E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Pesun jälkeen oli matkustajan puolen takajalkatila märkä.
Tarkemman tutkimisen jälkeen vesi tulee ovipahvin raosta sisään kun kaataa vettä ikkunalle.
Onko tuolla joku mkä voi mennä tukkoon vai mikä on ongelmana?
Ovipahvi täytynee irroittaa jotta näkee oven sisäpuolista sielunelämää tarkemmin...
Kosteussulku alaosiltaan irti. Ihan tyypillinen näissä kaikissa. Ovipahvi irti ja mielellään uudella butyylinauhalla kosteussuoja uudelleen kiinni. Kannattaa kiinnityskohtaa lämmittää ennen asennusta, niin tarttuu ja muovautuu paremmin. Samalla katot kahvalta kosteussulun läpi tulevan vaijerin, että siinä on vaahtomuovirenkula paikallaan ja siellä oven sisäpuolella (ei kosteussulun päälipuolella). Se renkula toimii tippareunana vaijeria pitkin valuvalle vedelle.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Kosteussulku alaosiltaan irti. Ihan tyypillinen näissä kaikissa. Ovipahvi irti ja mielellään uudella butyylinauhalla kosteussuoja uudelleen kiinni. Kannattaa kiinnityskohtaa lämmittää ennen asennusta, niin tarttuu ja muovautuu paremmin. Samalla katot kahvalta kosteussulun läpi tulevan vaijerin, että siinä on vaahtomuovirenkula paikallaan ja siellä oven sisäpuolella (ei kosteussulun päälipuolella). Se renkula toimii tippareunana vaijeria pitkin valuvalle vedelle.
Tämä selvä. Suurimmat kiitokset. Täytyy purkaa tuo jahka aikaa löytyy.
Ongelmana Touringin suunnilleen yön aikana vajoava takapää, etenkin kuskin puoli. Nousee kyllä heti ylös kun ovet avaa tai laittaa virrat päälle. Entinen omistaja sanoi vaihtaneensa ilmapussit eli vuoto varmaankin löytyisi jostain muualta sillä olisivat maksimissaan vain noin 50 tkm ajetut.
Tutkailin tänään sitten kompressoria ja ainakin sieltä löytyi yksi pieni kolo josta hiljalleen suhisi ilmaa, kuvia liitteenä. Varmastikin tuo pitäisi aluksi hoitaa kuntoon, onko ainoa keino vaihtaa kompressori uuteen vai onko kellään kokemusta saisiko tuota tiivistettyä jollain?
2.5tds ongelmana että yön yli seisonnan jälkeen joutuu starttaa tajuttoman pitkään putkesta tulee koko ajan starttauksen ajan savua ja sittenku se lähtee niin kauheen pilven puhaltaa ulos. Välillä tuntus startatessa että ei lähe käymään kaikilla. Mistähä lähtis ehtimään vikaa. hehkut oli kaikki kunnossa. se sähkönen suutin tuntus vuotavan vähän voiko johtua siitä? (touringi jos sillä nyt väliä on) m51d25 koneella.
Lisätäksee vielä että kuhan sen käyntiin saa sahattua niin sitten se starttaa normi m51 tyylii eli vähä kauvempaa ku kuuluisi.
Ongelmana Touringin suunnilleen yön aikana vajoava takapää, etenkin kuskin puoli. Nousee kyllä heti ylös kun ovet avaa tai laittaa virrat päälle. Entinen omistaja sanoi vaihtaneensa ilmapussit eli vuoto varmaankin löytyisi jostain muualta sillä olisivat maksimissaan vain noin 50 tkm ajetut.
Tutkailin tänään sitten kompressoria ja ainakin sieltä löytyi yksi pieni kolo josta hiljalleen suhisi ilmaa, kuvia liitteenä. Varmastikin tuo pitäisi aluksi hoitaa kuntoon, onko ainoa keino vaihtaa kompressori uuteen vai onko kellään kokemusta saisiko tuota tiivistettyä jollain?
Solenoidi vuotaa jos tuolta suhisee ilmat pihalle pusseista.
Comment