Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DarkWarder65
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 279
    • Helsinki

    vaihdoin korjaussarjan tohon ylimääräseen vesipumppuun, mutta siltikin puhaltaa kuumaa ilmaan ei kylmää tai tota mitä ulkona on, pitääkö vikakoodi nollata ensin vai mistä vois johtua että ei puhalla kylmää, ei se nyt voi johtua tosta flektistä kun hajos ja en ole vielä kerenny vaihtamaan sitä? Auto siis e39 535i M62 1998.
    E39 535i M62 1998

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by DarkWarder65 View Post
      vaihdoin korjaussarjan tohon ylimääräseen vesipumppuun, mutta siltikin puhaltaa kuumaa ilmaan ei kylmää tai tota mitä ulkona on, pitääkö vikakoodi nollata ensin vai mistä vois johtua että ei puhalla kylmää, ei se nyt voi johtua tosta flektistä kun hajos ja en ole vielä kerenny vaihtamaan sitä? Auto siis e39 535i M62 1998.
      Sillä vesipumpulla ei ole mitään tekemistä kylmän puhaltamisen kanssa. Vesiventtiilit määrää tuleeko kylmää vai kuumaa. Pumppu on siinä vain takaamassa, että tyhjäkäynnillä saadaan riittävästi lämmintä kapiiniin kovemmilla pakkasilla. Flektillä ei myöskään ole mitään tekemistä kylmän puhaltamisen kanssa kuten ei vikakoodeillakaan. Vesiventtiilit ei syystä x nyt toimi. Joko jumittavat tai sitten niille ei tule ohjausta.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • alppiE39
        Bimmer Rookie
        • Jun 2019
        • 106
        • RIIHIMÄKI

        Kyselyä

        Moro. Ois taas kyselyä noista jäähdytys jutuista.

        Elikkä paisarissa ei yhtään paineita. Avattu 95 asteessa ja ei pienintäkään sihausta. Ajon jälkeen korkin alla hiukan jäähäriä eli korkki rikki?

        Toka juttu ois semmone ku piilomenusta seuraillu termostaatista menevää lämpöä. Käynyt 97 asteessa eli termarin avaus lämpötilassa mutta termari ei reagoi kaasun antoon yhtään ja ajon jälkee alavesiletku kylmä.
        Normaalissa ajossa lämmöt pysyy ~96 mutta ulkoilmaki tuohon vissii vaikuttaa.

        E39 520i m52b20

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by alppiE39 View Post
          Moro. Ois taas kyselyä noista jäähdytys jutuista.

          Elikkä paisarissa ei yhtään paineita. Avattu 95 asteessa ja ei pienintäkään sihausta. Ajon jälkeen korkin alla hiukan jäähäriä eli korkki rikki?

          Toka juttu ois semmone ku piilomenusta seuraillu termostaatista menevää lämpöä. Käynyt 97 asteessa eli termarin avaus lämpötilassa mutta termari ei reagoi kaasun antoon yhtään ja ajon jälkee alavesiletku kylmä.
          Normaalissa ajossa lämmöt pysyy ~96 mutta ulkoilmaki tuohon vissii vaikuttaa.

          E39 520i m52b20
          Ilmeisesti korkki rikki.

          Alavesiletkun kuuluukin olla kylmä kun jäähdyttimestä sinne viileää virtaakin jos kaikki toimii kuten kuuluu.

          Lämpö pysyy aika tulevasti tuossa 96 asteessa ja jos on ei TU mallinen M52 ei kuulukkaan paljon elää kaasun mukaan. Vasta TU koneissa availlaan termaria sähköllä

          Comment

          • DarkWarder65
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 279
            • Helsinki

            Originally posted by HTK12 View Post
            Sillä vesipumpulla ei ole mitään tekemistä kylmän puhaltamisen kanssa. Vesiventtiilit määrää tuleeko kylmää vai kuumaa. Pumppu on siinä vain takaamassa, että tyhjäkäynnillä saadaan riittävästi lämmintä kapiiniin kovemmilla pakkasilla. Flektillä ei myöskään ole mitään tekemistä kylmän puhaltamisen kanssa kuten ei vikakoodeillakaan. Vesiventtiilit ei syystä x nyt toimi. Joko jumittavat tai sitten niille ei tule ohjausta.
            ok, ihmettelen vaan kun toi lisävesipumppu ja fleksi hajos niin samaan aikaan loppu kylmän tulo kabinettiin, jos moottori on kunnossa lisä pumpussa niin kuuleeko sen, ei kai se ihan hiljanen ole, nyt kun laitettiin paikalleen niin kaiffa sano että ei kuulu hurinaa tai muutakaan, mitens ton vois fiksata sitten?sillonkun hajos niin ilmotti ettö ne venttiilit tai tapit on jumissa ja olihan ne mutta nyt liikku ihan vapaasti ja uusin ne tapitkin siellä ja tiivisteet. ja se rest nappi ei toimi sisällä edelleenkään.
            Last edited by DarkWarder65; 19-01-2020, 22:16.
            E39 535i M62 1998

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by DarkWarder65 View Post
              ok, ihmettelen vaan kun toi lisävesipumppu ja fleksi hajos niin samaan aikaan loppu kylmän tulo kabinettiin, jos moottori on kunnossa lisä pumpussa niin kuuleeko sen, ei kai se ihan hiljanen ole, nyt kun laitettiin paikalleen niin kaiffa sano että ei kuulu hurinaa tai muutakaan, mitens ton vois fiksata sitten?sillonkun hajos niin ilmotti ettö ne venttiilit tai tapit on jumissa ja olihan ne mutta nyt liikku ihan vapaasti ja uusin ne tapitkin siellä ja tiivisteet. ja se rest nappi ei toimi sisällä edelleenkään.
              Onko nyt varma, että se flekti ja pumppu hajosi? Aika sattuma, että samalla molemmat hajoisi. Itse etsin vikaa kyllä muualta jos kaksi täysin erilissä osaa lopettaa samalla toimintansa. Onko katsottu esim. että pumpulle tulee edes virtaa?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • DarkWarder65
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2013
                • 279
                • Helsinki

                Originally posted by HTK12 View Post
                Onko nyt varma, että se flekti ja pumppu hajosi? Aika sattuma, että samalla molemmat hajoisi. Itse etsin vikaa kyllä muualta jos kaksi täysin erilissä osaa lopettaa samalla toimintansa. Onko katsottu esim. että pumpulle tulee edes virtaa?
                ylimääränen pumppu lopetti toimintansa vähän aikasemmin kun flekti, ja pumppu anto vikakoodin että ne tapit on jumissa niin kun olikin, ja pumpulle tulee 2 johtoa ylös ja alas eli moottorille ja siihen yläpuolelle. ja se hurisi aikasemmin hetken aikaa ennen kun sitten lopetti hurinan, nyt muistan kun sammutin auton niin hurisi hetken aikaa, nyt kyllä ei hurise pitää kattoa johdot että tuleeko sinne virtaa.

                Mikä on tuon pumpun toiminta periaate, pitääkö molempiin johtoihin tulla jatkuva virta, koska nyt tulee siihen ylempään johtoon ainoastaan jatkuva virta, ja alempaan johtoon mikä tulee siihen moottorin perseeseen ei tule virtaa, onko kyseiset johdot sulakkeen takana jos on niin mikähän sulake se on tuolla hanskalokeron alla?

                Olisko jollain tietoa kertoa se?
                Last edited by DarkWarder65; 21-01-2020, 00:34.
                E39 535i M62 1998

                Comment

                • SamFor
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2019
                  • 33
                  • Hamina

                  Kenelläkään ideoita tilanteeseen: Muutama päivä sitten olin lähdössä liikenteeseen, auto seissyt yön yli, mutta eipä käynnitynyt. Oireet viittasivat tyhjentyneeseen akkuun, joten latasin tuon täyteen. Jännite tosiaan oli alhainen ennen latausta. Nyt koitettuani tilanne tosiaan parani sen verran, että käynnistyi, mutta sammuu lähes saman tien jos kierroksia ei anna, ja lopulta muutenkin. Inpa on käytettävissä ja mitään vikakoodeja ei moottorilta anna, onko jotain arvoja joita tuossa voisi yrittää tarkkailla?

                  Auto 530i.
                  E53 X5 4.6is -03

                  Ex: E39 530i Touring -01

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by SamFor View Post
                    Kenelläkään ideoita tilanteeseen: Muutama päivä sitten olin lähdössä liikenteeseen, auto seissyt yön yli, mutta eipä käynnitynyt. Oireet viittasivat tyhjentyneeseen akkuun, joten latasin tuon täyteen. Jännite tosiaan oli alhainen ennen latausta. Nyt koitettuani tilanne tosiaan parani sen verran, että käynnistyi, mutta sammuu lähes saman tien jos kierroksia ei anna, ja lopulta muutenkin. Inpa on käytettävissä ja mitään vikakoodeja ei moottorilta anna, onko jotain arvoja joita tuossa voisi yrittää tarkkailla?

                    Auto 530i.
                    Bensanpaineet? Jos pumpulta ei enää tule kunnolla ainetta voisi selittää eikä siitä tule koodeja. Nämä on vielä aika yksinkertaisi laitoksia, niin jos se lähtee käyntiin kipinä on kunnossa, sen lisäksi tarvitaan bensaa ja ilmaa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • SamFor
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2019
                      • 33
                      • Hamina

                      Nuo varmaan Inpalla löytyy?

                      Nyt se kuitenkin lopulta sitten parinkymmenen yrityksen jälkeen pysyykin käynnissä ja käy nätisti. Oiskohan koneen lämpiäminen auttanut tähän? Pitää huomenna moottorin taas jäähdyttyä testailla.
                      E53 X5 4.6is -03

                      Ex: E39 530i Touring -01

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by SamFor View Post
                        Nuo varmaan Inpalla löytyy?

                        Nyt se kuitenkin lopulta sitten parinkymmenen yrityksen jälkeen pysyykin käynnissä ja käy nätisti. Oiskohan koneen lämpiäminen auttanut tähän? Pitää huomenna moottorin taas jäähdyttyä testailla.
                        Kyllä löytyy. Voi olla, paha sanoa näillä tiedoilla.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • teemu.k
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 491
                          • raahe

                          navi

                          Terve. Löytyykö täältä parempaa tietoa mitä pitäisi tehdä bmw e39 mk4 naville?
                          Elikkäs navi toimi aikasemmin ok eikä ongelmia ollut, mutta yritin siihen sitten tehdä ohjeen mukaan softa päivitystä ja nyt ei toimi koko navilaskuri:think
                          Toimin näin-->
                          -kuskin ovi auki
                          -virrat ykkös asentoon
                          -softa levy sisään
                          Tämän jälkeen näytössä luki että lukee softaa ja näyttö meni mustaksi ja pysyi mustana ainakin 10min eikä mitään tapahtunut. Ei siis alkanut päivittämään.
                          Navilaskuri oli sammunut tai ainakin power valo oli sammunut.
                          Otin levyn pois ja laitoin virrat pois päältä ja kokeilin uudestaan mutta, Power valo ei pala ollenkaan laskurissa ja kuva tulee näytölle videomoduulin kautta.
                          Jotain elämää laskurissa kummiskin on kun ottaa levyn vastaan ja lukee sitä.

                          Kokeilin ottaa yöksi laskurin irti mutta ei ollut vaikutusta asiaan. Ideoita?:think

                          Onkohan tässä nyt käynyt niin, että olen kokeillut päivittää samaa softaa mikä oli jo ennestään ja näyttö mustaksi?
                          Jostain löysin tämmöstä juttua, että pitäisi päivittää vanhempi versio ensin takaisin ja sitten uusi versio.
                          Mistä löydän vanhemman softaversion?

                          Edit. Ratkaistu. Poltin uuden softa levyn v32 lähti päivittämään ja toimii!
                          Last edited by teemu.k; 21-01-2020, 21:52.

                          Comment

                          • DarkWarder65
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 279
                            • Helsinki

                            Originally posted by DarkWarder65 View Post
                            ylimääränen pumppu lopetti toimintansa vähän aikasemmin kun flekti, ja pumppu anto vikakoodin että ne tapit on jumissa niin kun olikin, ja pumpulle tulee 2 johtoa ylös ja alas eli moottorille ja siihen yläpuolelle. ja se hurisi aikasemmin hetken aikaa ennen kun sitten lopetti hurinan, nyt muistan kun sammutin auton niin hurisi hetken aikaa, nyt kyllä ei hurise pitää kattoa johdot että tuleeko sinne virtaa.

                            Mikä on tuon pumpun toiminta periaate, pitääkö molempiin johtoihin tulla jatkuva virta, koska nyt tulee siihen ylempään johtoon ainoastaan jatkuva virta, ja alempaan johtoon mikä tulee siihen moottorin perseeseen ei tule virtaa, onko kyseiset johdot sulakkeen takana jos on niin mikähän sulake se on tuolla hanskalokeron alla?

                            Olisko jollain tietoa kertoa se?
                            eikö kellään tietoa?
                            E39 535i M62 1998

                            Comment

                            • ekkoo1
                              BTCF Member
                              • Jun 2019
                              • 1368
                              • Pohjanmaa

                              Originally posted by DarkWarder65 View Post
                              eikö kellään tietoa?
                              Täältä kahlaamaan: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...rs/components/

                              Todennäköisesti täältä voi löytyä vastauksia kysymyksiin: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ry-water-pump/

                              Huomaa sitten että samasta asiasta voi olla monta kaaviota riippuen esim. facelift vs. pre-facelift joten pitää katsoa tarkkaan ja myös vähän verrata autossa piuhojen värejä yms. että tuntuuko täsmäävän yhtään.
                              E39 540i -96 Ajamisen iloa
                              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                              Comment

                              • DarkWarder65
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 279
                                • Helsinki

                                Originally posted by ekkoo1 View Post
                                Täältä kahlaamaan: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...rs/components/

                                Todennäköisesti täältä voi löytyä vastauksia kysymyksiin: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ry-water-pump/

                                Huomaa sitten että samasta asiasta voi olla monta kaaviota riippuen esim. facelift vs. pre-facelift joten pitää katsoa tarkkaan ja myös vähän verrata autossa piuhojen värejä yms. että tuntuuko täsmäävän yhtään.
                                ei ollu noista apuja.
                                E39 535i M62 1998

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎