Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Styroxi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 384
    • Vaasa

    VF Engineering USA



    Onko tiedossa onko tätä settiä Suomessa asennettu?
    Halvemmaksi tulisi tietty jos tuon ahtimen saisi hommattuna erikseen jostain? Sekä muut kamat erikseen taas jostain muualta.. mutta noin blug and play settinä ei loppujen lopuksi mikään hirvee hinta..
    :think
    Vaatii tietysti täys haalatun koneen mihin tuon asentaisi.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Styroxi View Post
      https://store.vacmotorsports.com/mob...40i-p2619.aspx

      Onko tiedossa onko tätä settiä Suomessa asennettu?
      Halvemmaksi tulisi tietty jos tuon ahtimen saisi hommattuna erikseen jostain? Sekä muut kamat erikseen taas jostain muualta.. mutta noin blug and play settinä ei loppujen lopuksi mikään hirvee hinta..
      :think
      Vaatii tietysti täys haalatun koneen mihin tuon asentaisi.
      No kyllähän tuollekkin tulee hintaa jos ajattelee, että tuohon päälle verot, kunnostettu kone/nykyisen remppaaminen, koneen irroitus&asennus, ahtimen asennus, jarrujen päivitys ym. ym.

      Ei varmaan paljon jää enää eroa, että myisi nykyisen ja ostaisi M5 tilalle. Toki jos kaikki asennushommat tekee itse niin siinähän säätää todella paljon. Teetettynä tosiaan varmaan m5 hintoihin menee kokonaisuutena.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • JulmaJussi
        Newbiemmer
        • Jan 2015
        • 1
        • Jyväskylä

        Uutena E39 omistajana heränny pari(kolme) kysymystä.

        Ajovalot vetää omaa showta silloin kun ajovalokytkin on nolla asennossa. Järjestelmällisesti alkaa vasemmalta ajovalosta ja siirtyy oikeaan ajovaloon ja sitten alas sumuvaloihin. Samaa rinkiä aina vain uudestaan. Välillä on pitkään välkyttämättä kunnes taas alkaa.

        Toinen ongelma, abs ruksuttaa alle 40kmh nopeudessa polkimeen mutta mitään vikakoodeja ei jää abs-antureista? Alottasko tätä ettimään vanhoista antureista vai uusista, mitkä on noin vuosi sitten autoon vaihdettu, kuiteista päätellen. Uudet oli asennettu taka-akselille, mikäli sillä on merkitystä.

        Ja jottei ihan tylsäksi käy ensimmäisen BMW:een omistaminen on kolmaskin ongelma. Auto on malliltaan 530da. Täyskaasu kiihdytyksellä vehjes sammuu, koodarilla railpaineita näyttää tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla joko 1 tai 0. Vikakoodiksi herjaa railpaine anturia. Uusi anturi on kyllä jo takakontissa, vaan epäilen jotta toimisiko koko auto jos railpaineet todella olisi anturin mukaan nollassa? Vai osaako tämä mennä jollain oletus asetuksilla? Missä rail anturi muutoin sijaitsee?

        Kiitoksia kovasti.

        Comment

        • Jax_KiBez
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 2061
          • Pirkanmaa

          Originally posted by JulmaJussi View Post
          Uutena E39 omistajana heränny pari(kolme) kysymystä.

          Ajovalot vetää omaa showta silloin kun ajovalokytkin on nolla asennossa. Järjestelmällisesti alkaa vasemmalta ajovalosta ja siirtyy oikeaan ajovaloon ja sitten alas sumuvaloihin. Samaa rinkiä aina vain uudestaan. Välillä on pitkään välkyttämättä kunnes taas alkaa.

          Toinen ongelma, abs ruksuttaa alle 40kmh nopeudessa polkimeen mutta mitään vikakoodeja ei jää abs-antureista? Alottasko tätä ettimään vanhoista antureista vai uusista, mitkä on noin vuosi sitten autoon vaihdettu, kuiteista päätellen. Uudet oli asennettu taka-akselille, mikäli sillä on merkitystä.

          Kiitoksia kovasti.
          Ajovaloista: Järjestelmä lähettää pieniä sykäyksiä valoihin testakseen, että ne toimivat, normaalit hehkulankapolttimot eivät kerkeä tästä syttymään mutta LED:it rupeavat vilkkumaan niiden nopean syttymisen seurauksena, joten tämä on ihan normaalia mikäli sulla on siellä LED-polttimoita tai ylipäätään muita paitsi halogeenejä. Jos sähköpulssi ei mene läpi, järjestelmä kertoo että tämä polttimo on palanut.

          ABS-ongelma: Tämä omasta kokemuksesta viittaa huonoon anturisignaaliin joko anturin tai ABS-kehän (pyöränlaakerissa) vikaan, ei välttämättä anna vielä koodi mutta jossain kohdin ei tajua että renkaat pyörivät ja pyrkii aktivoimaan ABS:ät
          Tämän pystyy tarkistamaan parhaiten jollain BMW-vikakoodinlukuohjelmalla millä saa livetietoa ulos antureista ja nähdä mikä anturi aiheuttaa ongelman. Vika voi myös olla ABS-boksissa, mikä on vissiin 9/98 jälkeisissä E39:issä tyyppivian oloinen, itsellä näistä ei kokemuksia.

          Toivottavasti näistä oli jotain apua.
          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

          _____________________________________
          Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
          Tästä mun kaluston showroomiin
          Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by JulmaJussi View Post
            Uutena E39 omistajana heränny pari(kolme) kysymystä.

            Ajovalot vetää omaa showta silloin kun ajovalokytkin on nolla asennossa. Järjestelmällisesti alkaa vasemmalta ajovalosta ja siirtyy oikeaan ajovaloon ja sitten alas sumuvaloihin. Samaa rinkiä aina vain uudestaan. Välillä on pitkään välkyttämättä kunnes taas alkaa.

            Toinen ongelma, abs ruksuttaa alle 40kmh nopeudessa polkimeen mutta mitään vikakoodeja ei jää abs-antureista? Alottasko tätä ettimään vanhoista antureista vai uusista, mitkä on noin vuosi sitten autoon vaihdettu, kuiteista päätellen. Uudet oli asennettu taka-akselille, mikäli sillä on merkitystä.

            Ja jottei ihan tylsäksi käy ensimmäisen BMW:een omistaminen on kolmaskin ongelma. Auto on malliltaan 530da. Täyskaasu kiihdytyksellä vehjes sammuu, koodarilla railpaineita näyttää tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla joko 1 tai 0. Vikakoodiksi herjaa railpaine anturia. Uusi anturi on kyllä jo takakontissa, vaan epäilen jotta toimisiko koko auto jos railpaineet todella olisi anturin mukaan nollassa? Vai osaako tämä mennä jollain oletus asetuksilla? Missä rail anturi muutoin sijaitsee?

            Kiitoksia kovasti.
            Tuossa Jax_KiBez jo hyvin antoi vastauksia. Jos ne ajovalojen välkkymiset haluaa pois, niin pitää vaihtaa takaisin halogeenit tai koodata valojen kylmätarkistukset pois.

            ABS ongelma selviää live-datasta. Eli testeri kiinni ja ajamaan. Ihan parkkipaikalla ajo riittää, katsoo miltä anturilta ei tule kunnon nopeus signaalia. ABS-boksi viat yleensä antaa kyllä koodeja.

            Rail-paine ei voi olla 0 tai 1, jos auto käy. Suuttimet ei edes avaudu noilla paineilla. Millä softalla viat luettu?

            Lopuksi totean, että jos aikoo näitä itse korjailla, niin hyvä olisi löytyä INPA/ISTA/DIS. Helpottaa paljon ongelmien ratkaisemista.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Midway
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 157
              • Hamina

              Vasemman takaoven sähkölasi ei nouse ylös, pitää käsineen nostaa, vain alaspäin liikkuu
              Tietoa mikä osa rikki niin osais hommaa toimivan?

              Comment

              • Purtsi123
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1011
                • Kuopio

                Originally posted by Midway View Post
                Vasemman takaoven sähkölasi ei nouse ylös, pitää käsineen nostaa, vain alaspäin liikkuu
                Tietoa mikä osa rikki niin osais hommaa toimivan?
                Todennäkösesti tämä osa rikki. Omaani vaihdoin just tuollaisen. Mutta ovipahvin irroittamalla ja tutkimalla selviää varmasti.

                E: Kohtuu työläs vaihdettava, että samaan vaivaan vaihtaa koko nostomekanismin uuteen. Maksaa toki moninkertaisesti.
                Last edited by Purtsi123; 15-08-2017, 22:08.
                E61 525xda -08

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Noissa nostimissa on aika paljon muoviosia myös, jotka ajan kanssa antaa periksi ja myös ohuita peltisiä osia, jotka taipuu ja sen jälkeen niitä ei oikein korjaa. Mutta katsomalla tosiaan selviää.

                  Itse olen eBaystä ostanut eteen n 50€ hintaiset nostimet per kappale eivätkä ne silmämääräisesti eronneet alkuperäisistä. Eikä sen ohuempaa metallia tai muutenkaan huonomman tuntuiset olleet.

                  Edit: itsellä myös rikki taas takana vasemmalla (vinkki: älä osta käytettyä )

                  Tällaisen ajattelin tilata. Vuosimalleissa on eroa, noita on kahta erilaista.

                  https://www.ebay.com/itm/172787331301
                  Last edited by lj123; 15-08-2017, 23:17.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • lihakimpale
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2017
                    • 261
                    • Oulu

                    Onko normaalia, että INPAlla MAFfi arvo nakkaa täyskaasulla melkeen kolmeen sataan, ja huutomerkki luvun edessä?

                    Comment

                    • kihe
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 174
                      • Joensuu

                      Originally posted by lihakimpale View Post
                      Onko normaalia, että INPAlla MAFfi arvo nakkaa täyskaasulla melkeen kolmeen sataan, ja huutomerkki luvun edessä?
                      Taitaa raja-arvot INPAssa olla autokohtaisia, koska esim. 530d raja-arvot 0-500 mutta jos EGR tulpattu niin heittää ~999 saakka.

                      Comment

                      • Purtsi123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1011
                        • Kuopio

                        Miksi en saa nollatua oilservice valoa? Viimeksi onnistui bmw scannerilla helposti. Enää ei suostu nollaamaan.

                        Öljyntasoanturi on mennyt ilmeisesti mykäksi tässä välissä. Voiko johtua siitä?
                        E61 525xda -08

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by Purtsi123 View Post
                          Miksi en saa nollatua oilservice valoa? Viimeksi onnistui bmw scannerilla helposti. Enää ei suostu nollaamaan.

                          Öljyntasoanturi on mennyt ilmeisesti mykäksi tässä välissä. Voiko johtua siitä?
                          En tiedä millainen on bmw scanner mutta eikös nyt pitäisi kuitata inspection jos viimeksi on ollut oilservice?
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Purtsi123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1011
                            • Kuopio

                            Originally posted by JJT View Post
                            En tiedä millainen on bmw scanner mutta eikös nyt pitäisi kuitata inspection jos viimeksi on ollut oilservice?
                            No en nyt muista kumpi siellä nyt lukee. Mutta samalla tavalla se sillä nollataan, olipa kumpi tahansa. Pitää kokeilla vielä tuota "käsin" nollausta, kun semmoseen ohjeet löyty.
                            Last edited by Purtsi123; 16-08-2017, 18:54.
                            E61 525xda -08

                            Comment

                            • Midway
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 157
                              • Hamina

                              Originally posted by lj123 View Post
                              Noissa nostimissa on aika paljon muoviosia myös, jotka ajan kanssa antaa periksi ja myös ohuita peltisiä osia, jotka taipuu ja sen jälkeen niitä ei oikein korjaa. Mutta katsomalla tosiaan selviää.

                              Itse olen eBaystä ostanut eteen n 50€ hintaiset nostimet per kappale eivätkä ne silmämääräisesti eronneet alkuperäisistä. Eikä sen ohuempaa metallia tai muutenkaan huonomman tuntuiset olleet.

                              Edit: itsellä myös rikki taas takana vasemmalla (vinkki: älä osta käytettyä )

                              Tällaisen ajattelin tilata. Vuosimalleissa on eroa, noita on kahta erilaista.

                              https://www.ebay.com/itm/172787331301
                              Kiitos neuvosta, käyn eka purkamassa romu autosta tommosen nii ei tarvi oppirahoja maksaa omasta 😁

                              Comment

                              • Live4e28
                                BTCF Member
                                • Jan 2014
                                • 140
                                • Varsinais-Suomi/Päijät-Häme/Savo

                                Osaisko joku viisaampi sanoa, mistä lähtis tutkimaan välystä voimansiirrossa?

                                Ykkösvaihteella tuppaa pompottamaan ikävästi. Ei kolise.
                                Yksi narinahela on todettu väljäksi, mutta voiko johtua pelkästään siitä?
                                Kilometrejä autolla 265tkm.
                                e28 520ti
                                e66 730Li alpinweiss III
                                e46 316i hellrot(ten) m52tub25
                                w124 300E
                                945 turbo gs6-37dz​

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎