakohde ei oikein täsmää, koska koneen käyntilämpötilalla ei pitäisi silloin olla mitään vaikutusta vauhtipyörän käytökseen. Nyt kuitenkin vika iskee päälle kun lämmöt tarpeeksi nousevat. Uskoisinkin siksi vian olevan jossain jakopään seudulla, koska kun öljyt lämpenevät, vika alkaa. Ja tosiaan koneen kierroksia nostelemalla saa tuon paukkeen kuulumaan joka kerran. Tyhjäkäynnillä ongelmia ei muuten ole, kuin nuo ilmenneet hetkelliset käyntiongelmat. Silloin mikään ei kuitenkaan kolahda.
Täytyy nyt yrittää vielä paikallistaa kolinan lähde, mutta haastavaa se on. Lisäksi netistä etsimällä ei oikein tullut viisaammaksi. On kyllä todella mystinen vika, mutta sen verran hasardi, ettei autolla voi ajaa, vaikka liikkuukin.
Mä melkeen katselisin dampperia ja vauhtipyörää (mikäli kaksoismassa) ja jos ei normaalikonsteilla löydy niin senkun ajaa vaan niin kyllä se itsestään ilmoittaa jos on vakavaa.
Terve, Kytkin vielä odottaa asennusta tai itse asiassa postista pitäisi käydä noutamassa. Ilmoitan kun saan asennettua, toivottavasti pelittäs tuolla
Sumuvalokytkin oli viallinen. Sumuvalot rupes toimimaan niinkuin kuuluukin kytkimenvaihdolla Mietin et onkohan tuo vanha kytkin ikinä toiminut vai mitä ihmettä, kun siinä sellanen porrastettu aluslevy, joka lukitsee sen kytkimen tiettyyn kohtaan on valmistettu väärin tai sit se on kokenut jotain omituista, kun sen muoto ei vastaa sitä mitä pitäs. Takasumuvalot ei millään voi toimia tuolla kytkimellä
Searchilla yritin etsiä mutta ei ainakaan oikeen suoranaisesti tuntunut vastaavaa olevan, eli sigun laite kyseessä:
Vaihdetta vaihtaessa 2. ylöspäin (välillä ykköselläkin) ~2000-3500rpm alueella vaihdon jälkeen kaasua antaessa persuksessa saakka koko auto tärisee ja tuntuisi kuin kytkin luistaisi 500-700rpm verran ja tämän jälkeen "tarraa" aika ärhäkkäästi kiinni ja vetää loppuun. Jos lähtee liikkeelle reilummin ja pitää kierrokset korkealla ei vastaavaa esiinny. 5. vaihteella vedätettäessä saattaa vastaavaa esiintyä jo matalemmilla kierroksilla.
Testattu vetämällä käsijarrun päälle ja ykkösellä kytkin ylös -> pienen nytkytyksen jälkeen sammuu. Myöskin vitosvaihteella annettu paikallaan kiekkoja ja kytkintä nostaessa samalla tavalla sammuu. CDV poistettu. Kaksoismassa ei tunnu kolinaa pitävän.
Vakionopeusnivel pitää edestakaisin nytkyteltäessä kilahduksen mutta ei kuitenkaan matkavauhdeissa täristele. 300tkm mittarissa ja kytkinremontista ei ole tietoa. Muita vikakohtia ei ole tiedossa.
Eli onko kytkinjumppaa tiedossa vai onko mahdollista että vikaa olisi muualla? Ja mitä tälläisen kytkinrempan töistä kannattaisi maksaa?
Nostellaas tätä kun menee aika oudoksi jo. Eli tuo vika "päällä" tuli ajeltua n. 140km. Eilen töihin ajellessa sitten huomasin että vika oli kadonnut kokonaan ja nyt n. 40km myöhemmin se alkoi palaamaan pikku hiljaa takaisin. Sen verran tarkennusta että ei ole väliä onko heti vaihteen vaihdon jälkeen tuo ja tekee tuota myös matalemmilla kierroksilla. Riittää kun antaa kaasua yli puolen välin niin tuo quotessa oleva ilmiö tapahtuu.
Onko kellään mitään ajatuksia mistä tuo voisi tulla? Ei oikeen meinaa mun pää taipua ymmärtämään tätä
E39:n puhallin alkaa itsestään pyöriä pienen ajan kuluttua auton sammuttamisesta, joten vaihdoin uuden "siilin" mutta ongelma jatkui!
Mistä muualta voisi vikaa etsiä? :think
Testasin äske vikakoodilukijaa, joka antoi kaksi eri vikakooodia lämmityslaitteen puhaltimen alta.
Koodi 1: 11 Independent heating, activation wire
Koodi 2: 0A Relay, auxiliary fan
Eli olisiko kyseessä jonkinlainen rele vika tms? Onko muilla ollut vastaavia? Varsin mystinen vika, kun jatkunut siilin vaihdettuakin!
Mikäs perkele nyt mahto autoon tulla kun kierrokset ei laske enään ollenkaan?
Ajosta kun laittaa kytkimen pohjaan niin kierrokset nousee 500-1000 ja jää paikalleen jurruttaan. Myös jos kaasutat vaikka enemmän niin jää kierrokset paikalleen eikä laske ollenkaan.
Paikallaan vapaalla kun kaasuttelee niin on taas ihan normaali.
Vittu mikä paskavehje.
Mikähän mahtaa aiheuttaa valojen sykkimisen? Esim MIDin näyttö ns himmenee hetkittäin? Onko laturi kenties sanomassa itsensä irti, hidden obc kertoo latauksen olevan kyllä kohdillaan.
Mikähän mahtaa aiheuttaa valojen sykkimisen? Esim MIDin näyttö ns himmenee hetkittäin? Onko laturi kenties sanomassa itsensä irti, hidden obc kertoo latauksen olevan kyllä kohdillaan.
Himmeneekö kaikki valot kerralla? Sisävalot, ajovalot jne? Jos, niin sitten laturin jännite heittelee. Jännitteensäädin kaput.
Heitetään oma kyssäri perään: Auton kuiteista näkyy että jossain nyrkkipajalla on tehty "teho-ohjelmointi" hintaan 400eur (koneenea M62TU). Onko inpalla, NCS tai ylipäätään millään mahdollista selvittää että mikä ohjelma sinne on ajettu?
Hommasin tossa e39 siitä tulee myöhemmin showroom ku kelit paranee, mutta asiaan niin olisi kiva päästä tutkimaan auton sielun elämää ja kattomaan vikakoodit niin onko tämä toimiva lukija siihen hommaan?
Hommasin tossa e39 siitä tulee myöhemmin showroom ku kelit paranee, mutta asiaan niin olisi kiva päästä tutkimaan auton sielun elämää ja kattomaan vikakoodit niin onko tämä toimiva lukija siihen hommaan?
Hommasin tossa e39 siitä tulee myöhemmin showroom ku kelit paranee, mutta asiaan niin olisi kiva päästä tutkimaan auton sielun elämää ja kattomaan vikakoodit niin onko tämä toimiva lukija siihen hommaan?
Mulle riittää hyvin että näkee vikakoodit näin alkuun ku alottelija olen!
Osta halvin noista elm327 palikoista.
Saa sillä luultavasti ainakin osan moottorin vikakoodeista ulos.
Vaihteisto, abs jne. jää kyllä tuolla lukematta.
Comment