Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #91
    Originally posted by jannmann View Post
    Jos pakkanen on suurin syypää, noita irronneita vetarin tumppeja olis jatkuvasti e39/e38 sektoreilla pohjoismaissa ja olis ollu jo uutenakin.
    Kummasti noita pullahtaa etelä euroopassa ja muissa lämpimissä maissa....
    Ehjästä ja 100% kunnossa olevasta taka-akselista (myös vetoakselit) ei kyllä tumpit pullahda.
    Annan pienen vinkin, mieti mitä vetarille tapahtuu kun jouset puristuu kasaan. Jos äly ei riitä tajuamaan yhtälöä niin en voi sille mitään.

    Myös 100% kunnossa olevassa akselistossa suurella todennäköisyydellä suojakumit on 15 vuotta vanhat, ajan myötä elastisuus häviää pikkuhiljaa.

    Mitä tarvitaan, jotta vetari saadaan pullahtamaan ulos perästä? Mitä akselistossa pitää tapahtua? Miten jousitus toimii?
    Miettikää saatana?

    Comment

    • A^A
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 2168
      • Seinäjoki

      #92
      E39 m54b22 -02 automaatti. Lähinnä yli -10 pakkasilla vaihtaa muuten kylmänä ok mutta 4->5 vaihtaessa vähän miettien ja lyö vaihteen ns lekalla sisään. Ja vain ensimmäinen vaihto noin. Sen jälkeen vaihtaa taas hyvin. mitä kylmempi sitä enemmän nytkähtäen vaihtaa. Laatikon öljyt juuri tarkastettu ja lisätty 0,7l. Muuten toimii kaikinpuolin hienosti. Normaalia vanhan loodan toimintaa?
      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #93
        Originally posted by A^A View Post
        E39 m54b22 -02 automaatti. Lähinnä yli -10 pakkasilla vaihtaa muuten kylmänä ok mutta 4->5 vaihtaessa vähän miettien ja lyö vaihteen ns lekalla sisään. Ja vain ensimmäinen vaihto noin. Sen jälkeen vaihtaa taas hyvin. mitä kylmempi sitä enemmän nytkähtäen vaihtaa. Laatikon öljyt juuri tarkastettu ja lisätty 0,7l. Muuten toimii kaikinpuolin hienosti. Normaalia vanhan loodan toimintaa?
        Ei sen kyllä noin kuulu tehdä vanhempanakaan.
        Jos ei öljyä olisi lisätty arvailisin sen vähyyttä tuossa.

        Comment

        • Purtsi123
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1011
          • Kuopio

          #94
          Entäs kun pienellä kaasulla lähtiessä laatikko miettii hetken ennen kun auto liikahtaa? Jos nappaat enemmän kaasua, niin lähtee heti.
          E61 525xda -08

          Comment

          • Glas
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 66
            • Lappi Lappland

            #95
            pystyykö koodaamaan, että ovet saisi käynnissä ollessa lukkoon avaimella ulkopuolelta, siis mekaanisesti toisella avaimella kääntämällä?

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #96
              Mitä eroa on näillä sarjoilla? Hinta on hieman eri, samaa luokkaa ero myös muissa kaupoissa (nuo linkit vaan esimerkkinä)


              Febi 34695
              Febi 34687


              Jos meinaa alustarempaa tehdä, niin puuttuuko listasta jotain oleellista?
              -Narinahelat linkkeineen (nuo yllä olevat)
              -Ylös tukivarret
              -Koiranluut ja vakaajan kumit
              -Isot puslat
              (iskareihin tai yläpäihin ei nyt puututa)
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Gize
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 548
                • Tampere

                #97
                Originally posted by Glas View Post
                pystyykö koodaamaan, että ovet saisi käynnissä ollessa lukkoon avaimella ulkopuolelta, siis mekaanisesti toisella avaimella kääntämällä?
                Siis koodaamaan mitä jos mekaanisesti käännetään lukosta?

                Miksikäs tuo ei sinun autossa nyt onnistu?
                Kulkineet:
                BMW 730dA -03
                BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                BMW 323i -95
                Honda CBR600Fighter
                EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                Comment

                • Glas
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 66
                  • Lappi Lappland

                  #98
                  Originally posted by Gize View Post
                  Siis koodaamaan mitä jos mekaanisesti käännetään lukosta?

                  Miksikäs tuo ei sinun autossa nyt onnistu?
                  Ei tapahdu mitään, sitten jos kääntää 90 astetta, niin menee pelkkä kuskin ovi lukkoon. Pihassa kaks e39 ja molemmissa sama homma.

                  E38 ja e34 molemmissa toimii "normaalisti" eli lukitsee kaikki ovet keskuslukolla.

                  Comment

                  • Gize
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 548
                    • Tampere

                    #99
                    Originally posted by Glas View Post
                    Ei tapahdu mitään, sitten jos kääntää 90 astetta, niin menee pelkkä kuskin ovi lukkoon. Pihassa kaks e39 ja molemmissa sama homma.

                    E38 ja e34 molemmissa toimii "normaalisti" eli lukitsee kaikki ovet keskuslukolla.
                    Keskinappulasta ensin kaikki luukut kiinni, kuskin ovi sisäkahvasta auki, ja avaimella sitten kiinni?
                    Kulkineet:
                    BMW 730dA -03
                    BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                    BMW 323i -95
                    Honda CBR600Fighter
                    EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                    3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                    Comment

                    • jepe-
                      BTCF Member
                      • Feb 2008
                      • 713
                      • Kotka

                      Palataas vielä tohon jarrutehostin asiaan, nyt pakkasilla vähän ongelmalliset jarrut hetken ennen ku lämpenee.. Tänään vaan oli sellanen ongelma et ainakin kuskin puolen takajarru oli jumissa eikä kyllä irronnut.. voiko tuo aiempi ongelma aiheuttaa ton jumin, eilen kyllä toimi hyvin, ja pakkasia ollut jo pidemmän aikaa joten on kyllä aiemminkin ollut jäässä..
                      Alpina B10 3.3 Touring
                      Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                      Comment

                      • Glas
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 66
                        • Lappi Lappland

                        Originally posted by Gize View Post
                        Keskinappulasta ensin kaikki luukut kiinni, kuskin ovi sisäkahvasta auki, ja avaimella sitten kiinni?
                        No tuo sama kävi kans mielessä, pitää testata tuo

                        Comment

                        • ot8
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 86
                          • Lahti

                          Etuiskareiden vaihtoa ohjelmassa. Uudet Sachsin valmistamat pölysuojat ovat kumin sijaan pehmeää muovia eli eivät painu juurikaan kasaan? En ole aiemmin moisiin törmännyt. Onko muilla kokemusta tollasista, kestääkö esimerkiksi talvella ollenkaan ja miten noi ylipäätään toimii kun ei peitä koko liukuputkea?
                          F31 320iX Schwarz II
                          E39 530iA Cosmosschwarz metallic
                          E36 328i Moreagrün metallic

                          Entiset:
                          E36 316i Alpinweiss II
                          E36 323ti Titansilber metallic

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            Tuota samaa thermoplastia on nykyään monet vetarin suojakumitkin.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • jepe-
                              BTCF Member
                              • Feb 2008
                              • 713
                              • Kotka

                              Originally posted by jepe- View Post
                              Palataas vielä tohon jarrutehostin asiaan, nyt pakkasilla vähän ongelmalliset jarrut hetken ennen ku lämpenee.. Tänään vaan oli sellanen ongelma et ainakin kuskin puolen takajarru oli jumissa eikä kyllä irronnut.. voiko tuo aiempi ongelma aiheuttaa ton jumin, eilen kyllä toimi hyvin, ja pakkasia ollut jo pidemmän aikaa joten on kyllä aiemminkin ollut jäässä..
                              Onko ideoita kellään?
                              Alpina B10 3.3 Touring
                              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                              Comment

                              • jepe-
                                BTCF Member
                                • Feb 2008
                                • 713
                                • Kotka

                                No vaihdellaan nyt tuo jarrutehostin uuteen josko auttais..

                                Vai löytääkö joku nopeasti 535iA vm99 sopivan

                                Edit. Nii tarkotin tuota jarrutehostinta siis, siellähän se vesi on.

                                Ja kysytääs vielä et onko mahdollista et vesi tuolla tehostimessa aiheuttaa jumitusta takajarruille?
                                Last edited by jepe-; 10-03-2018, 08:42.
                                Alpina B10 3.3 Touring
                                Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎