E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zudi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2018
    • 54
    • Joensuu

    #991
    Originally posted by TJJ View Post
    Onhan siinä kuitenkin radiotoimiset nuo lähettimet? Niitä kun oli myös infrapunalla toimivia, taisi olla ihan alkupään malleissa ja Japanissa.
    Autohan on 98vm ja radio vahvistin boxit/boxi löytyy perä päästä

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2818
      • Kuusankoski

      #992
      Originally posted by sovpow View Post
      Päivitystä,
      -otin sisävalot irti johdoista, en saanut yhteyttä AHC-purkkiin
      -irroitin kongin, ei vaikutusta
      -otin apukuskin lattiamaton (X18121) alla olevasta liittimestä kaikki muut irti paitsi AHC:lle menevän johdon ja hanskalokeron taakse (X18122) menevä johto. Hanskalokeron takaa irroitin muut paitsi ne paksut. En saanut yhteyttä.
      Vika tilanna GM modulussa nolkautuu vasta kun auto on käynyt lepitilassa. Ongelmana voi olla myös viallunen GM modulu
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #993
        Originally posted by Vii83 View Post
        kilometrilukema on ainoa vika mikä tulee mieleen eli auton kun laittaa käyntiin niin kilometrilukema näyttää 000560km, kun on ajanut kilometrin niin lukema näyttää 999999tkm:think

        Olisikohan väylä solmussa.

        Koita nyppiä väyläliittimestä yksi palikka kerrallaan pois.

        Comment

        • biimerie39
          Newbiemmer
          • May 2016
          • 16
          • Sipoo

          #994
          Käyntihäiriö

          Missä vika, kun 528 meinaa sammua kylmänä joutokäynnillä? Sama tapahtuu myös, jos pikkusen "hipaisee" kaasua. Tilanne näkyy linkin videolla: https://youtu.be/uhYRWZNXe9M
          e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

          bmwlaiffii.blogspot.com

          sigpic

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14594
            • Oulu

            #995
            Originally posted by biimerie39 View Post
            Missä vika, kun 528 meinaa sammua kylmänä joutokäynnillä? Sama tapahtuu myös, jos pikkusen "hipaisee" kaasua. Tilanne näkyy linkin videolla: https://youtu.be/uhYRWZNXe9M


            Tarkista letku nro. 9 ja muutkin samalta seudulta.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • biimerie39
              Newbiemmer
              • May 2016
              • 16
              • Sipoo

              #996
              Originally posted by zener View Post
              https://www.etkbmw.com/bmw/EN/search...8i/ECE/13_0410

              Tarkista letku nro. 9 ja muutkin samalta seudulta.
              Tuo kuva näytti olevan vanhemmasta autosta, mulla siis on 2000 vuoden malli, mutta vastaavat letkut ovat kyllä ehjiä.
              e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

              bmwlaiffii.blogspot.com

              sigpic

              Comment

              • sovpow
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 114
                • Kanta-Häme

                #997
                Originally posted by Scitso View Post
                Vika tilanna GM modulussa nolkautuu vasta kun auto on käynyt lepitilassa. Ongelmana voi olla myös viallunen GM modulu
                Kun olin kytkenyt johdot irti (lattiasta ja hanskalokeron takaa) niin käytin akun johdon irti. Nollaako tämä gm:n?
                Voinko ottaa gm:n irti ja silti onnistua lukemaan ahc-järjestelmää testerillä? Vai onko se ”avaintekijä” hierarkiassa? Sehän ohjaa ihan muita järjestelmiä.

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 971
                  • Kouvola/Myllykoski

                  #998


                  Mittaristo on hierarkian ykkönen (pl. dme, ags, dsc ja lew) ja siitä jakaantuu sitten väylä muihin laitteisiin.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • MaxSound
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 255
                    • Kajaani

                    #999
                    Miksihän E39:n ratti tärisee satunnaisesti 100-110km/h?


                    Tekee samaa sekä kesä- että talvirenkailla. Kesärenkaat on 235/45r17 Hankookit ja painotettu Hunterin Roadforce koneella, talvirenkaat 205/60r16 Hankook ja painotettu normikoneella. Selkäheitot hierottu molemmista pois. Tasan sama oire molemmilla. Välillä menee monta päivää ettei tärise, välillä täristää ihan hulluna. Ei oikeastaan tunnu muussa autossa, pahiten ratissa.


                    Keulassa on uutta: Jarrulevyt, jarrusatulat, liukutapit, etupyöränlaakerit/navat, Hammastanko, Raidetangot, Reaktiotangot, Koiranluut ja vänkärinpuolen alatukivarsi.

                    Leimattu maanantaina huomautuksitta. Tärisee vaikka pukkaa ajossa vapaalle, vain vauhti tekee.

                    Keulaan tuo ongelma nyt tuntuu painottuvan kun ratti on pahin tärisijä, mutta on siihen toki vaihdettu lisäksi kardaani Ko-met täyskunnostettuun uuden vakionopeusnivelen kera, vetarit, takakelkan puslat, aurauksensäätötangot, bumerangitukivarret, narinahelat ja integral-linkit, takailmajouset, takajarrulevyt ja palat. Ja ei toimi. Alkaa hiljalleen v*tuttaa :think Mistähän tuota lähtisi nyt tutkimaan? Katsastusinssilläkään ei ollut oikein ideoita, vaikka yritettiin etsimällä etsiä välyksiä.

                    Ainoa leimalla silmäänpistänyt ongelma oli etuiskareiden tehoero. Kuskinpuolen etuiskari on 26% huonompi. Kelpasi se vielä, mutta onhan se kohta vaihtokunnossa. Voiko huonot etuiskarit tehdä ratin tärinää?
                    Last edited by MaxSound; 21-11-2018, 18:58.
                    E39 525DA Touring -01, 540tkm

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8284
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #1000
                      Originally posted by MaxSound View Post
                      Miksihän E39:n ratti tärisee satunnaisesti 100-110km/h?


                      Tekee samaa sekä kesä- että talvirenkailla. Kesärenkaat on 235/45r17 Hankookit ja painotettu Hunterin Roadforce koneella, talvirenkaat 205/60r16 Hankook ja painotettu normikoneella. Selkäheitot hierottu molemmista pois. Tasan sama oire molemmilla. Välillä menee monta päivää ettei tärise, välillä täristää ihan hulluna. Ei oikeastaan tunnu muussa autossa, pahiten ratissa.


                      Keulassa on uutta: Jarrulevyt, jarrusatulat, liukutapit, etupyöränlaakerit/navat, Hammastanko, Raidetangot, Reaktiotangot, Koiranluut ja vänkärinpuolen alatukivarsi.

                      Leimattu maanantaina huomautuksitta. Tärisee vaikka pukkaa ajossa vapaalle, vain vauhti tekee.

                      Keulaan tuo ongelma nyt tuntuu painottuvan kun ratti on pahin tärisijä, mutta on siihen toki vaihdettu lisäksi kardaani Ko-met täyskunnostettuun uuden vakionopeusnivelen kera, vetarit, takakelkan puslat, aurauksensäätötangot, bumerangitukivarret, narinahelat ja integral-linkit, takailmajouset, takajarrulevyt ja palat. Ja ei toimi. Alkaa hiljalleen v*tuttaa :think Mistähän tuota lähtisi nyt tutkimaan? Katsastusinssilläkään ei ollut oikein ideoita, vaikka yritettiin etsimällä etsiä välyksiä.

                      Ainoa leimalla silmäänpistänyt ongelma oli etuiskareiden tehoero. Kuskinpuolen etuiskari on 26% huonompi. Kelpasi se vielä, mutta onhan se kohta vaihtokunnossa. Voiko huonot etuiskarit tehdä ratin tärinää?
                      Itte vaihdoin juuri iskarit eteen, vanhat meni leimasta läpi tasaisilla n.35% arvoilla mutta auto oli muuten epämukava töyssyissä. Yllätyksekseni ratin tärinä 100-110 vauhdissa lakkasi tai ainakin väheni todella paljon. Ajomukavuus parani niin paljon että tilasin uudet myös taakse.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • MaxSound
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 255
                        • Kajaani

                        #1001
                        Kiitos. Kokeillaanpa niitä. Takana onkin jo uudet
                        E39 525DA Touring -01, 540tkm

                        Comment

                        • Roisto
                          BTCF Member
                          • Nov 2010
                          • 2546
                          • Kajaani

                          #1002
                          Originally posted by Roisto View Post
                          Kukaan asentanut näihin m54-koneelliseen TT-thermoa ja olisi halukas jakamaan asennuksistaan kuvia? Inspiraatiota etsin että miten sen laittaisi että kelpais itsellekin :think
                          Pakkaset tuli ja pakotin itseni pari päivää sitten etsimään paikan tuolle mokkulalle. Kun ei mitenkään muuten oikein järkevästi ja nopealla aikataululla tuntunut saavan lämmitintä mihinkään paikoilleen, tein sitten pellistä "telineen" johon pulttasin lämppärin kiinni ja pellin ruuvasin tukipalkkiin ilmansuodattimen alle. Eli neliön muotoinen pellinpala minkä taitoin ~45 asteen kulmaan.

                          Paisarin pohjassa on kaksi letkulähtöä, toinen on paluu lämppärin kennolta ja toinen on meno kiertovesipumpun kautta moottoriin. Valitsin tämän jälkimmäisen mihin lämppärin yhdistin. Sen verran monella kulmalla tuli vielä hökötys siihen kiinnitettyä että letkua ei tarvinnut lyhentää yhtään joten tarvittaessa 15mm jatkopalalla ja kahdella klemmarilla saa lämmittimen ohitettua.

                          Kuvia en tietenkään koko prosessista ottanut mutta jos joku niistä on kiinnostunut niin ens vapailla voin käydä jokusen räpsimässä. Parin asteen pakkasilla ja parin tunnin lämmityksellä auto rupeaa suoraan puhaltamaan lämmintä että kai tuo jotenkuten toimii...
                          2001 E39 525iA
                          1992 E34 "540i/5"

                          Comment

                          • bmw98vm
                            Newbiemmer
                            • Jul 2018
                            • 10
                            • uusimaa

                            #1003
                            BMW 523i m52b25

                            Kertokaa viisaammat että onko 523i automaatin kaasuläpässä jotain eroa manuaalin verrattuna? Et voiko manuaali vehkeeseen laittaa automaatin läpän?

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11227
                              • Oulu

                              #1004
                              Originally posted by bmw98vm View Post
                              Kertokaa viisaammat että onko 523i automaatin kaasuläpässä jotain eroa manuaalin verrattuna? Et voiko manuaali vehkeeseen laittaa automaatin läpän?
                              Ei oo eroa.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • bmw98vm
                                Newbiemmer
                                • Jul 2018
                                • 10
                                • uusimaa

                                #1005
                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Ei oo eroa.

                                Okei. Pitääkö toi kaasuläpän asentotunnistin jotenki nollata tai säätää? Vikana on että auto joskus toimii ja joskus ei. Muutaman kerran ollu silleen että auto toimii niinkuin pitääkin, käyt kaupassa käynnistät auton ja ei enää toimi kunnolla.
                                Pintakaasulla kun ajelee rupee auto hyytymään, laitat pykälän pienemmälle tai polkaset lapun lattiaan nii rupee auto pikku hiljaa vähän vastustellen heräilemään ja 4500rpm kohilla lähtee vetää normaalisti ��. Kyseiseen autoon on juuri tehty tekniikan vaihto. Sama tekniikka, mutta vähemmän ajettu ja automaatista peräisin.

                                Comment

                                Working...
                                X