vaihdoin korjaussarjan tohon ylimääräseen vesipumppuun, mutta siltikin puhaltaa kuumaa ilmaan ei kylmää tai tota mitä ulkona on, pitääkö vikakoodi nollata ensin vai mistä vois johtua että ei puhalla kylmää, ei se nyt voi johtua tosta flektistä kun hajos ja en ole vielä kerenny vaihtamaan sitä? Auto siis e39 535i M62 1998.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by DarkWarder65 View Postvaihdoin korjaussarjan tohon ylimääräseen vesipumppuun, mutta siltikin puhaltaa kuumaa ilmaan ei kylmää tai tota mitä ulkona on, pitääkö vikakoodi nollata ensin vai mistä vois johtua että ei puhalla kylmää, ei se nyt voi johtua tosta flektistä kun hajos ja en ole vielä kerenny vaihtamaan sitä? Auto siis e39 535i M62 1998.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kyselyä
Moro. Ois taas kyselyä noista jäähdytys jutuista.
Elikkä paisarissa ei yhtään paineita. Avattu 95 asteessa ja ei pienintäkään sihausta. Ajon jälkeen korkin alla hiukan jäähäriä eli korkki rikki?
Toka juttu ois semmone ku piilomenusta seuraillu termostaatista menevää lämpöä. Käynyt 97 asteessa eli termarin avaus lämpötilassa mutta termari ei reagoi kaasun antoon yhtään ja ajon jälkee alavesiletku kylmä.
Normaalissa ajossa lämmöt pysyy ~96 mutta ulkoilmaki tuohon vissii vaikuttaa.
E39 520i m52b20
Comment
-
-
Originally posted by alppiE39 View PostMoro. Ois taas kyselyä noista jäähdytys jutuista.
Elikkä paisarissa ei yhtään paineita. Avattu 95 asteessa ja ei pienintäkään sihausta. Ajon jälkeen korkin alla hiukan jäähäriä eli korkki rikki?
Toka juttu ois semmone ku piilomenusta seuraillu termostaatista menevää lämpöä. Käynyt 97 asteessa eli termarin avaus lämpötilassa mutta termari ei reagoi kaasun antoon yhtään ja ajon jälkee alavesiletku kylmä.
Normaalissa ajossa lämmöt pysyy ~96 mutta ulkoilmaki tuohon vissii vaikuttaa.
E39 520i m52b20
Alavesiletkun kuuluukin olla kylmä kun jäähdyttimestä sinne viileää virtaakin jos kaikki toimii kuten kuuluu.
Lämpö pysyy aika tulevasti tuossa 96 asteessa ja jos on ei TU mallinen M52 ei kuulukkaan paljon elää kaasun mukaan. Vasta TU koneissa availlaan termaria sähköllä
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSillä vesipumpulla ei ole mitään tekemistä kylmän puhaltamisen kanssa. Vesiventtiilit määrää tuleeko kylmää vai kuumaa. Pumppu on siinä vain takaamassa, että tyhjäkäynnillä saadaan riittävästi lämmintä kapiiniin kovemmilla pakkasilla. Flektillä ei myöskään ole mitään tekemistä kylmän puhaltamisen kanssa kuten ei vikakoodeillakaan. Vesiventtiilit ei syystä x nyt toimi. Joko jumittavat tai sitten niille ei tule ohjausta.Last edited by DarkWarder65; 19-01-2020, 22:16.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View Postok, ihmettelen vaan kun toi lisävesipumppu ja fleksi hajos niin samaan aikaan loppu kylmän tulo kabinettiin, jos moottori on kunnossa lisä pumpussa niin kuuleeko sen, ei kai se ihan hiljanen ole, nyt kun laitettiin paikalleen niin kaiffa sano että ei kuulu hurinaa tai muutakaan, mitens ton vois fiksata sitten?sillonkun hajos niin ilmotti ettö ne venttiilit tai tapit on jumissa ja olihan ne mutta nyt liikku ihan vapaasti ja uusin ne tapitkin siellä ja tiivisteet. ja se rest nappi ei toimi sisällä edelleenkään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko nyt varma, että se flekti ja pumppu hajosi? Aika sattuma, että samalla molemmat hajoisi. Itse etsin vikaa kyllä muualta jos kaksi täysin erilissä osaa lopettaa samalla toimintansa. Onko katsottu esim. että pumpulle tulee edes virtaa?
Mikä on tuon pumpun toiminta periaate, pitääkö molempiin johtoihin tulla jatkuva virta, koska nyt tulee siihen ylempään johtoon ainoastaan jatkuva virta, ja alempaan johtoon mikä tulee siihen moottorin perseeseen ei tule virtaa, onko kyseiset johdot sulakkeen takana jos on niin mikähän sulake se on tuolla hanskalokeron alla?
Olisko jollain tietoa kertoa se?Last edited by DarkWarder65; 21-01-2020, 00:34.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Kenelläkään ideoita tilanteeseen: Muutama päivä sitten olin lähdössä liikenteeseen, auto seissyt yön yli, mutta eipä käynnitynyt. Oireet viittasivat tyhjentyneeseen akkuun, joten latasin tuon täyteen. Jännite tosiaan oli alhainen ennen latausta. Nyt koitettuani tilanne tosiaan parani sen verran, että käynnistyi, mutta sammuu lähes saman tien jos kierroksia ei anna, ja lopulta muutenkin. Inpa on käytettävissä ja mitään vikakoodeja ei moottorilta anna, onko jotain arvoja joita tuossa voisi yrittää tarkkailla?
Auto 530i.E53 X5 4.6is -03
Ex: E39 530i Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by SamFor View PostKenelläkään ideoita tilanteeseen: Muutama päivä sitten olin lähdössä liikenteeseen, auto seissyt yön yli, mutta eipä käynnitynyt. Oireet viittasivat tyhjentyneeseen akkuun, joten latasin tuon täyteen. Jännite tosiaan oli alhainen ennen latausta. Nyt koitettuani tilanne tosiaan parani sen verran, että käynnistyi, mutta sammuu lähes saman tien jos kierroksia ei anna, ja lopulta muutenkin. Inpa on käytettävissä ja mitään vikakoodeja ei moottorilta anna, onko jotain arvoja joita tuossa voisi yrittää tarkkailla?
Auto 530i.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by SamFor View PostNuo varmaan Inpalla löytyy?
Nyt se kuitenkin lopulta sitten parinkymmenen yrityksen jälkeen pysyykin käynnissä ja käy nätisti. Oiskohan koneen lämpiäminen auttanut tähän? Pitää huomenna moottorin taas jäähdyttyä testailla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
navi
Terve. Löytyykö täältä parempaa tietoa mitä pitäisi tehdä bmw e39 mk4 naville?
Elikkäs navi toimi aikasemmin ok eikä ongelmia ollut, mutta yritin siihen sitten tehdä ohjeen mukaan softa päivitystä ja nyt ei toimi koko navilaskuri:think
Toimin näin-->
-kuskin ovi auki
-virrat ykkös asentoon
-softa levy sisään
Tämän jälkeen näytössä luki että lukee softaa ja näyttö meni mustaksi ja pysyi mustana ainakin 10min eikä mitään tapahtunut. Ei siis alkanut päivittämään.
Navilaskuri oli sammunut tai ainakin power valo oli sammunut.
Otin levyn pois ja laitoin virrat pois päältä ja kokeilin uudestaan mutta, Power valo ei pala ollenkaan laskurissa ja kuva tulee näytölle videomoduulin kautta.
Jotain elämää laskurissa kummiskin on kun ottaa levyn vastaan ja lukee sitä.
Kokeilin ottaa yöksi laskurin irti mutta ei ollut vaikutusta asiaan. Ideoita?:think
Onkohan tässä nyt käynyt niin, että olen kokeillut päivittää samaa softaa mikä oli jo ennestään ja näyttö mustaksi?
Jostain löysin tämmöstä juttua, että pitäisi päivittää vanhempi versio ensin takaisin ja sitten uusi versio.
Mistä löydän vanhemman softaversion?
Edit. Ratkaistu. Poltin uuden softa levyn v32 lähti päivittämään ja toimii!Last edited by teemu.k; 21-01-2020, 21:52.
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View Postylimääränen pumppu lopetti toimintansa vähän aikasemmin kun flekti, ja pumppu anto vikakoodin että ne tapit on jumissa niin kun olikin, ja pumpulle tulee 2 johtoa ylös ja alas eli moottorille ja siihen yläpuolelle. ja se hurisi aikasemmin hetken aikaa ennen kun sitten lopetti hurinan, nyt muistan kun sammutin auton niin hurisi hetken aikaa, nyt kyllä ei hurise pitää kattoa johdot että tuleeko sinne virtaa.
Mikä on tuon pumpun toiminta periaate, pitääkö molempiin johtoihin tulla jatkuva virta, koska nyt tulee siihen ylempään johtoon ainoastaan jatkuva virta, ja alempaan johtoon mikä tulee siihen moottorin perseeseen ei tule virtaa, onko kyseiset johdot sulakkeen takana jos on niin mikähän sulake se on tuolla hanskalokeron alla?
Olisko jollain tietoa kertoa se?E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View Posteikö kellään tietoa?
Todennäköisesti täältä voi löytyä vastauksia kysymyksiin: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ry-water-pump/
Huomaa sitten että samasta asiasta voi olla monta kaaviota riippuen esim. facelift vs. pre-facelift joten pitää katsoa tarkkaan ja myös vähän verrata autossa piuhojen värejä yms. että tuntuuko täsmäävän yhtään.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostTäältä kahlaamaan: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...rs/components/
Todennäköisesti täältä voi löytyä vastauksia kysymyksiin: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ry-water-pump/
Huomaa sitten että samasta asiasta voi olla monta kaaviota riippuen esim. facelift vs. pre-facelift joten pitää katsoa tarkkaan ja myös vähän verrata autossa piuhojen värejä yms. että tuntuuko täsmäävän yhtään.E39 535i M62 1998
Comment
-
Comment