Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^^jaani^^
    Newbiemmer
    • Nov 2014
    • 14
    • Haapavesi

    Kellään ollut ongelmia nuitten varashälyttimien kans?
    Alkaa siis auto ihan omia aikojaan vilkuttelemaan melko useasti.
    Mistähän vikaa lähtisi etsimään? Onko tuolle omaa sulaketta? Näppäis sen ainaki alkuun pois.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by ^^jaani^^ View Post
      Kellään ollut ongelmia nuitten varashälyttimien kans?
      Alkaa siis auto ihan omia aikojaan vilkuttelemaan melko useasti.
      Mistähän vikaa lähtisi etsimään? Onko tuolle omaa sulaketta? Näppäis sen ainaki alkuun pois.
      Onhan näiden kanssa melko monet tapelleet. Aloita irroittamalla konepellin tunnistin. Se on melko yleinen hälyytyksien aiheuttaja.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Inhuman
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 507
        • Oulu ja Haukipudas

        Mitä eroa on -97 Sedan / Touring ABS taka-anturilla?

        Vika ei korjaantunut anturin vaihdolla, mutta olikohan sittenkään touringin anturi:think
        MOI !

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8257
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Inhuman View Post
          Mitä eroa on -97 Sedan / Touring ABS taka-anturilla?

          Vika ei korjaantunut anturin vaihdolla, mutta olikohan sittenkään touringin anturi:think
          Eri mittainen johto. Onko vikakoodeja luettu? Laakerivika yksi mahdollisuus, olihan laadukas anturi?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Inhuman
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 507
            • Oulu ja Haukipudas

            Originally posted by peto2 View Post
            Eri mittainen johto. Onko vikakoodeja luettu? Laakerivika yksi mahdollisuus, olihan laadukas anturi?
            Eli muuten pitäisi olla sama? Merkkiä en tähän hätään muista, tarvike kumminkin. Boschilaiseksi muistelisin, kun Tarviketorilla tais mainita, ettei muut oikeen pelaa.

            Laakerivika tässä on päälimmäisenä mielessä, laakerinkin hankin jo syksyllä, mutta haluttais vika löytää jostain muualta, vaihdon välttämiseksi

            Vikakoodit toki luettu, oikealta takaa tulee.. ja live-data ei näytä yhtään mitään signaalia sieltä renkaalta vanhalla eikä uudella anturilla.


            edit: hankalaksi asian tekee, kun auto tuli vaihtokauppojen yhteydessä abs-vikaisena... niin ei tiedä onko kokeiltu jo vaihtaa aikaisemmin ja porattu miten sattuu rikkoen laakeri.
            Last edited by Inhuman; 03-02-2016, 22:13.
            MOI !

            Comment

            • tansju
              Bimmer Rookie
              • Apr 2015
              • 96
              • Nokian perämettällä

              Originally posted by Inhuman View Post
              Eli muuten pitäisi olla sama? Merkkiä en tähän hätään muista, tarvike kumminkin. Boschilaiseksi muistelisin, kun Tarviketorilla tais mainita, ettei muut oikeen pelaa.

              Laakerivika tässä on päälimmäisenä mielessä, laakerinkin hankin jo syksyllä, mutta haluttais vika löytää jostain muualta, vaihdon välttämiseksi

              Vikakoodit toki luettu, oikealta takaa tulee.. ja live-data ei näytä yhtään mitään signaalia sieltä renkaalta vanhalla eikä uudella anturilla.


              edit: hankalaksi asian tekee, kun auto tuli vaihtokauppojen yhteydessä abs-vikaisena... niin ei tiedä onko kokeiltu jo vaihtaa aikaisemmin ja porattu miten sattuu rikkoen laakeri.
              Toinen mikä kannattaa katsoa on että tuli varmasti oikea anturi, itselläni meni laakerin vaihdossa anturi rikki ja tilasin vahingossa faceliftin anturin(9-98 eteenpäin). Väärän anturin sai pienellä viilailulla paikalleen mutta eihän se abs-boksille kelvannut

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Inhuman View Post
                Eli muuten pitäisi olla sama? Merkkiä en tähän hätään muista, tarvike kumminkin. Boschilaiseksi muistelisin, kun Tarviketorilla tais mainita, ettei muut oikeen pelaa.

                Laakerivika tässä on päälimmäisenä mielessä, laakerinkin hankin jo syksyllä, mutta haluttais vika löytää jostain muualta, vaihdon välttämiseksi

                Vikakoodit toki luettu, oikealta takaa tulee.. ja live-data ei näytä yhtään mitään signaalia sieltä renkaalta vanhalla eikä uudella anturilla.


                edit: hankalaksi asian tekee, kun auto tuli vaihtokauppojen yhteydessä abs-vikaisena... niin ei tiedä onko kokeiltu jo vaihtaa aikaisemmin ja porattu miten sattuu rikkoen laakeri.
                Tähän on kyllä pakko todeta, että ei ne Boschin e39:n ABS anturit niin erikoisia ole. Oma alkoi temppuilemaan vähän ennen takuun päättymistä ja pimeni lopullisesti kun takuu oli ummessa. Pikainen googletus paljasti, että en todellakaan ollut ainoa jolla Boschin anturit on hajonneet melko uutena. Nyt on tarvike anturi ollut 2kk paikallaan ja vielä toimii (all brake systems). En muuten olisi ottanut, mutta ainut minkä sain heti käsiini järkihinnalla. Pakkorako, kun piti lähtee 1000 km reissulle, niin ei innostanut lähteä luistelemaan ilman ABS, ajonvakautusta ja cruisea. Jos pitäisi joku merkki sanoa, niin Siemens/VDO anturi ehdottomasti. On toki sitten esim. Boschia kalliimpi, mutta käsittääkseni myös paljon laadukkaampi. Vian pystyy selvittämään ihan yleismittarillakin. Toki INPA on kanssa näppärä, kun sen kanssa pysyy kädet puhtaana.
                Last edited by HTK12; 03-02-2016, 23:14.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Inhuman
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 507
                  • Oulu ja Haukipudas

                  Originally posted by tansju View Post
                  Toinen mikä kannattaa katsoa on että tuli varmasti oikea anturi, itselläni meni laakerin vaihdossa anturi rikki ja tilasin vahingossa faceliftin anturin(9-98 eteenpäin). Väärän anturin sai pienellä viilailulla paikalleen mutta eihän se abs-boksille kelvannut
                  Tämä on itsellä mielessä, mutta mistä erotan sainko vahingossa väärän anturin?
                  MOI !

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8257
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Inhuman View Post
                    Tämä on itsellä mielessä, mutta mistä erotan sainko vahingossa väärän anturin?
                    Eri värinen liitin toisessa sininen ja toisessa harmaa, en nyt juuri muista kumminpäin.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Inhuman
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 507
                      • Oulu ja Haukipudas

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Eri värinen liitin toisessa sininen ja toisessa harmaa, en nyt juuri muista kumminpäin.
                      Sen muistan, että sininen siellä nyt on aiheuttamassa harmaita hiuksia... nyt jos joku voisi vahvistaa värin, niin tietää onko väärä:think
                      MOI !

                      Comment

                      • AEP
                        BTCF Member
                        • Jul 2013
                        • 216
                        • Hämeenlinna

                        Originally posted by AEP View Post
                        Jatketaan laatikko asialla. Tammikuussa sigun 530da pullautti pääakselin stefan rikki, ja öljyt pihalle. No ei siinä, auto pajalle, stefa vaihtoon ja samalla uusi turbiini. Öljyt vaihdettiin tottakai samalla.

                        Nyt viimeviikolla löi laatikon vikatilaan, luistaa kääntäessä. No tottakai auto takas pajalle, ja kuulemma 4dl meni lisää öljyä. Homma ok, auto pelaa niinkuin kuuluu mutta vain 250km verran ja taas sama homma. Ei siis oireillut mitenkään ennen tuon stefan antautumista.

                        Kellään mahdollisesti mitään havaintoa mikä mättää? Itselle tuli mieleeni ettei vaan vuotaisi nyt öljyä jostain, mutta ei ainakaan maahan asti tiputa. Eikös tuo luistaminen viittaa juurikin liian vähäiseen öljymäärään? :think
                        Originally posted by djs^ View Post
                        Luistaminen viittaa yleensä liian vähäiseen öljyyn. Tarkista nyt ensin mistä vuotaa, koska johonkinhan sitä sieltä häviää!
                        Ei kuulemma vuotoja ja öljytaso ok. Epäilee pumppua, onko näissä ollut vikoja ja jos on niin millaisilla oireilla? Jotenkin tuntuu kyllä että öljytaso olisi alhainen...:think
                        L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                        E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

                        E39 B10 -02 Touring Titansilber
                        E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                        E46 318i -98 Sedan Farngrün
                        E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                        E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                        Comment

                        • tansju
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2015
                          • 96
                          • Nokian perämettällä

                          Originally posted by Inhuman View Post
                          Sen muistan, että sininen siellä nyt on aiheuttamassa harmaita hiuksia... nyt jos joku voisi vahvistaa värin, niin tietää onko väärä:think
                          Sininen on faceliftin anturi, harmaa tuo vanhempi

                          Comment

                          • JL89
                            Newbiemmer
                            • Jan 2015
                            • 27
                            • Pori

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Onko noissa letkuissa jotain muuta ongelmaa kuin tuo liittimen vuoto? Sen liittimen sisällä on kaksi o-rengasta, jotka ovat vaihdettavissa, homma tosin vaatii hieman kärsivällisyyttä.

                            Sivusta seurasin ja jäi nyt omalta osalta vähän puolitiehen ymmärrys.

                            Eli onko noiden liittimien vuoto kiinni ainoastaan siis noista O-renkaista?

                            Omassa nuo huohottaa aika reilulla kädellä ja oli tarkoitus kaikki letkut vaihtaa mutta tulin toisiin ajatuksiin kun kävin rintajuopolla hinnat kysymässä. Samalla tuli tuo linkkaamasi kuva mieleen ja kysyin saako niitä o-renkaita erikseen niin ei saa.
                            Jos nappaan noi letkut tuolta irti ja marssin paikalliseen hydrauliikka puljuun niin saan varmaan sieltä moiset tiivisteet? Jollei ne nyt mitään hightechnology tavaraa ole..

                            Comment

                            • luikas
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 644
                              • Oulu area

                              Originally posted by JL89 View Post
                              Jos nappaan noi letkut tuolta irti ja marssin paikalliseen hydrauliikka puljuun niin saan varmaan sieltä moiset tiivisteet? Jollei ne nyt mitään hightechnology tavaraa ole..
                              Jos kerran Porissa oot niin käy hakee uuet o-renkaat vanhoja vastaan esim. tämmösestä ku Porin Laakeri,Helmentie 5. Irtotavarana ja käteisellä myivät ketjun toisessa liikkeessa ainakin.
                              Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                              Past:
                              F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                              F31 318d xdrive -14
                              F07 530d GT-11
                              E90 330xda LCI -09
                              E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                              E39 530d M-Sport -03
                              E39 530iA M-Sport -02
                              E39 528i -97
                              E30 320i -88

                              Comment

                              • Dre-
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2013
                                • 238
                                • Lahti

                                Öljynvaihto edessä ja sattuis löytymään Mobil Super 3000x1 5W40 niin olisko tämä hyvä öljy M62B44 koneeseen?
                                Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                                ///

                                Ex.
                                E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                                E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                                E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                                E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                                E39 530D (M57D30) Individual 490
                                F10 520D (B47D20) Jatoba
                                E30 316i (M20B25) Schwartz
                                F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎