memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suh0
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2016
    • 530
    • Akaa

    ABS-ongelma

    Kysytään enemmän e39:n kanssa pelaavilta. Tuli hankittua tuommonen 99 vuotinen sisäänajettu(444000km) 520i käyttikseksi. ABS+asc valot palaa.

    Oireita:
    Välillä toimii kulutus sekä nopeusmittari mutta valot palaa.

    Nyt vaihdettu:
    Kaikki abs-anturit, vika korjaantui hetkeksi (1km), painoin jarrua, tuntui semmoinen pieni rohina polkimessa mikä tulee kun abs toimii lukkojarrussa, mutta pienempänä. Valot syttyi uudelleen mutta mittarit toimi, ensimmäisen stopin jälkeen mittarit jäivät pohjaan.

    Autocomilla tutkittu ja nopeustieto tulee kaikilta pyöriltä ja välillä katoaa vasemmalta molemmista. Vaikka nollaa koodit, saattaa valot jäädä silti palamaan ja välillä sammuu. Toimii hetken ja syttyy taas.

    Vikakoodeja:
    Välillä molemmat taka-anturit, välillä vasemmat ja satunnaisesti myös edestä. Pari kertaa pelkkänä koodina ollut abs sensor voltage supply.

    Onko 5.7 laite tullut tiensä päähän ?
    Turbo GSX-R
    E36 Coupe
    E90 325i LCI

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      Originally posted by Suh0 View Post
      Kysytään enemmän e39:n kanssa pelaavilta. Tuli hankittua tuommonen 99 vuotinen sisäänajettu(444000km) 520i käyttikseksi. ABS+asc valot palaa.

      Oireita:
      Välillä toimii kulutus sekä nopeusmittari mutta valot palaa.

      Nyt vaihdettu:
      Kaikki abs-anturit, vika korjaantui hetkeksi (1km), painoin jarrua, tuntui semmoinen pieni rohina polkimessa mikä tulee kun abs toimii lukkojarrussa, mutta pienempänä. Valot syttyi uudelleen mutta mittarit toimi, ensimmäisen stopin jälkeen mittarit jäivät pohjaan.

      Autocomilla tutkittu ja nopeustieto tulee kaikilta pyöriltä ja välillä katoaa vasemmalta molemmista. Vaikka nollaa koodit, saattaa valot jäädä silti palamaan ja välillä sammuu. Toimii hetken ja syttyy taas.

      Vikakoodeja:
      Välillä molemmat taka-anturit, välillä vasemmat ja satunnaisesti myös edestä. Pari kertaa pelkkänä koodina ollut abs sensor voltage supply.

      Onko 5.7 laite tullut tiensä päähän ?
      Siltähän tuo vähän vaikuttaa, että abs boksi olisi korjauksen/vaihdon tarpeessa. Miksi muuten vaihdoit kaikki ABS anturit? Laitoitko halvat tarvikeanturit?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8282
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Minulla levisi anturi kerrasta ilman vikakoodia mutta silloin mykistyikin kokonaan heti.
        Oho, täytyy olla melkoisen nopea ja juuri sopivalla tavalla tapahtuva kuolema ettei moottorinohjaus reagoi kammen ja nokan ristiriitaan eikä jätä koodia. :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Suh0
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2016
          • 530
          • Akaa

          Originally posted by HTK12 View Post
          Siltähän tuo vähän vaikuttaa, että abs boksi olisi korjauksen/vaihdon tarpeessa. Miksi muuten vaihdoit kaikki ABS anturit? Laitoitko halvat tarvikeanturit?
          Testeri näytti vikaa vasempaan etuanturiin sekä molempiin taka, korjaan sen verran että oikea etu on vielä vanha.
          Turbo GSX-R
          E36 Coupe
          E90 325i LCI

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            Originally posted by Suh0 View Post
            Testeri näytti vikaa vasempaan etuanturiin sekä molempiin taka, korjaan sen verran että oikea etu on vielä vanha.
            Harvoin menee monta anturi kerralla näissä, yleensä vika on silloin boksissa. Mittasitko oliko anturit ehjiä ennen vaihtoa? Ne kannattaa mittailla, niin ei turhaan vaihda.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by peto2 View Post
              Oho, täytyy olla melkoisen nopea ja juuri sopivalla tavalla tapahtuva kuolema ettei moottorinohjaus reagoi kammen ja nokan ristiriitaan eikä jätä koodia. :think
              Toimi ihan normisti edellisellä ajolla ja seuraavalla kerralla startatessa ei luvannutkaan.
              Inpassa kun ei näkynyt pyörimisnopeutta niin vaihdoin anturin ja heti käyntiin.

              Saattoi olla että autossa oli minulle tullessaan koodi anturista mutta en muista varmaksi ja toimi useamman kuukauden ilman koodia.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4180

                Onko tankin päässä jotain sähköventtiilejä jotka liittyy aktiivihiilikanisterin ja sen paisuntasäiliön ohjaukseen?


                Otin tuon kanisterin ja paisuntasäiliön esille, niiden yhteydessä ei ole ainakaan mitään sähköistä. Moottoritilassa on se sähköventtiili joka päästää imusarjaan höyryt. Eli onko se ainoa jota ohjataan?
                RealOEM kuvista ei oikein ota tolkkua. 9/99 540i auton malli.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • temekki
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 40
                  • suami

                  Originally posted by temekki View Post
                  Ilman muuta bensanpaineet eka syyniin, mutta jos kakkua tulee niin eikö kampuran asentotunnistimet hajoa monesti ilman vikakoodia itse tunnistimesta? Huima repeämä imuputkissa 8h parkkipaikkaseisonnan yhteydessäkin tuntuu melko hassulta. Toisaalta, mitäpä näiden kanssa ei vois tapahtua.
                  Originally posted by Haatainen View Post
                  Mulla oirehti juuri kuvatulla lailla, kun meni katalysaattori tukkoon. Yksi aamu vaan liikkeelle lähtiessä tikahtui moottoritien ramppiin. tyhjäkäyntiä ja pihasiirtelyitä ok, mutta heti, jos piti oikein liikahtaa, niin misfireä ja fuel cut-off.

                  Toinen mikä on tehnyt vastaavaa, on ollut huono puola. Jaksoi sytyttää olemattomalla kuormalla, mutta heti moottoria kuormittaessa tuli sen verran syttykatkoja, että heitti tuon fuel cut-offin kehiin
                  Päivitystä tähän; vaihtoehto 2 osui oikeaan. Nelospytyn puola oli paskana ja hiljalleen sammutteli ympäröivätkin pytyt. Jälkitautina tuli 2. sylinteriryhmän lambdan vikakoodi. Kone pelaa nätisti, vetää hyvin, käy tyhjäkäyntiä tasaisesti 750rpm, mutta heti käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti on aavistuksen rumempaa ja moottorivikavalo syttyy antaen koodit:

                  203 Lambda regulating limit bank 2
                  228 Lambda control tolerance bank 2

                  Kattelin INPA:lla lämpimällä koneella, niin kakkoslambdan jännite nousee korkeintaan 0,11 volttiin tyhjäkäynnillä. Kummatkin kakkoslambdan adaptaatioarvot pysyvät nollassa ja ainoa mikä muuttuu on lambdaintegrator, mikä hetken kaasuttelun jälkeen lähtee nousemaan yli asteikon ja valo syttyy.

                  Voin varmaan melko huoletta lampsia hakemaan uuden/uudet Boschilaiset pakosarjaan? Kannattaako tuolla kamppeella nyt ajella kovinkaan kun toinen lambda pimeänä, ei kai se katin päälle käy?

                  Comment

                  • PacoCrunz
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2016
                    • 82
                    • Vantaa

                    Pari tuhatta kilometriä risalla lambdalla ei vielä ainakaan vahingoita kattia. Itse vaihtaisin silti lambdan mitä pikimmiten.
                    E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                    Ex: E39 520i Sedan -99'

                    Comment

                    • hietase
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 576
                      • Espoo

                      Touringin takaluukun johtosarjojen "korjaussarjat"

                      Näettekö järkeä näissä touringin takaluukun johtojen korjaussajoissa? Oma vanhus alkaa 15-vuotiaana vihdoin oireilemaan. Check control herjaa palaneesta jarruvalosta ja vasen onkin pimeä. Uusi polttimo ei kuitenkaan tuonut muutosta, joten katkenneita johtojahan tässä kaivetaan kohta esiin.

                      Eli, ovatko nämä valmiit niput ostamisen arvoisia vai ei? Ainakin hintaa on yllättävän paljon. Ostanko ennemmin metritavaraa ja kolvaan / liitän abikoilla vauriokohdan yli?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        Originally posted by hietase View Post
                        Näettekö järkeä näissä touringin takaluukun johtojen korjaussajoissa? Oma vanhus alkaa 15-vuotiaana vihdoin oireilemaan. Check control herjaa palaneesta jarruvalosta ja vasen onkin pimeä. Uusi polttimo ei kuitenkaan tuonut muutosta, joten katkenneita johtojahan tässä kaivetaan kohta esiin.

                        Eli, ovatko nämä valmiit niput ostamisen arvoisia vai ei? Ainakin hintaa on yllättävän paljon. Ostanko ennemmin metritavaraa ja kolvaan / liitän abikoilla vauriokohdan yli?
                        Jos viitsii itse metritavarasta korjailla, niin tuleehan se halvemmaksi. Tee liitokset kolvaamalla, älä abikoilla. Liitoskohdat vaan sellaisiin paikkoihin, että niihin ei tule taivutusta. Kolvaamiselle toimiva vaihtoehto on käyttää tämäntyyppisiä liittimiä www.ebay.com/itm/192064897669
                        Last edited by HTK12; 05-08-2017, 23:06.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • hietase
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 576
                          • Espoo

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Jos viitsii itse metritavarasta korjailla, niin tuleehan se halvemmaksi. Tee liitokset kolvaamalla, älä abikoilla. Liitoskohdat vaan sellaisiin paikkoihin, että niihin ei tule taivutusta.
                          Onko uuden johdon syytä olla samanlaista poikkipinta-alaltaan kuin alkuperäisen, vaikuttaako mahdollinen ero check controlin herjoihin?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            Originally posted by hietase View Post
                            Onko uuden johdon syytä olla samanlaista poikkipinta-alaltaan kuin alkuperäisen, vaikuttaako mahdollinen ero check controlin herjoihin?
                            Kyllähän se olisi hyvä olla samanpaksuista, niin sopii hyvin paikalleen. Liian ohutta johtoa ei myöskään kannata laittaa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8282
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Kyllähän puristettavat liittimet vie tinaa 100-0 varsinkin kun joutuu kattoverhoilun välissä ähräämään. Abikoja en käyttäisi kun on noita paljon parempiakin, tässä tapauksessa käyttäisin ihan paljaita holkkeja ja kutistesukkaa ja KUNNOLLISTA puristustyökalua.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Styroxi
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 383
                                • Vaasa

                                E39 540iA vaihteistoöljy

                                Osaako joku sanoa tarkalleen mikä automaatti tässä on? "Tyyppi" jotta saa oikean öljyn tilattua.
                                Osa liikkeistä kehuu että Mobil öljy eli tämä

                                Ja osa sanoo että Esson öljyt.
                                Mitäs te olette mieltä?
                                Sit kun taas joku sanoo että Redline... Niin kyllä voi olla vaikea lyödä sinne oikeat öljyt..
                                39 BMW 540i. Type Code: DE61 .
                                Production month: 03/1996

                                Comment

                                Working...
                                X