Originally posted by Antsah
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tonez View PostJoo kyllä remppa tehty. Joka nurkkaan uudet hilut.
Onkos tuota tehty samalla?
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View Post
No ei ihan tuolla tavalla, mutta sinnepäin. En ole kyllä hiekkapaperilla putsannut pintoja.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostLevyn ja navan sekä levyn ja vanteen väliset pinnat tulisi olla erityisen puhtaat.
Näillä ehdoin 95% tutinaongelmaiset e39:it saadaan "tutinattomiksi".
Ne lähes kaikki loput ongelmat johtuu vanteista+renkaista.
Comment
-
-
Suuttimetkin voivat diisselissä täristää
Auto täristi rankasti muutamilla nopeusalueilla ~60 ~80 sekä 90-110 km/h. Tyhjäkäynnillä kaikki oli melko ok, hyvin pientä tärinää havaittavissa.
(530da -02)
Katsoin suutinarvot ja oli kahdessa selvät poikkeavuudet +7 ja +4.
Vaihdoin vialliset suuttimet ehjiin ja suurin osa tärinöistä katosi. Aina ei ole siis kyse renkaista tai kardaanista. Common railissa suutinviat voivat näemmä aiheuttaa kummallisia tärinöitä ja heilahteluja. Kannattaa tarkistaa suutinarvotkin varmuuden vuoksi, jos täristelee oudosti.Last edited by perttu81; 07-07-2012, 10:38.
Comment
-
-
Originally posted by perttu81 View PostAuto täristi rankasti muutamilla nopeusalueilla ~60 ~80 sekä 90-110 km/h. Tyhjäkäynnillä kaikki oli melko ok, hyvin pientä tärinää havaittavissa.
(530da -02)
Katsoin suutinarvot ja oli kahdessa selvät poikkeavuudet +7 ja +4.
Vaihdoin vialliset suuttimet ehjiin ja suurin osa tärinöistä katosi. Aina ei ole siis kyse renkaista tai kardaanista. Common railissa suutinviat voivat näemmä aiheuttaa kummallisia tärinöitä ja heilahteluja. Kannattaa tarkistaa suutinarvotkin varmuuden vuoksi, jos täristelee oudosti.
Ilmeisesti tuon suutin ongelman voisi sulkea pois sillä että kun täristää niin painaa kytkimen pohjaan katsoo mitä tapahtuu? :think
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNäin, plus jarrusatuloiden ja palojen jarrusatuloissa todella herkät/hyvin herkistetyt.
Näillä ehdoin 95% tutinaongelmaiset e39:it saadaan "tutinattomiksi".
Ne lähes kaikki loput ongelmat johtuu vanteista+renkaista.
Voiko takapään välykset tukivarsissa,puslissa yms vaikuttaa etupäähän tuohon ratin vatkaamiseen. Autolla ajettu 320tkm ja takapäähän ei ole vaihdettu mitään osaa. Ja kuinka tuon voi selittää, että ratti vatkaa kun auto on seisonut useamman tunnin ja kun ajelee sen 10km niin vatkaus tasaantuu lähes olemattomaksi.? Ja tosiaan tekee sen vakio 17 tuumaisellakin joihin laitettiin juuri uudet misukat päälle.
Comment
-
-
Originally posted by tonez View PostJa kuinka tuon voi selittää, että ratti vatkaa kun auto on seisonut useamman tunnin ja kun ajelee sen 10km niin vatkaus tasaantuu lähes olemattomaksi.? Ja tosiaan tekee sen vakio 17 tuumaisellakin joihin laitettiin juuri uudet misukat päälle.
Hyvin helposti: Tire Flatspotting. Tuo esiintyy pahimmin korkean nopeusluokan renkaissa.. Itsellä alla on W-luokan renkaat, joten tuon kyllä huomaan välillä todella selvästi..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Omassa E39:ssä alkoi tutina n. 110 mittarivauhdeissa ja ensimmäisenä sitten tutkimaan selkäheittoja tallin lattiaa vasten. Ja sitähän löytyi, kiitos edellisen omistajan ostamien kiinanihmeiden.
Siinä kuitenkin pyöritellessä vasen takalaakeri paljasti olevansa aika finaalissa. Rohisi jo ikävästi ja tuntui myös iskarissa selvästi. Navasta kokeilemalla oli jo pientä klappiakin. Vaihdoin laakerin ja ongelma hieman muuttui, eli ei tutissut enää penkissä vaan enemmänkin ratissa ja nyt oli tutinaa n. 90 mittarinopeudessa ja myös hieman tuolla yli 110n.
Lopuksi alkoi hieman täristämään myös jarruttaessa, joten reaktiotangot eteen + levyt & palat joka nurkkaan tilaukseen. Tänään sain reaktiotangot ja jarrut putsattua + asenneltua ja nyt on tutinat tiessään. Toki jotain hyvin pientä ilmeni jollain satunnaisella tienpätkällä, mutta tuo menee jo varmasti tien pinnan / noiden renkaiden piikkiin.
Sellainen ongelma on vielä, että auto puoltaa oikealle jopa aika paljon. Epämääräisiä huoltokuitteja tutkittuani näyttäisi siltä, että 4-pyöräsuuntaus on tehty joskus 205/55/16 rengaskoolla (eli väärällä koolla). Nyt alla 225/50/17 renkaat ja pitänee käyttää kulmien säädössä.
Vai olisko jollain parempaa arvausta tuohon puoltamiseen?E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Ironic32 View PostOmassa E39:ssä alkoi tutina n. 110 mittarivauhdeissa ja ensimmäisenä sitten tutkimaan selkäheittoja tallin lattiaa vasten. Ja sitähän löytyi, kiitos edellisen omistajan ostamien kiinanihmeiden.
Siinä kuitenkin pyöritellessä vasen takalaakeri paljasti olevansa aika finaalissa. Rohisi jo ikävästi ja tuntui myös iskarissa selvästi. Navasta kokeilemalla oli jo pientä klappiakin. Vaihdoin laakerin ja ongelma hieman muuttui, eli ei tutissut enää penkissä vaan enemmänkin ratissa ja nyt oli tutinaa n. 90 mittarinopeudessa ja myös hieman tuolla yli 110n.
Lopuksi alkoi hieman täristämään myös jarruttaessa, joten reaktiotangot eteen + levyt & palat joka nurkkaan tilaukseen. Tänään sain reaktiotangot ja jarrut putsattua + asenneltua ja nyt on tutinat tiessään. Toki jotain hyvin pientä ilmeni jollain satunnaisella tienpätkällä, mutta tuo menee jo varmasti tien pinnan / noiden renkaiden piikkiin.
Sellainen ongelma on vielä, että auto puoltaa oikealle jopa aika paljon. Epämääräisiä huoltokuitteja tutkittuani näyttäisi siltä, että 4-pyöräsuuntaus on tehty joskus 205/55/16 rengaskoolla (eli väärällä koolla). Nyt alla 225/50/17 renkaat ja pitänee käyttää kulmien säädössä.
Vai olisko jollain parempaa arvausta tuohon puoltamiseen?
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostNelipyöräsuuntaus pitäisi tehdä jo pelkästään sen takia, että olet vaihtanut tukivarsia alustaan.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Ironic32 View PostJoo, näinhän se ohjeissakin sanottiin. Kyllä tuo suuntaukseen menee nyt kun näyttäisi palikat olevan kunnossa. Ajattelin vaan kysäistä, että vieläkö tuohon puoltamiseen voisi olla jotain muuta jippoa. Auto siis puolsi myös ennen osien vaihtoa.
Comment
-
Comment