Ilmastointi rikki, eikä flektikään pyöri
Ilmastointi lakkasi toimimasta eilen. Ilmaa ei tule mistään kun laittaa ilmastoinnin päälle (lumihiutale nappi). Ilmastoinnin kennon flektikään ei näytä pyörivän, vaikka ulkona on yli 20 asetta lämmintä ja kävin moottoritiellä ajelemassa.
Metroautossa sanottiin, että flekti pyörii aina jos ilmastointi on päällä. Soitin autosähkökorjaamoon ja epäilivät että olisi kylmäaineet tullut ulos tai vähissä. Ilmastointilaite huollettiin viime vuonna, eli ainakin kylmäaineet on vaihdettu.
Mitä vaihtoehtoja on on vianmääritykseen? ja mitä kannattaisi mitata/tarkistaa? Menen ylihuomenna tuonne autosähkökorjaamoon, ja sitten kuulee lisää.
Auto on:
E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by schwarze View PostOta se sisälokasuojan läpi tuleva imutorvi irti ja katso ettei siellä ole johtoja rikki. Mulla oli Flektin syöttöjännitteen musta johto sulanut kiinni koriin siinä imutorven alla :think
Ok. Pitää tarkastaa tuo vielä ennen kuin rupeaa suunnittelemaan uuden flektin hankintaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by casino View PostJoo ei varmasti pyöri kun ei ole sulaketta!
-sulakeen kun laitoin paikoilleen niin savua alkoi flektistä tulla sen verran, että en sitä paikoilleen uskaltanut laittaa.
Leave a comment:
-
-
Joo ei varmasti pyöri kun ei ole sulaketta!
-sulakeen kun laitoin paikoilleen niin savua alkoi flektistä tulla sen verran, että en sitä paikoilleen uskaltanut laittaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by casino View PostOliko sinulla vanhan vai uudemman mallin flekti?
Tutkiskelin tänään omaani 11/-99 valmistunutta pirssiä.
Hanskalokerossa oleva sulake f75 = 50 A oli palanut. Käsin kokeilin pyörittää koko flektiä ja se liikkuu ihan herkästi. No kun laitoin sulakkeen paikoilleen... autolla oli vähän aikaa sitten ajettu ja moottori siis vielä lämmin.
-rupesi välittömästi tulemaan savua flektin suunnalta ja palaneen käry nousi
-otin äkkiä sulakkeen irti joka oli jo kuumentunut, mutte ihme ettei ollut vielä palanut?
-joten mahtaisikohan olla tuo flekti-paketti joten sisältä oikosulussa ja sen takia tuota käryä päästää vaikka mekaanisesti siis vielä liikkuukin?
Kyllähän tuo flekti olisi hyvä toimia, ettei kesäkuumilla pääse nousemaan ilmastoinnin paineet liian koviksi. Ei välttämäti järjestelmä tykkää..Last edited by Lopaka; 21-05-2009, 17:16.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Lopaka View PostItse vaihdoin maanantaina tuon ilmastoinnin flektin, oli vanhasta palanut moottori.
Vähän reilu tunti meni aikaa, kun rauhallisesti tein. Hintaa uudelle flektille 170€ Saksasta tilaten.
Tutkiskelin tänään omaani 11/-99 valmistunutta pirssiä.
Hanskalokerossa oleva sulake f75 = 50 A oli palanut. Käsin kokeilin pyörittää koko flektiä ja se liikkuu ihan herkästi. No kun laitoin sulakkeen paikoilleen... autolla oli vähän aikaa sitten ajettu ja moottori siis vielä lämmin.
-rupesi välittömästi tulemaan savua flektin suunnalta ja palaneen käry nousi
-otin äkkiä sulakkeen irti joka oli jo kuumentunut, mutte ihme ettei ollut vielä palanut?
-joten mahtaisikohan olla tuo flekti-paketti joten sisältä oikosulussa ja sen takia tuota käryä päästää vaikka mekaanisesti siis vielä liikkuukin?
Leave a comment:
-
-
Itse vaihdoin maanantaina tuon ilmastoinnin flektin, oli vanhasta palanut moottori.
Vähän reilu tunti meni aikaa, kun rauhallisesti tein. Hintaa uudelle flektille 170€ Saksasta tilaten.
Leave a comment:
-
-
Marmoritiskiltä vähän yli 50€
Originally posted by mato View PostNäyttäisi siinä flektin pyörimisakselin yläpuolella näkyvän 4 johtoa ja kaksi harmaata, noin neljän sentin mittaista mötikkää? Tämä(kin) on siis ilmeisesti vanhalla systeemillä sitten? Mahtaakohan vastuksia saada normi-elektroniikka liikkeestä? Täytyy nyt tietty mitata ne ensin kunhan saan mittarin tallilta käsiin.
muttereita ja koko paketti paikoilleen helppo juttu mutta, se maksoi 345€ ns. marmoritiskillä nyt toimii puhallin oli ihan jumissa ihme kun ei ollut polttanut sulaketta
paikalla f75 ja vaikka sulake oli 50A:nen nyt kun ilastoinnin laittaa päälle lähtee keulassa oleva puhallin heti pyörimään tosin pyörittelin sitä irtonaisena ja sain sen pyörii
käsissäni suht hyvin ja en ole kokeillut suoraa virtaa siihen jos sekin alkas toimii pelkällä herkistelyllä.
Orginal korjaussarja on helppo vaihtaa vain töpseli kiinni ja 4kpl 8mm muttereilla koko hässäkkä kiinni.
Vanha koko puhallin systeemi on sopivasti myynnissä 50€ jos joku tee se itsemies saa siitä toimivan vempaimen ps. ( tässä osassa on ne vastukset kiinni).Last edited by 325E; 24-06-2009, 17:38.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by schwarze View PostKatso myös että autosi flektille menee vain kolme johtoa. Ei nimittäin olisi ensimmäinen, eikä toinen facelift jossa on jo tehdasasenteisesti käytetty etuvastuksellista flektiä.
Leave a comment:
-
-
Katso myös että autosi flektille menee vain kolme johtoa. Ei nimittäin olisi ensimmäinen, eikä toinen facelift jossa on jo tehdasasenteisesti käytetty etuvastuksellista flektiä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mato View PostA/C täytön yhteydessä kävi ilmi, että flekti ei toimi. Kyseessä siis uudemman mallin lauhduttimen flekti (2001) joka ilmeisesti siis portaattomasti säätyvä. Pystyyköhän tuota flektiä testaamaan syöttämällä siihen akusta virtaa / onko pinneissä erehtymisen mahdollisuutta jos akun kytkee kiinni suoraan? Pystyykö tälläistä uudempaa flektiä jotenkin korjaamaan jos vika olisi siinä?
Leave a comment:
-
-
A/C täytön yhteydessä kävi ilmi, että flekti ei toimi. Kyseessä siis uudemman mallin lauhduttimen flekti (2001) joka ilmeisesti siis portaattomasti säätyvä. Pystyyköhän tuota flektiä testaamaan syöttämällä siihen akusta virtaa / onko pinneissä erehtymisen mahdollisuutta jos akun kytkee kiinni suoraan? Pystyykö tälläistä uudempaa flektiä jotenkin korjaamaan jos vika olisi siinä?
Leave a comment:
-
-
Mulla oli tossa omassa E39:ssä sama vaiva, korjaantu ku vaihto sen anturin sinne alavesiletkuun, se oli siinä paisuntasäiliön vieressä/alla. Oliskohan anturin hinta ollu tosiaan sen reilu 20€. Tosin flekti käy hetken auton käynnistyksen jälkeen, mutta sammuu kyllä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Doni View PostAutona facelift E39 530i.
Käytin ilmastointia tänään ja kylmää tuli sisälle. Lopputulos on nyt se että ilmastoinnintuuletin pyörii jatkuvasti kovaa. Ihan sama onko ilmastointi päällä tai poissa, auto lämmin tai kuuma, tuuletin vaan pyörii. Hätäratkaisuna en käytä ilmastointia ja otin 3-napaisen liittimen irti oikean umpion vierestä.
Voiko vika olla muualla kun lämpötila-anturissa joka on apparin puolella, syylärin alakulmasta lähtevässä letkussa?
Leave a comment:
-
-
Autona facelift E39 530i.
Käytin ilmastointia tänään ja kylmää tuli sisälle. Lopputulos on nyt se että ilmastoinnintuuletin pyörii jatkuvasti kovaa. Ihan sama onko ilmastointi päällä tai poissa, auto lämmin tai kuuma, tuuletin vaan pyörii. Hätäratkaisuna en käytä ilmastointia ja otin 3-napaisen liittimen irti oikean umpion vierestä.
Voiko vika olla muualla kun lämpötila-anturissa joka on apparin puolella, syylärin alakulmasta lähtevässä letkussa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: