e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Originally posted by rizzo View Post
    Terve, minulta löytyy autosta alkup. M-sport alusta -96 autosta, josta alkaa olla etuiskarit loppu. Katoin että schiedmannilta 1x iskari maksaa 200 € Mitä suosittelisitte? Kannattaisiko suoraan laittaa madallussetti alle? Bemu2000 sigusta löytyi 360 eurolla sellainen mikä varmasti minulle välttäisi :think
    Jos Saksa taipuu, niin suosittelen katsomaan www.ebay.de
    Originally posted by AKSU View Post
    Itse laiton tuon madallussetin. Hieman pintakovahan tuo on ja narisee vittumaisesti rattia käännettäessä. En tiedä saako tuota narinaa millään pois, muuta kun ostamalla nyt kuitenkin orggis iskarit ja laittamalla ne orggis m-sport jousien kanssa alle. Tais vaan käydä taas se vanha juttu eli tuli ostettua halvat ja hyvät. Eli kahdet eri iskarit/jouset... Tietysti otan mielellään neuvoja vastaan, kuinka tuo narina saataisiin eliminoitua...
    Tahtoo olla E39:ssä melekeen aina coilien kanssa sama ongelma, ratkaisu on varsin yksinkertainen kylläkin siihen.
    Originally posted by x-arttu-x View Post
    Olen tilaamassa alustan viikonloppuna. Merkiksi olen päätynyt GT-Cuplineen. Ebayta selatessa huomasin, että saman merkin säädettävä alusta on halvempi kuin normaali. Kannattaa ilmeisesti tilata tuo normaali, kun madallus näyttää olevan sopiva siinäkin? Mitä muuta kannattaisi vaihdattaa samalla, kun alustan laittaa paikoilleen?

    Kyseessä nämä sarjat:

    Normaali
    Säädettävä
    Ottaisin kyllä säädettävän, mutta en tuota GT-cuplinea..229e muistaakseni saa TA-technixx tms. säädettävän ja noita on porukka tuntunut kohtuullisesti kehuvan halpiksena.
    Noissa halvoissa sarjoissa tahtoo olla se että madallus on joko enemmän tai vähemmän kuin ilmoitetun. Säädettävän ostaa, laittaa sopivan korkeuden, säädättää kulmat, ajaa talven Suomessa ja kappas..Kierteet niin ruosteessa ettei liiku, joten siitähän tuli kiinteä
    Toki kierteet voi suojata jollain ettei ruostu, ainakaan niin pahasti
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • -JMV-
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 840
      • Etelä-Pirkanmaa

      Osaako joku sanoa käykö 530d tarkoitetut etujouset ja etuiskarit 540:seen?
      F82 harraste

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        Originally posted by -JMV- View Post
        Osaako joku sanoa käykö 530d tarkoitetut etujouset ja etuiskarit 540:seen?


        iskarin yläpään laakeri on erilainen.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Plihal
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 65
          • Seinäjoki

          Tietääkö joku, tekeekö Bilstein vakioalustaa E39:iin. Mulla on Bilsteinin iskarit 523:ssa. Jousien merkistä ei ole tietoa, saattaa olla vakiotkin,
          on ainakin vakioalustan korkeudella, ellei ylempänäkin. Joku ilmeisesti ruuvannu alustasarjan iskarit/vakiojouset??
          Ihan mielenkiinnosta kyselen, et saisko noita myytyä jollekin tarvitsevalle.
          Säädettävä satsi odottaa hyllyssä, jaksaas vaan ruveta
          BMW E39

          Comment

          • Jonski|
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 129
            • Savonlinna

            Mikäs ois hyvä säädettävä alustasarja siinä alle 1000e, pitäs olla viel semmonen millä sais tarpeeks kenttään tarvittaessa. K-sport/D2 ois varmaa hyvä vaihtoehto mut mites porukalla on käyny noiden muutoskatsastamisissa?

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              Originally posted by Plihal View Post
              Tietääkö joku, tekeekö Bilstein vakioalustaa E39:iin. Mulla on Bilsteinin iskarit 523:ssa. Jousien merkistä ei ole tietoa, saattaa olla vakiotkin,
              on ainakin vakioalustan korkeudella, ellei ylempänäkin. Joku ilmeisesti ruuvannu alustasarjan iskarit/vakiojouset??
              Ihan mielenkiinnosta kyselen, et saisko noita myytyä jollekin tarvitsevalle.
              Säädettävä satsi odottaa hyllyssä, jaksaas vaan ruveta

              bilstein B4 on bilsteinin halpis sarjaa ja vastaa orkkis iskaria.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                Originally posted by Jonski| View Post
                Mikäs ois hyvä säädettävä alustasarja siinä alle 1000e, pitäs olla viel semmonen millä sais tarpeeks kenttään tarvittaessa. K-sport/D2 ois varmaa hyvä vaihtoehto mut mites porukalla on käyny noiden muutoskatsastamisissa?


                ei ehkä ihan pelkästään katukäyttöön paras vaihtoehto noi kiinan setit. Vogtlandia on nyt näkynyt saavan reippaasti alle tonniin. tonnin luokasta alkaa sitten löytyä jo KW V1, Eibach, H&R ym. eiköhän noista joku ole kuitenkin parempi mitä D2 tms.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • J-M
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 36
                  • Oulu

                  Oulusta tarviketorilta Sasch Advantage pumput M-Technik alustaan 148e/kpl...halvempi ku motonet . Samalla lemförderi ylätukilaakerit 25e/kpl ja suoja-/pohjausgummit 20e/sarja.
                  Last edited by J-M; 22-10-2010, 06:44.
                  E91 LCI 320D M-Sport
                  /irc - Sulx

                  Comment

                  • Jonski|
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 129
                    • Savonlinna

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    ei ehkä ihan pelkästään katukäyttöön paras vaihtoehto noi kiinan setit. Vogtlandia on nyt näkynyt saavan reippaasti alle tonniin. tonnin luokasta alkaa sitten löytyä jo KW V1, Eibach, H&R ym. eiköhän noista joku ole kuitenkin parempi mitä D2 tms.
                    Niin tonnilla alkaa jo saamaan. Nämä jomit sun muut ei kuitenkaa kiinnosta, ainakaan kokemuksien perusteella. Tosi pintakovia.

                    Comment

                    • seth
                      Newbiemmer
                      • Jan 2006
                      • 10

                      Ei voi kyllä noita TA Technixejä juurikaan kehua. Vähänkin isompi kuoppa tai töyssy niin tuntuu että jotain hajoaa.. Eikä ole todellakaan niin matalaksi säädetty kuin menee, vaan päinvastoin.

                      Minkälainen näissä pitäisi olla jäykkyyssäätö jos sellaista ylipäänsä on, vai onko yleensä vain tuo köyhän miehen korkeussäätö?

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5417
                        • Oulu

                        Originally posted by seth View Post
                        Ei voi kyllä noita TA Technixejä juurikaan kehua. Vähänkin isompi kuoppa tai töyssy niin tuntuu että jotain hajoaa.. Eikä ole todellakaan niin matalaksi säädetty kuin menee, vaan päinvastoin.

                        Minkälainen näissä pitäisi olla jäykkyyssäätö jos sellaista ylipäänsä on, vai onko yleensä vain tuo köyhän miehen korkeussäätö?
                        Sehän se oiskin kun muutaman satasen halpissarjoissa olisi vielä jäykkyyssäätö Mitä tarkoitat tuolla "tuntuu että jotain hajoaa..." ?

                        Ite oon tykännyt kyllä tuosta, ei mitään valittamista. Toivottavasti vaan pysyykin kunnossa

                        Comment

                        • seth
                          Newbiemmer
                          • Jan 2006
                          • 10

                          Joo tulivat auton mukana valitettavasti, en olisi itse uskaltanut tuon hintaisia coileja ostaa. Ollappa vakio M-tech alusta..

                          Tarkoitan että tuntuu siltä kuin olisi rautakanki iskarin tilalla, "crashaa" kuoppien yli todella ikävästi. Ei kolise kylläkään eli lienee niissä iskareissa mehut sisällä, ei kai ne nyt voi pohjatakkaan varsinkaan kun korkeussäädöllä on säädetty melkein niin korkea kuin saa?

                          Comment

                          • seth
                            Newbiemmer
                            • Jan 2006
                            • 10

                            Jos ja kun menee hermot näihin halpis coileihin niin mitäs tuonne kannattaisi tilalle laittaa? Tämmöinen 530d kun on kaukana mistään urheiluautosta niin riittäisi sellainen alusta jolla ei peilit raavi maata mutkissa eikä perä roiku mutta että ei tipu taustapeili syliin eikä paikat hampaista kun ajaa johonkin kaivonkanteen tai hidastetöyssyyn. Ei tarvi olla mikään supermatalakaan ettei tarvi aina pelätä etupuskuria tuhoavansa.

                            Olisko se sitten tuo orkkis M-Tech II alusta mikä siinä on tehtaalta joskus ollutkin vai onko jotain vastaavaa mutta edullisempaa vaihtoehtoa olemassa? Hienosti tietenkin puuttuu kaikki orkkikset alustan osatkin joten saisi haalia jostain niin yläpään laakerit kuin kaikki muutkin pikkuhilut jos vaihtaa vakiomalliset tolpat ja jouset, vai tuleeko jonkin valmistajan setissä kaikki tarvittava mukana kuten coilovereissa?

                            Comment

                            • Will_E39
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 920
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by rizzo View Post
                              Ite oon tykännyt kyllä tuosta, ei mitään valittamista. Toivottavasti vaan pysyykin kunnossa

                              täytyy yhtyä rizzoon
                              e39 520ia-96

                              Comment

                              • aripaa
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 520
                                • Kuhmo

                                Kokemusta kenelläkään tästä Eibachin sarjasta ja on tuo madallus vakiosta?

                                Pro-Kit BMW 5er E39 (5/D) Limousine / Sedan 535i, 540i 04.96 - 06.03 1110

                                nro etu taka hinta huomautukset
                                kg 1290 kg E2063-140 30 mm 20-25 mm 253€ A, 20, 21

                                Kiitän ja murisen
                                Ext. bmw:t
                                e28 518i -87
                                e34 518i -92
                                e39 540ia sedan 7/98
                                e39 540ia sedan 9/98
                                e39 540ia tour. 12/98
                                E34 525i Touring 7/92

                                Vikakoodien lukua/nollausta.

                                e39 540 ia sedan 7/96

                                Comment

                                Working...
                                X