Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    joo ei tässä nyt mitään hätää tuon asian suhteen ole, ja kyllä se meisseli kädessä pysyy. enkä nyt puhu siitä meisselistä.

    ootellaan sitä eristettyä separaattoria (mikäli sieltä nyt sellainen tulee), tilattiin se eristetty huohotinsysteemi, mutta eihän sieltä mitään muuta eristettyä tullut, kuin se öljytikulle menevä letku ja sekin oli aivan samanlainen, mihin oli vedetty vaan sellanen normi putkieristeen pätkä päälle. palautetaan.

    uus öljytikun putki siihen kans kuului, taitaa jäädä vaihtamatta, kun on samanlainen, kuin siellä nyt on paikalla. vai onko sillä natsalla tapana tukkeutua siitä, mihin siis se separaattorilta tuleva letku liittyy? uskaltaako sitä rassata, paskathan menee öljypohjaan suoraan, vai oisko viisasta vaihtaa se ölppätikun putki?

    kuten jo todettua olen jo purkanut tuon, ja on sitä vaille, että saadaan se separaattori niin voi alkaa niputtamaan. tuossahan ei mitään muuta ongelmaa ollut, kuin se että ilman imusarjan irroitusta tilat on todella ahtaat!

    venakopan tiiviste meni vaihtoon, ja samalla vaihtui tulpat, kun ne kerran siinä näkösällä oli.

    tuo asenne vaan vituttaa tuolla merkkiliikkeessä. senkin vielä ymmärtää, jos osilla on syystä tai toisesta toimitusvaikeuksia, mutta kun suurinpiirtein vittuillaan päin naamaa ja odotutetaan yli 3vkoa ja lisäksi 1000e lasku, niin ainakin mulla/meillä alkaa huumori loppua. ja sääliksi käy niitä BMW-kuskeja, jotka joutuvat kaikki tällaiset remontit merkkiliikkeessä tekemään/teettämään.

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Kaavin tuosta sitten kaikki töhkät pois, mutta en tietenkään tiedä mikä on tilanne alempana putkessa. Kuvan perusteella näyttäisi kuitenkin että suurin tukkeutumisriski on juuri tuossa aivan putken lähdössä.

      Itse joutessani hajotin pari päivää sitten tehostimen öljysäiliön, ja nyt sitten sitä ihmetellessäni nyppäsin irti koko tuon putken venttiilikopalta separaattorille. Näytti olevan melko tasaisesti tuon töhnän peitossa, ja itseasiassa siellä separaattorin päässä seisoi hieman vettä?! No, nyt on puhdistettu putki separaattorille asti, katsellaan vieläkö se tukkeutuu miten nopeasti. Ja muille varoituksen sana: se putki on sitten melko hauras vuosien jälkeen (siihenkin saatanaa tuli jo halkeama)...
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • UPI
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 115
        • Oulu

        Omaan tilateeseeni hiukan päivitystä. Nyt oli kiva plussa keli, kun lähdin töistä ja annoin autolle normaalia enemmän kaasua. Ajelin noin 40 min ja monesti kiekat yli 4000. Sitten kun saavuin kotiin ja tarkastin majoneesit, niin yllättäen oli alkanut mömmöt häipymään :think. Viikonloppuna tsekkaan sen yläputken. Auton ollessa käynnissä, ei kuulu sihahdusta, kun oljykorkin aukaisee. Eli ei moottorissa varmaan hirveitä paineita ole ja huohotos toimii jotenkuten.

        Comment

        • ROne
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 468
          • 90850

          uus öljytikun putki siihen kans kuului, taitaa jäädä vaihtamatta, kun on samanlainen, kuin siellä nyt on paikalla. vai onko sillä natsalla tapana tukkeutua siitä, mihin siis se separaattorilta tuleva letku liittyy? uskaltaako sitä rassata, paskathan menee öljypohjaan suoraan, vai oisko viisasta vaihtaa se ölppätikun putki?

          Kannattaa vaihtaa. Itsellä oli tukossa se natsa, tai tarkemmin siitä alas lähtevä kanava. Otin metallisen öljytikun putken irti ja puhalsin siihen natsaan, tukossa. Lämpöpuhaltimella lämmittelin natsaa ja siitä alaspäin kun oli pakkasta ja kylmä kone. Luulin että oli putki jäässä kun sitä töhnää oli se kuminen letku täynnä mikä tulee separaattorilta. Asia kuitenkin selveni hitsauslangan myötä, millä sain rassattua sen todella ahtaan kanavan auki.
          sigpic
          e24 635csi

          Ex e39 530i touring
          Ex e36 325i coupe ratalelu
          Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
          Ex e39 528i
          Ex e36 320i
          Ex e36 "328i" cab Individual
          Ex e46 330xi

          Comment

          • Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

            ok. laitetaan nyt varalta sitten sekin, eipä tuo tässä konkurssissa enää tunnu.
            onko siinä muuta kuin nypätä vanha pois ja iskeä uusi tilalle. o-rengas ilmeisesti vaan tiivisteenä siinä?

            Originally posted by ROne View Post
            uus öljytikun putki siihen kans kuului, taitaa jäädä vaihtamatta, kun on samanlainen, kuin siellä nyt on paikalla. vai onko sillä natsalla tapana tukkeutua siitä, mihin siis se separaattorilta tuleva letku liittyy? uskaltaako sitä rassata, paskathan menee öljypohjaan suoraan, vai oisko viisasta vaihtaa se ölppätikun putki?

            Kannattaa vaihtaa. Itsellä oli tukossa se natsa, tai tarkemmin siitä alas lähtevä kanava. Otin metallisen öljytikun putken irti ja puhalsin siihen natsaan, tukossa. Lämpöpuhaltimella lämmittelin natsaa ja siitä alaspäin kun oli pakkasta ja kylmä kone. Luulin että oli putki jäässä kun sitä töhnää oli se kuminen letku täynnä mikä tulee separaattorilta. Asia kuitenkin selveni hitsauslangan myötä, millä sain rassattua sen todella ahtaan kanavan auki.

            Comment

            • UPI
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 115
              • Oulu

              Kestääkö kysellä mistä merkkiliikkeestä täällä puhutaan negaatiossa. Ei ole pakko sanoa nimeä, mutta sano vain missä suunnassa (kaupunki ja etelä/pohjoinen). Tiedän sitten karttaa kyseistä suuntaa

              Comment

              • Epsen
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 39

                Kuten tuolla aikaisemmin kirjoittelin, niin minulla hintaa tuli BMW-merkkihuollossa tehtynä koko huohotusjärjestelmän uusimiselle ja venttiilikopan tiivisteen vaihdolle töineen 600€. Töitä oli merkitty laskuun noin 5 tuntia. Ei tuo urakka mielestäni juuri tuota enempää sopisi maksaa.

                Mukavinta tuossa merkkiliikkeessä teettämisessä oli tuo 2 vuoden takuu tuolle systeemille, kun tämä tuntuu helposti uusiutuvalta vialta.

                Comment

                • ROne
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 468
                  • 90850

                  Originally posted by Martti View Post
                  ok. laitetaan nyt varalta sitten sekin, eipä tuo tässä konkurssissa enää tunnu.
                  onko siinä muuta kuin nypätä vanha pois ja iskeä uusi tilalle. o-rengas ilmeisesti vaan tiivisteenä siinä?
                  Juuri näin, hieman hankalaa saada takaisin, vaatii että putki on aivan suorassa sitä painettaessa paikalleen. En itse vaihtanut mitään tiivestettä ja kuivana on pysynyt.
                  sigpic
                  e24 635csi

                  Ex e39 530i touring
                  Ex e36 325i coupe ratalelu
                  Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
                  Ex e39 528i
                  Ex e36 320i
                  Ex e36 "328i" cab Individual
                  Ex e46 330xi

                  Comment

                  • Kilpuri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 831
                    • Tampere

                    Onko kukaan tutkinut lämmenneiden kelien vaikutusta ei vain öljykorkkiin vaan koko huohotin putkistoon? Onko majoneesit lähteneet jo "saharaan"?
                    Now: 525xd -09
                    Ex: 330d -07
                    Ex: 328i -96

                    Comment

                    • UPI
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 115
                      • Oulu

                      Originally posted by Kilpuri View Post
                      Onko kukaan tutkinut lämmenneiden kelien vaikutusta ei vain öljykorkkiin vaan koko huohotin putkistoon? Onko majoneesit lähteneet jo "saharaan"?
                      Minulla plussakeli poisti öljykorkista osan siitä majoneesista. Merkkiliikkeen huoltoa odotellessa lähden ajamaan lomareissun pohjoiseen. Toivotaan, että putket saa samalla jonkinlaisen hoonauksen. Raportoin tilanteesta, kun palaan reissulta. Toivottavasti en palaa lavetilla...

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Kilpuri View Post
                        Onko kukaan tutkinut lämmenneiden kelien vaikutusta ei vain öljykorkkiin vaan koko huohotin putkistoon? Onko majoneesit lähteneet jo "saharaan"?
                        Putkistoa en ole tutkinut, mutta tutkin korkkia ja kantta lauantaina eikä siellä ollut yhtään majoneesia ja muutenkin näytti hyvältä eli kaikki kosteuskin oli kadonnut. Ajomatkat ovat olleet yhtä lyhyitä kuin ennenkin.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Cunttory
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1772
                          • Kuopio

                          Originally posted by UPI View Post
                          Toivotaan, että putket saa samalla jonkinlaisen hoonauksen.
                          Toive ajattelua yritin puhdistaa letkua paineilmalla (~7-8 bar) eihän ne mönjät minnekkään lähtenyt.Tein sitten rätistä suikaleita ja hoonasin letkun puhtaaksi,eiköhän tuolla taas muutaman vuotta ajele.
                          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                          Comment

                          • UPI
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 115
                            • Oulu

                            Originally posted by Cunttory View Post
                            Toive ajattelua yritin puhdistaa letkua paineilmalla (~7-8 bar) eihän ne mönjät minnekkään lähtenyt.Tein sitten rätistä suikaleita ja hoonasin letkun puhtaaksi,eiköhän tuolla taas muutaman vuotta ajele.
                            Jep! Niin taitaa olla. Olin tekemässä "ajoonlähtötarkastusta" ja moottori oli kylmä. Painetta siellä oli paljon, kun "zsiuuh" kuuluu oljykorkkia avattaessa. Puolen tunnin ajon jälkeen paineet oli poissa, joten ei muuta kuin hanaa...

                            Comment

                            • Stroop
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 287
                              • Jyväskylä

                              Omassa E38:ssa homma käyty läpi, kone M52B28. Karmeita tarinoita hinnoista joita liikkeet veloittavat työstä ja osista. Ostin ehjän separaattorin käytettynä Saarijärveltä "Bemari-purkaamolta", hinta 20e. Koko linjan irroitus, putsaus ja paikalleen laitto max 2h. Remonttina tuo homma oli enemmänkin mukavaa puuhastelua kuin mitenkään hankalaa. Missän tapauksessa imusarjaa ei kyllä tarvitse irrottaa.

                              En ota mitään kantaa siihen mikä ongelman aiheuttaa, mutta veikkaisin että huohotin järjestelmä tukkeutuu ajan kanssa ilman pakkasiakin jos sitä ei joskus puhdista. Yläpään putkien puhdistaminen ei auta mitään koska tiukin paikka on kumminkin öljytikun alapäässä sen lyhyen natsan jälkeen. Omassa kitti oli todella lujaa tavaraa ja ilman öljytikun irroittamista homma olisi ollut turhaa. Luulenpa vielä että tuo tukkeutuminen rikkoo seoaraattorin kalvon eikä päinvastoin. Kun sain vian korjattua, tyhjäkäynti palasi normaaliksi ja pakokaasukaan ei enää haise pahalle.

                              Myöskään en oikein usko että pelkkä polkeminen auttaa varsinaisesti majoneesi ongelmaan muuten kuin että se häviää tilapäisesti korkista.

                              TU-koneesta ei ole kokemuksia mutta tuon vanhemman kanssa autan mielelläni noin niinkuin harrastusmielessä täällä Keski-Suomessa jos joku apua haluaa. Lämmin talli löytyy ja palkaksi käy vaikkapa läskilämäri Roililla homman jälkeen. Jos tarvitset jeesiä niin heitä privaan viestiä. Mukavahan näitä on rassailla.

                              Comment

                              • Delphin
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 231
                                • Nurmijärvi

                                Voisko laittaa öljymerkin, kellä on ongelmaa. Omassa autossa en ole moista ongelmaa ole huomannu. Piti käydä vielä pihalla aukasemassa huohotinletku ja öljykorkki ja puhtaat oli vaikka ajan 10 km työmatkaa päivittäin. Ehkä sitten eroa ajotavassa tai öljyissä. Ehkä menee offtopic:ksi. Juttelin tuossa joku aika sitten yli 20v bemarin huollossa olleen kaverin kanssa niin hän väitti, että Shell:n öljyjä ei pitäis moottoriin laittaa. 90-luvulla, kun BMW huollossa otettiin Shell:n öljyt käyttöön niin alkoi nokka-akseleita yms menemään ihan eri malliin kuin "Mobil aikaan".
                                Vanhoja katiskoja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎