Originally posted by ts18056
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ts18056 View PostVai onko kyse kuitenkin tästä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=335809 jota syksyllä ihmeteltiin? Ja jäi ratkomatta. Mulla tilanne parani osittain sillä, että sai oikean rengastuksen alle, tosin senkin jälkeen ainakin kerran tehnyt noin.
Comment
-
-
Originally posted by nikke.h View PostMulla muuten palaa tuo jarrujen varoitusvalo mittaristossa. Palojen kuluneisuusanturit ok ja nestettä on. Mikä muu sytyttää tuon valon? Se on tosin palanut aina kun auto on ollut minulla ja loota on toiminutkin.
Punainen vai keltainen?E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
-
Originally posted by ts18056 View PostNiinkuin näin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=338445
Punainen vai keltainen?
Comment
-
-
bmw
Noniin nyt kun on pari päivää satanut kunnolla niin syksyinen ongelma palannuy pahempana takaisin. Syksyllä kosteilla keleillä tuntui että auton lämppäri puhaltaa kosteaa ilmaa ja aina kun auton starttasi ja puhallin lähti päälle, veti lasit ensin täysin huuruun ja sitten pikkuhiljaa huurut lähti pois. Nyt alkuviikosta kun satoi koko yön rankasti oli ilmestynyt lätäkkö apparin etumatolle ja huomasin että kattoluukun verhoilu kostea. Tänään sitten tsekkasin noi kattoluukun ja raitisilmasuodatin koteloiden vedenpoisto aukot ja niissä ei olluy mitään (vedellä testasin ja lorisi vesi pois etulokareiden alta.) ja kun laitoin kattoluukun takaisin kiinni niin luukun verhoilu oli kastunut aivan läpimäräksi. Eli ilmeisesti vesi ainakin seisoo tuolla katon sisällä? Kellään ideoita mistä se inne tulee ja miten sen poistaa? Ja miksi tuo lämppäri puhaltaa kosteaa ilmaa? :think Raitisilmasuodattimet olivat kuivia. Kaikki ideat tervetulleita. Kiitos vinkeistä.
Comment
-
-
Sigun farkusta kyse.
Takapää on tason säädöllä ja siihen liittyen kyselenkin.
Satunnaisesti kesken ajon, yleensä risteyksessä kääntyen tai muuten mutkapätkällä kanttaillen, syttyy tasonsäädön valo palamaan ja takapää kevyesti roikkuu alempana kuin normaalisti. Uudelleen käynnistämällä kompura pörisee jonkun aikaa ja perä nousee hieman. Ei hajua mikä on ns normi korkeus mutta minun mielestä perä jää silti hieman liian alas.
Mitään en tästä järjestelmästä tiedä ja silläpä kyselenkin.
Mitähän täytyisi tarkistaa ja mistä? Mitähän yleisimpiä hajoavia osia tai muita kuluvia juttuja?
Kiitos
-ReijoNyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by cape View PostNoniin nyt kun on pari päivää satanut kunnolla niin syksyinen ongelma palannuy pahempana takaisin. Syksyllä kosteilla keleillä tuntui että auton lämppäri puhaltaa kosteaa ilmaa ja aina kun auton starttasi ja puhallin lähti päälle, veti lasit ensin täysin huuruun ja sitten pikkuhiljaa huurut lähti pois. Nyt alkuviikosta kun satoi koko yön rankasti oli ilmestynyt lätäkkö apparin etumatolle ja huomasin että kattoluukun verhoilu kostea. Tänään sitten tsekkasin noi kattoluukun ja raitisilmasuodatin koteloiden vedenpoisto aukot ja niissä ei olluy mitään (vedellä testasin ja lorisi vesi pois etulokareiden alta.) ja kun laitoin kattoluukun takaisin kiinni niin luukun verhoilu oli kastunut aivan läpimäräksi. Eli ilmeisesti vesi ainakin seisoo tuolla katon sisällä? Kellään ideoita mistä se inne tulee ja miten sen poistaa? Ja miksi tuo lämppäri puhaltaa kosteaa ilmaa? :think Raitisilmasuodattimet olivat kuivia. Kaikki ideat tervetulleita. Kiitos vinkeistä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostSigun farkusta kyse.
Takapää on tason säädöllä ja siihen liittyen kyselenkin.
Satunnaisesti kesken ajon, yleensä risteyksessä kääntyen tai muuten mutkapätkällä kanttaillen, syttyy tasonsäädön valo palamaan ja takapää kevyesti roikkuu alempana kuin normaalisti. Uudelleen käynnistämällä kompura pörisee jonkun aikaa ja perä nousee hieman. Ei hajua mikä on ns normi korkeus mutta minun mielestä perä jää silti hieman liian alas.
Mitään en tästä järjestelmästä tiedä ja silläpä kyselenkin.
Mitähän täytyisi tarkistaa ja mistä? Mitähän yleisimpiä hajoavia osia tai muita kuluvia juttuja?
Kiitos
-Reijo
Se perän korkeus voi olla mitä vaan sinne on asetettu.. sitä pystyy säätämään inpalla.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostEhdottomasti yleisin vaiva on rakeet märkänä.. tämän seurauksena voi olla venttiilit ruosteessa -> vuotoa.. Vajoaako perä seistessä?.. Anturiviatkaan ei mitään mahdottomia ole. Itse kompura vissiin harvemmin hajoaa tai väljistyy :think
Se perän korkeus voi olla mitä vaan sinne on asetettu.. sitä pystyy säätämään inpalla.
Inpa löytyy.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko kattoluukun takavedenpoisto reiät auki? Mikäli autossa on ilmastointi tarkista, että ne ilmastoinnin vedenpoistoreitä on myös auki. Mikäli sinne on jäänyt vettä huurruttaa hyvin ikkunat.
Comment
-
-
Originally posted by cape View PostMissäs nämä kyseiset reijät sijaitsee? Aikasemmin yritin haulla jo löytää noita e39 veden kulkureittekä mut löysin vaan noi raikkarin ja luukun edessä olevat. Ja ilmastointi löytyy ja nyt kun aloin miettimään niin voi olla että huurtuminen paheni ilmastoinnin korjauksen jälkeen, ilman ilmastointia ajellessa. :think
Olikos tämä nyt farmari vai sedan? Sedanissa ei ainakaan minulla ole kuin kattoluukun edessä poistoreiät. Voi myös olla että luukun tiivistykset ovat pettäneet ja sen takia pääsee vesi sisään.:thinkF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostHuurtumisen voi aiheuttaa myös kostunut/vanhentunut raitisilmansuodin.
Olikos tämä nyt farmari vai sedan? Sedanissa ei ainakaan minulla ole kuin kattoluukun edessä poistoreiät. Voi myös olla että luukun tiivistykset ovat pettäneet ja sen takia pääsee vesi sisään.:think
-99 528iA touring siis kyseessä. Täytyy varmaan noi suodattimet vaihtaa vaikka kuivilta tuntuikin. Outoa tässä on se kun mikään muu ei ole märkänä paitsi tuo luukun verhoilu. Ja mistä ihmeestä se lätäkkö oli ilmestynyt apparin matolle!?
Comment
-
-
Originally posted by cape View Post-99 528iA touring siis kyseessä. Täytyy varmaan noi suodattimet vaihtaa vaikka kuivilta tuntuikin. Outoa tässä on se kun mikään muu ei ole märkänä paitsi tuo luukun verhoilu. Ja mistä ihmeestä se lätäkkö oli ilmestynyt apparin matolle!?
Tämän mukaan siellä olisi takanakin poistoputki joten se nyt vielä kannattaa tarkistaa, vaikka silloinhan se valuttaisi vettä takapenkille.
EDIT:
Asiasta toiseen...tuli tehtyä patentti tuohon jäähdyttimen ylävesiletkun lähtöön (epoksilla putken pätkä sisään saapi nähdä josko toimii/kestää) mutta sieltähän nyt sitten lähti litran verran nestettä ja letku tyhjä joten ilmaa on? Olikos se nyt niin että jos on tämä Rest-toiminto niin on automaattisesti se "lämpöakku"? Sen ilmaaminenhan ei ole ihan helposti tehtävissä...Last edited by TheRipper; 11-02-2016, 13:27.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment