Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by JipJip View Post
    mitähän tehdä kun mittaristossa palaa kirkkaan keltasena merkki jossa on huutomerkki kolmion sisällä ja nouli kolmion ympärillä,ei lähe pois vaikka kuika painelis nappia,vika koodit sanovat että vasen etu ja taka abs anturissa ois häikkää.abs ja jarrupalojen kulumis merkki sytty pari kertaa ku käynnisti lämpösenä. ja potilas siis on 528i farkku vm 99.:think
    Mittaa onko abs anturit ehjät, jos on niin vika on abs boksissa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • ChilileipÄ
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 2014
      • jyväskylä

      Originally posted by lihakimpale View Post
      Onkohan tässä minun kotterossa ollenkaan M-Sport-alustaa, kun ilmeisesti pitäisi olla varustenumero S7jotain...? Tämmöstä löytyy M-sportiin liittyvää:

      S227 Sport suspension+lowered+ride-height
      P337 M Sports package
      S715 M Aerodynamics package

      e: Vai onko touringille tämä S227 ja sedanille omansa...?
      Juuri näin että touringissa sporttialusta S227
      F11 530D M-Sport ’11
      E39 525iA touring M-Sport '02
      ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

      Comment

      • Shatter
        BTCF Member
        • Mar 2013
        • 926
        • Oulu

        Ensiviikolla menossa H&R jousisarjan vaihtoon katkenneen takajousen takia ja kyselisin että mitäs tuonne takapäähän nyt sitten kannattaa uusia samalla kun käyttää levällään, onko siellä jousikumen lisäksi muuta? etupäähän vasta vaihdettu yläpään tukilaakerit iskarien ohessa, joten siltä osin pitäisi olla kunnossa.

        RealOEMista kurkkasin äkkiseltään ja jousikumihan on osa nro.7, mutta onko osa 8 vain jokin peltikuppi tms :think
        Last edited by Shatter; 21-06-2017, 20:07.
        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

        E91 330dA xDrive M-Sport '09
        VW Golf mk4 1.6 '03
        Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
        MB W108 250S '67 x2

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Shatter View Post
          Ensiviikolla menossa H&R jousisarjan vaihtoon katkenneen takajousen takia ja kyselisin että mitäs tuonne takapäähän nyt sitten kannattaa uusia samalla kun käyttää levällään, onko siellä jousikumen lisäksi muuta? etupäähän vasta vaihdettu yläpään tukilaakerit iskarien ohessa, joten siltä osin pitäisi olla kunnossa.

          RealOEMista kurkkasin äkkiseltään ja jousikumihan on osa nro.7, mutta onko osa 8 vain jokin peltikuppi tms :think
          Osa 8 on osoittain kumia, joten voi ajan kanssa hapristua.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Peksaad
            Newbiemmer
            • May 2017
            • 11
            • Sastamala

            Usb2 gromin laitto e39 missä on dsp jaja 4:3 navi näyttö. Kasettisoitin. Miten johdotetaan grom mötikkä ja siihen lisäks se dsp "adapteri" johto.

            Comment

            • Akitso
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 34
              • Espoo

              Osaisko joku kertoa mikähän tuon sähköflektin toiminta logiikka on tai missä vika?

              Olen käsittänyt että flektin pitäis pyöriä hitaalla, kun ilmastointi on päällä. No ei pyöri, mutta kun kone on lämpöisenä(94C) ja polkaisee punarajalle parkkissa, niin flekti lähtee pyörimään. Ajon jälkeen jättää tyhjäkäynnille ilmastointi päällä niin lämmöt nousee tuonne 104C ja flekti ei pyöri. Tämä vissiin kuitenkin, ok kun normi käyttölämpötila on 74-110C? Vikakoodeja ei ole IHKAssa eikä muuallakaan. Eikö sähköflektin ohjaus tule kuitenkin tuolta vain IHKA:lta?

              Ennen mielestäni flekti on kyllä pyörinyt herkemmin. Syyläri on vaihdettu keväällä, jos jotain merkitystä, termari viime syksynä.

              Täysautomaatti ilmastoitu 530iA -01
              --
              E60 550iA
              ex: E39 530iA

              Comment

              • JiiVee92
                BTCF Member
                • Mar 2017
                • 930
                • Kouvola/Myllykoski

                Kun ilmastointijärjestelmän paine nousee tietyn pisteen yli, niin flekti lähtee pyörimään hitaasti ja siitä sitten kiihdyttää vauhtia tarpeen mukaan. Näin ainakin -03 525iA toukassa täystomaattikylmästöinnillä. En muista nyt, että mikä tämä tietty piste on. Moottorin lämpöjen mukaan en ole toimintaa huomannut, kun visko on uusi ja toimiva.
                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                Comment

                • Akitso
                  BTCF Member
                  • Jun 2009
                  • 34
                  • Espoo

                  Originally posted by JiiVee92 View Post
                  Kun ilmastointijärjestelmän paine nousee tietyn pisteen yli, niin flekti lähtee pyörimään hitaasti ja siitä sitten kiihdyttää vauhtia tarpeen mukaan. Näin ainakin -03 525iA toukassa täystomaattikylmästöinnillä. En muista nyt, että mikä tämä tietty piste on. Moottorin lämpöjen mukaan en ole toimintaa huomannut, kun visko on uusi ja toimiva.
                  Ilmastoinnissa vois kyllä olla vajausta :think Kylmää kyllä tulee, mutta onhan tuosta pari vuotta kun viimeksi tarkastettu. Visko nappaa kyllä kiinni jossain kohtaa.
                  --
                  E60 550iA
                  ex: E39 530iA

                  Comment

                  • 0se
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 113
                    • .

                    Originally posted by Akitso View Post
                    Ilmastoinnissa vois kyllä olla vajausta :think Kylmää kyllä tulee, mutta onhan tuosta pari vuotta kun viimeksi tarkastettu. Visko nappaa kyllä kiinni jossain kohtaa.
                    Viileällä kelillä flekti ei välttämättä lähde päälle, etenkin jos visko on jäykkä. Flektin pienin nopeus on vasta 10bar kohdalla ja siitä ylöspäin flektin nopeus seuraa painetta.

                    Ihkan lisäksi flektiä ohjaa DME alavesiletkun lämpötilan mukaan.

                    Comment

                    • Höhöö
                      Newbiemmer
                      • Jun 2017
                      • 1
                      • Parkano

                      bmw e39 523iA

                      mistähän lähtis vikaa ettimään kun ei vastaa kaasuun normaalisti yläkierroksilla vetää mutta ei niinkuin pitäs kylmänä tuntuu että ottais alakierroksillakin kaasuun jotenkin mut ei lämpösenä ???:think

                      Comment

                      • PacoCrunz
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2016
                        • 82
                        • Vantaa

                        Luetuta vikakoodit ekana. Siitä on hyvä lähteä. Noilla oireilla, ilman vikakoodin lukua, voi muuten vaan vikaa veikata.

                        Oma villi veikkaus on nokka-akselin asentotunnistin.
                        E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                        Ex: E39 520i Sedan -99'

                        Comment

                        • Oxtar_
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2011
                          • 314
                          • Hämeenlinna

                          Mistä tietää onko vikaa lukkopatruunassa vai itse rungossa johon patruuna asetetaan kun jäi virrat päälle ja avain irtosi.

                          Lukkopatruuna irroitettuna kuitenkin avain pysyy patruunassa ihan normaalisti ja muutenkin toimii todella napakasti.

                          Ja nyt patruuna paikalleen asennettuna kaikki taas toimii kuten pitää mutta en uskalla nyt lopullisesti kasata kaikkea ennenkö rikkinäiset osat on vaihdettu??
                          E39 540iA Oxfordgrün

                          ex:
                          E39 528iA
                          E53 3.0dA
                          E34 530iA
                          E34 525i

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Oxtar_ View Post
                            Mistä tietää onko vikaa lukkopatruunassa vai itse rungossa johon patruuna asetetaan kun jäi virrat päälle ja avain irtosi.

                            Lukkopatruuna irroitettuna kuitenkin avain pysyy patruunassa ihan normaalisti ja muutenkin toimii todella napakasti.

                            Ja nyt patruuna paikalleen asennettuna kaikki taas toimii kuten pitää mutta en uskalla nyt lopullisesti kasata kaikkea ennenkö rikkinäiset osat on vaihdettu??
                            Jäikö lukko siis virrat päällä asentoon ja avain tuli ulos vai kääntykö avain normaalisti ja virrat jäivät päälle kuitenkin?

                            Comment

                            • lihakimpale
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2017
                              • 261
                              • Oulu

                              Tuossa ilmeisesti käypänen jarruneste: http://www.motonet.fi/fi/tuote/60594...V-DOT-4-ESP-1L

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by lihakimpale View Post
                                Tuossa ilmeisesti käypänen jarruneste: http://www.motonet.fi/fi/tuote/60594...V-DOT-4-ESP-1L
                                Onhan tuo, DOT-4.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎