Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Merkki View Post
    Haluisi tutkia mitä se auto tuntee, mutta Vm-97 touringiin ei tule obd1 virta. Hanskalokeron sulakkeet ehjät. Mistä kannattaa vielä etsiä vikaa?
    Jos yritit sisältä lukea, niin onhan se konehuoneen 20 pin korkki paikallaan? Katso sähkökaavioista minkäsulakkeen kautta virta tulee sinne. Esim. newtis.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by HTK12 View Post
      Jos yritit sisältä lukea, niin onhan se konehuoneen 20 pin korkki paikallaan? Katso sähkökaavioista minkäsulakkeen kautta virta tulee sinne. Esim. newtis.
      97:ssa ei ole sisällä OBDII töpseliä.

      Comment

      • Merkki
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2012
        • 454
        • Uusikaupunki

        Originally posted by HTK12 View Post
        Jos yritit sisältä lukea, niin onhan se konehuoneen 20 pin korkki paikallaan? Katso sähkökaavioista minkäsulakkeen kautta virta tulee sinne. Esim. newtis.

        Niinkuin tuossa aiemmin sanottiin, niin omassa -97 ei ole vielä tuota obd2 porttia. Tainnut tulla vasta 2000 vuosimallista ylöspäin:think
        Sulake minkä mukaan virta tulee on ehjä.
        e32 730i
        e34 m5
        e34 525i

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Muurahainen View Post
          97:ssa ei ole sisällä OBDII töpseliä.
          Originally posted by Merkki View Post
          Niinkuin tuossa aiemmin sanottiin, niin omassa -97 ei ole vielä tuota obd2 porttia. Tainnut tulla vasta 2000 vuosimallista ylöspäin:think
          Sulake minkä mukaan virta tulee on ehjä.
          En nyt varmaksi muista mistä vm. alkaen se tuli euro spekseillä oleviin, jenkeissä on pakollinen olla jo -96 alkaen. Ainakin -99 euro autosta se jo löytyy, tosin siitä pääsee vaan moottoriin ja automaattilaatikkoon käsiksi. 2001 vuosimallista alkaen tuo pyöreä pistoke poistui kokonaan E39:ssä.

          No jos sulake on ehjä, niin mittaamaan johdot.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • AnttiR
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 819
            • Jyväskylä

            Menee jo vähän offtopic puolelle mutta entisessä e39:ssä ei ollu OBD pistoketta sisällä vaikka prod date oli 04.11.1999.
            Sitten taas japsituonti 1999 tai 2000 mallisessa 540i:ssä on molemmat pistokkeet mutta muistaakseni siitä 20 pin pistokkeesta ei saanut yhteyttä mihinkään inpalla mutta sitten taas sisäpistokkeesta pääsi jokaiseen ohjainlaitteeseen.
            E61 535d -04

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by AnttiR View Post
              Menee jo vähän offtopic puolelle mutta entisessä e39:ssä ei ollu OBD pistoketta sisällä vaikka prod date oli 04.11.1999.
              Sitten taas japsituonti 1999 tai 2000 mallisessa 540i:ssä on molemmat pistokkeet mutta muistaakseni siitä 20 pin pistokkeesta ei saanut yhteyttä mihinkään inpalla mutta sitten taas sisäpistokkeesta pääsi jokaiseen ohjainlaitteeseen.
              Oli tuo -99 kenties dieseli? Niissä tuntuu aika nihkeästi olevan tuota sisäpistoketta pre-facelifteissä. BMW virallinen ohjeistus on aina käyttää konehuoneen pistoketta, jos sellainen on.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Auto 10/98 520i Touring M52TU.

                B-pumppu vaihdettu tarvikkeeseen (Magneti Marelli), jonka jälkeen vihdoin toimii, mutta nyt alkanut viedä sulaketta. Tällä hetkellä 40A sulake kiinni, että kaveri pääsi töihin.

                Onko selvä pumppuvika, vai onko tuossa muitakin pullonkauloja kannen liitoksien lisäksi? Autolla ajettu pian 200tkm, joten voi olla että pumppu meni kohtuu normi ajassa, mutta varmasti nuo kannen liitokset nopeutti tätä kuolemaa.


                edit.
                Samassa autossa vikaa ilmeisesti ABS:in kanssa. Takaoikea anturi vaihdettu, mutta valot palavat ja mittari toimii satunnaisesti. Itse en päässyt Inpalla sisään muuhun kuin moottoriin (niin sisä- kuin ulkopistokkeesta).
                Last edited by Jasu; 23-04-2019, 10:26.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Jasu View Post
                  Auto 10/98 520i Touring M52TU.

                  B-pumppu vaihdettu tarvikkeeseen (Magneti Marelli), jonka jälkeen vihdoin toimii, mutta nyt alkanut viedä sulaketta. Tällä hetkellä 40A sulake kiinni, että kaveri pääsi töihin.

                  Onko selvä pumppuvika, vai onko tuossa muitakin pullonkauloja kannen liitoksien lisäksi? Autolla ajettu pian 200tkm, joten voi olla että pumppu meni kohtuu normi ajassa, mutta varmasti nuo kannen liitokset nopeutti tätä kuolemaa.


                  edit.
                  Samassa autossa vikaa ilmeisesti ABS:in kanssa. Takaoikea anturi vaihdettu, mutta valot palavat ja mittari toimii satunnaisesti. Itse en päässyt Inpalla sisään muuhun kuin moottoriin (niin sisä- kuin ulkopistokkeesta).
                  Eikös vakio sulake ollut 25A? Ei ne sulakkeet huvikseen pala ja vaihtamalla vaan isompaa sulaketta tilalle saa enemmän korjattavaa. Eipä siinä paljon muita vaihtoehtoja ole kuin liitokset sulakkeelta, releeltä ja pumpun kannesta sekä itse pumppu.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Eikös vakio sulake ollut 25A? Ei ne sulakkeet huvikseen pala ja vaihtamalla vaan isompaa sulaketta tilalle saa enemmän korjattavaa. Eipä siinä paljon muita vaihtoehtoja ole kuin liitokset sulakkeelta, releeltä ja pumpun kannesta sekä itse pumppu.
                    Juu niin se on. Eikä tuo olekaan mikään korjaus, vaan välttämätöntä että pääsee välillä autolla töissä kulkemaan. Kaikki liitokset kuulemma päällisin puolin ok, joten siksi kysyin täältä, jos olisi tiedossa jotain muita mahdollisia vikapaikkoja. Seuraavaksi olisi tarkoitus kokeilla toisella alkuperäisellä pumpulla jos sillä voisi tuon pumpun pois-sulkea.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Juu niin se on. Eikä tuo olekaan mikään korjaus, vaan välttämätöntä että pääsee välillä autolla töissä kulkemaan. Kaikki liitokset kuulemma päällisin puolin ok, joten siksi kysyin täältä, jos olisi tiedossa jotain muita mahdollisia vikapaikkoja. Seuraavaksi olisi tarkoitus kokeilla toisella alkuperäisellä pumpulla jos sillä voisi tuon pumpun pois-sulkea.
                      Jos autolla on välttämätöntä päästä töihin kulkemaan, niin itse en välttämättä jättäisi sitä tuon varaan. Jos sieltä sulaa johto/liitos/rele tms. niin matka katkeaa siihen. Jos se ylimääräinen virta menisi vaikka huonon liitoksen lämmittämiseen, niin veikkaisin kyllä savun alkavan nousta kun autolla ajaa. Itse veikkaan sitä pumppua. Helppo testihän tuohon olisi vetää suorat johdot (toki se 25A sulake väliin) akulta. Jos vielä sulake palaa, niin vika on varmasti pumpussa. Liitoksien kunnon saa testattua näppärästi kun mittaa jännitehäviön. Vaatii toki sen mittarin ja vähän ymmärrystä miten mitataan.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • petterihi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2015
                        • 623
                        • Kerava

                        Kysytääns ny että olen ymmärtänyt oikein. Eli E39 Touringissa, jossa on takana vakiot rautajouset, pitäisi näiden jousien vaihto onnistua ilman jousipuristimia kunhan iskarin alapään, jarrusatulan, tasoanturin ja kyseisen puolen takakelkan pultit avaa?
                        E39 523iA Touring -00
                        --
                        E39 523 osia edullisesti
                        Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          E39 sytyttelee abs/asc valoa välillä vaikka autolla ei liiku. Nopeusmittari ei silloin toimi mutta cruise pelaa. Vaihdoin kuskinpuolen takapyörän abs-anturin (KL Varaosat), mutta ongelma jatkuu satunnaisesti. Istalla lukiessa kuitenkin kaikki anturit näyttävät tasaisesti nopeutta ja herjana on ”can wheel speeds”.

                          Onko ehdotuksia abs-boksin huoltajista?
                          ---

                          Comment

                          • Starck
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2012
                            • 119
                            • Ulvila

                            Originally posted by petterihi View Post
                            Kysytääns ny että olen ymmärtänyt oikein. Eli E39 Touringissa, jossa on takana vakiot rautajouset, pitäisi näiden jousien vaihto onnistua ilman jousipuristimia kunhan iskarin alapään, jarrusatulan, tasoanturin ja kyseisen puolen takakelkan pultit avaa?
                            Tuskinpa onnistuu, itse ottaisin noiden lisäksi vielä ainakin tukivarret irti kokonaan tai ainakin pyörännavan päästä, sen lisäksi vielä kallistuksen vakajaanlinkki irti. eli lähes koko asetelma pitää purkaa. itselle tuli siis ilmapussien tilalle rautajouset , vaikka nuo kaikki purin tieltä pois niin silti sain puristaa jouset kasaan puristimilla, kasassa olevat jouset sitten liinoilla "lukkoon", liinat poikki sitten kun asetelma oli taas jousineen nipussa.
                            Last edited by Starck; 25-04-2019, 06:26.

                            Comment

                            • e30_M-tech1
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 340
                              • Tampere

                              Jarruttaessa laahaavaa meteliä?

                              Kulma johon vaihdoin satulan edessä oikealla pitää meteliä jarruttaessa ja jotain olevinaan raapii ajessakin

                              Jarrupalat oli just kädessä ja ok, vaihdettu vuosi sitten. Pelkän satulan vaihdoin ja liukutapit, ilmausta tarkistin tän jälkeen.
                              Nyt mekkaloi enempi kun ennen korjausta ja katsastukseen kiiru saada..

                              Voiko jossain välissä olla jotain ruostekikkareita vielä, niitä siinä koputellessa ainakin irtoili?? Vai mistä johtuu?

                              VIKA SELKIS: auttaa ku laittaa jarrupalan oikeenpäin...renkaanpuolimmainen oli väärinpäin ku availeen aloin, sitä toista ei kai väärinpäin saakaan ku on männän sisäs kiinnike =D Hämärässä tallissa ku hosuu autoa katsastuksesta läpi, nii tekevälle sattuu =)
                              Last edited by e30_M-tech1; 25-04-2019, 10:46. Reason: Jaahas
                              Nykyiset:e39 530i & e36 325
                              ---------------------------------------------------
                              Exät:
                              vw golffi
                              e46 328 -00
                              e30 320 -87
                              e30 325 -83
                              e36 325 -91
                              e36 328 -98
                              e30 325 M-tech1 -87

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5061
                                • Paimio

                                Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                                Kulma johon vaihdoin satulan edessä oikealla pitää meteliä jarruttaessa ja jotain olevinaan raapii ajessakin

                                Jarrupalat oli just kädessä ja ok, vaihdettu vuosi sitten. Pelkän satulan vaihdoin ja liukutapit, ilmausta tarkistin tän jälkeen.
                                Nyt mekkaloi enempi kun ennen korjausta ja katsastukseen kiiru saada..

                                Voiko jossain välissä olla jotain ruostekikkareita vielä, niitä siinä koputellessa ainakin irtoili?? Vai mistä johtuu?
                                Jarrukilpi ottaa kiinni jarrulevyyn takapuolelta veikkaisin. Vääntelet vähän sitä eri asentoon ja pyörittelet niin löytynee asento jossa ei kihnaa.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎