memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by Pexx View Post
    Yritin tuossa mittarin kautta katsoa latausjännitettä.
    Eli Test09, mutta kun tuo valitsee niin lukee "LOCK 00"

    Tais vain testi 1 tai 2 toimia, jossa käyttää mittariston kaikki valot päällä jne.

    Miten tuon lock homman saa pois?
    Valikosta ensin kohta 19 ja siitä valitset "off". Sitten avautuu muutkin valikot.
    E: pienessä obc:ssa ainakin.
    Last edited by JJT; 23-05-2019, 17:48.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Pexx
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 173
      • Keminmaa

      Originally posted by JJT View Post
      Valikosta ensin kohta 19 ja siitä valitset "off". Sitten avautuu muutkin valikot.
      E: pienessä obc:ssa ainakin.
      Kiitos!

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 963
        • Kouvola/Myllykoski

        Ja isossa obc:ssa tarvitaan avaukseen koodi mikä saadaan laskemalla auton valmistenumeron 5 viimeistä merkkiä yhteen.
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • micopiira
          Newbiemmer
          • Apr 2016
          • 28
          • Mikkeli

          Voiko sotkea keskenään motonetin G48 (https://m.motonet.fi/fi/tuote/609883...20l-sinivihrea) ja huolllossa laitettua vihreää "BMW-vihreä" jäähdytinnestettä?
          e39 523i -96

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            Originally posted by micopiira View Post
            Voiko sotkea keskenään motonetin G48 (https://m.motonet.fi/fi/tuote/609883...20l-sinivihrea) ja huolllossa laitettua vihreää "BMW-vihreä" jäähdytinnestettä?
            Kyllä, samaa tavaraa se on.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              Laitan uuden vakionopeusnivelen.

              Onko rasvalla väliä mitä sinne laittaa ja/vai onko jotain suositeltua tavaraa mitä kannattaisi laittaa?



              Aikaisemmin oon käyttäny tuota Red Linen töhnää. Ei viittisi kuitenkaan yhden nivelen takia ostaa uutta tuubia:
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Pexx
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 173
                • Keminmaa

                Originally posted by JiiVee92 View Post
                Ja isossa obc:ssa tarvitaan avaukseen koodi mikä saadaan laskemalla auton valmistenumeron 5 viimeistä merkkiä yhteen.
                Mihin tämä syötetään? Miten?

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Laitan uuden vakionopeusnivelen.

                  Onko rasvalla väliä mitä sinne laittaa ja/vai onko jotain suositeltua tavaraa mitä kannattaisi laittaa?



                  Aikaisemmin oon käyttäny tuota Red Linen töhnää. Ei viittisi kuitenkaan yhden nivelen takia ostaa uutta tuubia:
                  https://www.motonet.fi/fi/tuote/6030...koisrasva-397g
                  Eiköhän tuo Red Line:n rasva aja siellä asiansa.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5142
                    • Paimio

                    Pesun jälkeen oli matkustajan puolen takajalkatila märkä.

                    Tarkemman tutkimisen jälkeen vesi tulee ovipahvin raosta sisään kun kaataa vettä ikkunalle.

                    Onko tuolla joku mkä voi mennä tukkoon vai mikä on ongelmana?

                    Ovipahvi täytynee irroittaa jotta näkee oven sisäpuolista sielunelämää tarkemmin...
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Pesun jälkeen oli matkustajan puolen takajalkatila märkä.

                      Tarkemman tutkimisen jälkeen vesi tulee ovipahvin raosta sisään kun kaataa vettä ikkunalle.

                      Onko tuolla joku mkä voi mennä tukkoon vai mikä on ongelmana?

                      Ovipahvi täytynee irroittaa jotta näkee oven sisäpuolista sielunelämää tarkemmin...
                      Kosteussulku alaosiltaan irti. Ihan tyypillinen näissä kaikissa. Ovipahvi irti ja mielellään uudella butyylinauhalla kosteussuoja uudelleen kiinni. Kannattaa kiinnityskohtaa lämmittää ennen asennusta, niin tarttuu ja muovautuu paremmin. Samalla katot kahvalta kosteussulun läpi tulevan vaijerin, että siinä on vaahtomuovirenkula paikallaan ja siellä oven sisäpuolella (ei kosteussulun päälipuolella). Se renkula toimii tippareunana vaijeria pitkin valuvalle vedelle.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5142
                        • Paimio

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Kosteussulku alaosiltaan irti. Ihan tyypillinen näissä kaikissa. Ovipahvi irti ja mielellään uudella butyylinauhalla kosteussuoja uudelleen kiinni. Kannattaa kiinnityskohtaa lämmittää ennen asennusta, niin tarttuu ja muovautuu paremmin. Samalla katot kahvalta kosteussulun läpi tulevan vaijerin, että siinä on vaahtomuovirenkula paikallaan ja siellä oven sisäpuolella (ei kosteussulun päälipuolella). Se renkula toimii tippareunana vaijeria pitkin valuvalle vedelle.
                        Tämä selvä. Suurimmat kiitokset. Täytyy purkaa tuo jahka aikaa löytyy.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • SamFor
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2019
                          • 33
                          • Hamina

                          Ongelmana Touringin suunnilleen yön aikana vajoava takapää, etenkin kuskin puoli. Nousee kyllä heti ylös kun ovet avaa tai laittaa virrat päälle. Entinen omistaja sanoi vaihtaneensa ilmapussit eli vuoto varmaankin löytyisi jostain muualta sillä olisivat maksimissaan vain noin 50 tkm ajetut.
                          Tutkailin tänään sitten kompressoria ja ainakin sieltä löytyi yksi pieni kolo josta hiljalleen suhisi ilmaa, kuvia liitteenä. Varmastikin tuo pitäisi aluksi hoitaa kuntoon, onko ainoa keino vaihtaa kompressori uuteen vai onko kellään kokemusta saisiko tuota tiivistettyä jollain?
                          Attached Files
                          Last edited by SamFor; 26-05-2019, 15:52.
                          E53 X5 4.6is -03

                          Ex: E39 530i Touring -01

                          Comment

                          • JiiVee92
                            BTCF Member
                            • Mar 2017
                            • 963
                            • Kouvola/Myllykoski

                            Originally posted by Pexx View Post
                            Mihin tämä syötetään? Miten?
                            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                            NYT: E61 530xd -08 käyttis
                            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                            Comment

                            • sebbexi
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2018
                              • 44
                              • Joensuu

                              2.5tds ongelmana että yön yli seisonnan jälkeen joutuu starttaa tajuttoman pitkään putkesta tulee koko ajan starttauksen ajan savua ja sittenku se lähtee niin kauheen pilven puhaltaa ulos. Välillä tuntus startatessa että ei lähe käymään kaikilla. Mistähä lähtis ehtimään vikaa. hehkut oli kaikki kunnossa. se sähkönen suutin tuntus vuotavan vähän voiko johtua siitä? (touringi jos sillä nyt väliä on) m51d25 koneella.
                              Lisätäksee vielä että kuhan sen käyntiin saa sahattua niin sitten se starttaa normi m51 tyylii eli vähä kauvempaa ku kuuluisi.
                              Last edited by sebbexi; 26-05-2019, 19:33.
                              Tämän hetken kulkineet

                              BMW E39 525TDS
                              BMW E36 325TDS Montrealblau metallic

                              Comment

                              • AnttiR
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 819
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by SamFor View Post
                                Ongelmana Touringin suunnilleen yön aikana vajoava takapää, etenkin kuskin puoli. Nousee kyllä heti ylös kun ovet avaa tai laittaa virrat päälle. Entinen omistaja sanoi vaihtaneensa ilmapussit eli vuoto varmaankin löytyisi jostain muualta sillä olisivat maksimissaan vain noin 50 tkm ajetut.
                                Tutkailin tänään sitten kompressoria ja ainakin sieltä löytyi yksi pieni kolo josta hiljalleen suhisi ilmaa, kuvia liitteenä. Varmastikin tuo pitäisi aluksi hoitaa kuntoon, onko ainoa keino vaihtaa kompressori uuteen vai onko kellään kokemusta saisiko tuota tiivistettyä jollain?
                                Solenoidi vuotaa jos tuolta suhisee ilmat pihalle pusseista.
                                E61 535d -04

                                Comment

                                Working...
                                X