Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
Mites sitten kun tuossa lukee että ulkohalkaisijan tulee olla vähintään 1,4mm isompi kuin sisähalkaisijan.Last edited by Marko.K; 25-06-2011, 18:13.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo testaa ensin jollain teipillä tms. Onko takavanteissa tiukka sovitus?Takimmaisista en tiedä mutta on kuitenkin erilevyset renkaat niin ei voi kokeilla toisinpäin mutta täytyy hakea maanantaina motonetistä tommonen lyhyempi mauseri niin saa faktat selville
F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostNiin tossa kävi itselläkin mielessä joku teippisoviteTakimmaisista en tiedä mutta on kuitenkin erilevyset renkaat niin ei voi kokeilla toisinpäin mutta täytyy hakea maanantaina motonetistä tommonen lyhyempi mauseri niin saa faktat selville
kaljatölkeistä saa sopivan ohutta peltiäteipit kannattaa kyllä suoraan unohtaa.
Comment
-
-
Kaljatölkki on sen 65mm, mutta eikai sen koko matkalta täydy olla, jos nyt eka saa maanantaina haettua lyhyemmän tönärin nii voi sit alkaa pilkkoo tölkkejäF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostJos sä kiristät vanteen ristiin sen ollessa vielä irti maasta niin pultit keskitäävät sen kyllä.
ei keskitä riittävästi. pari kertaa tullut yritettyä tuota, mutta eihän sitä millään ole saanut aivan täysin keskelle.
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostKaljatölkki on sen 65mm, mutta eikai sen koko matkalta täydy olla, jos nyt eka saa maanantaina haettua lyhyemmän tönärin nii voi sit alkaa pilkkoo tölkkejä
hae ammattimiesten tölkki, niin riittää halkaisija
Comment
-
-
Hei, pitäisi ostaa e39 530da touring -99 malliin uudet iskarit. Autossa ei ole nivomatia (vai mikä se nyt bmw:llä oli nimeltään).
Käykö autoon esim Bilstein B6 ja Sachs Advantage, vai vaativatko molemmat M-Sport alusta ? Tarkoitus ei ole madaltaa (ainakaan vielä). Vai kannattaako sitten pysytellä vain Sachs Super Touringissa ja Bilstein B4:ssa?
Ja toiseksi Sachs advantagea ei löytynyt ainakaan zf:n sivun mukaan takapäähän. Sen mukaan Sachs:lla ei olisi kuin Super Touring ja Bogella vastaava. Kerjäänkö ongelmia jos laittaisin eteen advantage ja taakse super touring ? Ovatko Advantage ja B6 noinhin halvempiin verrattuina kuinka pintakovia ?
Mistähän noita kannattaisi etsiä, ebay.de ja autoteile olen nyt katsellut.
Kiitoksia mahdollisista vastauksista jo näin etukäteen.--- E39 530dat -99 ---
Comment
-
-
Kukaan laittanut korkeus säädettävää H&R Monobube settiä 540:n alle?
Paljonko saanut pudotettua etupäätä ennen kuin jousi on kumissa kiinni?:think
Mulla kun ei paljoa ole tolpan ja kumin välissä tilaa.
Vanteena BBS LM 8½x19 et 17Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Vaihdoin koiranluut ja huomasin toisen etuiskarin päästäneen mehut pihalle. Eli nyt voisi olla aika vaihtaa E39 touringin sporttialusta johonkin muuhun
. Säädettävää alustaa en tarvitse, eli nyt olisi hakusessa hyvä "tavallinen" alustasarja.
Iskareiksi näyttäisi löytyvän Saksasta Bilstein B8 sprint koko kierros halvimillaan ~650€ + rahti, joka olisi vielä sopuhinta kunnon iskareista.
Etujousiksi olisi vaihtoehtoina H&R (29791-4) -40mm tai Eibach (E2071-120 / F2069001) -30mm, takana ilmajouset. Eibachia on kehuttu tässä topicissa ja pitäisi kumminkin keulan samalla tasolla nykyisen kanssa. On kai alkuperäiset jouset hiukan kuolleentuneet, kun on keula jo nyt noin 10mm matalammalla kuin alkuperäinen sporttialusta kun äsken mittailin. Toisaalta H&R ja Bilstein-yhdistelmä on muuten kehuttu pari. Hintakin molemmilla sama ~100€. Eli ilmeisesti molempi parempi ja kummat tahansa jouset voisi ottaa alle? Hakusessa ei-pintakova, mutta kumminkin sopivasti jäykkä (ja progressiivinen) jousi, kun nykyinen M-sport-jousi on pinytakova, mutta toisaalta kumminkin turhan löysä kovemmissa mutkissa.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostIskareiksi näyttäisi löytyvän Saksasta Bilstein B8 sprint koko kierros halvimillaan ~650€ + rahti, joka olisi vielä sopuhinta kunnon iskareista.
Etujousiksi olisi vaihtoehtoina H&R (29791-4) -40mm tai Eibach (E2071-120 / F2069001) -30mm, takana ilmajouset.
Tekstinä "BILSTEIN - B8 SPRINT
Gas Pressure, For vehicles with M-technics;
Fitting Position Rear Axle, for pneumatic suspension vehicles, For vehicles with ride height control;"
Eli taka-akselilla ei enää puhutakaan M-tehnics (=sporttialusta), vaan pelkästään ilmajousista. Ja osakorvaavuuslistassa takaiskarille on BMW:n osanumeroksi mainittu 33 52 1 094 052, joka on normikorkuinen ilmajousitettu iskari (sporttialustassa osanro päättyy ...057). Tästähän oli jo aiemmin keskustelua:
Originally posted by casino View Postb8 Bilstein Sprint mallia ei edes tehdä farmariin kuin etupäähän. Takana toimii mainiosti B6 sport. Se löytyy myös bilsteinin tehdas luettelosta edellä mainittuun ajoneuvoon.Originally posted by Dunky View PostTänään katselin joutessani tehdaskataloogia ja kyllä sieltä löytyy B8 pumput farkun perään (ilmajousitettuun)
Pitäis vaan löytää myyjä noille
Ja jousien valinnassa olen nyt päätynyt Eibachiin.Last edited by O.K.; 06-08-2011, 17:57.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostHiukan tarvitsisi nyt apuja iskarivalintaan. Eli tuo Bilsteinin omien sivujen onlineluettelon ehdottama setti ilmajousitettuun sporttialustaiseen farkkuun (Bil_00932) sisältää B8 eteen (VE3-B407) ja B6 taakse (BE5-6096).
Eli taka-akselilla ei enää puhutakaan M-tehnics (=sporttialusta), vaan pelkästään ilmajousista. Ja osakorvaavuuslistassa takaiskarille on BMW:n osanumeroksi mainittu 33 52 1 094 052, joka on normikorkuinen ilmajousitettu iskari (sporttialustassa osanro päättyy ...057).. Eli ilmajousitettuun farkkuun Bilsteinilla on aina takaiskariksi B6 (malli BE5-6096). Farkussa tuolla sporttialustalla ei ole vaikutusta Bilsteinin sportti-iskarin B6/B8 malliin, koska alustan korkeus on sama normissa ja sporttialustassa. Tämän tiedon sain kun kysäisin asiasta maililla Bilsteinilta.
Alkuperäisissä osissa on eri osanumero, joten siellä saattaa olla eroa jäykkyyksissä, vaikka iskarin pituus onkin sama.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Comment