Joo-o, ratti väpättää jonnin verran 85-90 km/h nurkissa ja 100 ei yhtään. Ihmeellistä oli se, että väpinä tuli ja meni. Joskus tuli kesken ajon ja hävisi myös. Voimakkuuskin vaihteli. Vaihdoin eilen jarrulevyt ja palat eteen, niin väpinä hävisi 95%:sti eli varsin huomattava parannus. Nyt se tärisee todella pienellä "taajudeella", jonka huomaa vaan jos ottaa kädet pois ratista ja tuijottaa rattia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by creative 22Minkälaisella rengas/vanneyhdistelmällä autosi on varustettu?-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by KeimoJoo-o, ratti väpättää jonnin verran 85-90 km/h nurkissa ja 100 ei yhtään.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.KekkonenMullakin juuri tuossa nopeudessa joskus vähän väpättää, mutta ei aina eikä muissa vauhdeissa koskaan. Reaktiotangot voisin vaihtaa, mutta senkään suhteen en jaksa pitää kiirettä.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoOnkos noita reaktiotankoja Motonetissä? en ainakaan löytänyt 525d -01:een?-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by StoneOmassa autossakin viimeisen kahdenviikon aikana yltynyt tutina 60km/h ja 95km/h vauhdeissa poistui kokonaan kun tasapainotti vain renkaat! Eiköhän se noista renkaista ole enimmäkseen kiinniRatti tutisi jossain noin 80-105km/h nopeudessa ja kävin Rengas Turku -liikkeessä --> tasapainotus ja ratin tärinä häipyi kokonaan. Pirun hienoa. Ainoa jota ei nyt duunattu, oli yhden renkaan joku "hampaille" kuluminen, josta aiheutuu sellaista jumpsutus ääntä siinä 50-70km/h nopeudessa. Auto on e39 sedan 528i vm.-96
BMW i4M50
Comment
-
-
Noniin, nyt on sitten vaihdettu vetarit puolelta toiselle. Tulos: Voi olla että pienissä nopeuksissa "jatkuva" tutina pieneni, mutta edelleen tuntuu kun tien epätasaisuuksista auto tutisee kokoajan. Ts. uudella asfaltilla ajettaessa ei tutise enää niin paljon, mutta muualla ei oikein huomaa eroa. Tänään varasin sitten ajan takakelkan puslien vaihtoon ja rengasnapojen mittauksee. Eteen tilatut jarrulevyt ja -palat tulevat tänään, joten ne vaihdan heti kun kerkeän. Jos näillä ei saada ongelmaan ratkaisua, alkaa olemaan meikäläisellä ainakin jo keinot aika vähissä.
-kMA
Comment
-
-
Alustaremontti (iskarit/laakerit/kumiosat, koiranluut ja nuo tukitangot) on muuten vaikuttanut ohjaukseen tosi paljon ja selvästi eniten vaikutti reaktiotankojen vaihto. Nyt auto menee jyrkissä mutkissa täysin eri tavalla kuin ennen: aikaisemmin tuntui kuin auto karkaisi toiselle kaistalle mutta nyt se tuntuu vetävän mutkan tiukemmin kuin edes oli aikomus. Minä jo vähän ihmettelinkin kun liikenneympyrässä muut ajoi niin kovaa ja oma auto tuntui lähtevän käsistä...
Comment
-
-
Aiheeseen liittyen. Ne kenellä tätä vaivaa on satunnaisesti, niin kokeilkaa ruiskuttaa CRC:llä kaikki neljä jarrusatulaa "läpi". Eli likomäriksi niin että mm.palojen liukupinnat varmasti kastuvat. Sen jälkeen koeajolenkki ja "herkällä perseellä" katsomaan muuttuiko tilanne yhtään. Nimittäin joskus tutinat häviää hetkeksi lähes täysin ja toimenpiteet on melko helppo päätellä.
Comment
-
-
Originally posted by HemiAiheeseen liittyen. Ne kenellä tätä vaivaa on satunnaisesti, niin kokeilkaa ruiskuttaa CRC:llä kaikki neljä jarrusatulaa "läpi". Eli likomäriksi niin että mm.palojen liukupinnat varmasti kastuvat. Sen jälkeen koeajolenkki ja "herkällä perseellä" katsomaan muuttuiko tilanne yhtään. Nimittäin joskus tutinat häviää hetkeksi lähes täysin ja toimenpiteet on melko helppo päätellä.
Comment
-
-
moro!
omassa piilissä ollut reilussa satasessa pientä tutinaa havaittavissa..mutta tänään kun auto kävi pajalla kun laitettiin uusi pakoputken kannake niin tutinat lisääntyi...nyt huomaa 50km vauhdissa kanssa selkeen tutinan
mistäs moisesta se nyt lisäänty ?
mä en kyllä pienestä tutinasta välitä, tottunut ajaan vanhoilla ja uusilla volvoilla?
eli auto nostettiin vaan tunkkipainoista kattoon nosturilla...ei muuta
koitin katsela samalla apurungon heloja mutta en uskaltanut ruveta mutterii avaan, voiko sen avata esim. jos perä ajettu pukeille ?
samaten kokeilin renkaita vähän väännellä niin pieni naksunta löytyy kun eturengasta väänteee...vähän kun lievästi tyhjää tms
raidetangon päät? vai mikä lie loppu?
en tiiä jaksanko odotela talvirenkaita ja sitä seuraavaa tasapainotusta tutinan selvittämiseksi, talvirenkaat tulee nykyvanteille enkä jaksa tasapainottaa kun kohta ne lumetkin tule
... luulempa että helat esiin ja vaihtoon jos tuntuu risoilta, sitten reaktiotango jne jne
aijuu.. aika selkeesti huomaa montuissa että jää joku tutina päälle... olisko selkee helaremppa?E39 530dA Touring -00
Comment
-
-
Originally posted by AkiVmoro!
omassa piilissä ollut reilussa satasessa pientä tutinaa havaittavissa..mutta tänään kun auto kävi pajalla kun laitettiin uusi pakoputken kannake niin tutinat lisääntyi...nyt huomaa 50km vauhdissa kanssa selkeen tutinan
mistäs moisesta se nyt lisäänty ?
mä en kyllä pienestä tutinasta välitä, tottunut ajaan vanhoilla ja uusilla volvoilla?
eli auto nostettiin vaan tunkkipainoista kattoon nosturilla...ei muuta
koitin katsela samalla apurungon heloja mutta en uskaltanut ruveta mutterii avaan, voiko sen avata esim. jos perä ajettu pukeille ?
samaten kokeilin renkaita vähän väännellä niin pieni naksunta löytyy kun eturengasta väänteee...vähän kun lievästi tyhjää tms
raidetangon päät? vai mikä lie loppu?
en tiiä jaksanko odotela talvirenkaita ja sitä seuraavaa tasapainotusta tutinan selvittämiseksi, talvirenkaat tulee nykyvanteille enkä jaksa tasapainottaa kun kohta ne lumetkin tule
... luulempa että helat esiin ja vaihtoon jos tuntuu risoilta, sitten reaktiotango jne jne
aijuu.. aika selkeesti huomaa montuissa että jää joku tutina päälle... olisko selkee helaremppa?
Tai sitten ei, niinkuin koko tämä topikki todistaaPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by KentsuV_tunko väliä sillä on kunhan tutinat häviää
Eiköhän siellä jotkut pysäyttimet säily.....kun jaksaa polkea.
hih... tuli mieleen kun teininä Jammu TZR:n etujarrulevyä putsailin jollain kummallisilla litkuilla
....tuttuun tyyliin taas liikenteeseen karmee revitys päällä.... seuraavista valoista punasilla läpi kun ei pyörä pysähdyWWWHOOOOAA!!
eikä takajarrua ollu oikein käytetty ja se ei ottanut oikein yhtään kiinni
vähän siinä sitten dösäpysäkillä nieleskeltiin että tälleen sittenE39 530dA Touring -00
Comment
-
Comment