memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1452
    • Tampere

    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos autolla on välttämätöntä päästä töihin kulkemaan, niin itse en välttämättä jättäisi sitä tuon varaan. Jos sieltä sulaa johto/liitos/rele tms. niin matka katkeaa siihen. Jos se ylimääräinen virta menisi vaikka huonon liitoksen lämmittämiseen, niin veikkaisin kyllä savun alkavan nousta kun autolla ajaa. Itse veikkaan sitä pumppua. Helppo testihän tuohon olisi vetää suorat johdot (toki se 25A sulake väliin) akulta. Jos vielä sulake palaa, niin vika on varmasti pumpussa. Liitoksien kunnon saa testattua näppärästi kun mittaa jännitehäviön. Vaatii toki sen mittarin ja vähän ymmärrystä miten mitataan.
    Jos piirissä on huonoja liitoksia, ei virtaa kulje tavallista enemmän vaan vähemmän. Huono liitos aiheuttaa ylimääräistä vastusta virtapiiriin. Mikäli virtaa kuluu suunniteltua enemmän, osa siitä vuotaa maihin jostakin, pumppu joutuu syystä taikka toisesta suunniteltua suuremmalle kuormalle, tai pumpussa on käämien välillä oikosulkua, jolloin sen ottama virta kasvaa.

    Todennäköisin vikakohde on pumppu, ja kaikki muut on helppo sulkea pois, kun irrotat pumpun liittimet, ja mittaat vastuksen plussan ja maan väliltä syöttävästä päästä sulake irrotettuna. Vastus pitäisi olla likellä ääretöntä.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • petterihi
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2015
      • 623
      • Kerava

      Originally posted by Starck View Post
      Tuskinpa onnistuu, itse ottaisin noiden lisäksi vielä ainakin tukivarret irti kokonaan tai ainakin pyörännavan päästä, sen lisäksi vielä kallistuksen vakajaanlinkki irti. eli lähes koko asetelma pitää purkaa. itselle tuli siis ilmapussien tilalle rautajouset , vaikka nuo kaikki purin tieltä pois niin silti sain puristaa jouset kasaan puristimilla, kasassa olevat jouset sitten liinoilla "lukkoon", liinat poikki sitten kun asetelma oli taas jousineen nipussa.
      Ok, isoja puslia vaihtaessa katselin että takakelkkaa saa aika paljon alas jos toisen puolen avaa kokonaan. Varataanpa puristimet ja liinaa mukaan sitten varmuuden vuoksi.
      E39 523iA Touring -00
      --
      E39 523 osia edullisesti
      Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

      Comment

      • Tomba87
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 4029
        • Imatra

        Originally posted by petterihi View Post
        Ok, isoja puslia vaihtaessa katselin että takakelkkaa saa aika paljon alas jos toisen puolen avaa kokonaan. Varataanpa puristimet ja liinaa mukaan sitten varmuuden vuoksi.
        Eikö niitä voi avata molempia puolia ja laskea niin paljon kuin mahtuu tulemaan?
        Luukku auki ja risut kyytiin

        Comment

        • Worldfuture
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 324
          • Forssa

          Olis semmonen ongelma, että välillä kone naputtaa, ja välillä ei. Esimerkiks heti kylmänä ei kuulu, mut lämmetessään juu. Ja sit kun seisoo hetken käymättä, ja käynnistää, ei välttämättä naputa:think kuulostaa ihan kun tulis venttiilikopan alta, et onko siellä yks nostajista menossa? Vai voiko esim ruiskupuolella joku pitää tommosta, kun välillä tekee semmosen pienen nykäsyn. Vai voiko olla esim vanokset Naputus tulee mielestäni kierrosten kanssa samaa tahtia. Välillä on kuulostanut että olisi tiheempää ja terävämpää ääntä, mutta voin olla tässä väärässä. Koneena siis M54B30.

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            Originally posted by Worldfuture View Post
            Olis semmonen ongelma, että välillä kone naputtaa, ja välillä ei. Esimerkiks heti kylmänä ei kuulu, mut lämmetessään juu. Ja sit kun seisoo hetken käymättä, ja käynnistää, ei välttämättä naputa:think kuulostaa ihan kun tulis venttiilikopan alta, et onko siellä yks nostajista menossa? Vai voiko esim ruiskupuolella joku pitää tommosta, kun välillä tekee semmosen pienen nykäsyn. Vai voiko olla esim vanokset Naputus tulee mielestäni kierrosten kanssa samaa tahtia. Välillä on kuulostanut että olisi tiheempää ja terävämpää ääntä, mutta voin olla tässä väärässä. Koneena siis M54B30.
            Tulppien kireys kannattaa varoiksi tarkistaa.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Worldfuture
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 324
              • Forssa

              Originally posted by Clavurion View Post
              Tulppien kireys kannattaa varoiksi tarkistaa.
              Tästä luinkin muistaakseni jostain katotaan se ekana.

              Comment

              • Odto
                Bimmer Rookie
                • Apr 2017
                • 119
                • Suomi

                Pitäisi vaihtaa takaiskarit autoon. Takapenkit on kääntyvät. Mitenkäs hattuhyllyn ja penkkien irrotus eroaa normaalista? Mistään ei tunnu löytyvän ohjeistusta.

                Edit. Ok, penkin sivut lähti kuten touringista. Hattuhylly nyt ongelmana :-)
                Last edited by Odto; 29-04-2019, 13:07.

                Comment

                • Rok
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2014
                  • 38
                  • Uusimaa

                  Touringin ilmajousitus on alkanut laskemaan apukuskin puolelta pohjaan asti. Ensin vain epätasaisella mutta nyt oli laskenut tasaisella alle 8h pohjaan. Välillä auto pysyy ylhäällä 24h. Nätisti nousee perä aina ylös, eikä ole herjannut mitään. Talvisin muutaman kerran heittää vikailmoitusta mut häviää seuraavassa käynnistyksessä (kosteutta?)

                  Vanhoja topicceja löytyy reilusti ja niistä saa pään kipeeks. Löytyykö vinkkejä vianhakuun?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    Originally posted by Haatainen View Post
                    Jos piirissä on huonoja liitoksia, ei virtaa kulje tavallista enemmän vaan vähemmän. Huono liitos aiheuttaa ylimääräistä vastusta virtapiiriin. Mikäli virtaa kuluu suunniteltua enemmän, osa siitä vuotaa maihin jostakin, pumppu joutuu syystä taikka toisesta suunniteltua suuremmalle kuormalle, tai pumpussa on käämien välillä oikosulkua, jolloin sen ottama virta kasvaa.

                    Todennäköisin vikakohde on pumppu, ja kaikki muut on helppo sulkea pois, kun irrotat pumpun liittimet, ja mittaat vastuksen plussan ja maan väliltä syöttävästä päästä sulake irrotettuna. Vastus pitäisi olla likellä ääretöntä.
                    Hieman ehkä epäselvästi kirjoitettu, tarkoitin sitä, että jos sieltä menee osa esim. sulaneen liitoksen kautta maihin, niin silloin sitä virtaa menee enemmän. Isontamalla sulaketta päästään helposti siihen, että kohdasta x sulahtaa liitos/johdosta eristeet (tässähän oli vaihdettu 25A->40A sulakkeeseen).

                    Itsekkin veikkaan myös sitä pumppua (kuten tuossa edellisessä viestissä jo).
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • SamFor
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2019
                      • 33
                      • Hamina

                      Mites noiden ovien ulkopuolisten listojen yhteensopivuus? M5 ja M-Sport ilmeisesti jotenkin uniikit, mutta itsellä 2001 Touring Shadowline-paketilla, eli listat on siis mustat. Jos oikein tulkitsin niin RealOEM mukaan 09/2000 alkaen listat muuttuivat. Eli kelpaako mitkä tahansa mustat 09/2000+ listat?
                      E53 X5 4.6is -03

                      Ex: E39 530i Touring -01

                      Comment

                      • Starck
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 119
                        • Ulvila

                        Originally posted by Rok View Post
                        Touringin ilmajousitus on alkanut laskemaan apukuskin puolelta pohjaan asti. Ensin vain epätasaisella mutta nyt oli laskenut tasaisella alle 8h pohjaan. Välillä auto pysyy ylhäällä 24h. Nätisti nousee perä aina ylös, eikä ole herjannut mitään. Talvisin muutaman kerran heittää vikailmoitusta mut häviää seuraavassa käynnistyksessä (kosteutta?)

                        Vanhoja topicceja löytyy reilusti ja niistä saa pään kipeeks. Löytyykö vinkkejä vianhakuun?
                        Vaihtelee nyt alkuun ne kuivamen rakeet, ohjeita kuvineen löytynee haulla.
                        Voi auttaa asiaan tai sitten ei, joku venttiili venttiililohkosta voi välillä jumia tai jonkun venttiilin tiiviste falskaa. Varovasti kannattaa availla letkuliitoksia jos niitä availee ei tahdo tulla tiiviiksi enään irroituksen jälkeen ja ongelma vaan pahenee.

                        Comment

                        • Pexx
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 173
                          • Keminmaa

                          Pitäs tehdä tyyppikilpi, niin mitä tietoja siinä pitää olla?

                          Saa laittaa linkin myös valmiista kilvestä.

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Valmistajan nimi
                            Tyyppihyväksyntänumero
                            Runkonumero
                            Kokonaismassa
                            Yhdistelmämassa
                            1. Akselin massa
                            2. Akselin massa

                            Tuossa järjestyksessä. Tulosta ja teippaa paikalleen.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Pexx
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 173
                              • Keminmaa

                              ^
                              Kiitos, mutta akselinmassoja ei löydy interweb.

                              Comment

                              • tonit
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 281
                                • Helsinki

                                Originally posted by Odto View Post
                                Edit. Ok, penkin sivut lähti kuten touringista. Hattuhylly nyt ongelmana :-)
                                Tässä video josta itse katsoin mallia.

                                Comment

                                Working...
                                X