Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Siirto & rail-painee startissa? Olisiko tankin pumppu kuollut? Aiheuttaa sen ettei tuolla määrällä dieseliä lähde käyntiin. Tosin pitäisi näkyä ilmakuplia kyllä siellä konehuoneen letkuissa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Markuzzz
      BTCF Member
      • Sep 2018
      • 80
      • Naantali

      530D nykiminen

      Alkoi eilen auto nykimään kovasti ajossa tasakaasulla, myös lappu lattiassa. Tänään katsottu INPAlla koodit (ei tullut tiettyä vikakoodia)

      - raildruckueberwachung im start
      - raildrucksensor

      Onko tuosta nyt tuo polttoaineen paineensäädin paskana?

      EDIT:

      Rail-paine heitteli jotain 266-500 ja kerran kävi jopa 1100 tietämillä.
      Pre-supply pressure 3.92 luokkaa

      Ist-Air mass 472.30/500 ?
      Last edited by Markuzzz; 02-04-2020, 16:33.
      None atm
      Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Markuzzz View Post
        Alkoi eilen auto nykimään kovasti ajossa tasakaasulla, myös lappu lattiassa. Tänään katsottu INPAlla koodit (ei tullut tiettyä vikakoodia)

        - raildruckueberwachung im start
        - raildrucksensor

        Onko tuosta nyt tuo polttoaineen paineensäädin paskana?

        EDIT:

        Rail-paine heitteli jotain 266-1100 tietämillä.
        Pre-supply pressure 3.92 luokkaa

        Ist-Air mass 472.30/500 ?
        Rail-paineet startissa ja rail-paineensäätimestä herjaa. Onko rail-paineanturin liittin & pinnit kunnossa? Vaikuttaako käyntiin jo liittimestä heilutat? Ei olisi ensimmäinen, jossa on kosketushäikkää paineensäätimen pinneissä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Markuzzz
          BTCF Member
          • Sep 2018
          • 80
          • Naantali

          Originally posted by HTK12 View Post
          Rail-paineet startissa ja rail-paineensäätimestä herjaa. Onko rail-paineanturin liittin & pinnit kunnossa? Vaikuttaako käyntiin jo liittimestä heilutat? Ei olisi ensimmäinen, jossa on kosketushäikkää paineensäätimen pinneissä.
          Missä tälläiset osat sijaitsee? Koitin katsastella mutta en löytänyt.
          None atm
          Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

          Comment

          • Kride
            Newbiemmer
            • Mar 2017
            • 20
            • Lahti

            Originally posted by HTK12 View Post
            Siirto & rail-painee startissa? Olisiko tankin pumppu kuollut? Aiheuttaa sen ettei tuolla määrällä dieseliä lähde käyntiin. Tosin pitäisi näkyä ilmakuplia kyllä siellä konehuoneen letkuissa.
            Koitan saada pätevämmän kaverin katsomaan nuo paineet. 1E25 moottorin käyntinopeuden ohjaus, siitä antaa vikakoodia mitä en ennen ole huomannut, voisiko mahdollisesti liittyä?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Markuzzz View Post
              Missä tälläiset osat sijaitsee? Koitin katsastella mutta en löytänyt.
              Rail-pumpussa.

              Originally posted by Kride View Post
              Koitan saada pätevämmän kaverin katsomaan nuo paineet. 1E25 moottorin käyntinopeuden ohjaus, siitä antaa vikakoodia mitä en ennen ole huomannut, voisiko mahdollisesti liittyä?
              Mitähän tämä "moottorin käyntinopeuden ohjaus" meinaa? Noista Delphi koodeista kun ei ota erkkikään selvää, ehkä liittyy tai sitten ei. Lue koodit INPA/DIS/ISTA, niin koodeissa on jotain tolkkua.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Markuzzz
                BTCF Member
                • Sep 2018
                • 80
                • Naantali

                Originally posted by HTK12 View Post
                Rail-pumpussa.


                Tuo lienee olevan? EDIT: vai oliskohan osa 8 mahd. ?
                Last edited by Markuzzz; 02-04-2020, 19:07.
                None atm
                Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                Comment

                • Kride
                  Newbiemmer
                  • Mar 2017
                  • 20
                  • Lahti

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Rail-pumpussa.



                  Mitähän tämä "moottorin käyntinopeuden ohjaus" meinaa? Noista Delphi koodeista kun ei ota erkkikään selvää, ehkä liittyy tai sitten ei. Lue koodit INPA/DIS/ISTA, niin koodeissa on jotain tolkkua.
                  Paha sanoa, tolla 1E25 googlettelin ja vissiin viittaa nokka-akselin tai kampiakselin tunnistimeen, voisikohan nuo mahdollisesti vaikuttaa / hajota yks kaks. Inpa näytti samaa kun eilen tuttu luki koodit, mutta ei tajuttu siihen sen tarkemmin perehtyä.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Markuzzz View Post


                    Tuo lienee olevan? EDIT: vai oliskohan osa 8 mahd. ?
                    Kyllä se on tuo 20.

                    Originally posted by Kride View Post
                    Paha sanoa, tolla 1E25 googlettelin ja vissiin viittaa nokka-akselin tai kampiakselin tunnistimeen, voisikohan nuo mahdollisesti vaikuttaa / hajota yks kaks. Inpa näytti samaa kun eilen tuttu luki koodit, mutta ei tajuttu siihen sen tarkemmin perehtyä.
                    Niimpä, siksi en itse alkanut arpomaan mitä se meinaa. Kyllähän se voi hajota. Kannattaa lukea ne koodit sillä INPA:lla, niin tulee joku tolkku hommaan. Sillä toki voi myös katsoa tuleeko sieltä signaalia. Nuo suomennukset on vaan niin hirveitä, että niiden perusteella en itse ainakaan pysty sanomaan mitä ne meinaa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Harvemmin tuon pumpun persiissä olevan paineregulaattorin liitin kiukuttelee. Rail-paineanutri jakotukin takapäässä.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Markuzzz
                        BTCF Member
                        • Sep 2018
                        • 80
                        • Naantali

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Harvemmin tuon pumpun persiissä olevan paineregulaattorin liitin kiukuttelee. Rail-paineanutri jakotukin takapäässä.

                        Nii, eli osan 20 liitin katsottava ensin. Sitten vaihto operoitiin. Ei muutes auto enää liiku ilman pätkimistä ja kulutus 15-20L 60kmh@4vaihde.
                        None atm
                        Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Originally posted by Markuzzz View Post
                          Nii, eli osan 20 liitin katsottava ensin. Sitten vaihto operoitiin. Ei muutes auto enää liiku ilman pätkimistä ja kulutus 15-20L 60kmh@4vaihde.
                          Nappaa se paineanturin liitin tilapäisesti irti. Menee kiinteälle kartalle, niin ainakin nykiminen pitäis loppua ja varmistuu, että vika on siinä anturissa tai sen liittimessä.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Markuzzz
                            BTCF Member
                            • Sep 2018
                            • 80
                            • Naantali

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Nappaa se paineanturin liitin tilapäisesti irti. Menee kiinteälle kartalle, niin ainakin nykiminen pitäis loppua ja varmistuu, että vika on siinä anturissa tai sen liittimessä.
                            Joutuuko imusarjan nappaamaan irti?
                            None atm
                            Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              Originally posted by Markuzzz View Post
                              Joutuuko imusarjan nappaamaan irti?
                              Ei tarvi liittimen irrotusta varten. Pikkusen ahdas se väli tulipeltiin, mutta onnistuu kyllä. Pinnejä uusiessa lisätilaa saa, kun irrottaa raikkarikotelot ja sen tulipellin keskimuovin.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Markuzzz
                                BTCF Member
                                • Sep 2018
                                • 80
                                • Naantali

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Ei tarvi liittimen irrotusta varten. Pikkusen ahdas se väli tulipeltiin, mutta onnistuu kyllä. Pinnejä uusiessa lisätilaa saa, kun irrottaa raikkarikotelot ja sen tulipellin keskimuovin.
                                Irroitin tuon liittimen tuolta koneen persiistä ja kyllähän se paremmin heti kävi.

                                Mutta kaupassa kun kävin niin toisella käynnistyksellä oli jotain tapahtunut, kulutus oli kotimatkan sellaset 10-12L taas pienillä nopeuksilla eikä ollut perstuntumalta oikein tehojakaan.

                                Tässä tyhjäkäynniltä videoo kylmällä koneella liittimen irroittamisen jälkeen.

                                https://streamable.com/drhgnl
                                None atm
                                Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎