Voikos tuo ohjausyksikön koodi johtua siitä kun tarkastelin autoa lähemmin niin näyttäs että kuskin penkin turvavyönkiristin on lauennut omia aikojaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 airbag-valo palaa
Collapse
X
-
Originally posted by HTK12 View PostSiltähän tuo vaikuttaisi. Itsellä 240 Control unit internal error (luin INPA:lla) ja en pystynyt sitä nollaamaan. Ongelman ratkaisin tilaamalla käytetyn ebay:stä ja koodaamalla sen autoon. Helppo homma tehdä itsekkin. Purkki maksoi muistaakseni alle 80€ toimitettuna.
Ongelmathan alkoivat kun disabloin NCS Expertillä tuon apparin turvatyynyn, kun nuorimmaisen piti matkustaa edessä (ei ollu hiljaa missään muualla)..
Palautin toimivan conffin takasin, mutta ei toiminut enää senjälkeen. Mitään vikakoodeja ei ollut, ennen koodausta.
Valo palaa taulussa kokoajan heti kun laittaa virrat päälle, resetoiminen ei onnistu INPA:lla
Pistän vikakoodit tuohon näytille, mitä INPA:lla sai kaivettua (ikävää kun ei voi linkittää tänne pdf tai txt, vain kuvia ;p
Tuossa on aika hyvä keskustelu asian tiimoilta lontooksi. Muutamia pajoja löytyy UK:sta joissa vois tuon SRS -boxin koodata uusiksi, pitäs vaan lähettää tuo ensin sinne..
Ei kellään sattuis olemaan softaa/työkaluja, jolla vois vetästä uuden bitin tuonne SRS -boxiin ? Ei tarttis turhaan tilata Ebay:stä varaosa -boxia, kun koodaamistahan nuokin boxit tottelee. Tusikin sieltä mitään fyysisesti on rikki kuitenkaan..
Miten tuo uusi/varaosa srs -yksikkö koodataan NCS Expertillä oikein, ettei tule taas kyrväytettyä yhtä yksikköä toimintakyvyttömäksi ? Jos tilais kuitenkin Ebay:stä toimivan, käytetyn yksikön, niin ehtis saaha kuntoon ennenkuin on taas mentävä leimalle..(instructions for dummises olis kiva saada joltain joka homman on jo onnistuneesti tehnyt)
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 06/08/13 23:19:44
ECU: MRS3
JobStatus: OKAY
Variant: MRS3
-------------------------------------------------------------
RESULT: 10 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
25 seat occupied recognition 2 (SBE2)
Error frequency : 17
error not active at the moment
communication error
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
20 belt lock driver
Error frequency : 2
error not active at the moment
short to ground / resistor too small
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
16 ignition circuit ZK15 -> battery unplug 2
Error frequency : 6
error not active at the moment
resistor too large
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
15 ignition circuit ZK14 -> head airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
14 ignition circuit ZK13 -> head airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
12 ignition circuit ZK11 -> airbag passenger stage 2
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
8 ignition circuit ZK7 -> side airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
7 ignition circuit ZK6 -> side airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
4 ignition circuit ZK3 -> airbag passenger
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
240 Internal ECU error
Error frequency : 1
================================================== ===========
Edit:
Tämä keissi ratkesi kun hommasin uuden purkin Ebaystä. Valo häipyi mittaristosta heti kun pisti uuden boxin kiinni ja virrat päälle
Ei tarvinnu koodata NCS Expertillä mittään ja kerrankin pääsi helpolla
Tuli harjoteltua Ebay -ostoksia ja tilasin erreyksessä MRS4 -boxin joka ei tietenkään käynyt mun kulkineeseen
Jos joku tarvii moista, niin privalla lähettelen kuvat/numerot yms detaljit.
Nyt pitäis vielä saaha tuosta ABS anturista niskalenkki, niin vois tarjota leimalle :thinkE39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST
Comment
-
-
Kokeile nyt ensin koodata se purkki, kuten tekisit uudelle/käytetylle vaihdokille. Eli NCS:llä valitset sen purkin ja sitten SG_CODIEREN. Jos ei tuolla oikene, ota yhteyttä "jartsa02", jos se voisi softata uusiksi tuon sinun purkin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by SwampHog View PostSama homma kun HTK12:lla virheiden osalta. Control unit herjaa antaa tääläkin ja lienee pakko osaa Ebay:stä varaosa -boxi
Ongelmathan alkoivat kun disabloin NCS Expertillä tuon apparin turvatyynyn, kun nuorimmaisen piti matkustaa edessä (ei ollu hiljaa missään muualla)..
Palautin toimivan conffin takasin, mutta ei toiminut enää senjälkeen. Mitään vikakoodeja ei ollut, ennen koodausta.
Valo palaa taulussa kokoajan heti kun laittaa virrat päälle, resetoiminen ei onnistu INPA:lla
Pistän vikakoodit tuohon näytille, mitä INPA:lla sai kaivettua (ikävää kun ei voi linkittää tänne pdf tai txt, vain kuvia ;p
Tuossa on aika hyvä keskustelu asian tiimoilta lontooksi. Muutamia pajoja löytyy UK:sta joissa vois tuon SRS -boxin koodata uusiksi, pitäs vaan lähettää tuo ensin sinne..
Ei kellään sattuis olemaan softaa/työkaluja, jolla vois vetästä uuden bitin tuonne SRS -boxiin ? Ei tarttis turhaan tilata Ebay:stä varaosa -boxia, kun koodaamistahan nuokin boxit tottelee. Tusikin sieltä mitään fyysisesti on rikki kuitenkaan..
Miten tuo uusi/varaosa srs -yksikkö koodataan NCS Expertillä oikein, ettei tule taas kyrväytettyä yhtä yksikköä toimintakyvyttömäksi ? Jos tilais kuitenkin Ebay:stä toimivan, käytetyn yksikön, niin ehtis saaha kuntoon ennenkuin on taas mentävä leimalle..(instructions for dummises olis kiva saada joltain joka homman on jo onnistuneesti tehnyt)
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 06/08/13 23:19:44
ECU: MRS3
JobStatus: OKAY
Variant: MRS3
-------------------------------------------------------------
RESULT: 10 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
25 seat occupied recognition 2 (SBE2)
Error frequency : 17
error not active at the moment
communication error
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
20 belt lock driver
Error frequency : 2
error not active at the moment
short to ground / resistor too small
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
16 ignition circuit ZK15 -> battery unplug 2
Error frequency : 6
error not active at the moment
resistor too large
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
15 ignition circuit ZK14 -> head airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
14 ignition circuit ZK13 -> head airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
12 ignition circuit ZK11 -> airbag passenger stage 2
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
8 ignition circuit ZK7 -> side airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
7 ignition circuit ZK6 -> side airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
4 ignition circuit ZK3 -> airbag passenger
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
240 Internal ECU error
Error frequency : 1
================================================== ===========.
BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by SwampHog View PostSama homma kun HTK12:lla virheiden osalta. Control unit herjaa antaa tääläkin ja lienee pakko osaa Ebay:stä varaosa -boxi
Ongelmathan alkoivat kun disabloin NCS Expertillä tuon apparin turvatyynyn, kun nuorimmaisen piti matkustaa edessä (ei ollu hiljaa missään muualla)..
Palautin toimivan conffin takasin, mutta ei toiminut enää senjälkeen. Mitään vikakoodeja ei ollut, ennen koodausta.
Valo palaa taulussa kokoajan heti kun laittaa virrat päälle, resetoiminen ei onnistu INPA:lla
Pistän vikakoodit tuohon näytille, mitä INPA:lla sai kaivettua (ikävää kun ei voi linkittää tänne pdf tai txt, vain kuvia ;p
Tuossa on aika hyvä keskustelu asian tiimoilta lontooksi. Muutamia pajoja löytyy UK:sta joissa vois tuon SRS -boxin koodata uusiksi, pitäs vaan lähettää tuo ensin sinne..
Ei kellään sattuis olemaan softaa/työkaluja, jolla vois vetästä uuden bitin tuonne SRS -boxiin ? Ei tarttis turhaan tilata Ebay:stä varaosa -boxia, kun koodaamistahan nuokin boxit tottelee. Tusikin sieltä mitään fyysisesti on rikki kuitenkaan..
Miten tuo uusi/varaosa srs -yksikkö koodataan NCS Expertillä oikein, ettei tule taas kyrväytettyä yhtä yksikköä toimintakyvyttömäksi ? Jos tilais kuitenkin Ebay:stä toimivan, käytetyn yksikön, niin ehtis saaha kuntoon ennenkuin on taas mentävä leimalle..(instructions for dummises olis kiva saada joltain joka homman on jo onnistuneesti tehnyt)
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 06/08/13 23:19:44
ECU: MRS3
JobStatus: OKAY
Variant: MRS3
-------------------------------------------------------------
RESULT: 10 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
25 seat occupied recognition 2 (SBE2)
Error frequency : 17
error not active at the moment
communication error
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
20 belt lock driver
Error frequency : 2
error not active at the moment
short to ground / resistor too small
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
16 ignition circuit ZK15 -> battery unplug 2
Error frequency : 6
error not active at the moment
resistor too large
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
15 ignition circuit ZK14 -> head airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
14 ignition circuit ZK13 -> head airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
12 ignition circuit ZK11 -> airbag passenger stage 2
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
8 ignition circuit ZK7 -> side airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
7 ignition circuit ZK6 -> side airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
4 ignition circuit ZK3 -> airbag passenger
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
240 Internal ECU error
Error frequency : 1
================================================== ===========
Originally posted by jartsa02 View PostSieltä on mennyt eeprommilta bittejä vinoon ja se tarvii uudelleenohjelmoinnin. Tuota eeprommia ei pysty ropeloimaan OBD:n kautta vaan se on purkki irroitettava ja se eeprommi on programmerilla ohjelmoitava uudelleen. Tuo kyllä onnistuu täälläpäin, joten sitä ei tartte nyt ihan UK:hon saakka sentään lähettää.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOotko nyt varma, että tuo sisäinen virhe (240) tuli tuosta sun kokeilustasi? EEprommia ei käsittääkseni pitäisi pystyä sotkemaan OBD-portin kautta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTodistetusti tullut vastaan yksi vastaava keissi, jossa nimenomaan yritettiin NCS:llä koodata tuota tunnistinmattoa pois käytöstä ja purkki veti siitä itsensä jojoon (Internal fault, jota ei saanut nollattua).e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko tuo aina korjattavissa uudelleen ohjelmoinnilla? Omassa nimittäin tuo vika ilmeni vain pakkasella ja laskuri kasvoi aina kylmäkäynnistysten seurauksena. Liekkö tuosta minun boxista mennyt joku juotos tms. kun tuo ongelma oli lämpötila riippuvainen? Vain pakkasella jäi airbagin valo palamaan. Kesällä syttyi normaalisti ja sammui kuten kuuluukin. Boxin vaihdolla ongelma katosi ja on onneksi pysyt poissa.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostKyllä nuo on käytännössä kaikki korjaantunut uudelleenohjelmoinnilla, joihinkin on kylläkin tuo vika iskenyt uudelleen mutta mun mielestä tuo vika ei johdukaan ohjelmoinnista tjsp vaan yleensä joku sähköinen häiriö aiheuttaa sen loppupelissä, esim. joku kylmäkäynnistyksen jännitepiikki jne. Näissä on kummiskin nähty sellaista trendiä, että kesäisin näitä vikoja ei ole pahemmin ja syksyllä kylmien kelien alkaessa niitä alkaa ilmaantua enemmän ja enemmän.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View Post...yritettiin NCS:llä koodata tuota tunnistinmattoa pois käytöstä ja purkki veti siitä itsensä jojoon (Internal fault, jota ei saanut nollattua).
1. Apumiehen puoleisen airbagin poiskytkentä -> lastenistuin voisi olla myös edessä
2. tunnistematon pois kytkentä -> airbag valo ei syty vaikka matto olisi viallinen, ja apumiehen airbag posahtaa aina kolarissa riippumatta siitä istuuko penkillä joku tai ei.
SwampHog tarkoittanee tapaus 1:sta ja Clavurion taas viittaa tapaus 2:een?
P.S.
Jälkiviisaana sanoisin, että paljon helpompaa olisi ollut opettaa se napero vaan istumaan takana. Jos parkuu niin siinähän parkuu aikansa, eiköhä ne kaikki väsy turhaan voimien tuhlaamiseen ja oppivat aikanaan elämään karussa arjessaLast edited by Havis; 05-08-2013, 08:49."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostKyllä nuo on käytännössä kaikki korjaantunut uudelleenohjelmoinnilla, joihinkin on kylläkin tuo vika iskenyt uudelleen mutta mun mielestä tuo vika ei johdukaan ohjelmoinnista tjsp vaan yleensä joku sähköinen häiriö aiheuttaa sen loppupelissä, esim. joku kylmäkäynnistyksen jännitepiikki jne. Näissä on kummiskin nähty sellaista trendiä, että kesäisin näitä vikoja ei ole pahemmin ja syksyllä kylmien kelien alkaessa niitä alkaa ilmaantua enemmän ja enemmän..
Käynnistyi kyllä, mutta tuo 240 koodi tuli jäädäkseen. Kaikki muut tuosssa yhteydessä tulleet vikakoodit sai kuitattua pois, eikä airbägin valokaan jäänyt kuittauksen jälkeen palamaan.
Juuri tuo äkillinen jännitepiikki varmaan heittää boksilta bitin vinoon.
Mitä muuten Jartsalla kustantaa tuo boksin ohjelmoiminen? Tuon entisen boksin sais varmaan vielä heräteltyä henkiin.i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
-
Originally posted by Juize View PostOmaan kulkineeseen tuli tuo 240 Control unit internal error, kun sain päähäni testata talvella kylmäkäynnistystä ilman lämmitystä 31 asteen pakkasellä.
Käynnistyi kyllä, mutta tuo 240 koodi tuli jäädäkseen. Kaikki muut tuosssa yhteydessä tulleet vikakoodit sai kuitattua pois, eikä airbägin valokaan jäänyt kuittauksen jälkeen palamaan.
Juuri tuo äkillinen jännitepiikki varmaan heittää boksilta bitin vinoon.
Mitä muuten Jartsalla kustantaa tuo boksin ohjelmoiminen? Tuon entisen boksin sais varmaan vielä heräteltyä henkiin.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostTuo purkki toimii vähän erikoisesti, yleensä tuo 240-koodi tulee sinne ja sen jälkeen sieltä ei saa nollattua mitään koodeja enää ja bägi-valo jää palamaan aina. Yleensä tuo boksin ohjelmoiminen on 50€:n homma + jotain postikuluja päällä.
Siellä oli tuon kylmäkäynnistystestin jälkeen muistaakseni esim. turvavyönkiristimeltä vikakoodia ja airbäg valo paloi, mutta kaikki vikakoodit sai kutattua pois, paitsi tuo 240.i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
-
Originally posted by Juize View PostMeinaatko ettei välttämättä korjaannu ohjelmoinnilla, koska toimii erikoisesti?
Siellä oli tuon kylmäkäynnistystestin jälkeen muistaakseni esim. turvavyönkiristimeltä vikakoodia ja airbäg valo paloi, mutta kaikki vikakoodit sai kutattua pois, paitsi tuo 240..
BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Sittenpä purkki joutaa romikselle jos sitä ei varmuudella kuntoon saa.i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
Comment