Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dalglish
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 468
    • Ylöjärvi

    Originally posted by Marko.K View Post
    Mistäs sitte tämmösiä sovitteita löytys 0,5mm ku sen verran molemminpuolin kun tekee sitten sen millin verran yhteensä Vai mitä siihen keksis?

    Vaikkapa tuolta noin:

    Vanteiden soviterenkaat helposti ja nopeasti: 180 varastokokoa + custom-koot. Hinta vain 24,90 € / sarja (4 kpl). ILMAINEN 24H TOIMITUS SUORAAN KOTIIN!!

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      Mites sitten kun tuossa lukee että ulkohalkaisijan tulee olla vähintään 1,4mm isompi kuin sisähalkaisijan.
      Last edited by Marko.K; 25-06-2011, 18:13.
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8973
        • Kellokoski

        No testaa ensin jollain teipillä tms. Onko takavanteissa tiukka sovitus?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          Originally posted by _nixu_ View Post
          No testaa ensin jollain teipillä tms. Onko takavanteissa tiukka sovitus?
          Niin tossa kävi itselläkin mielessä joku teippisovite Takimmaisista en tiedä mutta on kuitenkin erilevyset renkaat niin ei voi kokeilla toisinpäin mutta täytyy hakea maanantaina motonetistä tommonen lyhyempi mauseri niin saa faktat selville
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            Originally posted by Marko.K View Post
            Niin tossa kävi itselläkin mielessä joku teippisovite Takimmaisista en tiedä mutta on kuitenkin erilevyset renkaat niin ei voi kokeilla toisinpäin mutta täytyy hakea maanantaina motonetistä tommonen lyhyempi mauseri niin saa faktat selville

            kaljatölkeistä saa sopivan ohutta peltiä teipit kannattaa kyllä suoraan unohtaa.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              Kaljatölkki on sen 65mm, mutta eikai sen koko matkalta täydy olla, jos nyt eka saa maanantaina haettua lyhyemmän tönärin nii voi sit alkaa pilkkoo tölkkejä
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                Jos sä kiristät vanteen ristiin sen ollessa vielä irti maasta niin pultit keskitäävät sen kyllä.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Jos sä kiristät vanteen ristiin sen ollessa vielä irti maasta niin pultit keskitäävät sen kyllä.

                  ei keskitä riittävästi. pari kertaa tullut yritettyä tuota, mutta eihän sitä millään ole saanut aivan täysin keskelle.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    Originally posted by Marko.K View Post
                    Kaljatölkki on sen 65mm, mutta eikai sen koko matkalta täydy olla, jos nyt eka saa maanantaina haettua lyhyemmän tönärin nii voi sit alkaa pilkkoo tölkkejä

                    hae ammattimiesten tölkki, niin riittää halkaisija


                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      Vai että oikein "yhden vaan otin" tölkki Täytyypä tuommonen sitten
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • timohe
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 9
                        • Helsinki

                        Hei, pitäisi ostaa e39 530da touring -99 malliin uudet iskarit. Autossa ei ole nivomatia (vai mikä se nyt bmw:llä oli nimeltään).

                        Käykö autoon esim Bilstein B6 ja Sachs Advantage, vai vaativatko molemmat M-Sport alusta ? Tarkoitus ei ole madaltaa (ainakaan vielä). Vai kannattaako sitten pysytellä vain Sachs Super Touringissa ja Bilstein B4:ssa?

                        Ja toiseksi Sachs advantagea ei löytynyt ainakaan zf:n sivun mukaan takapäähän. Sen mukaan Sachs:lla ei olisi kuin Super Touring ja Bogella vastaava. Kerjäänkö ongelmia jos laittaisin eteen advantage ja taakse super touring ? Ovatko Advantage ja B6 noinhin halvempiin verrattuina kuinka pintakovia ?

                        Mistähän noita kannattaisi etsiä, ebay.de ja autoteile olen nyt katsellut.

                        Kiitoksia mahdollisista vastauksista jo näin etukäteen.
                        --- E39 530dat -99 ---

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4927
                          • Kotka

                          Kukaan laittanut korkeus säädettävää H&R Monobube settiä 540:n alle?
                          Paljonko saanut pudotettua etupäätä ennen kuin jousi on kumissa kiinni?:think

                          Mulla kun ei paljoa ole tolpan ja kumin välissä tilaa.
                          Vanteena BBS LM 8½x19 et 17
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • O.K.
                            Moderator
                            • Nov 2003
                            • 4854
                            • Espoo

                            Vaihdoin koiranluut ja huomasin toisen etuiskarin päästäneen mehut pihalle . Eli nyt voisi olla aika vaihtaa E39 touringin sporttialusta johonkin muuhun . Säädettävää alustaa en tarvitse, eli nyt olisi hakusessa hyvä "tavallinen" alustasarja.

                            Iskareiksi näyttäisi löytyvän Saksasta Bilstein B8 sprint koko kierros halvimillaan ~650€ + rahti, joka olisi vielä sopuhinta kunnon iskareista.

                            Etujousiksi olisi vaihtoehtoina H&R (29791-4) -40mm tai Eibach (E2071-120 / F2069001) -30mm, takana ilmajouset. Eibachia on kehuttu tässä topicissa ja pitäisi kumminkin keulan samalla tasolla nykyisen kanssa. On kai alkuperäiset jouset hiukan kuolleentuneet, kun on keula jo nyt noin 10mm matalammalla kuin alkuperäinen sporttialusta kun äsken mittailin. Toisaalta H&R ja Bilstein-yhdistelmä on muuten kehuttu pari. Hintakin molemmilla sama ~100€. Eli ilmeisesti molempi parempi ja kummat tahansa jouset voisi ottaa alle? Hakusessa ei-pintakova, mutta kumminkin sopivasti jäykkä (ja progressiivinen) jousi, kun nykyinen M-sport-jousi on pinytakova, mutta toisaalta kumminkin turhan löysä kovemmissa mutkissa.
                            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                            E34 525i

                            Comment

                            • O.K.
                              Moderator
                              • Nov 2003
                              • 4854
                              • Espoo

                              Originally posted by O.K. View Post
                              Iskareiksi näyttäisi löytyvän Saksasta Bilstein B8 sprint koko kierros halvimillaan ~650€ + rahti, joka olisi vielä sopuhinta kunnon iskareista.

                              Etujousiksi olisi vaihtoehtoina H&R (29791-4) -40mm tai Eibach (E2071-120 / F2069001) -30mm, takana ilmajouset.
                              Hiukan tarvitsisi nyt apuja iskarivalintaan. Eli tuo Bilsteinin omien sivujen onlineluettelon ehdottama setti ilmajousitettuun sporttialustaiseen farkkuun (Bil_00932) sisältää B8 eteen (VE3-B407) ja B6 taakse (BE5-6096).

                              Tekstinä "BILSTEIN - B8 SPRINT
                              Gas Pressure, For vehicles with M-technics;
                              Fitting Position Rear Axle, for pneumatic suspension vehicles, For vehicles with ride height control;"


                              Eli taka-akselilla ei enää puhutakaan M-tehnics (=sporttialusta), vaan pelkästään ilmajousista. Ja osakorvaavuuslistassa takaiskarille on BMW:n osanumeroksi mainittu 33 52 1 094 052, joka on normikorkuinen ilmajousitettu iskari (sporttialustassa osanro päättyy ...057). Tästähän oli jo aiemmin keskustelua:
                              Originally posted by casino View Post
                              b8 Bilstein Sprint mallia ei edes tehdä farmariin kuin etupäähän. Takana toimii mainiosti B6 sport. Se löytyy myös bilsteinin tehdas luettelosta edellä mainittuun ajoneuvoon.
                              Originally posted by Dunky View Post
                              Tänään katselin joutessani tehdaskataloogia ja kyllä sieltä löytyy B8 pumput farkun perään (ilmajousitettuun)
                              Pitäis vaan löytää myyjä noille
                              Eli onko olemassa B8:aa touringiin vai mennäkö tuolla suositellulla B6:lla? Ja toimiiko tuo "vakioalustan" B6-iskari myös matalammassa sporttialustassa? Onko jollakin tällainen setti alla ja voisi kertoa kokemuksia?


                              Ja jousien valinnassa olen nyt päätynyt Eibachiin.
                              Last edited by O.K.; 06-08-2011, 17:57.
                              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                              E34 525i

                              Comment

                              • O.K.
                                Moderator
                                • Nov 2003
                                • 4854
                                • Espoo

                                Originally posted by O.K. View Post
                                Hiukan tarvitsisi nyt apuja iskarivalintaan. Eli tuo Bilsteinin omien sivujen onlineluettelon ehdottama setti ilmajousitettuun sporttialustaiseen farkkuun (Bil_00932) sisältää B8 eteen (VE3-B407) ja B6 taakse (BE5-6096).

                                Eli taka-akselilla ei enää puhutakaan M-tehnics (=sporttialusta), vaan pelkästään ilmajousista. Ja osakorvaavuuslistassa takaiskarille on BMW:n osanumeroksi mainittu 33 52 1 094 052, joka on normikorkuinen ilmajousitettu iskari (sporttialustassa osanro päättyy ...057).
                                Menee yksinpuheluksi, mutta laitetaan saatu tieto esille . Eli ilmajousitettuun farkkuun Bilsteinilla on aina takaiskariksi B6 (malli BE5-6096). Farkussa tuolla sporttialustalla ei ole vaikutusta Bilsteinin sportti-iskarin B6/B8 malliin, koska alustan korkeus on sama normissa ja sporttialustassa. Tämän tiedon sain kun kysäisin asiasta maililla Bilsteinilta.

                                Alkuperäisissä osissa on eri osanumero, joten siellä saattaa olla eroa jäykkyyksissä, vaikka iskarin pituus onkin sama.
                                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                                E34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎