e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jimmy_hoffa
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 6
    • Kymenlaakso

    Siitäkin ollu varmaan puhetta, että mitä kannattaa vaihtaa samalla. Eli oon heittämässä vakioalustan tilalla ta-technixin säädettävää sarjaa. Varmaa jos keulasta tiputtais sen 30-35 mm. ja perästä 25-30mm. ja sit alkais kattelee, että miltä näyttää. Mitäs siinä samalla kannattais vaihtaa? katsoin, että koiranluut oli vähän väljät niin ne ainakin ja mitäpä muuta ? ei ole tullu ennen noihin alustasarjoihin tutustuttua niin jos vähän sais vinkkiä nii ja autona 520 2.2, vm.02

    Comment

    • 4ndy
      BTCF Member
      • Jun 2010
      • 186
      • Iisalmi

      No jos siellä alustassa on mitään väljää niin tottakai kannattaa samoilla tulilla vaihtaa.
      Ja 4-pyöräsuuntaus tietysti pitää tehdä

      Comment

      • baier4ever
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 560
        • Jurva

        Itse vaihdoin samalla kun uutta alustaa ruuvattiin alle niin iskarin yläpään laakerit joka nurkkaan, ja ihan varmuuden vuoksi vaikka ei vielä välystä ollutkaan.
        Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
        Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

        Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
        ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
        E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

        Comment

        • liha_ville
          BTCF Member
          • Feb 2009
          • 1417
          • Karstula/JKL

          Nyt tuli sit laitettua nuo racelandit paikoilleen. Ihan hyvin niillä ainakin saa autoa tiputettua. Mitä ajomukavuuteen tulee nii oli kyllä positiivinen yllätys. Omasta mielestä hintaansa nähden ihan hyvä ostos.


          Hallissa ku kokeili nii ei tupakki aski mahtunu enää lipan alta
          Last edited by liha_ville; 06-04-2011, 19:28.
          e60 M5 Supercharger

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1660
            • Vähäkyrö

            Nyt on Eibachit alla. Pikasen koeajon perusteella nappivalinta. Ei kova ja laski sopivasti.

            Comment

            • hapaa_
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 89
              • Vaasa

              Originally posted by will3] View Post
              Nyt tuli sit laitettua nuo racelandit paikoilleen. Ihan hyvin niillä ainakin saa autoa tiputettua. Mitä ajomukavuuteen tulee nii oli kyllä positiivinen yllätys. Omasta mielestä hintaansa nähden ihan hyvä ostos.


              Hallissa ku kokeili nii ei tupakki aski mahtunu enää lipan alta
              Varmaan itekki pitää tässä pian pistää RL:t tilaukseen
              525d e61
              320i e90

              Comment

              • hapaa_
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 89
                • Vaasa

                tänään asentelin korkeussäädettävää alustaa jo eteen, mutta homma vähän vastusti yllättäen iskarin alapään kiristyspultti ei meinannu millään aueta, lopulta kahden tunnin jälkeen aukes... Meni niin paljo aikaa siinä turhaan että en ehtiny vaihtaa kun oikelle puolelle eteen, huomenna sit se vasen puoli.
                Tässä vaan muistelin että takaiskareita vaihtaessa pitää purkaa aika paljon.. Mutta mitä kaikkea, penkit, hattuhylly...?
                525d e61
                320i e90

                Comment

                • DriveFast
                  BTCF Member
                  • Apr 2010
                  • 165
                  • Turku

                  Originally posted by hapaa_ View Post
                  Tässä vaan muistelin että takaiskareita vaihtaessa pitää purkaa aika paljon.. Mutta mitä kaikkea, penkit, hattuhylly...?
                  Penkit, hattuhylly ja takakaiuttimet.. Iskarin yläpäät löytyy sieltä alta sitten.. Kannattaa ehkä repästä ne takapilarin(c-pilari?) pahvit irti kanssa, lähtee ihan varovasti vetämällä. Helpottaa kummasti hattuhyllyn irroittamista.
                  BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                  Exät:
                  BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                  BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                  Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                  Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                  Comment

                  • Korpraali
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 524
                    • Turku

                    Semmoista tiedustelisin, että itsellä on Eibachin alusta autossa. (ei mikään säädettävä). Ja autoa on tiputettu 30/30. Nyt kyselisin, että eihän tule ongelmia jos tiputtaa 50/50 tai 50/40? Alla on nyt 17 tuumaiset vanteet 235/45 renkailla. Ja tulevaisuudessa tulee 18 tuumaiset.
                    BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                    Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                    Comment

                    • DriveFast
                      BTCF Member
                      • Apr 2010
                      • 165
                      • Turku

                      Originally posted by Korpraali View Post
                      Semmoista tiedustelisin, että itsellä on Eibachin alusta autossa. (ei mikään säädettävä). Ja autoa on tiputettu 30/30. Nyt kyselisin, että eihän tule ongelmia jos tiputtaa 50/50 tai 50/40? Alla on nyt 17 tuumaiset vanteet 235/45 renkailla. Ja tulevaisuudessa tulee 18 tuumaiset.
                      Itellä oli talvivanteilla(235/45/17t) ja edellisellä alustalla 50/50 tiputus (kts. oheinen kuva) eikä tuon kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia. Kesällä madallusta oli sit viel reilummin..
                      Eli ei pitääs olla mitään ongelmia noilla sun madalluksilla vielä, vaikka isommatki vanteet alle laittaisit.
                      Attached Files
                      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                      Exät:
                      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10103
                        • KVLA

                        Originally posted by DriveFast View Post
                        Itellä oli talvivanteilla(235/45/17t) ja edellisellä alustalla 50/50 tiputus (kts. oheinen kuva) eikä tuon kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia. Kesällä madallusta oli sit viel reilummin..
                        Eli ei pitääs olla mitään ongelmia noilla sun madalluksilla vielä, vaikka isommatki vanteet alle laittaisit.
                        Pakko kysäistä,että mitä vannekoon muutos isompaan voisi vaikuttaa renkaiden sopivuuteen/kiinni ottamiseen?Kaikki "järkeväthän" käsittääkseni pelaavat rengasprofiililla renkaita valitessa siten,että vierintäkehä pysyy mahd. vakiona.Ylikokoisilla kumeilla varmasti nappaa kiinni.Mutta niin noilla vakiovanteillakin,jos niihin valitaan väärän kokoiset renkaat.

                        Comment

                        • Mad_Mike
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 177
                          • Oulun seutu

                          Perjantaina tuli laitettua Tourinkiin Spax RSX korkeus-ja jäykkyyssäädettävät coiloverit eteen. 2vuojen takuulla. pulverimaalatut jne. Nyt on edessä n.320mm kaaresta napaan ja n.30mm on vielä varaa puottaa. Takana tason säätö joten sieltä pitänee puottaa se 20mm. Laiton eteen samalla uudet ylätukilaakerit. Pitää laittaa kokemuksia kuhan saa kesävanteet alle ja kulmat säädettyä
                          Last edited by Mad_Mike; 19-04-2011, 11:16. Reason: Etupään korkeutta tarkastettu ;)
                          530XD LCI M-Sport

                          ex E39 530iA M-Sport
                          ex E39 530dAT

                          Comment

                          • Rise
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 213
                            • Jyväskylä

                            Tulipahan laitettua e39:iin H&R -40/-15 jouset ja 235/40-18 ja 265/35-18 renkaat. On kyllä jämäkkä ajaa nyt.

                            Mietin itse etukäteen (niin kuin ehkä muutama muukin), että madaltaako nuo jouset liikaa keulasta verrattuna takapäähän, mutta hyvässä tasapainossa auto on. Ei ole mitattua tietoa vielä, mutta silmämääräisesti keula hieman vain perää matalemmalla. Takajouset tuli mitattua huvikseen niin kyllähän niissä melkein 40mm oli eroa orkkisjousiin verrattuna, eli tuo -40/-15 on vähän viitteellinen tieto... :think

                            Mutta suosittelen tosiaan kaikille mietoa madallusta hakeville
                            Ex
                            F11 530d m-sport
                            E46 325i cabriolet m-sport
                            E39 540iA m-sport
                            E39 523iA
                            E46 316i

                            Comment

                            • liha_ville
                              BTCF Member
                              • Feb 2009
                              • 1417
                              • Karstula/JKL

                              Kertokaapa joku mistä löytyis e39 tourinkiin kunnolla madaltavat jouset taakse? Tai korkeus säädettäviä tolppia taakse? (vai saako edes?)
                              Ilmapusseja en ala sinne takasi virittelemään.
                              Tällä hetkellä on -40mm madaltavat jouset ja ei meinaa riittää.
                              Tai jos jollakin on joku muu hyväksi todettu idea millä ton perän saa kulkemaan matalalla nii voi kertoa.
                              e60 M5 Supercharger

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3439
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                D2 sarja, näyttäisi olevan alennuksessakin vielä
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X