Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 airbag-valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naphed
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 3
    • Vieremä

    Voikos tuo ohjausyksikön koodi johtua siitä kun tarkastelin autoa lähemmin niin näyttäs että kuskin penkin turvavyönkiristin on lauennut omia aikojaan.

    Comment

    • SwampHog
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 43
      • Nokia

      Originally posted by HTK12 View Post
      Siltähän tuo vaikuttaisi. Itsellä 240 Control unit internal error (luin INPA:lla) ja en pystynyt sitä nollaamaan. Ongelman ratkaisin tilaamalla käytetyn ebay:stä ja koodaamalla sen autoon. Helppo homma tehdä itsekkin. Purkki maksoi muistaakseni alle 80€ toimitettuna.
      Sama homma kun HTK12:lla virheiden osalta. Control unit herjaa antaa tääläkin ja lienee pakko osaa Ebay:stä varaosa -boxi

      Ongelmathan alkoivat kun disabloin NCS Expertillä tuon apparin turvatyynyn, kun nuorimmaisen piti matkustaa edessä (ei ollu hiljaa missään muualla)..
      Palautin toimivan conffin takasin, mutta ei toiminut enää senjälkeen. Mitään vikakoodeja ei ollut, ennen koodausta.
      Valo palaa taulussa kokoajan heti kun laittaa virrat päälle, resetoiminen ei onnistu INPA:lla
      Pistän vikakoodit tuohon näytille, mitä INPA:lla sai kaivettua (ikävää kun ei voi linkittää tänne pdf tai txt, vain kuvia ;p

      Tuossa on aika hyvä keskustelu asian tiimoilta lontooksi. Muutamia pajoja löytyy UK:sta joissa vois tuon SRS -boxin koodata uusiksi, pitäs vaan lähettää tuo ensin sinne..

      Ei kellään sattuis olemaan softaa/työkaluja, jolla vois vetästä uuden bitin tuonne SRS -boxiin ? Ei tarttis turhaan tilata Ebay:stä varaosa -boxia, kun koodaamistahan nuokin boxit tottelee. Tusikin sieltä mitään fyysisesti on rikki kuitenkaan..

      Miten tuo uusi/varaosa srs -yksikkö koodataan NCS Expertillä oikein, ettei tule taas kyrväytettyä yhtä yksikköä toimintakyvyttömäksi ? Jos tilais kuitenkin Ebay:stä toimivan, käytetyn yksikön, niin ehtis saaha kuntoon ennenkuin on taas mentävä leimalle..(instructions for dummises olis kiva saada joltain joka homman on jo onnistuneesti tehnyt)

      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
      -------------------------------------
      Date: 06/08/13 23:19:44
      ECU: MRS3
      JobStatus: OKAY
      Variant: MRS3
      -------------------------------------------------------------
      RESULT: 10 errors in error memory !
      -------------------------------------------------------------
      25 seat occupied recognition 2 (SBE2)
      Error frequency : 17
      error not active at the moment
      communication error
      error is sporadic
      -------------------------------------------------------------
      20 belt lock driver
      Error frequency : 2
      error not active at the moment
      short to ground / resistor too small
      error is sporadic
      -------------------------------------------------------------
      16 ignition circuit ZK15 -> battery unplug 2
      Error frequency : 6
      error not active at the moment
      resistor too large
      error is sporadic
      -------------------------------------------------------------
      15 ignition circuit ZK14 -> head airbag rear right
      Error frequency : 1
      error not active at the moment
      resistor too large
      error is not sporadic
      -------------------------------------------------------------
      14 ignition circuit ZK13 -> head airbag rear left
      Error frequency : 1
      error not active at the moment
      resistor too large
      error is not sporadic
      -------------------------------------------------------------
      12 ignition circuit ZK11 -> airbag passenger stage 2
      Error frequency : 1
      plausibility error
      error not active at the moment
      error is not sporadic
      -------------------------------------------------------------
      8 ignition circuit ZK7 -> side airbag rear right
      Error frequency : 1
      error not active at the moment
      resistor too large
      error is not sporadic
      -------------------------------------------------------------
      7 ignition circuit ZK6 -> side airbag rear left
      Error frequency : 1
      error not active at the moment
      resistor too large
      error is not sporadic
      -------------------------------------------------------------
      4 ignition circuit ZK3 -> airbag passenger
      Error frequency : 1
      plausibility error
      error not active at the moment
      error is not sporadic
      -------------------------------------------------------------
      240 Internal ECU error
      Error frequency : 1
      ================================================== ===========


      Edit:

      Tämä keissi ratkesi kun hommasin uuden purkin Ebaystä. Valo häipyi mittaristosta heti kun pisti uuden boxin kiinni ja virrat päälle
      Ei tarvinnu koodata NCS Expertillä mittään ja kerrankin pääsi helpolla

      Tuli harjoteltua Ebay -ostoksia ja tilasin erreyksessä MRS4 -boxin joka ei tietenkään käynyt mun kulkineeseen
      Jos joku tarvii moista, niin privalla lähettelen kuvat/numerot yms detaljit.

      Nyt pitäis vielä saaha tuosta ABS anturista niskalenkki, niin vois tarjota leimalle :think
      Last edited by SwampHog; 09-11-2013, 00:01. Reason: Update; Resolved
      E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Kokeile nyt ensin koodata se purkki, kuten tekisit uudelle/käytetylle vaihdokille. Eli NCS:llä valitset sen purkin ja sitten SG_CODIEREN. Jos ei tuolla oikene, ota yhteyttä "jartsa02", jos se voisi softata uusiksi tuon sinun purkin.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          Originally posted by SwampHog View Post
          Sama homma kun HTK12:lla virheiden osalta. Control unit herjaa antaa tääläkin ja lienee pakko osaa Ebay:stä varaosa -boxi

          Ongelmathan alkoivat kun disabloin NCS Expertillä tuon apparin turvatyynyn, kun nuorimmaisen piti matkustaa edessä (ei ollu hiljaa missään muualla)..
          Palautin toimivan conffin takasin, mutta ei toiminut enää senjälkeen. Mitään vikakoodeja ei ollut, ennen koodausta.
          Valo palaa taulussa kokoajan heti kun laittaa virrat päälle, resetoiminen ei onnistu INPA:lla
          Pistän vikakoodit tuohon näytille, mitä INPA:lla sai kaivettua (ikävää kun ei voi linkittää tänne pdf tai txt, vain kuvia ;p

          Tuossa on aika hyvä keskustelu asian tiimoilta lontooksi. Muutamia pajoja löytyy UK:sta joissa vois tuon SRS -boxin koodata uusiksi, pitäs vaan lähettää tuo ensin sinne..

          Ei kellään sattuis olemaan softaa/työkaluja, jolla vois vetästä uuden bitin tuonne SRS -boxiin ? Ei tarttis turhaan tilata Ebay:stä varaosa -boxia, kun koodaamistahan nuokin boxit tottelee. Tusikin sieltä mitään fyysisesti on rikki kuitenkaan..

          Miten tuo uusi/varaosa srs -yksikkö koodataan NCS Expertillä oikein, ettei tule taas kyrväytettyä yhtä yksikköä toimintakyvyttömäksi ? Jos tilais kuitenkin Ebay:stä toimivan, käytetyn yksikön, niin ehtis saaha kuntoon ennenkuin on taas mentävä leimalle..(instructions for dummises olis kiva saada joltain joka homman on jo onnistuneesti tehnyt)

          E R R O R M E M O R Y R E P O R T
          -------------------------------------
          Date: 06/08/13 23:19:44
          ECU: MRS3
          JobStatus: OKAY
          Variant: MRS3
          -------------------------------------------------------------
          RESULT: 10 errors in error memory !
          -------------------------------------------------------------
          25 seat occupied recognition 2 (SBE2)
          Error frequency : 17
          error not active at the moment
          communication error
          error is sporadic
          -------------------------------------------------------------
          20 belt lock driver
          Error frequency : 2
          error not active at the moment
          short to ground / resistor too small
          error is sporadic
          -------------------------------------------------------------
          16 ignition circuit ZK15 -> battery unplug 2
          Error frequency : 6
          error not active at the moment
          resistor too large
          error is sporadic
          -------------------------------------------------------------
          15 ignition circuit ZK14 -> head airbag rear right
          Error frequency : 1
          error not active at the moment
          resistor too large
          error is not sporadic
          -------------------------------------------------------------
          14 ignition circuit ZK13 -> head airbag rear left
          Error frequency : 1
          error not active at the moment
          resistor too large
          error is not sporadic
          -------------------------------------------------------------
          12 ignition circuit ZK11 -> airbag passenger stage 2
          Error frequency : 1
          plausibility error
          error not active at the moment
          error is not sporadic
          -------------------------------------------------------------
          8 ignition circuit ZK7 -> side airbag rear right
          Error frequency : 1
          error not active at the moment
          resistor too large
          error is not sporadic
          -------------------------------------------------------------
          7 ignition circuit ZK6 -> side airbag rear left
          Error frequency : 1
          error not active at the moment
          resistor too large
          error is not sporadic
          -------------------------------------------------------------
          4 ignition circuit ZK3 -> airbag passenger
          Error frequency : 1
          plausibility error
          error not active at the moment
          error is not sporadic
          -------------------------------------------------------------
          240 Internal ECU error
          Error frequency : 1
          ================================================== ===========
          Sieltä on mennyt eeprommilta bittejä vinoon ja se tarvii uudelleenohjelmoinnin. Tuota eeprommia ei pysty ropeloimaan OBD:n kautta vaan se on purkki irroitettava ja se eeprommi on programmerilla ohjelmoitava uudelleen. Tuo kyllä onnistuu täälläpäin, joten sitä ei tartte nyt ihan UK:hon saakka sentään lähettää .
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by SwampHog View Post
            Sama homma kun HTK12:lla virheiden osalta. Control unit herjaa antaa tääläkin ja lienee pakko osaa Ebay:stä varaosa -boxi

            Ongelmathan alkoivat kun disabloin NCS Expertillä tuon apparin turvatyynyn, kun nuorimmaisen piti matkustaa edessä (ei ollu hiljaa missään muualla)..
            Palautin toimivan conffin takasin, mutta ei toiminut enää senjälkeen. Mitään vikakoodeja ei ollut, ennen koodausta.
            Valo palaa taulussa kokoajan heti kun laittaa virrat päälle, resetoiminen ei onnistu INPA:lla
            Pistän vikakoodit tuohon näytille, mitä INPA:lla sai kaivettua (ikävää kun ei voi linkittää tänne pdf tai txt, vain kuvia ;p

            Tuossa on aika hyvä keskustelu asian tiimoilta lontooksi. Muutamia pajoja löytyy UK:sta joissa vois tuon SRS -boxin koodata uusiksi, pitäs vaan lähettää tuo ensin sinne..

            Ei kellään sattuis olemaan softaa/työkaluja, jolla vois vetästä uuden bitin tuonne SRS -boxiin ? Ei tarttis turhaan tilata Ebay:stä varaosa -boxia, kun koodaamistahan nuokin boxit tottelee. Tusikin sieltä mitään fyysisesti on rikki kuitenkaan..

            Miten tuo uusi/varaosa srs -yksikkö koodataan NCS Expertillä oikein, ettei tule taas kyrväytettyä yhtä yksikköä toimintakyvyttömäksi ? Jos tilais kuitenkin Ebay:stä toimivan, käytetyn yksikön, niin ehtis saaha kuntoon ennenkuin on taas mentävä leimalle..(instructions for dummises olis kiva saada joltain joka homman on jo onnistuneesti tehnyt)

            E R R O R M E M O R Y R E P O R T
            -------------------------------------
            Date: 06/08/13 23:19:44
            ECU: MRS3
            JobStatus: OKAY
            Variant: MRS3
            -------------------------------------------------------------
            RESULT: 10 errors in error memory !
            -------------------------------------------------------------
            25 seat occupied recognition 2 (SBE2)
            Error frequency : 17
            error not active at the moment
            communication error
            error is sporadic
            -------------------------------------------------------------
            20 belt lock driver
            Error frequency : 2
            error not active at the moment
            short to ground / resistor too small
            error is sporadic
            -------------------------------------------------------------
            16 ignition circuit ZK15 -> battery unplug 2
            Error frequency : 6
            error not active at the moment
            resistor too large
            error is sporadic
            -------------------------------------------------------------
            15 ignition circuit ZK14 -> head airbag rear right
            Error frequency : 1
            error not active at the moment
            resistor too large
            error is not sporadic
            -------------------------------------------------------------
            14 ignition circuit ZK13 -> head airbag rear left
            Error frequency : 1
            error not active at the moment
            resistor too large
            error is not sporadic
            -------------------------------------------------------------
            12 ignition circuit ZK11 -> airbag passenger stage 2
            Error frequency : 1
            plausibility error
            error not active at the moment
            error is not sporadic
            -------------------------------------------------------------
            8 ignition circuit ZK7 -> side airbag rear right
            Error frequency : 1
            error not active at the moment
            resistor too large
            error is not sporadic
            -------------------------------------------------------------
            7 ignition circuit ZK6 -> side airbag rear left
            Error frequency : 1
            error not active at the moment
            resistor too large
            error is not sporadic
            -------------------------------------------------------------
            4 ignition circuit ZK3 -> airbag passenger
            Error frequency : 1
            plausibility error
            error not active at the moment
            error is not sporadic
            -------------------------------------------------------------
            240 Internal ECU error
            Error frequency : 1
            ================================================== ===========
            Koodaaminenhan on hyvin simppeli tehdä kuten Clavurion sanoi. Eli luet vaan auton tiedot, sitten valitset koodattavaksi tuon purkin, katsot, että työnä on valittu koodaus ja sitten vaat käynnistät koodauksen. Ootko nyt varma, että tuo sisäinen virhe (240) tuli tuosta sun kokeilustasi? EEprommia ei käsittääkseni pitäisi pystyä sotkemaan OBD-portin kautta. Itsellänihän tuo vikavalo syttyi aina kun pakkasella pihalta käynnistin kylmän auton. Päivän toisen startin jälkeen ei enää sytyttänyt vikavaloa. Kesällä ei myöskään valoa polttanut. Itsekkin katsastin auton ensimmäisenä vuotena tietämättä tuota vikaa (ostin auton kesällä ja katsastin ennen pakkasia). Ensimmäisten pakkasten tultua alkoi palamaan ja sitten läppärillä tutkaillessa tuli tuo vika löydettyä.

            Originally posted by jartsa02 View Post
            Sieltä on mennyt eeprommilta bittejä vinoon ja se tarvii uudelleenohjelmoinnin. Tuota eeprommia ei pysty ropeloimaan OBD:n kautta vaan se on purkki irroitettava ja se eeprommi on programmerilla ohjelmoitava uudelleen. Tuo kyllä onnistuu täälläpäin, joten sitä ei tartte nyt ihan UK:hon saakka sentään lähettää .
            Onko tuo aina korjattavissa uudelleen ohjelmoinnilla? Omassa nimittäin tuo vika ilmeni vain pakkasella ja laskuri kasvoi aina kylmäkäynnistysten seurauksena. Liekkö tuosta minun boxista mennyt joku juotos tms. kun tuo ongelma oli lämpötila riippuvainen? Vain pakkasella jäi airbagin valo palamaan. Kesällä syttyi normaalisti ja sammui kuten kuuluukin. Boxin vaihdolla ongelma katosi ja on onneksi pysyt poissa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              Originally posted by HTK12 View Post
              Ootko nyt varma, että tuo sisäinen virhe (240) tuli tuosta sun kokeilustasi? EEprommia ei käsittääkseni pitäisi pystyä sotkemaan OBD-portin kautta.
              Todistetusti tullut vastaan yksi vastaava keissi, jossa nimenomaan yritettiin NCS:llä koodata tuota tunnistinmattoa pois käytöstä ja purkki veti siitä itsensä jojoon (Internal fault, jota ei saanut nollattua).
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by Clavurion View Post
                Todistetusti tullut vastaan yksi vastaava keissi, jossa nimenomaan yritettiin NCS:llä koodata tuota tunnistinmattoa pois käytöstä ja purkki veti siitä itsensä jojoon (Internal fault, jota ei saanut nollattua).
                No kai se sitten on uskottava, että noinkin voi käydä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Onko tuo aina korjattavissa uudelleen ohjelmoinnilla? Omassa nimittäin tuo vika ilmeni vain pakkasella ja laskuri kasvoi aina kylmäkäynnistysten seurauksena. Liekkö tuosta minun boxista mennyt joku juotos tms. kun tuo ongelma oli lämpötila riippuvainen? Vain pakkasella jäi airbagin valo palamaan. Kesällä syttyi normaalisti ja sammui kuten kuuluukin. Boxin vaihdolla ongelma katosi ja on onneksi pysyt poissa.
                  Kyllä nuo on käytännössä kaikki korjaantunut uudelleenohjelmoinnilla, joihinkin on kylläkin tuo vika iskenyt uudelleen mutta mun mielestä tuo vika ei johdukaan ohjelmoinnista tjsp vaan yleensä joku sähköinen häiriö aiheuttaa sen loppupelissä, esim. joku kylmäkäynnistyksen jännitepiikki jne. Näissä on kummiskin nähty sellaista trendiä, että kesäisin näitä vikoja ei ole pahemmin ja syksyllä kylmien kelien alkaessa niitä alkaa ilmaantua enemmän ja enemmän.
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by jartsa02 View Post
                    Kyllä nuo on käytännössä kaikki korjaantunut uudelleenohjelmoinnilla, joihinkin on kylläkin tuo vika iskenyt uudelleen mutta mun mielestä tuo vika ei johdukaan ohjelmoinnista tjsp vaan yleensä joku sähköinen häiriö aiheuttaa sen loppupelissä, esim. joku kylmäkäynnistyksen jännitepiikki jne. Näissä on kummiskin nähty sellaista trendiä, että kesäisin näitä vikoja ei ole pahemmin ja syksyllä kylmien kelien alkaessa niitä alkaa ilmaantua enemmän ja enemmän.
                    No mulla on nyt tuo Ebay:sta tilattu ollut paikallaan vähän vajaan vuoden eli viime talven oli. Kertaakaan ei poltellut valoa, eikä vikamuistiin ole tullut kertaakaan tuo koodia 240. Ennen vaihtoa jokaisessa kylmäkäynnistyksen jälkeen jäi valo palamaan. Vanha purkki oli tallentanut tuon vikakoodin jotain ~250 kertaa. Tuota mun vanhaa boxia ei siis varmaan enää kannata ohjelmoida, koska varmaan heti ensimmäisillä pakkasilla tulee uudestaan. Taidan viskata kuusakoskelle.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1838
                      • Kotona/Poissa

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      ...yritettiin NCS:llä koodata tuota tunnistinmattoa pois käytöstä ja purkki veti siitä itsensä jojoon (Internal fault, jota ei saanut nollattua).
                      Eikös nämä ole kaksi eri asiaa

                      1. Apumiehen puoleisen airbagin poiskytkentä -> lastenistuin voisi olla myös edessä

                      2. tunnistematon pois kytkentä -> airbag valo ei syty vaikka matto olisi viallinen, ja apumiehen airbag posahtaa aina kolarissa riippumatta siitä istuuko penkillä joku tai ei.

                      SwampHog tarkoittanee tapaus 1:sta ja Clavurion taas viittaa tapaus 2:een?

                      P.S.
                      Jälkiviisaana sanoisin, että paljon helpompaa olisi ollut opettaa se napero vaan istumaan takana. Jos parkuu niin siinähän parkuu aikansa, eiköhä ne kaikki väsy turhaan voimien tuhlaamiseen ja oppivat aikanaan elämään karussa arjessa
                      Last edited by Havis; 05-08-2013, 08:49.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • Juize
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 231
                        • Joensuu

                        Originally posted by jartsa02 View Post
                        Kyllä nuo on käytännössä kaikki korjaantunut uudelleenohjelmoinnilla, joihinkin on kylläkin tuo vika iskenyt uudelleen mutta mun mielestä tuo vika ei johdukaan ohjelmoinnista tjsp vaan yleensä joku sähköinen häiriö aiheuttaa sen loppupelissä, esim. joku kylmäkäynnistyksen jännitepiikki jne. Näissä on kummiskin nähty sellaista trendiä, että kesäisin näitä vikoja ei ole pahemmin ja syksyllä kylmien kelien alkaessa niitä alkaa ilmaantua enemmän ja enemmän.
                        Omaan kulkineeseen tuli tuo 240 Control unit internal error, kun sain päähäni testata talvella kylmäkäynnistystä ilman lämmitystä 31 asteen pakkasellä.
                        Käynnistyi kyllä, mutta tuo 240 koodi tuli jäädäkseen. Kaikki muut tuosssa yhteydessä tulleet vikakoodit sai kuitattua pois, eikä airbägin valokaan jäänyt kuittauksen jälkeen palamaan.
                        Juuri tuo äkillinen jännitepiikki varmaan heittää boksilta bitin vinoon.
                        Mitä muuten Jartsalla kustantaa tuo boksin ohjelmoiminen? Tuon entisen boksin sais varmaan vielä heräteltyä henkiin.
                        i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
                        ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

                        ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                        ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                        ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                        Comment

                        • jartsa02
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 1131
                          • Helsinki

                          Originally posted by Juize View Post
                          Omaan kulkineeseen tuli tuo 240 Control unit internal error, kun sain päähäni testata talvella kylmäkäynnistystä ilman lämmitystä 31 asteen pakkasellä.
                          Käynnistyi kyllä, mutta tuo 240 koodi tuli jäädäkseen. Kaikki muut tuosssa yhteydessä tulleet vikakoodit sai kuitattua pois, eikä airbägin valokaan jäänyt kuittauksen jälkeen palamaan.
                          Juuri tuo äkillinen jännitepiikki varmaan heittää boksilta bitin vinoon.
                          Mitä muuten Jartsalla kustantaa tuo boksin ohjelmoiminen? Tuon entisen boksin sais varmaan vielä heräteltyä henkiin.
                          Tuo purkki toimii vähän erikoisesti, yleensä tuo 240-koodi tulee sinne ja sen jälkeen sieltä ei saa nollattua mitään koodeja enää ja bägi-valo jää palamaan aina. Yleensä tuo boksin ohjelmoiminen on 50€:n homma + jotain postikuluja päällä.
                          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                          Comment

                          • Juize
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 231
                            • Joensuu

                            Originally posted by jartsa02 View Post
                            Tuo purkki toimii vähän erikoisesti, yleensä tuo 240-koodi tulee sinne ja sen jälkeen sieltä ei saa nollattua mitään koodeja enää ja bägi-valo jää palamaan aina. Yleensä tuo boksin ohjelmoiminen on 50€:n homma + jotain postikuluja päällä.
                            Meinaatko ettei välttämättä korjaannu ohjelmoinnilla, koska toimii erikoisesti?
                            Siellä oli tuon kylmäkäynnistystestin jälkeen muistaakseni esim. turvavyönkiristimeltä vikakoodia ja airbäg valo paloi, mutta kaikki vikakoodit sai kutattua pois, paitsi tuo 240.
                            i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
                            ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

                            ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                            ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                            ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              Originally posted by Juize View Post
                              Meinaatko ettei välttämättä korjaannu ohjelmoinnilla, koska toimii erikoisesti?
                              Siellä oli tuon kylmäkäynnistystestin jälkeen muistaakseni esim. turvavyönkiristimeltä vikakoodia ja airbäg valo paloi, mutta kaikki vikakoodit sai kutattua pois, paitsi tuo 240.
                              No, se voi olla näin .
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              • Juize
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 231
                                • Joensuu

                                Sittenpä purkki joutaa romikselle jos sitä ei varmuudella kuntoon saa.
                                i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
                                ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

                                ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                                ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                                ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎