Siitäkin ollu varmaan puhetta, että mitä kannattaa vaihtaa samalla. Eli oon heittämässä vakioalustan tilalla ta-technixin säädettävää sarjaa. Varmaa jos keulasta tiputtais sen 30-35 mm. ja perästä 25-30mm. ja sit alkais kattelee, että miltä näyttää. Mitäs siinä samalla kannattais vaihtaa? katsoin, että koiranluut oli vähän väljät niin ne ainakin ja mitäpä muuta ? ei ole tullu ennen noihin alustasarjoihin tutustuttua niin jos vähän sais vinkkiä
nii ja autona 520 2.2, vm.02
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
-
Itse vaihdoin samalla kun uutta alustaa ruuvattiin alle niin iskarin yläpään laakerit joka nurkkaan, ja ihan varmuuden vuoksi vaikka ei vielä välystä ollutkaan.Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88
Comment
-
Nyt tuli sit laitettua nuo racelandit paikoilleen. Ihan hyvin niillä ainakin saa autoa tiputettua. Mitä ajomukavuuteen tulee nii oli kyllä positiivinen yllätys. Omasta mielestä hintaansa nähden ihan hyvä ostos.

Hallissa ku kokeili nii ei tupakki aski mahtunu enää lipan alta
Last edited by liha_ville; 06-04-2011, 20:28.
Comment
-
Varmaan itekki pitää tässä pian pistää RL:t tilaukseenOriginally posted by will3] View PostNyt tuli sit laitettua nuo racelandit paikoilleen. Ihan hyvin niillä ainakin saa autoa tiputettua. Mitä ajomukavuuteen tulee nii oli kyllä positiivinen yllätys. Omasta mielestä hintaansa nähden ihan hyvä ostos.

Hallissa ku kokeili nii ei tupakki aski mahtunu enää lipan alta
525d e61
320i e90
Comment
-
tänään asentelin korkeussäädettävää alustaa jo eteen, mutta homma vähän vastusti yllättäen
iskarin alapään kiristyspultti ei meinannu millään aueta, lopulta kahden tunnin jälkeen aukes... Meni niin paljo aikaa siinä turhaan että en ehtiny vaihtaa kun oikelle puolelle eteen, huomenna sit se vasen puoli.
Tässä vaan muistelin että takaiskareita vaihtaessa pitää purkaa aika paljon..
Mutta mitä kaikkea, penkit, hattuhylly...?
525d e61
320i e90
Comment
-
Penkit, hattuhylly ja takakaiuttimet.. Iskarin yläpäät löytyy sieltä alta sitten.. Kannattaa ehkä repästä ne takapilarin(c-pilari?) pahvit irti kanssa, lähtee ihan varovasti vetämällä. Helpottaa kummasti hattuhyllyn irroittamista.Originally posted by hapaa_ View PostTässä vaan muistelin että takaiskareita vaihtaessa pitää purkaa aika paljon..
Mutta mitä kaikkea, penkit, hattuhylly...?
BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
Semmoista tiedustelisin, että itsellä on Eibachin alusta autossa. (ei mikään säädettävä). Ja autoa on tiputettu 30/30. Nyt kyselisin, että eihän tule ongelmia jos tiputtaa 50/50 tai 50/40? Alla on nyt 17 tuumaiset vanteet 235/45 renkailla. Ja tulevaisuudessa tulee 18 tuumaiset.
BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
Itellä oli talvivanteilla(235/45/17t) ja edellisellä alustalla 50/50 tiputus (kts. oheinen kuva) eikä tuon kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia. Kesällä madallusta oli sit viel reilummin..Originally posted by Korpraali View PostSemmoista tiedustelisin, että itsellä on Eibachin alusta autossa. (ei mikään säädettävä). Ja autoa on tiputettu 30/30. Nyt kyselisin, että eihän tule ongelmia jos tiputtaa 50/50 tai 50/40? Alla on nyt 17 tuumaiset vanteet 235/45 renkailla. Ja tulevaisuudessa tulee 18 tuumaiset.
Eli ei pitääs olla mitään ongelmia noilla sun madalluksilla vielä, vaikka isommatki vanteet alle laittaisit.BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
Pakko kysäistä,että mitä vannekoon muutos isompaan voisi vaikuttaa renkaiden sopivuuteen/kiinni ottamiseen?Kaikki "järkeväthän" käsittääkseni pelaavat rengasprofiililla renkaita valitessa siten,että vierintäkehä pysyy mahd. vakiona.Ylikokoisilla kumeilla varmasti nappaa kiinni.Mutta niin noilla vakiovanteillakin,jos niihin valitaan väärän kokoiset renkaat.Originally posted by DriveFast View PostItellä oli talvivanteilla(235/45/17t) ja edellisellä alustalla 50/50 tiputus (kts. oheinen kuva) eikä tuon kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia. Kesällä madallusta oli sit viel reilummin..
Eli ei pitääs olla mitään ongelmia noilla sun madalluksilla vielä, vaikka isommatki vanteet alle laittaisit.
Comment
-
Perjantaina tuli laitettua Tourinkiin Spax RSX korkeus-ja jäykkyyssäädettävät coiloverit eteen. 2vuojen takuulla. pulverimaalatut jne. Nyt on edessä n.320mm kaaresta napaan ja n.30mm on vielä varaa puottaa. Takana tason säätö joten sieltä pitänee puottaa se 20mm. Laiton eteen samalla uudet ylätukilaakerit. Pitää laittaa kokemuksia kuhan saa kesävanteet alle ja kulmat säädettyä
530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
Tulipahan laitettua e39:iin H&R -40/-15 jouset ja 235/40-18 ja 265/35-18 renkaat. On kyllä jämäkkä ajaa nyt.
Mietin itse etukäteen (niin kuin ehkä muutama muukin), että madaltaako nuo jouset liikaa keulasta verrattuna takapäähän, mutta hyvässä tasapainossa auto on. Ei ole mitattua tietoa vielä, mutta silmämääräisesti keula hieman vain perää matalemmalla. Takajouset tuli mitattua huvikseen niin kyllähän niissä melkein 40mm oli eroa orkkisjousiin verrattuna, eli tuo -40/-15 on vähän viitteellinen tieto... :think
Mutta suosittelen tosiaan kaikille mietoa madallusta hakeville
Ex
F11 530d m-sport
E46 325i cabriolet m-sport
E39 540iA m-sport
E39 523iA
E46 316i
Comment
-
Kertokaapa joku mistä löytyis e39 tourinkiin kunnolla madaltavat jouset taakse? Tai korkeus säädettäviä tolppia taakse? (vai saako edes?
)
Ilmapusseja en ala sinne takasi virittelemään.
Tällä hetkellä on -40mm madaltavat jouset ja ei meinaa riittää.
Tai jos jollakin on joku muu hyväksi todettu idea millä ton perän saa kulkemaan matalalla nii voi kertoa.
Comment
-
D2 sarja, näyttäisi olevan alennuksessakin vieläE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
Comment