Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 957
    • Salo

    Originally posted by ts18056 View Post
    Vai onko kyse kuitenkin tästä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=335809 jota syksyllä ihmeteltiin? Ja jäi ratkomatta. Mulla tilanne parani osittain sillä, että sai oikean rengastuksen alle, tosin senkin jälkeen ainakin kerran tehnyt noin.
    Olisi kyllä kiva tietää miten tuo päättyi.
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • nikke.h
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 244
      • Lahti

      Originally posted by ts18056 View Post
      Vai onko kyse kuitenkin tästä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=335809 jota syksyllä ihmeteltiin? Ja jäi ratkomatta. Mulla tilanne parani osittain sillä, että sai oikean rengastuksen alle, tosin senkin jälkeen ainakin kerran tehnyt noin.
      Samankaltaisia oireita on! Muistin juuri että toinen eturengas vaihdettiin alkutalvesta edellisen hajottua eri merkkiseen. En nyt vaan muista että alkoiko temppuilu samaan aikaan:think

      Comment

      • nikke.h
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 244
        • Lahti

        Mulla muuten palaa tuo jarrujen varoitusvalo mittaristossa. Palojen kuluneisuusanturit ok ja nestettä on. Mikä muu sytyttää tuon valon? Se on tosin palanut aina kun auto on ollut minulla ja loota on toiminutkin.

        Comment

        • ts18056
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2010
          • 276
          • Joroinen

          Originally posted by nikke.h View Post
          Mulla muuten palaa tuo jarrujen varoitusvalo mittaristossa. Palojen kuluneisuusanturit ok ja nestettä on. Mikä muu sytyttää tuon valon? Se on tosin palanut aina kun auto on ollut minulla ja loota on toiminutkin.
          Niinkuin näin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=338445
          Punainen vai keltainen?
          E39 525i -01
          ex 750iL -96

          Comment

          • nikke.h
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 244
            • Lahti

            Originally posted by ts18056 View Post
            Niinkuin näin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=338445
            Punainen vai keltainen?
            Punainen

            Comment

            • Janna
              BTCF Member
              • Dec 2013
              • 1060
              • Rovaniemi

              Saattaa olla melkein oikea paikka kysyä, mutta jospa joku viisaampi osaisi vastata.
              530d toukkaan pitäisi saada kattoteline, jos haluttaisi vaikka sukset nakata katolle.
              Mistä lähteä hommaamaan? Katolla on alkuperäiset kaiteet, jos niillä merkitystä (ja onhan niillä tietenkin).

              Comment

              • cape
                Newbiemmer
                • Aug 2012
                • 25
                • Riihimäki

                bmw

                Noniin nyt kun on pari päivää satanut kunnolla niin syksyinen ongelma palannuy pahempana takaisin. Syksyllä kosteilla keleillä tuntui että auton lämppäri puhaltaa kosteaa ilmaa ja aina kun auton starttasi ja puhallin lähti päälle, veti lasit ensin täysin huuruun ja sitten pikkuhiljaa huurut lähti pois. Nyt alkuviikosta kun satoi koko yön rankasti oli ilmestynyt lätäkkö apparin etumatolle ja huomasin että kattoluukun verhoilu kostea. Tänään sitten tsekkasin noi kattoluukun ja raitisilmasuodatin koteloiden vedenpoisto aukot ja niissä ei olluy mitään (vedellä testasin ja lorisi vesi pois etulokareiden alta.) ja kun laitoin kattoluukun takaisin kiinni niin luukun verhoilu oli kastunut aivan läpimäräksi. Eli ilmeisesti vesi ainakin seisoo tuolla katon sisällä? Kellään ideoita mistä se inne tulee ja miten sen poistaa? Ja miksi tuo lämppäri puhaltaa kosteaa ilmaa? :think Raitisilmasuodattimet olivat kuivia. Kaikki ideat tervetulleita. Kiitos vinkeistä.

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7045
                  • Forssa

                  Sigun farkusta kyse.
                  Takapää on tason säädöllä ja siihen liittyen kyselenkin.
                  Satunnaisesti kesken ajon, yleensä risteyksessä kääntyen tai muuten mutkapätkällä kanttaillen, syttyy tasonsäädön valo palamaan ja takapää kevyesti roikkuu alempana kuin normaalisti. Uudelleen käynnistämällä kompura pörisee jonkun aikaa ja perä nousee hieman. Ei hajua mikä on ns normi korkeus mutta minun mielestä perä jää silti hieman liian alas.

                  Mitään en tästä järjestelmästä tiedä ja silläpä kyselenkin.
                  Mitähän täytyisi tarkistaa ja mistä? Mitähän yleisimpiä hajoavia osia tai muita kuluvia juttuja?

                  Kiitos
                  -Reijo
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by cape View Post
                    Noniin nyt kun on pari päivää satanut kunnolla niin syksyinen ongelma palannuy pahempana takaisin. Syksyllä kosteilla keleillä tuntui että auton lämppäri puhaltaa kosteaa ilmaa ja aina kun auton starttasi ja puhallin lähti päälle, veti lasit ensin täysin huuruun ja sitten pikkuhiljaa huurut lähti pois. Nyt alkuviikosta kun satoi koko yön rankasti oli ilmestynyt lätäkkö apparin etumatolle ja huomasin että kattoluukun verhoilu kostea. Tänään sitten tsekkasin noi kattoluukun ja raitisilmasuodatin koteloiden vedenpoisto aukot ja niissä ei olluy mitään (vedellä testasin ja lorisi vesi pois etulokareiden alta.) ja kun laitoin kattoluukun takaisin kiinni niin luukun verhoilu oli kastunut aivan läpimäräksi. Eli ilmeisesti vesi ainakin seisoo tuolla katon sisällä? Kellään ideoita mistä se inne tulee ja miten sen poistaa? Ja miksi tuo lämppäri puhaltaa kosteaa ilmaa? :think Raitisilmasuodattimet olivat kuivia. Kaikki ideat tervetulleita. Kiitos vinkeistä.
                    Onko kattoluukun takavedenpoisto reiät auki? Mikäli autossa on ilmastointi tarkista, että ne ilmastoinnin vedenpoistoreitä on myös auki. Mikäli sinne on jäänyt vettä huurruttaa hyvin ikkunat.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by |foder| View Post
                      Sigun farkusta kyse.
                      Takapää on tason säädöllä ja siihen liittyen kyselenkin.
                      Satunnaisesti kesken ajon, yleensä risteyksessä kääntyen tai muuten mutkapätkällä kanttaillen, syttyy tasonsäädön valo palamaan ja takapää kevyesti roikkuu alempana kuin normaalisti. Uudelleen käynnistämällä kompura pörisee jonkun aikaa ja perä nousee hieman. Ei hajua mikä on ns normi korkeus mutta minun mielestä perä jää silti hieman liian alas.

                      Mitään en tästä järjestelmästä tiedä ja silläpä kyselenkin.
                      Mitähän täytyisi tarkistaa ja mistä? Mitähän yleisimpiä hajoavia osia tai muita kuluvia juttuja?

                      Kiitos
                      -Reijo
                      Ehdottomasti yleisin vaiva on rakeet märkänä.. tämän seurauksena voi olla venttiilit ruosteessa -> vuotoa.. Vajoaako perä seistessä?.. Anturiviatkaan ei mitään mahdottomia ole. Itse kompura vissiin harvemmin hajoaa tai väljistyy :think

                      Se perän korkeus voi olla mitä vaan sinne on asetettu.. sitä pystyy säätämään inpalla.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7045
                        • Forssa

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Ehdottomasti yleisin vaiva on rakeet märkänä.. tämän seurauksena voi olla venttiilit ruosteessa -> vuotoa.. Vajoaako perä seistessä?.. Anturiviatkaan ei mitään mahdottomia ole. Itse kompura vissiin harvemmin hajoaa tai väljistyy :think

                        Se perän korkeus voi olla mitä vaan sinne on asetettu.. sitä pystyy säätämään inpalla.
                        Taitaa siis vuotaa. Eilen kotiin tullessa auto jäi yksinään pyörittämään kompuraa. Nyt kävin käynnistämässä ja taas kompura alotti työt. Ei pimeässä nähnyt mutta kai se perä vajoaa yön aikana kun kerran kompura ryhtyy töihin.

                        Inpa löytyy.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • cape
                          Newbiemmer
                          • Aug 2012
                          • 25
                          • Riihimäki

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Onko kattoluukun takavedenpoisto reiät auki? Mikäli autossa on ilmastointi tarkista, että ne ilmastoinnin vedenpoistoreitä on myös auki. Mikäli sinne on jäänyt vettä huurruttaa hyvin ikkunat.
                          Missäs nämä kyseiset reijät sijaitsee? Aikasemmin yritin haulla jo löytää noita e39 veden kulkureittekä mut löysin vaan noi raikkarin ja luukun edessä olevat. Ja ilmastointi löytyy ja nyt kun aloin miettimään niin voi olla että huurtuminen paheni ilmastoinnin korjauksen jälkeen, ilman ilmastointia ajellessa. :think

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4978
                            • Paimio

                            Originally posted by cape View Post
                            Missäs nämä kyseiset reijät sijaitsee? Aikasemmin yritin haulla jo löytää noita e39 veden kulkureittekä mut löysin vaan noi raikkarin ja luukun edessä olevat. Ja ilmastointi löytyy ja nyt kun aloin miettimään niin voi olla että huurtuminen paheni ilmastoinnin korjauksen jälkeen, ilman ilmastointia ajellessa. :think
                            Huurtumisen voi aiheuttaa myös kostunut/vanhentunut raitisilmansuodin.

                            Olikos tämä nyt farmari vai sedan? Sedanissa ei ainakaan minulla ole kuin kattoluukun edessä poistoreiät. Voi myös olla että luukun tiivistykset ovat pettäneet ja sen takia pääsee vesi sisään.:think
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • cape
                              Newbiemmer
                              • Aug 2012
                              • 25
                              • Riihimäki

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Huurtumisen voi aiheuttaa myös kostunut/vanhentunut raitisilmansuodin.

                              Olikos tämä nyt farmari vai sedan? Sedanissa ei ainakaan minulla ole kuin kattoluukun edessä poistoreiät. Voi myös olla että luukun tiivistykset ovat pettäneet ja sen takia pääsee vesi sisään.:think

                              -99 528iA touring siis kyseessä. Täytyy varmaan noi suodattimet vaihtaa vaikka kuivilta tuntuikin. Outoa tässä on se kun mikään muu ei ole märkänä paitsi tuo luukun verhoilu. Ja mistä ihmeestä se lätäkkö oli ilmestynyt apparin matolle!?

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4978
                                • Paimio

                                Originally posted by cape View Post
                                -99 528iA touring siis kyseessä. Täytyy varmaan noi suodattimet vaihtaa vaikka kuivilta tuntuikin. Outoa tässä on se kun mikään muu ei ole märkänä paitsi tuo luukun verhoilu. Ja mistä ihmeestä se lätäkkö oli ilmestynyt apparin matolle!?
                                Se on todennäköisesti valunut A-pilaria pitkin jos kattoluukku vuotaa...tai onhan se saattanut tippua suoraan katostakin.



                                Tämän mukaan siellä olisi takanakin poistoputki joten se nyt vielä kannattaa tarkistaa, vaikka silloinhan se valuttaisi vettä takapenkille.

                                EDIT:
                                Asiasta toiseen...tuli tehtyä patentti tuohon jäähdyttimen ylävesiletkun lähtöön (epoksilla putken pätkä sisään saapi nähdä josko toimii/kestää) mutta sieltähän nyt sitten lähti litran verran nestettä ja letku tyhjä joten ilmaa on? Olikos se nyt niin että jos on tämä Rest-toiminto niin on automaattisesti se "lämpöakku"? Sen ilmaaminenhan ei ole ihan helposti tehtävissä...
                                Last edited by TheRipper; 11-02-2016, 13:27.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎