Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9142
    • Oulu

    Originally posted by Markuzzz View Post
    Irroitin tuon liittimen tuolta koneen persiistä ja kyllähän se paremmin heti kävi.

    Mutta kaupassa kun kävin niin toisella käynnistyksellä oli jotain tapahtunut, kulutus oli kotimatkan sellaset 10-12L taas pienillä nopeuksilla eikä ollut perstuntumalta oikein tehojakaan.

    Tässä tyhjäkäynniltä videoo kylmällä koneella liittimen irroittamisen jälkeen.

    https://streamable.com/drhgnl
    Toki tehoja ei ole normaalisti paineanturin liitin irrotettuna, kun vikatilassa ruiskutusmääriä rajoitetaan. Jos se liitin paikallaan kävi vielä huonommin, niin uusisin ne liittimen pinnit joka tapauksessa. Mutta tuossa videolla näyttää ajoittain pätkivän edelleen. Mahdollisesti jonkun suuttimen liittimessä samaa kontaktiongelmaa. Kokeile nitkutella suuttimien liittimiä, vaikuttaako käyntiin.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Markuzzz
      BTCF Member
      • Sep 2018
      • 80
      • Naantali

      Originally posted by Clavurion View Post
      Toki tehoja ei ole normaalisti paineanturin liitin irrotettuna, kun vikatilassa ruiskutusmääriä rajoitetaan. Jos se liitin paikallaan kävi vielä huonommin, niin uusisin ne liittimen pinnit joka tapauksessa. Mutta tuossa videolla näyttää ajoittain pätkivän edelleen. Mahdollisesti jonkun suuttimen liittimessä samaa kontaktiongelmaa. Kokeile nitkutella suuttimien liittimiä, vaikuttaako käyntiin.
      Tuossa eilen tuli ihmeteltyä ja tutkittua autoa enemmän niin on sieltä ainakin alipaineletkuja hieman murteessa, ahtoputki oli hieman irti ja kutos-pytyn suuttimien johdot oli ilkeästi rikki hieman siitä lämpösuojan alta.

      Huomasin yhden sivuseikan myös ajaessani eilen ja tänään. Eilen rail-anturi oli paikallaan ja kävi hyvin eikä myöskään pätkinyt ajossa. Mutta heti kun dieselit olivat menneet niin alas, että valo syttyi niin alkaa armoton pätkiminen. Ei tuo siirtopumpulta vaikuttaisi kun alle tuon 15L menee?
      None atm
      Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Markuzzz View Post
        Tuossa eilen tuli ihmeteltyä ja tutkittua autoa enemmän niin on sieltä ainakin alipaineletkuja hieman murteessa, ahtoputki oli hieman irti ja kutos-pytyn suuttimien johdot oli ilkeästi rikki hieman siitä lämpösuojan alta.

        Huomasin yhden sivuseikan myös ajaessani eilen ja tänään. Eilen rail-anturi oli paikallaan ja kävi hyvin eikä myöskään pätkinyt ajossa. Mutta heti kun dieselit olivat menneet niin alas, että valo syttyi niin alkaa armoton pätkiminen. Ei tuo siirtopumpulta vaikuttaisi kun alle tuon 15L menee?
        Miksi se tankki pitää ajaa niin tyhjäksi, että polttonaineen merkkivalo palaa? Ne polttoainemittari ei ole mikään tarkkuusinstrumentteja, joten siellä mahdollisesti oli niin vähän ainetta tankissa, että siksi nykii. Muutenkin tankkia ei kannattaisi ihan tyhjäksi ajaa kun siellä pohjalla on yleensä aina jotain paskaa, joka voi silloin lähteä liikkeelle.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Markuzzz
          BTCF Member
          • Sep 2018
          • 80
          • Naantali

          Originally posted by HTK12 View Post
          Miksi se tankki pitää ajaa niin tyhjäksi, että polttonaineen merkkivalo palaa? Ne polttoainemittari ei ole mikään tarkkuusinstrumentteja, joten siellä mahdollisesti oli niin vähän ainetta tankissa, että siksi nykii. Muutenkin tankkia ei kannattaisi ihan tyhjäksi ajaa kun siellä pohjalla on yleensä aina jotain paskaa, joka voi silloin lähteä liikkeelle.
          No nyki tuo nyttenkin kun 15L sinne lorautin lisää ainetta.
          None atm
          Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Markuzzz View Post
            No nyki tuo nyttenkin kun 15L sinne lorautin lisää ainetta.
            Nykiikö se liitin irti nyt? Jos ei niin sitten siellä on huono liitos ja ne pinnit pitäisi sinne uusia. Kulkeeko ilmakuplia konehuoneen letkuissa?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Markuzzz
              BTCF Member
              • Sep 2018
              • 80
              • Naantali

              Originally posted by HTK12 View Post
              Nykiikö se liitin irti nyt? Jos ei niin sitten siellä on huono liitos ja ne pinnit pitäisi sinne uusia. Kulkeeko ilmakuplia konehuoneen letkuissa?
              Ei nykinyt kun liitin oli irti. Ei myöskään kylmällä koneella kun se oli kiinni. Toimi huoleettomasti. Veikkaan että huono signaali tai juuri niissä pinneissä on vika / tai sitten itse rail-anturissa. Mulla on boschilainen rail-venttiili tuossa ylimääräinen. Vaihdatan sen nyt ensisijaisesti ja korjailen nuo mitä kirjoittelin.

              Jos ei näillä lähde, sitten menee kyllä oman järjen yli. Ilmoittelen
              None atm
              Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

              Comment

              • Worldfuture
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 324
                • Forssa

                Ajattelin jos vaihtais venakopan tiivisteen m54b30 koneeseen, niin sinne varmaan tarvii jotain liimaa kans laittaa tiettyihin kohtiin(vai jokapuolle?). Saako esim jostain tokmannilta jotain semmosta mikä tohon hommaan kävis?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Worldfuture View Post
                  Ajattelin jos vaihtais venakopan tiivisteen m54b30 koneeseen, niin sinne varmaan tarvii jotain liimaa kans laittaa tiettyihin kohtiin(vai jokapuolle?). Saako esim jostain tokmannilta jotain semmosta mikä tohon hommaan kävis?
                  Ei sitä koko matkalle laiteta, niihin puolikuun nurkkiin ja sitten vanos yksikön ja kannen liitokseen. Tokmannin valikoimista en osaa kyllä sanoa, kannattaa katsoa paketista, että on tarkoitettu tuohon käyttöön. Kaikki ei kestä riittävän hyvin öljyä. Motonetistä saa vaikka Permatex Supra Black.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Worldfuture
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 324
                    • Forssa

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Ei sitä koko matkalle laiteta, niihin puolikuun nurkkiin ja sitten vanos yksikön ja kannen liitokseen. Tokmannin valikoimista en osaa kyllä sanoa, kannattaa katsoa paketista, että on tarkoitettu tuohon käyttöön. Kaikki ei kestä riittävän hyvin öljyä. Motonetistä saa vaikka Permatex Supra Black.
                    Ookei, onko tarkka mihin momenttiin tehdään kiristys, vai riittääkö sillai näppituntumalla sopivaksi?

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4978
                      • Paimio

                      Originally posted by Worldfuture View Post
                      Ookei, onko tarkka mihin momenttiin tehdään kiristys, vai riittääkö sillai näppituntumalla sopivaksi?

                      Jos M6 kierre niin 10Nm jos M7 niin 15Nm.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Worldfuture View Post
                        Ookei, onko tarkka mihin momenttiin tehdään kiristys, vai riittääkö sillai näppituntumalla sopivaksi?
                        Kyllä ne kannattaa momenttiin laittaa, niin ei sitten vuoda. Toki jos autoja töikseen rassaa, niin sitten näppituntuma voi olla riittävän tarkka, muiden parempi momenttiavaimella kiristellä. Muista vaihtaa pultteihin ne kumi prikat, muuten jää vuotamaan.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          E39 525i kylmänä pytty pois pelistä?

                          Muutaman kerran kylmänä startatessa 525i ’02 jää käymään ontuen ja puputtaa kuin 3-pyttyinen. Kuulostaa erehdyttävästi että esim 1 primääriputki vuotaisi mutta se on mennyt ohi kun on pitänyt hieman kierroksia jonkin aikaa. Nyt se on alkanut tehdä sitä useammin ja lämpöiselläkin koneella. Luin ISTA:lla vikakoodit ja odotin löytäväni misfirea jostain tietystä pytystä mutta DME oli puhdas vikakoodeista.

                          Onko kokemuksia mistä vikaa paikallistaisi, ei innostaisi lähteä esim puolia vaihtamaan summamutikassa.
                          ---

                          Comment

                          • Pexx
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 170
                            • Keminmaa

                            56tkm ajettu m54. Onko turha työ, jos tekee vanos huollon nyt?

                            Ps. Tarkemmin kateltua, niin näyttäisi venakoppa hiukan hikoilua takaa, niin vissii häätyy alakaa.
                            Last edited by Pexx; 09-04-2020, 14:58.

                            Comment

                            • alpine3
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2010
                              • 1265
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by Pexx View Post
                              56tkm ajettu m54. Onko turha työ, jos tekee vanos huollon nyt?

                              Ps. Tarkemmin kateltua, niin näyttäisi venakoppa hiukan hikoilua takaa, niin vissii häätyy alakaa.
                              Ei minusta, kyllähän ne kumirenkaat ajan myötä kovettuu vaikka ei paljoa ole ajettukaan.

                              Ompa vähän ajettu m54
                              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                              Comment

                              • Pexx
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2004
                                • 170
                                • Keminmaa

                                Tässä tommonen kiertovesipumppu. Onko se kaikissa malleissa? Kannattaako sekin vaihtaa, kun nyt aika helposti kävisi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎