Originally posted by Purtsi123
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Niin,ei taida olla kummoista harmia jos muutamat vedenpoistotulpat laittas vaan umpeen?Kun piti tuota niin kovin oksidoitunutta peltiä poistella...eikä niistä tulpista saanu mitään mallia ja kohtia ei pysty muistamaan(ei varmaan hirveetä väliä noillakaan),mutta ei kyllä huvittas sinne reikiä jättää,näytti nimittäin siltä että osa hapettumisesta oli lähteny juuri noiden reikien kautta.
Aika paska on muuten yks noista paikattavista alueista kun,siellähän perkele tuli vastaan akkukaapeli!!!Onneks otin varovasti auki sitä
Ja juu,noilla laikoilla on hyvä hyökätä massan kimppuun.Ja tosiaan silmät,mielellään koko naama on hyvä suojata.Duunissa noita ajellu ihan muutamaan karvaan ja kivasti lentää piikkiä,varsinkin kun joutuu ajaa johonkin kulmaan yms.Ei tunnu kivalta huulessa,voin kertoo...tuskin tuntuu yhtään paremmalta silmässäSieg Nature!
-2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"
-2001 e39 touring iA 525- "musta"
-1998 Zetor 7431-
-1989 w124 230-
-1972 El Camino 383cid-
-1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
-1969 Amazon b20- "Amazzingsson"
Comment
-
-
Originally posted by juha_k View PostSanokaas miten ton vahvistimen liittimen pitäisi lähteä irti? Voisi kuvitella, että puristamalla reunan lirpakkeita liitintä vasten, mutta ei inahdakkaan. En tiedä kuinka paljon tohon viittii käyttää voimaa kun tulee koko vahvistin mukana.
Comment
-
-
E39 penkit
Eli vaihtelen penkkejä ja vanhassa penkissä musta liitin ja uudessa keltainen eli joutuu yhdistelee johdot. Väri väriin ilmeisesti. Ongelma ton esikiristimen johtojen kanssa. Uudessa mustat kierretty ja autosta tulee sinipuna ja siniharmaa kierrettynä. Onko väliä kumman kytkee kumpaan
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostE39 530iA M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Viljo540 View PostNiin,ei taida olla kummoista harmia jos muutamat vedenpoistotulpat laittas vaan umpeen?Kun piti tuota niin kovin oksidoitunutta peltiä poistella...eikä niistä tulpista saanu mitään mallia ja kohtia ei pysty muistamaan(ei varmaan hirveetä väliä noillakaan),mutta ei kyllä huvittas sinne reikiä jättää,näytti nimittäin siltä että osa hapettumisesta oli lähteny juuri noiden reikien kautta.
Mutta useampi tulppa oli irti muualtakin. Enemmän ja vähemmän ruostuneena. En tiedä oliko osaa niistä lyöty tahallaan sisään kun on yritetty ehkä saada vettä sisältä pois. Mutta myös kiinni vielä olevien kohdalla oli joissain ruostetta.
Sen takia otin useamman pois ja korvasin kumitulpilla.
Mutta jos on sullakin lattiassa ruostetta niin olethan katsonut, että ovet eivät vuoda? Saatella kun on ajanut niin näkee hyvin vuotaako ne vai ei. Ovipahvien alareuna voi olla aika märkä ja mulla näkyi ihan pisaroita sisäpuolellakin. Ja se vesi ei sieltä lattiasta maton alta kuivu lähes ikinä.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Joo...itseasiassa apukuskin takaoven kun kovien sateiden jälkeen avaa niin läsähtää vettä tulla välistä pois.
Eli
-Mistä se sinne menee,ja miten estetään?
-Ja miten se ei muka valu sieltä itsekseen pois,pitääkö noi ovitiivisteet muka niin hyvin??Sieg Nature!
-2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"
-2001 e39 touring iA 525- "musta"
-1998 Zetor 7431-
-1989 w124 230-
-1972 El Camino 383cid-
-1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
-1969 Amazon b20- "Amazzingsson"
Comment
-
-
Originally posted by MikkoÄr View PostJa siellä ovipahvin allahan on se eriste, jonka butyylisauma irtoaa ovipellistä, sitä pitkin valuu vesi ovipahvin alta. Searchilla löytää juttua.
Vanhat butyylit kannatta poistaa kokonaan ennen uuden laittoa. Ja esim oikeassa etuovessa oli silti hankala saada istumaan paikalleen. En tiedä voiko nuo muuttaa ajan saatossa muotoaankin.
Ovissa on myös ne poistoreiät. Alareunan tiivisteissä on pienet hahlot ja reiät on niiden kohdilla.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Oliko bensan paineelle jotain ohjearvoa kuinka pitkään piti tietty paine pysyä kun moottorin sammuttaa, tai kuinka paljon on normaalia esim. tunnissa paineen pudota?
Moottorina m62tu jos sillä on merkitystä asiaan. En nyt oo kellosta kattonut miten se putoaa, mutta jos yön yli on seissu, niin aika nollissa ne taitaa olla.
Jotenkin haalea muistikuva että vanhassa m60:ssa pysy paineet paljon pitempään korkealla, tai sitten aika kullannut muistot.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View Post197tkm. Vesipumppu vaihdettu edellisen omistajan toimesta jossain 100tkm:n kohdalla. Muuta ei ole tiedossa, itse en ole 9 vuoteen tehnyt mitään jäähdytinpuolelle. Huohotin ja muita letkuja imuvuotojen takia uusittu vuosien aikana.
Juutuubista katselin asennusvideoita, vesipumppu ja termari menee myös uusiksi.
Vuoto sen verran runsas että tilaan osat Suomesta, täytyy ens viikolla saada jo kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostVähän venähti remontin alku, jos sitä huomenna aloittaisi... Kannattaako tuohon laittaa mitään long life-jäähdytysnestettä? Eihän termarikotelon kiinnittämisestä tarvi mitään tiivistemassaa?
Nesteet joskus kuitenkin kuulusi vaihtaa
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi tarvitse massaa ja en tiedä oikein tuosta long life kamastakaan.
Nesteet joskus kuitenkin kuulusi vaihtaa
Ja jos nyt haluaa longlife nesteisiin siirtyä kannattaa sitten ihan oikeasti huuhdella järjestelmä ihan pelkällä vedellä (toki kattilakiven poistajaa saa käyttää) välissä.Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"
-01 E39 540iA touring
Ex -94 E34 540iA touring
Comment
-
Comment