Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiR
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 819
    • Jyväskylä

    Pitäisi touringin takaluukun johtosarjat korjata.
    Minkähän paksuisia johtoja siellä kulkee että osaisi varata tarvikkeita etukäteen?
    E61 535d -04

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      Originally posted by AnttiR View Post
      Pitäisi touringin takaluukun johtosarjat korjata.
      Minkähän paksuisia johtoja siellä kulkee että osaisi varata tarvikkeita etukäteen?
      Saksasta löytyy muutamalla kympillä korjauspiuhat oikeilla väreillä ja kokoisina. Liitokset kannattaa tehdä sinne takakaiuttimien alle ja luukun puolelle sinne lasin sivuille. Liitokset taitos kohdassa ei kestä.
      Ebay
      Last edited by Scitso; 26-10-2018, 14:50.
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • hietase
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 559
        • Espoo

        Originally posted by Jasu View Post
        Kaippa tuo puolellakin tankilla hyvin onnistunee? Tarvitaanko tuossa hyvää valoa ja/tai jotain erikoisia työkaluja? Ajattelin ajella mökille kun mulla siellä jotain työkaluja on, niin saisi pihassa pikaisesti vaihdettua. Onko tuossa mitään mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon?
        Joskus kun laitoin tarvikeosan rikkoutuneen alkuperäisen Pierburgin tilalle, sen mukana ei tullut sitä muovista pidikehässäkkää. Jouduin käyttämään sen alkuperäisen Pierburgin pidikkeen, eikä se tarvikepumppu mennyt siihen ihan kivuttomasti. Vähän sai pidikettä muokata ja näppivoimat eivät riittäneet, vaan piti turvautua viilapenkkiin. Toivottavasti tuo VDO:n tekele istuu paremmin.

        Otsalamppu on myös kova sana tuossa, jos et saa ketään lamppumieheksi. Sen pumpun laittaminen takaisin tankkiin pitää tehdä käsikopelolla, koska et näe sinne silloin, kun kätesi on huoltoluukusta läpi. Eli katso huolella miten pumppu on tankissa, ennen kuin irrotat. Tai ota kuva...

        Comment

        • Biimersson
          Bimmer Rookie
          • Jul 2018
          • 64
          • Lahti

          Onko vielä vm02 E39:siä saanut ilman ajotietokonetta?
          Itellä mittaristossa ei näy kuin ulkolämpötila ja vasemman viiksen päästä painamalla ei saa rangea tms näkyviin:think
          Kiinnostas vaan selvittää että onko oma tosiaan niin karvahattu mallia vai onko mahdollisesti viiksessä vikaa

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Biimersson View Post
            Onko vielä vm02 E39:siä saanut ilman ajotietokonetta?
            Itellä mittaristossa ei näy kuin ulkolämpötila ja vasemman viiksen päästä painamalla ei saa rangea tms näkyviin:think
            Kiinnostas vaan selvittää että onko oma tosiaan niin karvahattu mallia vai onko mahdollisesti viiksessä vikaa
            Katso varustelista, siitähän se selviää helposti.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Zudi
              Bimmer Rookie
              • Jan 2018
              • 54
              • Joensuu

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Ota kytkimen liitin irti. Jos valot sammuu, vika siinä. Jos ei sammu, niin vika auton puolella. Valothan näissä on ohjattu valomoduulilla (LCM), että vika kallistunee sinnepäin. Toki pakkivalon signaali kiertää epäloogisesti mittariston kautta, että siinäkin voi olla häikkää.
              Noniin kytkimen liitin on irti valot palaa edelleen😅 onko mahdollista että valomoduuliin olisi päässyt kosteutta? Nimitäin kun auto lämpeää sisältä ei valojen kanssa ole ollut mitään ongelmaa

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                Originally posted by Zudi View Post
                Noniin kytkimen liitin on irti valot palaa edelleen😅 onko mahdollista että valomoduuliin olisi päässyt kosteutta? Nimitäin kun auto lämpeää sisältä ei valojen kanssa ole ollut mitään ongelmaa
                Voi olla kylmäjuotos myös. Lcm irti ja ihmettelemään
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by hietase View Post
                  Joskus kun laitoin tarvikeosan rikkoutuneen alkuperäisen Pierburgin tilalle, sen mukana ei tullut sitä muovista pidikehässäkkää. Jouduin käyttämään sen alkuperäisen Pierburgin pidikkeen, eikä se tarvikepumppu mennyt siihen ihan kivuttomasti. Vähän sai pidikettä muokata ja näppivoimat eivät riittäneet, vaan piti turvautua viilapenkkiin. Toivottavasti tuo VDO:n tekele istuu paremmin.

                  Otsalamppu on myös kova sana tuossa, jos et saa ketään lamppumieheksi. Sen pumpun laittaminen takaisin tankkiin pitää tehdä käsikopelolla, koska et näe sinne silloin, kun kätesi on huoltoluukusta läpi. Eli katso huolella miten pumppu on tankissa, ennen kuin irrotat. Tai ota kuva...
                  Mulla taasen alkuperäinen oli VDO ja tarvike Pierburgin laitoin tilalle. Olihan savotta tehä mökillä, mutta onnistui. Suosittelen tosiaan ottamaan kuvan letkuista ainakin ennen takaisin naittamista. Oli mukava työ tehä ilman muistikuvaa miten ne oli ja hämärässä.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Zudi
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2018
                    • 54
                    • Joensuu

                    Originally posted by Scitso View Post
                    Voi olla kylmäjuotos myös. Lcm irti ja ihmettelemään
                    Uskaltaako valomoduulin bappasta vaan irti vai voiko siitä aiheutua jotain totta kai auto virratomaksi ennenku irroittaa

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Kukas niitä abs/dsc korjauksia tekee ja paljonko tällä hetkellä hinta kyseiselle korjaukselle?
                      Boxia ei oo korjattu/avattu, tms. sätöstelty aikaisemmin.


                      Syttyy ne kolme valoa mittaristoon jonkun ajan perätä kun kylmällä autolla lähtee liikkeelle, sitten lämpinänä syttyy melkein heti kun käynnistää tai lähtee ajamaan. Vikakoodi paineanturista, tms.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        Originally posted by Zudi View Post
                        Uskaltaako valomoduulin bappasta vaan irti vai voiko siitä aiheutua jotain totta kai auto virratomaksi ennenku irroittaa
                        En oo ite ainakaan akkua irrotellu lcm.n irrottelun takia
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Scitso View Post
                          Saksasta löytyy muutamalla kympillä korjauspiuhat oikeilla väreillä ja kokoisina. Liitokset kannattaa tehdä sinne takakaiuttimien alle ja luukun puolelle sinne lasin sivuille. Liitokset taitos kohdassa ei kestä.
                          Ebay
                          Ja minä kun kysyin vain että minkähän paksuisia johtoja siellä kulkee
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            Originally posted by Scitso View Post
                            En oo ite ainakaan akkua irrotellu lcm.n irrottelun takia
                            Minä taas suosittelen lämpimästi akunkengän irroittamista ennen yhdenkään modulin irroittamista. Ja akunkenkä irti vasta sitten, kun auto on 16 min jälkeen "nukahtanut".
                            Ei nämä mitään hot swap vehkeitä sentään ole, pikemminkin päin vastoin.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Zudi
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2018
                              • 54
                              • Joensuu

                              Originally posted by Scitso View Post
                              Voi olla kylmäjuotos myös. Lcm irti ja ihmettelemään
                              Mitäköhän tämän valomoduulin sisältä kannataisi sitten tarkistaa
                              Last edited by Zudi; 29-10-2018, 20:50.

                              Comment

                              • Hampsu
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2009
                                • 253
                                • Lappeenranta/Helsinki

                                Originally posted by Roisto View Post
                                Kukaan asentanut näihin m54-koneelliseen TT-thermoa ja olisi halukas jakamaan asennuksistaan kuvia? Inspiraatiota etsin että miten sen laittaisi että kelpais itsellekin :think


                                Onko tästä apua?
                                G21 320xd lci m-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎