Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    Joo-o, ratti väpättää jonnin verran 85-90 km/h nurkissa ja 100 ei yhtään. Ihmeellistä oli se, että väpinä tuli ja meni. Joskus tuli kesken ajon ja hävisi myös. Voimakkuuskin vaihteli. Vaihdoin eilen jarrulevyt ja palat eteen, niin väpinä hävisi 95%:sti eli varsin huomattava parannus. Nyt se tärisee todella pienellä "taajudeella", jonka huomaa vaan jos ottaa kädet pois ratista ja tuijottaa rattia.

    Comment

    • juhape
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 321
      • Pieksämäki

      Originally posted by creative 22
      Minkälaisella rengas/vanneyhdistelmällä autosi on varustettu?
      Mulla on ihan orkkisaluvanteet ja 225-kumit mutta olen kyllä sitä mieltä että sama se mitkä renkaat/vanteen olisi niin kyllä nekin toimisi jos vaan renkaat on pyöreitä.
      -BMW 530d Touring -14 LCI
      -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
      -Zetor 6245-89
      -David Brown 996 -76
      -MF 35 -58
      -Tunturi Super Sport -85
      -Tunturi Super Sport -77

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7455
        • Oulu

        Originally posted by Keimo
        Joo-o, ratti väpättää jonnin verran 85-90 km/h nurkissa ja 100 ei yhtään.
        Mullakin juuri tuossa nopeudessa joskus vähän väpättää, mutta ei aina eikä muissa vauhdeissa koskaan. Reaktiotangot voisin vaihtaa, mutta senkään suhteen en jaksa pitää kiirettä.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          Originally posted by Petri.Kekkonen
          Mullakin juuri tuossa nopeudessa joskus vähän väpättää, mutta ei aina eikä muissa vauhdeissa koskaan. Reaktiotangot voisin vaihtaa, mutta senkään suhteen en jaksa pitää kiirettä.
          Käy koittamassa onko renkaat tasapainossa esim. euromasterilla joissa pitäisi olla kunnon laiiteisto. Kuten jo aikaisemmin sanoin itsellä vapinat poistui sillä
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            Onkos noita reaktiotankoja Motonetissä? en ainakaan löytänyt 525d -01:een?

            Comment

            • juhape
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 321
              • Pieksämäki

              Originally posted by Keimo
              Onkos noita reaktiotankoja Motonetissä? en ainakaan löytänyt 525d -01:een?
              Eikös se ole siellä "E39 tukitanko (ei sis helaa) 74eur "
              -BMW 530d Touring -14 LCI
              -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
              -Zetor 6245-89
              -David Brown 996 -76
              -MF 35 -58
              -Tunturi Super Sport -85
              -Tunturi Super Sport -77

              Comment

              • hoikkas
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 1579
                • TURKU

                Originally posted by Stone
                Omassa autossakin viimeisen kahdenviikon aikana yltynyt tutina 60km/h ja 95km/h vauhdeissa poistui kokonaan kun tasapainotti vain renkaat! Eiköhän se noista renkaista ole enimmäkseen kiinni
                Sama juttu täällä Ratti tutisi jossain noin 80-105km/h nopeudessa ja kävin Rengas Turku -liikkeessä --> tasapainotus ja ratin tärinä häipyi kokonaan. Pirun hienoa. Ainoa jota ei nyt duunattu, oli yhden renkaan joku "hampaille" kuluminen, josta aiheutuu sellaista jumpsutus ääntä siinä 50-70km/h nopeudessa. Auto on e39 sedan 528i vm.-96
                BMW i4M50

                Comment

                • kMA
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 27
                  • Helsinki

                  Noniin, nyt on sitten vaihdettu vetarit puolelta toiselle. Tulos: Voi olla että pienissä nopeuksissa "jatkuva" tutina pieneni, mutta edelleen tuntuu kun tien epätasaisuuksista auto tutisee kokoajan. Ts. uudella asfaltilla ajettaessa ei tutise enää niin paljon, mutta muualla ei oikein huomaa eroa. Tänään varasin sitten ajan takakelkan puslien vaihtoon ja rengasnapojen mittauksee. Eteen tilatut jarrulevyt ja -palat tulevat tänään, joten ne vaihdan heti kun kerkeän. Jos näillä ei saada ongelmaan ratkaisua, alkaa olemaan meikäläisellä ainakin jo keinot aika vähissä.

                  -kMA

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Alustaremontti (iskarit/laakerit/kumiosat, koiranluut ja nuo tukitangot) on muuten vaikuttanut ohjaukseen tosi paljon ja selvästi eniten vaikutti reaktiotankojen vaihto. Nyt auto menee jyrkissä mutkissa täysin eri tavalla kuin ennen: aikaisemmin tuntui kuin auto karkaisi toiselle kaistalle mutta nyt se tuntuu vetävän mutkan tiukemmin kuin edes oli aikomus. Minä jo vähän ihmettelinkin kun liikenneympyrässä muut ajoi niin kovaa ja oma auto tuntui lähtevän käsistä...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Aiheeseen liittyen. Ne kenellä tätä vaivaa on satunnaisesti, niin kokeilkaa ruiskuttaa CRC:llä kaikki neljä jarrusatulaa "läpi". Eli likomäriksi niin että mm.palojen liukupinnat varmasti kastuvat. Sen jälkeen koeajolenkki ja "herkällä perseellä" katsomaan muuttuiko tilanne yhtään. Nimittäin joskus tutinat häviää hetkeksi lähes täysin ja toimenpiteet on melko helppo päätellä.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Hemi
                        Aiheeseen liittyen. Ne kenellä tätä vaivaa on satunnaisesti, niin kokeilkaa ruiskuttaa CRC:llä kaikki neljä jarrusatulaa "läpi". Eli likomäriksi niin että mm.palojen liukupinnat varmasti kastuvat. Sen jälkeen koeajolenkki ja "herkällä perseellä" katsomaan muuttuiko tilanne yhtään. Nimittäin joskus tutinat häviää hetkeksi lähes täysin ja toimenpiteet on melko helppo päätellä.
                        Eikö CRC:llä häviä myös jarrut?
                        E39 528iA

                        Comment

                        • AkiV
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 329

                          moro!

                          omassa piilissä ollut reilussa satasessa pientä tutinaa havaittavissa..mutta tänään kun auto kävi pajalla kun laitettiin uusi pakoputken kannake niin tutinat lisääntyi...nyt huomaa 50km vauhdissa kanssa selkeen tutinan

                          mistäs moisesta se nyt lisäänty ?
                          mä en kyllä pienestä tutinasta välitä, tottunut ajaan vanhoilla ja uusilla volvoilla?

                          eli auto nostettiin vaan tunkkipainoista kattoon nosturilla...ei muuta
                          koitin katsela samalla apurungon heloja mutta en uskaltanut ruveta mutterii avaan, voiko sen avata esim. jos perä ajettu pukeille ?

                          samaten kokeilin renkaita vähän väännellä niin pieni naksunta löytyy kun eturengasta väänteee...vähän kun lievästi tyhjää tms
                          raidetangon päät? vai mikä lie loppu?

                          en tiiä jaksanko odotela talvirenkaita ja sitä seuraavaa tasapainotusta tutinan selvittämiseksi, talvirenkaat tulee nykyvanteille enkä jaksa tasapainottaa kun kohta ne lumetkin tule
                          ... luulempa että helat esiin ja vaihtoon jos tuntuu risoilta, sitten reaktiotango jne jne

                          aijuu.. aika selkeesti huomaa montuissa että jää joku tutina päälle... olisko selkee helaremppa?
                          E39 530dA Touring -00

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by AkiV
                            moro!

                            omassa piilissä ollut reilussa satasessa pientä tutinaa havaittavissa..mutta tänään kun auto kävi pajalla kun laitettiin uusi pakoputken kannake niin tutinat lisääntyi...nyt huomaa 50km vauhdissa kanssa selkeen tutinan

                            mistäs moisesta se nyt lisäänty ?
                            mä en kyllä pienestä tutinasta välitä, tottunut ajaan vanhoilla ja uusilla volvoilla?

                            eli auto nostettiin vaan tunkkipainoista kattoon nosturilla...ei muuta
                            koitin katsela samalla apurungon heloja mutta en uskaltanut ruveta mutterii avaan, voiko sen avata esim. jos perä ajettu pukeille ?

                            samaten kokeilin renkaita vähän väännellä niin pieni naksunta löytyy kun eturengasta väänteee...vähän kun lievästi tyhjää tms
                            raidetangon päät? vai mikä lie loppu?

                            en tiiä jaksanko odotela talvirenkaita ja sitä seuraavaa tasapainotusta tutinan selvittämiseksi, talvirenkaat tulee nykyvanteille enkä jaksa tasapainottaa kun kohta ne lumetkin tule
                            ... luulempa että helat esiin ja vaihtoon jos tuntuu risoilta, sitten reaktiotango jne jne

                            aijuu.. aika selkeesti huomaa montuissa että jää joku tutina päälle... olisko selkee helaremppa?
                            Melkein voisin pistää mäyrän vetoa, että taka-akselin apurungon puslathan ne. Mulla oli taas toisin päin, eli kun auto oli vähän aikaa pukeilla, puslat "veti henkeä" ja asettui vähäksi aikaa niin, ettei tärissyt. Tunnin ajon jälkeen taas tärisi. Eli jotenkin rasituksen poistaminen vähäksi aikaa puslista saa ne vähän hakemaan muotoa, jos ne on ihan loppu.

                            Tai sitten ei, niinkuin koko tämä topikki todistaa
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • Kentsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1397
                              • Tuusula

                              Originally posted by TJJ
                              Eikö CRC:llä häviä myös jarrut?
                              V_tunko väliä sillä on kunhan tutinat häviää
                              Eiköhän siellä jotkut pysäyttimet säily.....kun jaksaa polkea.
                              Ex: 523iA '97, 520iA '89
                              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                              Comment

                              • AkiV
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 329

                                Originally posted by Kentsu
                                V_tunko väliä sillä on kunhan tutinat häviää
                                Eiköhän siellä jotkut pysäyttimet säily.....kun jaksaa polkea.
                                Off topic ..mutta silti

                                hih... tuli mieleen kun teininä Jammu TZR:n etujarrulevyä putsailin jollain kummallisilla litkuilla
                                ....tuttuun tyyliin taas liikenteeseen karmee revitys päällä.... seuraavista valoista punasilla läpi kun ei pyörä pysähdy WWWHOOOOAA!!
                                eikä takajarrua ollu oikein käytetty ja se ei ottanut oikein yhtään kiinni

                                vähän siinä sitten dösäpysäkillä nieleskeltiin että tälleen sitten
                                E39 530dA Touring -00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎