Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Kyllä, mutta ei noita. Elleivät ole vaihtaneet mallia jossain vaiheessa.

    E: Voihan se toki olla, etteivät myy enää niitä metallisia ollenkaan vaan siirtynet käyttämään muovisia/kumisia.
    Itse hain Etralta kumitulpat sisähalkaisija mukaan. Pelkäsin, että OEM osat on vieläkin ne metalliset ja sellaisia ei kiinnostanut laittaa.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • juha_k
      Newbiemmer
      • Jun 2011
      • 23
      • Tampere

      Sanokaas miten ton vahvistimen liittimen pitäisi lähteä irti? Voisi kuvitella, että puristamalla reunan lirpakkeita liitintä vasten, mutta ei inahdakkaan. En tiedä kuinka paljon tohon viittii käyttää voimaa kun tulee koko vahvistin mukana.
      Attached Files
      E39 530iA M-Sport

      Comment

      • Viljo540
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 55
        • KPO

        Niin,ei taida olla kummoista harmia jos muutamat vedenpoistotulpat laittas vaan umpeen?Kun piti tuota niin kovin oksidoitunutta peltiä poistella...eikä niistä tulpista saanu mitään mallia ja kohtia ei pysty muistamaan(ei varmaan hirveetä väliä noillakaan),mutta ei kyllä huvittas sinne reikiä jättää,näytti nimittäin siltä että osa hapettumisesta oli lähteny juuri noiden reikien kautta.

        Aika paska on muuten yks noista paikattavista alueista kun,siellähän perkele tuli vastaan akkukaapeli!!!Onneks otin varovasti auki sitä

        Ja juu,noilla laikoilla on hyvä hyökätä massan kimppuun.Ja tosiaan silmät,mielellään koko naama on hyvä suojata.Duunissa noita ajellu ihan muutamaan karvaan ja kivasti lentää piikkiä,varsinkin kun joutuu ajaa johonkin kulmaan yms.Ei tunnu kivalta huulessa,voin kertoo...tuskin tuntuu yhtään paremmalta silmässä
        Sieg Nature!

        -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

        -2001 e39 touring iA 525- "musta"
        -1998 Zetor 7431-
        -1989 w124 230-
        -1972 El Camino 383cid-
        -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
        -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by juha_k View Post
          Sanokaas miten ton vahvistimen liittimen pitäisi lähteä irti? Voisi kuvitella, että puristamalla reunan lirpakkeita liitintä vasten, mutta ei inahdakkaan. En tiedä kuinka paljon tohon viittii käyttää voimaa kun tulee koko vahvistin mukana.
          E39 528iA

          Comment

          • Nikok
            Newbiemmer
            • Sep 2016
            • 12
            • Espoo

            E39 penkit

            Eli vaihtelen penkkejä ja vanhassa penkissä musta liitin ja uudessa keltainen eli joutuu yhdistelee johdot. Väri väriin ilmeisesti. Ongelma ton esikiristimen johtojen kanssa. Uudessa mustat kierretty ja autosta tulee sinipuna ja siniharmaa kierrettynä. Onko väliä kumman kytkee kumpaan

            Comment

            • juha_k
              Newbiemmer
              • Jun 2011
              • 23
              • Tampere

              Kiitos, ei olisi ilman ruuvaria irronnut.
              E39 530iA M-Sport

              Comment

              • lj123
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2015
                • 1215
                • Lohja

                Originally posted by Viljo540 View Post
                Niin,ei taida olla kummoista harmia jos muutamat vedenpoistotulpat laittas vaan umpeen?Kun piti tuota niin kovin oksidoitunutta peltiä poistella...eikä niistä tulpista saanu mitään mallia ja kohtia ei pysty muistamaan(ei varmaan hirveetä väliä noillakaan),mutta ei kyllä huvittas sinne reikiä jättää,näytti nimittäin siltä että osa hapettumisesta oli lähteny juuri noiden reikien kautta.
                Mulla oli aiempien omistajien aikana jo varmaan pitkäänkin valunut vettä takaovien kautta, varsinkin vasemmalla oli kunnolla ruostetta. Enimmäkseen onneksi pinnassa, mitta se kohta mihin tuli uutta peltiä niin meni umpeen luonnollisesti.

                Mutta useampi tulppa oli irti muualtakin. Enemmän ja vähemmän ruostuneena. En tiedä oliko osaa niistä lyöty tahallaan sisään kun on yritetty ehkä saada vettä sisältä pois. Mutta myös kiinni vielä olevien kohdalla oli joissain ruostetta.

                Sen takia otin useamman pois ja korvasin kumitulpilla.

                Mutta jos on sullakin lattiassa ruostetta niin olethan katsonut, että ovet eivät vuoda? Saatella kun on ajanut niin näkee hyvin vuotaako ne vai ei. Ovipahvien alareuna voi olla aika märkä ja mulla näkyi ihan pisaroita sisäpuolellakin. Ja se vesi ei sieltä lattiasta maton alta kuivu lähes ikinä.
                E39 M5 -99
                F11 530d Xdrive -14

                Comment

                • Viljo540
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 55
                  • KPO

                  Joo...itseasiassa apukuskin takaoven kun kovien sateiden jälkeen avaa niin läsähtää vettä tulla välistä pois.
                  Eli
                  -Mistä se sinne menee,ja miten estetään?
                  -Ja miten se ei muka valu sieltä itsekseen pois,pitääkö noi ovitiivisteet muka niin hyvin??
                  Sieg Nature!

                  -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                  -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                  -1998 Zetor 7431-
                  -1989 w124 230-
                  -1972 El Camino 383cid-
                  -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                  -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10025
                    • KVLA

                    Tsekkaa että oven pohjan vedenpoisto reikä on puhdas. Vai oliko niitä useampia E39:ssä en enää muista.

                    Comment

                    • MikkoÄr
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 170
                      • Nokia

                      Ja siellä ovipahvin allahan on se eriste, jonka butyylisauma irtoaa ovipellistä, sitä pitkin valuu vesi ovipahvin alta. Searchilla löytää juttua.
                      2ZR-FXE

                      Comment

                      • lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

                        Originally posted by MikkoÄr View Post
                        Ja siellä ovipahvin allahan on se eriste, jonka butyylisauma irtoaa ovipellistä, sitä pitkin valuu vesi ovipahvin alta. Searchilla löytää juttua.
                        Näistä itsellä vuotanut. Ja voi näyttää tiiviiltä, mutta ei välttämättä ole. Tai joku tee-se-itse mies on rikkonut tai jättänyt kunnolla kiinnittämättä esim lasinnostinta korjatessa.

                        Vanhat butyylit kannatta poistaa kokonaan ennen uuden laittoa. Ja esim oikeassa etuovessa oli silti hankala saada istumaan paikalleen. En tiedä voiko nuo muuttaa ajan saatossa muotoaankin.

                        Ovissa on myös ne poistoreiät. Alareunan tiivisteissä on pienet hahlot ja reiät on niiden kohdilla.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Oliko bensan paineelle jotain ohjearvoa kuinka pitkään piti tietty paine pysyä kun moottorin sammuttaa, tai kuinka paljon on normaalia esim. tunnissa paineen pudota?

                          Moottorina m62tu jos sillä on merkitystä asiaan. En nyt oo kellosta kattonut miten se putoaa, mutta jos yön yli on seissu, niin aika nollissa ne taitaa olla.
                          Jotenkin haalea muistikuva että vanhassa m60:ssa pysy paineet paljon pitempään korkealla, tai sitten aika kullannut muistot.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • Tuonela
                            BTCF Member
                            • Sep 2004
                            • 368
                            • Tampere

                            Originally posted by Tuonela View Post
                            197tkm. Vesipumppu vaihdettu edellisen omistajan toimesta jossain 100tkm:n kohdalla. Muuta ei ole tiedossa, itse en ole 9 vuoteen tehnyt mitään jäähdytinpuolelle. Huohotin ja muita letkuja imuvuotojen takia uusittu vuosien aikana.

                            Juutuubista katselin asennusvideoita, vesipumppu ja termari menee myös uusiksi.

                            Vuoto sen verran runsas että tilaan osat Suomesta, täytyy ens viikolla saada jo kuntoon.
                            Vähän venähti remontin alku, jos sitä huomenna aloittaisi... Kannattaako tuohon laittaa mitään long life-jäähdytysnestettä? Eihän termarikotelon kiinnittämisestä tarvi mitään tiivistemassaa?

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Tuonela View Post
                              Vähän venähti remontin alku, jos sitä huomenna aloittaisi... Kannattaako tuohon laittaa mitään long life-jäähdytysnestettä? Eihän termarikotelon kiinnittämisestä tarvi mitään tiivistemassaa?
                              Ei tarvitse massaa ja en tiedä oikein tuosta long life kamastakaan.
                              Nesteet joskus kuitenkin kuulusi vaihtaa

                              Comment

                              • gedu
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 94
                                • Helsinki

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Ei tarvitse massaa ja en tiedä oikein tuosta long life kamastakaan.
                                Nesteet joskus kuitenkin kuulusi vaihtaa
                                Tärkeintähän on tosiaan muistaa silti vaihtaa ne jäähdytysnesteet ajoittain... vanhat vihreät parin vuoden välein ja long-life versiot 4-5 vuoden välein...

                                Ja jos nyt haluaa longlife nesteisiin siirtyä kannattaa sitten ihan oikeasti huuhdella järjestelmä ihan pelkällä vedellä (toki kattilakiven poistajaa saa käyttää) välissä.
                                Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

                                -01 E39 540iA touring
                                Ex -94 E34 540iA touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎