Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by peto2 View Post
    Kyllähän puristettavat liittimet vie tinaa 100-0 varsinkin kun joutuu kattoverhoilun välissä ähräämään. Abikoja en käyttäisi kun on noita paljon parempiakin, tässä tapauksessa käyttäisin ihan paljaita holkkeja ja kutistesukkaa ja KUNNOLLISTA puristustyökalua.
    No joo onhan ne liittimet helpommat kuin kolvaaminen, mutta jos helpolla haluaa päästä, niin ostaa tuon tyyppisiä liittimiä, mistä laitoin linkin. Ei tarvitse puristella tms.,pelkästään lämmittäminen riittää.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • eiskalt
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 836
      • Hyvinkää

      Siitä kontin johtosarjasta puheenollen, osaako kukaan sanoa, saisiko jostain sitä pelkkää kumihaitaria, jossa johdot kulkevat? Sedaniin. Korjaussarjojen mukana tulisi, mutta mieluummin hommaisin vain erillisen suojakurtun ja käytän omia johtojani.
      Toki vaihtoehtohan sekin on ostaa se korjaussarja ja käyttää siitä sen mitä haluaa ja heivaa loput kuuseen. :think

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by eiskalt View Post
        Siitä kontin johtosarjasta puheenollen, osaako kukaan sanoa, saisiko jostain sitä pelkkää kumihaitaria, jossa johdot kulkevat? Sedaniin. Korjaussarjojen mukana tulisi, mutta mieluummin hommaisin vain erillisen suojakurtun ja käytän omia johtojani.
        Toki vaihtoehtohan sekin on ostaa se korjaussarja ja käyttää siitä sen mitä haluaa ja heivaa loput kuuseen. :think
        Eipä taida enää olla saatavilla. KLIK

        Onko se alkuperäinen haitarikumi rikki, vai miksi se pitäisi uusia?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • kihe
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 174
          • Joensuu

          Originally posted by Styroxi View Post
          Osaako joku sanoa tarkalleen mikä automaatti tässä on? "Tyyppi" jotta saa oikean öljyn tilattua.
          Osa liikkeistä kehuu että Mobil öljy eli tämä

          Ja osa sanoo että Esson öljyt.
          Mitäs te olette mieltä?
          Sit kun taas joku sanoo että Redline... Niin kyllä voi olla vaikea lyödä sinne oikeat öljyt..
          39 BMW 540i. Type Code: DE61 .
          Production month: 03/1996
          Alkuperäisöljy ollut käsittääkseni aikanaan Esson LT 71141 ja Esso on nykyään Mobil, jolta saa myös samaa kamaa eli Esso LT71141 = Mobil LT71141.

          Periaatteessa voi laittaa kyseisen luokituksen (LT71141) öljyt sisään, joita on sitten tarjolla jo paljon eri valmistajilta. Myös laatikon valmistajalta eli ZFltä löytyy omia öljyjä (olikohan LifeGuard tms.)

          Comment

          • eiskalt
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 836
            • Hyvinkää

            Originally posted by Clavurion View Post
            Eipä taida enää olla saatavilla. KLIK

            Onko se alkuperäinen haitarikumi rikki, vai miksi se pitäisi uusia?
            Juurikin näin, täysin käyttökelvottomassa kunnossa.
            Täytynee vilkasta, josko jossain purkuraadossa olisi sopiva tai sitten vaan tilaa koko setin.

            Kiitos kuitenkin linkistä, en bmwfanssista ollu löytävinäni tuota.

            Comment

            • jezze rs
              Bimmer Rookie
              • Dec 2016
              • 67
              • Turku

              540 minimi vannekoko

              Hei!

              Tuossa olisi talvirenkaiden osto edessä ja, koska olen ajatellut vaihtaa eteen 540 jarrut (jotka jo löytyvät) olisi hyvä tietää minkä kokoinen vanne niille pitää olla? Meneekö vielä 16"?
              - Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
              - Opel ascona B 2.4 CIH -77
              - Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
              - Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
              - Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
              - BMW 528 2,8 -97 (talviliukuri)
              - Ruohonleikkuri 1.2l Opel OHC mosalla ja 40mm dellorton vaakaimulla (n. 60hv)

              https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam

              Comment

              • luikas
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 644
                • Oulu area

                Originally posted by jezze rs View Post
                Hei!

                Tuossa olisi talvirenkaiden osto edessä ja, koska olen ajatellut vaihtaa eteen 540 jarrut (jotka jo löytyvät) olisi hyvä tietää minkä kokoinen vanne niille pitää olla? Meneekö vielä 16"?
                Jos 324mm halk. jarrulevy niin menee 16".
                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                Past:
                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                F31 318d xdrive -14
                F07 530d GT-11
                E90 330xda LCI -09
                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                E39 530d M-Sport -03
                E39 530iA M-Sport -02
                E39 528i -97
                E30 320i -88

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by jezze rs View Post
                  Hei!

                  Tuossa olisi talvirenkaiden osto edessä ja, koska olen ajatellut vaihtaa eteen 540 jarrut (jotka jo löytyvät) olisi hyvä tietää minkä kokoinen vanne niille pitää olla? Meneekö vielä 16"?
                  Ihan kaikki 16" vanteet ei välttämättä mene. 16" vanteilla jää todella vähän väliä satulan ja vanteen väliin.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Tuukkaw
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2015
                    • 745
                    • Tre

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Ihan kaikki 16" vanteet ei välttämättä mene. 16" vanteilla jää todella vähän väliä satulan ja vanteen väliin.
                    En ainakaan omaan (e30) ole saanut sopimaa 16" vanteita jaa siinä on e36 m3 315mm levyt. Joten jos 540i:ssä on 324mm niin tiukkaa voi tehdä.
                    61 Ford
                    79 HD

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Ainakin kaikki orkkis E39:n 16" vanteet menee myös isommille facelitiftin etujarruille. Muut on sitten herran haltuun ja ite testattava.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • hietase
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 559
                        • Espoo

                        Originally posted by hietase View Post
                        Näettekö järkeä näissä touringin takaluukun johtojen korjaussajoissa? Oma vanhus alkaa 15-vuotiaana vihdoin oireilemaan. Check control herjaa palaneesta jarruvalosta ja vasen onkin pimeä. Uusi polttimo ei kuitenkaan tuonut muutosta, joten katkenneita johtojahan tässä kaivetaan kohta esiin.

                        Eli, ovatko nämä valmiit niput ostamisen arvoisia vai ei? Ainakin hintaa on yllättävän paljon. Ostanko ennemmin metritavaraa ja kolvaan / liitän abikoilla vauriokohdan yli?
                        Otin tämän tänään tarkasteluun.

                        Päivän kysymys sinulle: milloin viimeksi olet tuntenut olosi tyhmäksi, siis _todella_ tyhmäksi?

                        Minä tunsin tänään. Purin pikkuluukun suojamuovit pois ja puhdistin johdot kauhean jankin alta esiin. Armotonta tiirailua puolisen tuntia ja kaikki vasemman puolen johdot ovat ulkoisesti täysin ehjiä. Ihmettelyä ja varmistelua, ehjiä ovat. Sitten vielä itse takavalo esiin ja katsomaan onko hapettumaa löydettävissä. Eipä ollut hapettumaakaan, mutta palanut polttimo oli!

                        Otsa hiessä pohtimaan että mitä hemmettiä, varmasti vaihdoin polttimon. Pienen lisätuumauksen jälkeen älysin, että toki vaihdoin, mutta OIKEALLE puolelle!

                        Mitä me tästä opimme? Ainakin sen, että pitäisi varmaan keskittyä siihen mitä tekee

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by hietase View Post
                          Otin tämän tänään tarkasteluun.

                          Päivän kysymys sinulle: milloin viimeksi olet tuntenut olosi tyhmäksi, siis _todella_ tyhmäksi?

                          Minä tunsin tänään. Purin pikkuluukun suojamuovit pois ja puhdistin johdot kauhean jankin alta esiin. Armotonta tiirailua puolisen tuntia ja kaikki vasemman puolen johdot ovat ulkoisesti täysin ehjiä. Ihmettelyä ja varmistelua, ehjiä ovat. Sitten vielä itse takavalo esiin ja katsomaan onko hapettumaa löydettävissä. Eipä ollut hapettumaakaan, mutta palanut polttimo oli!

                          Otsa hiessä pohtimaan että mitä hemmettiä, varmasti vaihdoin polttimon. Pienen lisätuumauksen jälkeen älysin, että toki vaihdoin, mutta OIKEALLE puolelle!

                          Mitä me tästä opimme? Ainakin sen, että pitäisi varmaan keskittyä siihen mitä tekee
                          No joo sattuuhan näitä kämmejä joskus jokaiselle. Onneksi et sitä korjaussarjaa vielä tilannut.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10043
                            • KVLA

                            Originally posted by Tuukkaw View Post
                            En ainakaan omaan (e30) ole saanut sopimaa 16" vanteita jaa siinä on e36 m3 315mm levyt. Joten jos 540i:ssä on 324mm niin tiukkaa voi tehdä.
                            Levyn koko ei pelkästään ratkaise,vaan asiaan vaikuttaa myös carrie ja satulan muoto. Näistä voi tulla helposti muutaman millin heittoja.

                            Kuten Clavurion kirjoitti ,niin 16" orkkisvanteet sopii,mutta tarvike malleissa on isoja eroja. Kaikki mallit ei mahdu. Jos tarvikevanteita on ostamassa,niin kannattaa sovittaa ensin.

                            Comment

                            • ts18056
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 276
                              • Joroinen

                              Originally posted by hietase View Post
                              Otsa hiessä pohtimaan että mitä hemmettiä, varmasti vaihdoin polttimon. Pienen lisätuumauksen jälkeen älysin, että toki vaihdoin, mutta OIKEALLE puolelle!
                              Samanlaisia kokemuksia tuosta palaneiden polttimoiden herjasta. Mulla herjasi vuodenvaihteessa myös takavaloista, jotka pikaisen katselmoinnin jälkeen näytti kaikki ehjältä, varsinkin jarruvalot (herja syttyi jarrutuksen yhteydessä). "Kaikki" jarruvalot tuli käytyä läpi, samoin vaihdettua rekisterikilven molemmat polttimot (toinen niistä pimeä). Ja päätä tuli raavittua niin, että vieläkin on tikkuja kynnen alla... Kunnes huomasin sen ikkunalla killottavan lisäjarruvalon olevan pimeänä
                              E39 525i -01
                              ex 750iL -96

                              Comment

                              • -Markus-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1463
                                • Ihan Savossa

                                Originally posted by hietase View Post
                                Otin tämän tänään tarkasteluun.

                                Päivän kysymys sinulle: milloin viimeksi olet tuntenut olosi tyhmäksi, siis _todella_ tyhmäksi?

                                Minä tunsin tänään. Purin pikkuluukun suojamuovit pois ja puhdistin johdot kauhean jankin alta esiin. Armotonta tiirailua puolisen tuntia ja kaikki vasemman puolen johdot ovat ulkoisesti täysin ehjiä. Ihmettelyä ja varmistelua, ehjiä ovat. Sitten vielä itse takavalo esiin ja katsomaan onko hapettumaa löydettävissä. Eipä ollut hapettumaakaan, mutta palanut polttimo oli!

                                Otsa hiessä pohtimaan että mitä hemmettiä, varmasti vaihdoin polttimon. Pienen lisätuumauksen jälkeen älysin, että toki vaihdoin, mutta OIKEALLE puolelle!

                                Mitä me tästä opimme? Ainakin sen, että pitäisi varmaan keskittyä siihen mitä tekee
                                Toi nyt ole pahakaan... Allekirjoittanut paino jo prässillä rengasta irti paikaltaan, ennenkun huomas et saattas lähtee paremmin kun ottaa pultit auki kokonaan...

                                Ford Mondeo Mk3 STW
                                VW E-Golf 2015
                                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎