Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonez
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 12
    • Alavus

    Originally posted by Antsah View Post
    Jarruille tehty mitään?
    Joo kyllä remppa tehty. Joka nurkkaan uudet hilut.

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Originally posted by tonez View Post
      Joo kyllä remppa tehty. Joka nurkkaan uudet hilut.


      Onkos tuota tehty samalla?

      Comment

      • Vesa
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 363
        • Oulu

        Onko pyörännavat varmasti oikeat eli halkaisijaltaan 74,1 mm?
        Nykyiset:
        BMW F11 535DA xDrive -15
        Toyota Yaris Hybrid -20

        Exiä noin 60 kpl...

        Comment

        • tonez
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 12
          • Alavus

          Originally posted by Vesa View Post
          Onko pyörännavat varmasti oikeat eli halkaisijaltaan 74,1 mm?
          Kyllä. Ainakin orggisvanne on todella "tiukka" siihen.

          Comment

          • tonez
            Newbiemmer
            • Feb 2008
            • 12
            • Alavus

            Originally posted by Antsah View Post

            No ei ihan tuolla tavalla, mutta sinnepäin. En ole kyllä hiekkapaperilla putsannut pintoja.

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Levyn ja navan sekä levyn ja vanteen väliset pinnat tulisi olla erityisen puhtaat.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Antsah View Post
                Levyn ja navan sekä levyn ja vanteen väliset pinnat tulisi olla erityisen puhtaat.
                Näin, plus jarrusatuloiden ja palojen jarrusatuloissa todella herkät/hyvin herkistetyt.
                Näillä ehdoin 95% tutinaongelmaiset e39:it saadaan "tutinattomiksi".
                Ne lähes kaikki loput ongelmat johtuu vanteista+renkaista.

                Comment

                • perttu81
                  Newbiemmer
                  • Mar 2010
                  • 6
                  • Turku

                  Suuttimetkin voivat diisselissä täristää

                  Auto täristi rankasti muutamilla nopeusalueilla ~60 ~80 sekä 90-110 km/h. Tyhjäkäynnillä kaikki oli melko ok, hyvin pientä tärinää havaittavissa.
                  (530da -02)

                  Katsoin suutinarvot ja oli kahdessa selvät poikkeavuudet +7 ja +4.

                  Vaihdoin vialliset suuttimet ehjiin ja suurin osa tärinöistä katosi. Aina ei ole siis kyse renkaista tai kardaanista. Common railissa suutinviat voivat näemmä aiheuttaa kummallisia tärinöitä ja heilahteluja. Kannattaa tarkistaa suutinarvotkin varmuuden vuoksi, jos täristelee oudosti.
                  Last edited by perttu81; 07-07-2012, 10:38.

                  Comment

                  • tonez
                    Newbiemmer
                    • Feb 2008
                    • 12
                    • Alavus

                    Originally posted by perttu81 View Post
                    Auto täristi rankasti muutamilla nopeusalueilla ~60 ~80 sekä 90-110 km/h. Tyhjäkäynnillä kaikki oli melko ok, hyvin pientä tärinää havaittavissa.
                    (530da -02)

                    Katsoin suutinarvot ja oli kahdessa selvät poikkeavuudet +7 ja +4.

                    Vaihdoin vialliset suuttimet ehjiin ja suurin osa tärinöistä katosi. Aina ei ole siis kyse renkaista tai kardaanista. Common railissa suutinviat voivat näemmä aiheuttaa kummallisia tärinöitä ja heilahteluja. Kannattaa tarkistaa suutinarvotkin varmuuden vuoksi, jos täristelee oudosti.

                    Ilmeisesti tuon suutin ongelman voisi sulkea pois sillä että kun täristää niin painaa kytkimen pohjaan katsoo mitä tapahtuu? :think

                    Comment

                    • tonez
                      Newbiemmer
                      • Feb 2008
                      • 12
                      • Alavus

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Näin, plus jarrusatuloiden ja palojen jarrusatuloissa todella herkät/hyvin herkistetyt.
                      Näillä ehdoin 95% tutinaongelmaiset e39:it saadaan "tutinattomiksi".
                      Ne lähes kaikki loput ongelmat johtuu vanteista+renkaista.
                      Pitää vielä käydä jarrusysteemit huolella läpi.

                      Voiko takapään välykset tukivarsissa,puslissa yms vaikuttaa etupäähän tuohon ratin vatkaamiseen. Autolla ajettu 320tkm ja takapäähän ei ole vaihdettu mitään osaa. Ja kuinka tuon voi selittää, että ratti vatkaa kun auto on seisonut useamman tunnin ja kun ajelee sen 10km niin vatkaus tasaantuu lähes olemattomaksi.? Ja tosiaan tekee sen vakio 17 tuumaisellakin joihin laitettiin juuri uudet misukat päälle.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by tonez View Post
                        Ja kuinka tuon voi selittää, että ratti vatkaa kun auto on seisonut useamman tunnin ja kun ajelee sen 10km niin vatkaus tasaantuu lähes olemattomaksi.? Ja tosiaan tekee sen vakio 17 tuumaisellakin joihin laitettiin juuri uudet misukat päälle.

                        Hyvin helposti: Tire Flatspotting. Tuo esiintyy pahimmin korkean nopeusluokan renkaissa.. Itsellä alla on W-luokan renkaat, joten tuon kyllä huomaan välillä todella selvästi..
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Ironic32
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 148
                          • Finland

                          Omassa E39:ssä alkoi tutina n. 110 mittarivauhdeissa ja ensimmäisenä sitten tutkimaan selkäheittoja tallin lattiaa vasten. Ja sitähän löytyi, kiitos edellisen omistajan ostamien kiinanihmeiden.

                          Siinä kuitenkin pyöritellessä vasen takalaakeri paljasti olevansa aika finaalissa. Rohisi jo ikävästi ja tuntui myös iskarissa selvästi. Navasta kokeilemalla oli jo pientä klappiakin. Vaihdoin laakerin ja ongelma hieman muuttui, eli ei tutissut enää penkissä vaan enemmänkin ratissa ja nyt oli tutinaa n. 90 mittarinopeudessa ja myös hieman tuolla yli 110n.

                          Lopuksi alkoi hieman täristämään myös jarruttaessa, joten reaktiotangot eteen + levyt & palat joka nurkkaan tilaukseen. Tänään sain reaktiotangot ja jarrut putsattua + asenneltua ja nyt on tutinat tiessään. Toki jotain hyvin pientä ilmeni jollain satunnaisella tienpätkällä, mutta tuo menee jo varmasti tien pinnan / noiden renkaiden piikkiin.

                          Sellainen ongelma on vielä, että auto puoltaa oikealle jopa aika paljon. Epämääräisiä huoltokuitteja tutkittuani näyttäisi siltä, että 4-pyöräsuuntaus on tehty joskus 205/55/16 rengaskoolla (eli väärällä koolla). Nyt alla 225/50/17 renkaat ja pitänee käyttää kulmien säädössä.

                          Vai olisko jollain parempaa arvausta tuohon puoltamiseen?
                          E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                          -------------------------------------
                          Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Originally posted by Ironic32 View Post
                            Omassa E39:ssä alkoi tutina n. 110 mittarivauhdeissa ja ensimmäisenä sitten tutkimaan selkäheittoja tallin lattiaa vasten. Ja sitähän löytyi, kiitos edellisen omistajan ostamien kiinanihmeiden.

                            Siinä kuitenkin pyöritellessä vasen takalaakeri paljasti olevansa aika finaalissa. Rohisi jo ikävästi ja tuntui myös iskarissa selvästi. Navasta kokeilemalla oli jo pientä klappiakin. Vaihdoin laakerin ja ongelma hieman muuttui, eli ei tutissut enää penkissä vaan enemmänkin ratissa ja nyt oli tutinaa n. 90 mittarinopeudessa ja myös hieman tuolla yli 110n.

                            Lopuksi alkoi hieman täristämään myös jarruttaessa, joten reaktiotangot eteen + levyt & palat joka nurkkaan tilaukseen. Tänään sain reaktiotangot ja jarrut putsattua + asenneltua ja nyt on tutinat tiessään. Toki jotain hyvin pientä ilmeni jollain satunnaisella tienpätkällä, mutta tuo menee jo varmasti tien pinnan / noiden renkaiden piikkiin.

                            Sellainen ongelma on vielä, että auto puoltaa oikealle jopa aika paljon. Epämääräisiä huoltokuitteja tutkittuani näyttäisi siltä, että 4-pyöräsuuntaus on tehty joskus 205/55/16 rengaskoolla (eli väärällä koolla). Nyt alla 225/50/17 renkaat ja pitänee käyttää kulmien säädössä.

                            Vai olisko jollain parempaa arvausta tuohon puoltamiseen?
                            Nelipyöräsuuntaus pitäisi tehdä jo pelkästään sen takia, että olet vaihtanut tukivarsia alustaan.

                            Comment

                            • Ironic32
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 148
                              • Finland

                              Originally posted by Antsah View Post
                              Nelipyöräsuuntaus pitäisi tehdä jo pelkästään sen takia, että olet vaihtanut tukivarsia alustaan.
                              Joo, näinhän se ohjeissakin sanottiin. Kyllä tuo suuntaukseen menee nyt kun näyttäisi palikat olevan kunnossa. Ajattelin vaan kysäistä, että vieläkö tuohon puoltamiseen voisi olla jotain muuta jippoa. Auto siis puolsi myös ennen osien vaihtoa.
                              E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                              -------------------------------------
                              Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Ironic32 View Post
                                Joo, näinhän se ohjeissakin sanottiin. Kyllä tuo suuntaukseen menee nyt kun näyttäisi palikat olevan kunnossa. Ajattelin vaan kysäistä, että vieläkö tuohon puoltamiseen voisi olla jotain muuta jippoa. Auto siis puolsi myös ennen osien vaihtoa.
                                Se puoltamisen syy löytyy nimenomaan siellä suuntauksella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎