Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7462
    • Oulu

    Originally posted by Tome View Post
    Vakiojouset oli ja jotain 380mm edessä ja takana, nyt takana n. 355mm ja edessä n.360mm.
    Toi madallettu on aika sama kuin mun M Sport -alustan korkeus. Mulla takana ehkä himpun matalampi.

    Pitäis jaksaa mittailla vielä itekin joskus miten tarkkaan on tämän mukainen mun korkeus:



    Originally posted by Tome View Post
    Nyt kun kulmatkin on säädetty (camberit edessä o+v -0.40, takana o+v -1.37 ja auraukset edessä+takana 0.05) niin ajettavuus on kyllä hyvä, urat ei tunnu eikä kampea tienkallistuksen mukaan enää. Renkaathan oli 235-45-17.
    Huomenna menen säädättään kulmia, sitten näkee saako noin pienet camberit laitettua.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 27-05-2010, 17:46.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Olen asennellut noita H&R 40/15 jousia...

      Nyt ihmetyttää mihin kohtaan etujousissa pitäisi laittaa jousen alapään alkukohta? Se kun ei käy samaan kohtaan mihin alkuperäinen jousi. Alkuperäinenhän asennetaan tuon kuvan punaisen nuolen kohdalle. (Täysin epälooginen paikka se toki on). Mutta H&R ei siihen kohtaan istu vaan sopii tuon keskimmäisen nuolen kohdalle tai siitä hiukan punaiseen nuoleen päin.

      E39 528iA

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        Originally posted by TJJ View Post
        Olen asennellut noita H&R 40/15 jousia...

        Nyt ihmetyttää mihin kohtaan etujousissa pitäisi laittaa jousen alapään alkukohta? Se kun ei käy samaan kohtaan mihin alkuperäinen jousi. Alkuperäinenhän asennetaan tuon kuvan punaisen nuolen kohdalle. (Täysin epälooginen paikka se toki on). Mutta H&R ei siihen kohtaan istu vaan sopii tuon keskimmäisen nuolen kohdalle tai siitä hiukan punaiseen nuoleen päin.

        Ei sen jousen täsmälleen tartte olla sen ohjeen kohdassa. Mutta sen jousen pään ei pidä olla siellä "kuopassa" niin kuin äkkiseltään voisi kuvitella. Iskarin pohjahan ei ole pyöreä vaan soikea, ja pääpointti lienee että asentaa sen jousen pohjan "soikion" vastaavasti jotta se istuu hyvin. Kun itse asensin orggis M-sport jouset niin ei niissäkään nuo sijoituskohdat mulla tulleet identtisesti kun vertaa vas/oik, ja ohjeen mukaan niitä mallailin paikalleen.
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • Nora
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 353
          • Tuusula

          Oma 535 sai alleen D2 alustan.. Alle ennen D2:sta bilstein sprint ja itse henk. koht en tykännyt.. Nyt on jäykkyyttä pilaamatta mukavuutta sekä sopivan matalalla mennää, tykkään ja paljon!!! Tässä ihmisille ennen ja jälkeen kuvaa
          Last edited by Nora; 10-03-2013, 09:02.
          Tallissa:
          BMW E39 535iA
          BMW E36 325i
          Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo

          Ex
          E36 318is
          E36 325i
          E46 320d
          E38 735 V8
          E61 530d
          E61 535d
          F11 535d

          Comment

          • Kim
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 151
            • Uusimaa

            Originally posted by Nora View Post
            Oma 535 sai alleen D2 alustan.. Alle ennen D2:sta bilstein sprint ja itse henk. koht en tykännyt.. Nyt on jäykkyyttä pilaamatta mukavuutta sekä sopivan matalalla mennää, tykkään ja paljon!!! Tässä ihmisille ennen ja jälkeen kuvaa
            Mitkä jouset sulla oli noiden Bilstein Sprintien kanssa? Pystytkö kuvaamaan tarkemmin, miten alusta muuttui?
            E53 X5 3.0d Sport Individual '07

            Comment

            • Keke71
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 340
              • Kiiminki

              Niin, en noista virallisista alustasarjoista tiedä, mutta ainakin omaan E39 540:een mikä on M-sport alustalla, saa KL-varaosasta keulaan matalemmat jouset, vakioiskareille. Laskee sen n,10-20mm, takapään saa sitten laskettua vaikka inpalla tai dissillä sopivaksi. Tuo on toiminut ainakin mulla ihan ok, vaativa harrastaja tietenkin haluaa muuta.
              E39 540iA Touring

              Comment

              • Nora
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 353
                • Tuusula

                Originally posted by Kim View Post
                Mitkä jouset sulla oli noiden Bilstein Sprintien kanssa? Pystytkö kuvaamaan tarkemmin, miten alusta muuttui?
                Bilsteinin koko alustasarja, sisältää Sprint iskunvaimentimet ja madallusjouset. (madallus noin 30 - 40 mm)..

                Alusta muuttui siten, että enään ei tarvii miettiä kaartuuko auto mutkan mukana vai mennäänkö lepikkoon, alusta joustaa mielestäni yhä sopivasti, on edelleen pehmeästi ajettava, töyssyt yms. Alusta siis sen mukaan säädetty että 2v. tytöltäni ei tipu hampaat suusta kun ajaa hidastetöyssystä Alla siis nyt D2 korkeus ja jäykkyys säädettävä.

                Suosittelen kyllä lämpimästi, edellisessä 520:ssa oli myös D2 korkeus ja jäykkyyssäädettävä ja siihen olin niin tyytyväinen että siksi ko. alusta nyt seuraavassakin autossa alla.
                Tallissa:
                BMW E39 535iA
                BMW E36 325i
                Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo

                Ex
                E36 318is
                E36 325i
                E46 320d
                E38 735 V8
                E61 530d
                E61 535d
                F11 535d

                Comment

                • -JMV-
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 840
                  • Etelä-Pirkanmaa

                  Eikös bilstein käytä eibach:ia tai h&r:än jousia noissa sarjoissa. Itellä oli edellisessä e39 540 bilsteinin sprint ja h&r jouset ja oli kyllä todella mukava päästellä. Toisessa e39 oli kw säädettävä alusta ja oli todella pintakova.
                  F82 harraste

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    Originally posted by -JMV- View Post
                    Eikös bilstein käytä eibach:ia tai h&r:än jousia noissa sarjoissa. Itellä oli edellisessä e39 540 bilsteinin sprint ja h&r jouset ja oli kyllä todella mukava päästellä. Toisessa e39 oli kw säädettävä alusta ja oli todella pintakova.
                    Mistä ostit Bilsteinit (B8??) 540:n alle? Kovasti olen ettinyt mu ei tunnu kellään olevan, ainakaan farmariin jossa ilmajousitus takana
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • 174000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2008
                      • 1178
                      • Tuusula

                      Originally posted by Dunky View Post
                      Mistä ostit Bilsteinit (B8??) 540:n alle? Kovasti olen ettinyt mu ei tunnu kellään olevan, ainakaan farmariin jossa ilmajousitus takana
                      Laadukkaiden kevytmetallivanteiden, renkaiden ja alustasarjojen erikoisliike.


                      Tuolta ostin omaani.
                      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                      '02 VW Golf 1.4i
                      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                      Comment

                      • tuomoo
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2006
                        • 97
                        • Kla

                        Originally posted by Tome View Post
                        Vakiojouset oli ja jotain 380mm edessä ja takana, nyt takana n. 355mm ja edessä n.360mm. Luulen että tuo painuu tuosta vielä jonkun verran kun kilsoja tulee lisää. Ihan riittävä madallus itselle ja kun syykin tuohon jousien vaihtoon oli pelkästään se kun takajousi meni poikki. Nyt kun kulmatkin on säädetty (camberit edessä o+v -0.40, takana o+v -1.37 ja auraukset edessä+takana 0.05) niin ajettavuus on kyllä hyvä, urat ei tunnu eikä kampea tienkallistuksen mukaan enää. Renkaathan oli 235-45-17.
                        Oliko tuo kulma setuppi farkkuun vai sedaniin? Itsellä kans olis säätö maanantaina farkkuun.. Alle tuli tuo -40/15mm H&R.

                        Comment

                        • -JMV-
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 840
                          • Etelä-Pirkanmaa

                          Originally posted by Dunky View Post
                          Mistä ostit Bilsteinit (B8??) 540:n alle? Kovasti olen ettinyt mu ei tunnu kellään olevan, ainakaan farmariin jossa ilmajousitus takana
                          Edellinen omistaja oli tilannut saksasta ja tuo oli sedani. Tällä hetkellä 540 touring ja kyselin bilstein settiä tohon kahalta, niin niiltä löytyy b12 kit farmariin, eli eteen ja taakse bilsteinin iskarit ja sitten eteen eibach:in jouset linkki http://www.kaha.fi/category.php?cid=454
                          F82 harraste

                          Comment

                          • casino
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 663
                            • Keski-Suomi

                            Originally posted by Dunky View Post
                            Mistä ostit Bilsteinit (B8??) 540:n alle? Kovasti olen ettinyt mu ei tunnu kellään olevan, ainakaan farmariin jossa ilmajousitus takana
                            b8 Bilstein Sprint mallia ei edes tehdä farmariin kuin etupäähän. Takana toimii mainiosti B6 sport. Se löytyy myös bilsteinin tehdas luettelosta edellä mainittuun ajoneuvoon.
                            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                            e39 -530d touring 11/1999
                            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Kentsu View Post
                              Ei sen jousen täsmälleen tartte olla sen ohjeen kohdassa. Mutta sen jousen pään ei pidä olla siellä "kuopassa" niin kuin äkkiseltään voisi kuvitella. Iskarin pohjahan ei ole pyöreä vaan soikea, ja pääpointti lienee että asentaa sen jousen pohjan "soikion" vastaavasti jotta se istuu hyvin. Kun itse asensin orggis M-sport jouset niin ei niissäkään nuo sijoituskohdat mulla tulleet identtisesti kun vertaa vas/oik, ja ohjeen mukaan niitä mallailin paikalleen.
                              Vaikuttaakohan tuo jousen asento miten paljon korkeuteen? Se iskarin lautanenhan on vino joten jotain vaikutusta tuolla kai voisi olla.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Itse kyllä laittaisin samalla iskareiksi M-sport(I), Boge Turbo, esim. Motonetista.
                                Kävin tänään Motonetissä heräteostoksilla. Hyllyssä kun näytti olevan 2 kpl sporttialustan iskareita...Mutta sielläpä myytiinkin jotain ZX nimisiä iskareita (näköjään kiinalaisia) eikä Boge Turboja. Jäi sitten iskarit sinne ja laitoin nuo vakioiskarit.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎