Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mitsu
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 99
    • Oulu

    Lohkolämmitin

    Pakkasaamun startit ovat nyt tosi tuskaisia, juuri ja juuri startti jaksaa pyöräyttää käyntiin. Voi olla akkuongelma, mutta en usko. Pitää vielä tarkistaa.

    Epäilys on, että lohkolämmitin ei enää toimi. Mikä olisi helpoin tapa varmistaa lämmittimen toimiminen tai toimimattomuus? 530d touring vm 2000.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Mitsu View Post
      Pakkasaamun startit ovat nyt tosi tuskaisia, juuri ja juuri startti jaksaa pyöräyttää käyntiin. Voi olla akkuongelma, mutta en usko. Pitää vielä tarkistaa.

      Epäilys on, että lohkolämmitin ei enää toimi. Mikä olisi helpoin tapa varmistaa lämmittimen toimiminen tai toimimattomuus? 530d touring vm 2000.

      Minä kyllä osoitan akkua sormella jos pyörii huonosti.

      Lämmittimen saa testattua pistämällä sen päälle ja kokeilemalla parin tunnin päästä onko moottori yhtään lämmin.

      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        Kyllä se lohkolämmin pitäs alkaa hiljaa "ritisee" melkeen samantien kun tökkää piuhan kiinni. Kaupunkialueella tietty ei välttis kuule sitä taustamelun seasta..

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • Mitsu
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 99
          • Oulu

          Originally posted by -Markus- View Post
          Kyllä se lohkolämmin pitäs alkaa hiljaa "ritisee" melkeen samantien kun tökkää piuhan kiinni. Kaupunkialueella tietty ei välttis kuule sitä taustamelun seasta..
          Eipä se sanonut mitään. Onko 530d:ssä säteilylämmittin, pitääkö se mittän ääntä? Näkisikö lämpenemisen salavalikon lämpömittarista?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            Originally posted by Mitsu View Post
            Epäilys on, että lohkolämmitin ei enää toimi. Mikä olisi helpoin tapa varmistaa lämmittimen toimiminen tai toimimattomuus? 530d touring vm 2000.
            Mittaa yleismittarilla lämmitysvastuksen resistanssi pistokkeesta. (irrota mahdollinen sisätilalämppäri mittauksen ajaksi.)
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Mitsu
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 99
              • Oulu

              Originally posted by Clavurion View Post
              Mittaa yleismittarilla lämmitysvastuksen resistanssi pistokkeesta. (irrota mahdollinen sisätilalämppäri mittauksen ajaksi.)
              Pitäisi olla tyyliin 40 ohm?

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Originally posted by Mitsu View Post
                Pitäisi olla tyyliin 40 ohm?
                Riippuu vastuksen tehosta. R = U^2 / P
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Mitsu
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2012
                  • 99
                  • Oulu

                  Lohkolämmittimen vastus 160 ohm. Kaipa se 300 W riittää lämmittimen tehoksi.

                  Akun jännite 12,2 V, latausjännite 13,9 V. Kaksi vuotta vanha Boschin akku. Kuinka usein noita pitää vaihtaa, edellinen halpisakku kesti kaksi vuotta?

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5018
                    • Paimio

                    Originally posted by Mitsu View Post
                    Akun jännite 12,2 V, latausjännite 13,9 V. Kaksi vuotta vanha Boschin akku. Kuinka usein noita pitää vaihtaa, edellinen halpisakku kesti kaksi vuotta?

                    Boschille nykyään vissiin aikas tyypillinen tuo kaksi vuotta...vaikka onhan noita hyytynyt täysin jo alle vuoden ikäisinäkin.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Skunkki^
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 688
                      • Espoo

                      Originally posted by Mitsu View Post
                      Lohkolämmittimen vastus 160 ohm. Kaipa se 300 W riittää lämmittimen tehoksi.

                      Akun jännite 12,2 V, latausjännite 13,9 V. Kaksi vuotta vanha Boschin akku. Kuinka usein noita pitää vaihtaa, edellinen halpisakku kesti kaksi vuotta?
                      Lohkolämmittimellä on mitätön merkitys auton käynnistymiseen näillä pakkasilla, varsinkin koneen pyörittämiseen. Akkujännite on hieman alhainen ja niin myös latausjännite (Ellet mittaristosta sitä tarkastanut)

                      Myöskään latausjäjnnitteellä ole mitään merkitystä mikäli akku ei sitä virtaa pysty ottamaan vastaan esmeks. pakkanen, akku käynyt muutaman kerran jo nollissa yms. Uusi akku ja selvitä mikä sen akun tappaa parissa vuodessa. Liian vähäinen lataus, lyhyet ajot tai ylimääräinen virrankulutus.

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Boschille nykyään vissiin aikas tyypillinen tuo kaksi vuotta...vaikka onhan noita hyytynyt täysin jo alle vuoden ikäisinäkin.
                      Toki akuissa sekundaakin on, mutta pääsääntöisesti käyttövirhe tappaa akut vuoden parin ikäisenä.
                      Last edited by Skunkki^; 28-11-2018, 17:28.
                      KIA Optima PHEV

                      Exät:
                      520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                      Comment

                      • Mitsu
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 99
                        • Oulu

                        Latausjännite mitattu akun navoista.

                        Työmatka-ajo 7 km suuntaansa varmaan tappaa akun.

                        Ehdotuksia akuksi?

                        Comment

                        • holisti72
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 335
                          • Siilinjärvi

                          Originally posted by Mitsu View Post
                          Latausjännite mitattu akun navoista.

                          Työmatka-ajo 7 km suuntaansa varmaan tappaa akun.

                          Ehdotuksia akuksi?
                          Onko ylläpitolaturi vaihtoehto? Itellä vajaa 4km suuntaansa työmatka ja aina välillä oon pitänyt ylläpitolaturissa juurikin pätkäajun vuoksi, esim ctec tai vastaava, tai hommaat haaroitus-sarjan ja liität laturin siihen, lataa samalla kun moottoria lämmittää..
                          - Pena -

                          BMW E39 528iA -99 orientblau
                          ex BMW e34 525 tds -92

                          Comment

                          • Hebbu ///M3
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1627
                            • Dallas

                            Nyt ku päiväkodillekki tullu isoja tyhjäkäynti kielletty kylttejä,nii miettiny kiinalaista super konkkaa, starttia buustaa. Tuskin kerkee 4m päässä akku huomatakkaan mitä tapahtuu.
                            Sotkamo Connection

                            Comment

                            • Mitsu
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 99
                              • Oulu

                              Originally posted by holisti72 View Post
                              Onko ylläpitolaturi vaihtoehto? Itellä vajaa 4km suuntaansa työmatka ja aina välillä oon pitänyt ylläpitolaturissa juurikin pätkäajun vuoksi, esim ctec tai vastaava, tai hommaat haaroitus-sarjan ja liität laturin siihen, lataa samalla kun moottoria lämmittää..
                              Tottakai on. En vain ole jaksanut vielä suunnitella asennusta. Mihin laturi kannattaa sijoittaa ja miten järjestää virransyöttö?

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Mitsu View Post
                                Tottakai on. En vain ole jaksanut vielä suunnitella asennusta. Mihin laturi kannattaa sijoittaa ja miten järjestää virransyöttö?
                                Itsellä sigun autossa haaroitus siitä sisätilanpistokkeesta -> johto konttiin. Kontissa sitten vielä haaroitus akunlämmittimelle (230v toimiva lämmitin). Kontissa C-tek ja akussa kiinni lämmitin. Toki onnistuu se haaroittamalla siitä sitä pistokkeesta suoraan laturiin ja laturin kytkeminen sitten sulaketauluun sulakkeen kanssa. Siellä on vapaita paikkoja, johon voi kytkeä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎