Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3436
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    Totta ja niinkuin myös aikaisemmin sanoin, niin olin varmaan ensimmäisten joukossa tältä forumilta joka törkkäs D2 alle autoonsa kaikista ennakkoluuloista huolimatta reilu 3 vuotta sitten, kun sen sai silloin "tutustumistarjouksena" 799€ ja kahdenvuoden takuulla. Silloin ostettu sarja tuli vakiona eteen 12Kg/mm jousilla ja taakse 10Kg/mm jousilla ja jo silloin oli mahdollisuus sarjan jo ostaneena vaihtaa jouset ilmaiseksi 12kk sisään ostopäivästa toisiin. näitä jousia sai jo silloin noin 500g kasvatuksillä/vähennyksillä. Nykyään jos katsoo D2 sarjaa E39 540ia sedaniin niin tulee eteen 10kg/mm ja taakse 8Kg/mm jousilla ( muistaakseni). eli huomattavasti kesymmät jouset kuin vuosia sitten.

    kuten myös aikaisemmin sanoin, niin jos nyt saisin valita, ottaisin nuo 10-8 jouset vaikkakin näillä jousilla on ajettu sekä rataa, maantietä että mukulakiveä kohta jo 90k kilometriä niin ei voi kyllä valittaa.

    Onhan ne violetit ja aasiassa valmistetut, mutta kuinka moni teistä ostaa saksassa valmistetun puhelimen, telkkarin, pc:n, vaatteet tai mitä tahansa. Se mitä yritän sanoa näille BBS/OEM faneille on, että Aasiassa on niin paljon rahaa nykyään, että kyllä sieltäkin tulee ihan hyviä tuotteita.
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      Originally posted by reekoon View Post
      Totta ja niinkuin myös aikaisemmin sanoin, niin olin varmaan ensimmäisten joukossa tältä forumilta joka törkkäs D2 alle autoonsa kaikista ennakkoluuloista huolimatta reilu 3 vuotta sitten, kun sen sai silloin "tutustumistarjouksena" 799€ ja kahdenvuoden takuulla. Silloin ostettu sarja tuli vakiona eteen 12Kg/mm jousilla ja taakse 10Kg/mm jousilla ja jo silloin oli mahdollisuus sarjan jo ostaneena vaihtaa jouset ilmaiseksi 12kk sisään ostopäivästa toisiin. näitä jousia sai jo silloin noin 500g kasvatuksillä/vähennyksillä. Nykyään jos katsoo D2 sarjaa E39 540ia sedaniin niin tulee eteen 10kg/mm ja taakse 8Kg/mm jousilla ( muistaakseni). eli huomattavasti kesymmät jouset kuin vuosia sitten.

      kuten myös aikaisemmin sanoin, niin jos nyt saisin valita, ottaisin nuo 10-8 jouset vaikkakin näillä jousilla on ajettu sekä rataa, maantietä että mukulakiveä kohta jo 90k kilometriä niin ei voi kyllä valittaa.

      Onhan ne violetit ja aasiassa valmistetut, mutta kuinka moni teistä ostaa saksassa valmistetun puhelimen, telkkarin, pc:n, vaatteet tai mitä tahansa. Se mitä yritän sanoa näille BBS/OEM faneille on, että Aasiassa on niin paljon rahaa nykyään, että kyllä sieltäkin tulee ihan hyviä tuotteita.


      D2 tulee Taiwanista ja sieltä tulee muutenkin ihan eri tason kampetta mitä mannerkiinasta. Kiinan ja Taiwanin vanteetkin on ihan eri planeetalta. eli siis kaikki halvimmat mahdolliset auto palikat tulee Kiinasta ja astetta paremmat Taiwanista. Noin siis karkeasti ottaen.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • b1mm3r
        Newbiemmer
        • Nov 2009
        • 23
        • suomi

        mutta ei taida olla tarjolla mitää n.250 euron sarjoja... siis 540?
        ZX12-R -03
        e39 520 -96

        Comment

        • DriveFast
          BTCF Member
          • Apr 2010
          • 165
          • Turku

          Joskos sitä sittenkin vaan alkais katsoa uutta alustaa.. Mitäs porukat meinaa sellaisesta kokoonpanosta, kuin Bilstein B4:sen iskarit ja siihen sit H&R:n 30/15 jouset? Mahtaiskohan tuollainen setti olla miten ajettava :think

          Vai millasta kokoonpanoa tollaseen malmikasaan vois suositella?
          BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
          Exät:
          BMW e46 330i: 231hp/300Nm
          BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
          Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
          Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

          Comment

          • b1mm3r
            Newbiemmer
            • Nov 2009
            • 23
            • suomi

            millasia muutoksia vaatii jos laittaa 5-sarjan 6syl. alustan 8syl...? ei kait muuta kuin iskarin yläpäänlaakerin vaihdon... ja tietysti että painot täsmää?:think
            ZX12-R -03
            e39 520 -96

            Comment

            • Enliz
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 1503
              • Espoo

              Tekeekö FK:n alustasarjoilla mitään e39:ssä? Muissa autoissa kyllä on ollut, mutta ei vastaavan painoluokan autossa.

              Schmiedmannilta saisi todella halvalla

              Complete FK AK Sport suspension hight adjustable front SPECIAL-OFFER!!

              Yhteensä sis. ALV: EUR 253.21



              En kyllä M-Sportia haluaisi pilata, mutta tuo keuliminen pitää kesäksi saada pois. Onko niitä jousilautasia mistää löytynyt?
              Tai sitten tilaan suoraan H&R Cup Kitin, tai KW Variante 2 ni ei jää kaduttaa..
              now: Mercedes Benz 350e AMG
              ex: f30 320i M-Sport
              ex: e46 320i M-Sport II
              ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
              ex: e36 316i Compact
              ex: e39 530i M-Sport
              ex: e46 320Cd M-Sport II

              Comment

              • jimmy_hoffa
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 6
                • Kymenlaakso

                Eli oon nyt näitä e39 madallusta/alustasarjaa koskevia threadeja seurannu, mut ei oo nyt oikee tullu mielee, että mihin päätyis. Ihan johonkin valmiiseen sarjaan vai nuo H&R jouset ja perus motonet vakio iskarit. Autohan on -02vm. 2.2 tekniikalla ja alusta on vakio, ei m-sport. Tietenkin käyttö on ainoastaan kadulla, eikä madalluksen tarvi olla mikään -50mm. Tässäkin on kehuttu tuota H&R -30 ja -15 madaltavaa jousisarjaa. Eli summa summarun, onko järkeä ottaa tuo esim. H&R jouset ja siihen vakioiskarit vai olisko järkevä ettiä valmis alustasarja setti ? Auttakaahan kokeneemmat ja viisaammat kokemuksillanne.

                Comment

                • Boiga
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 1773
                  • Ylöjärvi

                  Originally posted by jimmy_hoffa View Post
                  Eli oon nyt näitä e39 madallusta/alustasarjaa koskevia threadeja seurannu, mut ei oo nyt oikee tullu mielee, että mihin päätyis. Ihan johonkin valmiiseen sarjaan vai nuo H&R jouset ja perus motonet vakio iskarit. Autohan on -02vm. 2.2 tekniikalla ja alusta on vakio, ei m-sport. Tietenkin käyttö on ainoastaan kadulla, eikä madalluksen tarvi olla mikään -50mm. Tässäkin on kehuttu tuota H&R -30 ja -15 madaltavaa jousisarjaa. Eli summa summarun, onko järkeä ottaa tuo esim. H&R jouset ja siihen vakioiskarit vai olisko järkevä ettiä valmis alustasarja setti ? Auttakaahan kokeneemmat ja viisaammat kokemuksillanne.
                  Kerrospas budjetti? Jos enemmän rahaa niin sitten laittaa paremman sarjan.. Yleensä madaltavien jousien kaveriksi suositellaan matalampia iskareita mutta orkkiksetkin toimii, ovat usein pehmeämmät mutta käyttöikä saattaa tässä tapauksessa orkkisiskarilla lyhentyä..
                  Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                  Comment

                  • jimmy_hoffa
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 6
                    • Kymenlaakso

                    budjetti ois semmosen alle 500 e. Säätöä ei tartte olla ku käyttö ois pelkästää normi ajoa. Tietty laatu maksaa ja halvallahan ei aina hyvää saa. Mut sais traktori-lookin pois. Nii ja rengastus on 235/40/18. Tommosia rajauksia olisi.

                    Comment

                    • jimmy_hoffa
                      Newbiemmer
                      • Feb 2011
                      • 6
                      • Kymenlaakso

                      Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        Originally posted by jimmy_hoffa View Post
                        Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.
                        Olen tästä kirjoittanut ennenkin. Itsehän tuon työnsin alle ja tyytyväinen olen ollut. Onhan se kova verrattuna esim M-sporttiin mutta itse tykkään ettei auto niiaile paljoa mutkissa.

                        Talvellahan tuo on vähän ankea näillä pakkasilla -> ekat kilometrit on nimittäin melkoista kivirekimeininkiä Kyllä tuossa vaan on hinta-laatu -suhde kohdillaan, minä suosittelen

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          Originally posted by jimmy_hoffa View Post
                          Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.
                          Mulla oli kanssa entisessä E39:ssä tuo TA-Technix alusta. Hintaansa nähden ihan hyvä, ostaisin jatkossakin. Hyvin kesti talvenkin.

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • DriveFast
                            BTCF Member
                            • Apr 2010
                            • 165
                            • Turku

                            Originally posted by jimmy_hoffa View Post
                            Foorumia selatessa niin tuli eteen tällänen TA-Technix säädettävä alustasarja. Siinä olisi hinta kohdillaan, mutta onko kellään kokemusta tuosta sarjasta ? Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia.
                            Kevyempiin vitosiin ihan kelvollinen sarja, mut esim. 530D:ssä käy auttamatta liian heppoiseksi ja meno on vähän kolisevaa.. Muuten hyvä sarja, itsellä on tässä keväämmällä e39:n vähänajettu sarja myynnissä, jos kiinnostaa saada vielä halvemmalla
                            BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                            Exät:
                            BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                            BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                            Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                            Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                            Comment

                            • EDF7X40
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2009
                              • 89
                              • Pääkaupunkiseutu

                              Mikäs olisi hyvä alkuperäisen korkea yhdistelmä '01 530i:n etupäähän? Vakiojouset (kenen tekemät?) ja Bilsteinin B6:t? Tällä hetkellä autossa on edellisen omistajan 1,5v sitten vaihtamat H&R:n -40 jouset ja Bilsteinin B8:t. Takana ilmapussit hoitaa korkeuden.

                              Auto on kyllä hyvä ajaa asvaltilla, mutta vaatii liikaa varovaisuutta pääasiallisen kuskin taholta.

                              Ym. jouset ja iskarit olisivat sitten vaihdon jälkeen kaupan. Kilsoja noilla on takanaan jotain luokkaa 20-30tkm.

                              t tommi

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17797
                                • Jämsä

                                Originally posted by EDF7X40 View Post
                                Mikäs olisi hyvä alkuperäisen korkea yhdistelmä '01 530i:n etupäähän? Vakiojouset (kenen tekemät?) ja Bilsteinin B6:t? Tällä hetkellä autossa on edellisen omistajan 1,5v sitten vaihtamat H&R:n -40 jouset ja Bilsteinin B8:t. Takana ilmapussit hoitaa korkeuden.

                                Auto on kyllä hyvä ajaa asvaltilla, mutta vaatii liikaa varovaisuutta pääasiallisen kuskin taholta.

                                Ym. jouset ja iskarit olisivat sitten vaihdon jälkeen kaupan. Kilsoja noilla on takanaan jotain luokkaa 20-30tkm.

                                t tommi

                                laita alkuperäiset M-sport jouset. ei tule ihan horo-korkea, mutta ei liian matalakaan.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎