Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SkyMan
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 518
    • Sirius

    Jees, auto on käynyt nyt neljässä eri testerissä, eikä mikään päästä sisään. Joukossa on nyrkkipajoja ja merkkiliike kahden testerin voimin. Täytyy vissiin sitten mittailla yleismittarilla piuhat yksitellen läpi...
    Coffee isn´t my cup of tea

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by SkyMan View Post
      Jees, auto on käynyt nyt neljässä eri testerissä, eikä mikään päästä sisään. Joukossa on nyrkkipajoja ja merkkiliike kahden testerin voimin. Täytyy vissiin sitten mittailla yleismittarilla piuhat yksitellen läpi...
      Boksin sisäinen maadoitus on poikki, vetää väylän jumiin tästä syystä eikä pääse kiinni.

      EDIT: Otetaan komento takas kun ilmeisesti oli e36:sesta kysymys. Oletin että e39 kysessä niinkuin topicista voisi päätellä.
      Last edited by Supa; 10-11-2010, 16:12.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Cremaster
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 13
        • Kuopio

        Neuvoa vailla:

        Omassakin e39:ssä (530d touring, 12/00) jouluvalot palaneet vaihtelevalla frekvenssillä pari kuukautta. Alkuun harvemmin, välillä jo todella usein ja pakkasten alettua kokonaisia muutaman kymmenen kilsan lenkkejä kokonaan ilman jouluvaloja. Välillä pahin ongelma oli se, että boksi ei suostunut uskomaan että yhdeltä pyörältä tulee väärää tietoa ja luistonesto aiheutti helvetillistä nykimistä absien raksutuksesta puhumattakaan.

        Boksia olen epäillyt alusta asti, etenkin kun vika tuntuu olevan hyvin voimakkaasti lämmöstä riippuvainen, joten käytin boksin paikallisessa elektroniikkahuollossa. Viikkoon en jouluvaloja nähnyt, mutta sen jälkeen ongelma palasi.

        Ajattelin kuitenkin varmuuden vuoksi vielä ennen boksin uusimista vaihtaa anturin, joka antaa vikakoodia. Murphyn laki toteutui, ja nyt jouluvalot eivät ole sammuneet kertaakaan siitä lähtien kun sain uuden anturin (takaoikea). Haastattelin nyrkkipajan mekaanikkoa (en siis vienyt merkkikorjaamolle kun on hinnoittelu niin suoraan saatanasta), oli kuulemma ollut helvetillisen tiukassa, mutta irronnut ilman poraamista (kuumennetun ruuvimeisselin oli onnistunut johonkin väliin tunkemaan ja sillä oli lähtenyt).

        Autoon asennetaan nyt joka tapauksessa uusi boksi keskiviikkona, ihan vaan sillä että saan sen suljettua pois vaikka maksankin siitä ilosta itseni kipeäksi. Pahoin vaan pelkään että uudenkin boksin jälkeen mulla on oikealta takaa edelleen anturi pimeänä.

        Mistähän tuo valon jatkuva palaminen voi johtua? Jos ammattimies on onnistunut hajottamaan magneettikehän, niin eikös vian pitäisi ilmetä vasta ajaessa? Voiko anturi mennä rikki asennettaessa? Voinko tehdä jotain omaa diagnostiikkaa? Tässä tapauksessa varmaan ei onnistu anturin vaihtaminen puolelta toiselle, koska touringeissa takaa vaihdettaessa anturit taitaa yleensä hajota irroittaessa?

        Jos jollain on mitään vinkkiä antaa, niin kertokaa ihmeessä. Korjaamon heeboa kuulustelen lisää maanantaina.

        Comment

        • AnttiR
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 819
          • Jyväskylä

          Jos on anturi rikki niin syttyykö nuo valot vasta liikkeellelähtiessä? Mulla on uusittu molemmat taka-anturit ja seuraavana päivänä töyssyssä syttyi nuo valot ja samalla pimeni nopeusmittari, kulutusmittari ja polttoainemittari alko seilaamaan. Ajattelin alkuun että taka-vasemmalta meni johto poikki kun se oli lyhyempi kuin vanhassa anturissa ja jäi vähän tiukalle.
          Mutta nyt kun on pitempään tuota ihmetelly niin aina kun auto seisoo pitkään ja jäähtyy kunnolla niin valot ei palakkaan mutta lyhyen matkan jälkeen jos sammuttaa ja käynnistää auton uudelleen niin valot syttyy ihan varmasti tai jos ajaa pitempään niin jossain vaiheessa ne syttyy ihan yhtäkkiä tilanteesta, ajotyylistä tai nopeudesta riippumatta. Sellaisen huomion tein että kun pesin moottoritilan niin valot sammuivatkin hetkeksi, eli viittaa ilmeisesti boxi vikaan kun moottoritila lämpenee niin tulee joku katkos? Onkos tuossa -00 vuosimallissa jo ollu tuota boksivikaa, auto on kyllä valmistettu loppuvuodesta -99?
          Btw. edessä tommonen pahamaineinen motonetin PEX anturi on toiminu jo 50tkm/vuoden.
          E61 535d -04

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Originally posted by AnttiR View Post
            Onkos tuossa -00 vuosimallissa jo ollu tuota boksivikaa, auto on kyllä valmistettu loppuvuodesta -99?
            Btw. edessä tommonen pahamaineinen motonetin PEX anturi on toiminu jo 50tkm/vuoden.
            On, sercapille korjaukseen. Joskus myös pex toimii.

            Comment

            • M535iM
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 60
              • Vantaa

              Originally posted by Cremaster View Post
              Neuvoa vailla:

              Omassakin e39:ssä (530d touring, 12/00) jouluvalot palaneet vaihtelevalla frekvenssillä pari kuukautta. Alkuun harvemmin, välillä jo todella usein ja pakkasten alettua kokonaisia muutaman kymmenen kilsan lenkkejä kokonaan ilman jouluvaloja. Välillä pahin ongelma oli se, että boksi ei suostunut uskomaan että yhdeltä pyörältä tulee väärää tietoa ja luistonesto aiheutti helvetillistä nykimistä absien raksutuksesta puhumattakaan.

              Boksia olen epäillyt alusta asti, etenkin kun vika tuntuu olevan hyvin voimakkaasti lämmöstä riippuvainen, joten käytin boksin paikallisessa elektroniikkahuollossa. Viikkoon en jouluvaloja nähnyt, mutta sen jälkeen ongelma palasi.

              Ajattelin kuitenkin varmuuden vuoksi vielä ennen boksin uusimista vaihtaa anturin, joka antaa vikakoodia. Murphyn laki toteutui, ja nyt jouluvalot eivät ole sammuneet kertaakaan siitä lähtien kun sain uuden anturin (takaoikea). Haastattelin nyrkkipajan mekaanikkoa (en siis vienyt merkkikorjaamolle kun on hinnoittelu niin suoraan saatanasta), oli kuulemma ollut helvetillisen tiukassa, mutta irronnut ilman poraamista (kuumennetun ruuvimeisselin oli onnistunut johonkin väliin tunkemaan ja sillä oli lähtenyt).

              Autoon asennetaan nyt joka tapauksessa uusi boksi keskiviikkona, ihan vaan sillä että saan sen suljettua pois vaikka maksankin siitä ilosta itseni kipeäksi. Pahoin vaan pelkään että uudenkin boksin jälkeen mulla on oikealta takaa edelleen anturi pimeänä.

              Mistähän tuo valon jatkuva palaminen voi johtua? Jos ammattimies on onnistunut hajottamaan magneettikehän, niin eikös vian pitäisi ilmetä vasta ajaessa? Voiko anturi mennä rikki asennettaessa? Voinko tehdä jotain omaa diagnostiikkaa? Tässä tapauksessa varmaan ei onnistu anturin vaihtaminen puolelta toiselle, koska touringeissa takaa vaihdettaessa anturit taitaa yleensä hajota irroittaessa?

              Jos jollain on mitään vinkkiä antaa, niin kertokaa ihmeessä. Korjaamon heeboa kuulustelen lisää maanantaina.
              Aika samat ongelmat oli minulla kesähelteistä lähtien, tuli vaihdeltua laakerit eteen, tunnistimet eteen ja oikea taka tunnistin, no edelleeen oli aika samat taudit päällä, vikakoodit herjasi aina vas etu ja oik taka anturiin, autolla pystyi ajaa pakkasstartin jälkeen vaikka maailman tappiin asti ilman valoja, mutta esim ekoissa liikennevaloissa kun joutui vähän seisottaa autoa niin boxi ilmeisesti lämpeni ja valot syttyi.

              Loppurutistus; lähetin boxin korjattavaksi J-P Ollille Rolloon, homma maksoi 140 + lähetyskulut. no boxi ollut nyt 4 vrk kiinni ja täytyy todeta että auto on ilmeisesti kunnossa, täysillä en vielä tuuleta, mutta uskon että on kunnossa siltä osin, tusen tack vaan sinne Rollon suuntaan ja voin suositella esim. Cremasterille että korjaaa mielummin se boxi siellä kuin ostat uuden, tuhlaat loppuerotuksen uuden ja korjatun boxin välillä vaikka irtokarkkiin!!

              Ja auto oli siis 528i, hihnalta ulos muistaakseni 11/-99
              316 -77 (1982->1986)
              325 -86 (1986->1987)
              m535i -86 (1987->2007)
              528it -01 (2007->

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                ei ehkä liity täysin asiaan,mut kirjotanpa kuiteski...vika ihmetytti ainaki minua..
                tutkin kuukausi takaperin vikaa e46.sesta(320i)...luistonesto+abs valot syttyivät ja sammuivat miten sattuu,mittarit toimi välillä ja välillä ei ,käsijarrun valo sytty vaikka käsijarru ei ollu päällä..

                ja muita ihme oireita..vikaluvussa löytyi laturivika..se korjattiin ja kaikki ongelmat katosi samantien,ihmeellisiä oireita laturi saa aikaan..
                Last edited by afafaf; 20-11-2010, 11:08.

                Comment

                • randall raines
                  BTCF Member
                  • Nov 2008
                  • 124
                  • oulu

                  Originally posted by afafaf View Post
                  ei ehkä liity täysin asiaan,mut kirjotanpa kuiteski...vika ihmetytti ainaki minua..
                  tutkin kuukausi takaperin vikaa e46.sesta(320i)...luistonesto+abs valot syttyivät ja sammuivat miten sattuu,mittarit toimi välillä ja välillä ei ,käsijarrun valo sytty vaikka käsijarru ei ollu päällä..

                  ja muita ihme oireita..vikaluvussa löytyi laturivika..se korjattiin ja kaikki ongelmat katosi samantien,ihmeellisiä oireita laturi saa aikaan..
                  Laturi ei toimi---> ei tarpeeksi virtaa--->sähköpelit alkaa tippua pois pelistä..
                  "don't ride faster than your guardian angel can fly"

                  Käyttis: e38 740i
                  e32 740i(projekti)


                  ex: e39 530da -00, e46 320i touring -02

                  Comment

                  • bmwbil
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 230
                    • Varsinais-Suomi

                    Originally posted by bmwbil View Post
                    Itselläni on viimeisen parin viikon aikana syttynyt abs ja asc valot pariin kertaan, mutta ne ovat sammuneet itsestään. Ensimmäisen kerran ne syttyivät viikko sitten ja viimeksi tänään, kun olin irrottanut molemmat etupyörät etsiessäni ajon aikana etupyöristä kuuluvaa krohinaa. Mietin mistähän tuo valojen syttyminen voisi johtua. Onko kyseessä vain tilapäinen häiriö vaiko merkkejä jostain tulevasta viasta.
                    Vastaan itse itselleni, josko tästä olisi mahdollisesti apua jollekin. Vikakoodien luku ilmoitti, että vasemman etupyörän abs anturi oli viallinen. Se maksoi Motonetissä viitisenkymmpiä. Vaihto itsessään oli helppo, ja samalla ilmeni tuon mainitsemani krohinan aiheuttajksi jarrulevyn takaosaan hankaava metallinen suojalevy.
                    Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

                    Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

                    Now: Lamborghini Gallardo 2006
                    Bmw E39 520 i M5 look (98)

                    Comment

                    • Cremaster
                      Newbiemmer
                      • Oct 2010
                      • 13
                      • Kuopio

                      Ongelmat vaan jatkuu:

                      - Boksi käytettiin elektroniikkahuollossa (paikallinen huoltoliike), vikavalot sammuivat viikoksi ja paloivat sen jälkeen aika usein, pakkasten alettua harvemmin. Poljin potki lähes päivittäin vastaan.
                      - Oikea taka-anturi (jonka siis vikakoodi ilmoitti viaksi) vaihdettiin (nyrkkipajalla). Tämän jälkeen vikavalot eivät sammuneet enää lainkaan. Ilmeisesti magneettikehä vioittui vaihdon yhteydessä koska ongelma paheni.
                      - Vaihdatin boksin, koska ajattelin, että kyllä tästä rahalla selviää (Hartikaisella). Turha luulo >:( Vikavalot paloivat edelleen koko ajan. Boksin vaihdon yhteydessä oli kuulemma mitattu piuhat, niissä ei kuulemma ollut mitään vikaa, vaan signaali kulkee.
                      - Noh, veinpä auton sitten vielä kerran korjattavaksi (Hartikaiselle), tällä kertaa vaihdettiin laakeri. Oli kuulemma vähän potkinut vastaan koeajolla, mutta vikavalot eivät syttyneet. Ekasta jarrutuksesta lähtien potki jarrut vastaan ja motarille kiihdyttäessä 300 m jälkeen syttyi vikavalot. Soitin välittömästi Hartikaiselle, ja kyllästyneellä äänellä toteamus: "Ei ne valot kyllä meillä koeajossa syttyneet". Teki mieli huutaa luuriin että haista nyt jo vit**, mutta maltoin mieleni.

                      Nyt ollaan sitten täsmälleen lähtöruudussa, eli valot eivät pala koko aikaa, jarrut potkivat melkein joka jarrutuksella vastaan ja heti kun ajaa kovempaa, syttyy vikavalot. Niin no joo, kukkaro on kevyempi, onpahan helpompi taipua pa*kalle.

                      Mitäs osia seuraavaksi vaihdetaan? Boksi on uusi, anturi on uusi, laakeri on uusi ja johtosarja on kuulemma täysin ehjä.

                      Jos kellään ei ole mitään hyviä ideoita miten auton saisi ehjättyä, niin paremman idean puutteessa tarjoan kossupullon sille, joka varastaa auton ja polttaa sen. Saapahan edes muutaman euron kaskosta, autoa kun on korjattu jo kohta kolmanneksella koslan arvosta. Sekään ei hirveästi helpota ahdistusta että auto rytkyttää kun hirvi kiima-aikana, mutta se on jo toinen tarina, kun vaan nyt saisi vaikka alkuun nuo ABS-valot pysymään poissa...

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Cremaster View Post
                        Ongelmat vaan jatkuu:

                        - Boksi käytettiin elektroniikkahuollossa (paikallinen huoltoliike), vikavalot sammuivat viikoksi ja paloivat sen jälkeen aika usein, pakkasten alettua harvemmin. Poljin potki lähes päivittäin vastaan.
                        - Oikea taka-anturi (jonka siis vikakoodi ilmoitti viaksi) vaihdettiin (nyrkkipajalla). Tämän jälkeen vikavalot eivät sammuneet enää lainkaan. Ilmeisesti magneettikehä vioittui vaihdon yhteydessä koska ongelma paheni.
                        - Vaihdatin boksin, koska ajattelin, että kyllä tästä rahalla selviää (Hartikaisella). Turha luulo >:( Vikavalot paloivat edelleen koko ajan. Boksin vaihdon yhteydessä oli kuulemma mitattu piuhat, niissä ei kuulemma ollut mitään vikaa, vaan signaali kulkee.
                        - Noh, veinpä auton sitten vielä kerran korjattavaksi (Hartikaiselle), tällä kertaa vaihdettiin laakeri. Oli kuulemma vähän potkinut vastaan koeajolla, mutta vikavalot eivät syttyneet. Ekasta jarrutuksesta lähtien potki jarrut vastaan ja motarille kiihdyttäessä 300 m jälkeen syttyi vikavalot. Soitin välittömästi Hartikaiselle, ja kyllästyneellä äänellä toteamus: "Ei ne valot kyllä meillä koeajossa syttyneet". Teki mieli huutaa luuriin että haista nyt jo vit**, mutta maltoin mieleni.

                        Nyt ollaan sitten täsmälleen lähtöruudussa, eli valot eivät pala koko aikaa, jarrut potkivat melkein joka jarrutuksella vastaan ja heti kun ajaa kovempaa, syttyy vikavalot. Niin no joo, kukkaro on kevyempi, onpahan helpompi taipua pa*kalle.

                        Mitäs osia seuraavaksi vaihdetaan? Boksi on uusi, anturi on uusi, laakeri on uusi ja johtosarja on kuulemma täysin ehjä.

                        Jos kellään ei ole mitään hyviä ideoita miten auton saisi ehjättyä, niin paremman idean puutteessa tarjoan kossupullon sille, joka varastaa auton ja polttaa sen. Saapahan edes muutaman euron kaskosta, autoa kun on korjattu jo kohta kolmanneksella koslan arvosta. Sekään ei hirveästi helpota ahdistusta että auto rytkyttää kun hirvi kiima-aikana, mutta se on jo toinen tarina, kun vaan nyt saisi vaikka alkuun nuo ABS-valot pysymään poissa...
                        No mitä se sitten jää herjaamaan nytten?
                        Joku rengas väärää kokoa tai liian vähän painetta? Jokin muu anturi vialla / laakerissa välystä?
                        Eli tarkalleen minkä vikakoodin takia nyt sytyttää valot? Todennäköisesti nopeus-signaaleissa eroa.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Cremaster
                          Newbiemmer
                          • Oct 2010
                          • 13
                          • Kuopio

                          Originally posted by Supa View Post
                          No mitä se sitten jää herjaamaan nytten?
                          Joku rengas väärää kokoa tai liian vähän painetta? Jokin muu anturi vialla / laakerissa välystä?
                          Eli tarkalleen minkä vikakoodin takia nyt sytyttää valot? Todennäköisesti nopeus-signaaleissa eroa.
                          Selittivät, että eivät saaneet vikakoodia koeajon jälkeen, mikä on aika ihmeellistä, kun ottaa huomioon kuinka nopeasti mulla vikavalot syttyivät.

                          Toisessa takarenkaassa on enemmän kuviota kuin toisessa, mutta tuskin tuo ero niin merkittävä on. Rengaspaineet oon tarkastanu aika äskettäin, mutta voihan nuo vielä vilkaista.

                          Vikakoodin käyn luetuttamassa heti kun ehdin, eli maanantaille varmaan käytännössä menee, jos silloinkaan. Ellei sitten Kuopion seudulta löydy joku, joka lukee vikakoodeja viikonloppuisin?

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Cremaster View Post
                            Selittivät, että eivät saaneet vikakoodia koeajon jälkeen, mikä on aika ihmeellistä, kun ottaa huomioon kuinka nopeasti mulla vikavalot syttyivät.

                            Toisessa takarenkaassa on enemmän kuviota kuin toisessa, mutta tuskin tuo ero niin merkittävä on. Rengaspaineet oon tarkastanu aika äskettäin, mutta voihan nuo vielä vilkaista.

                            Vikakoodin käyn luetuttamassa heti kun ehdin, eli maanantaille varmaan käytännössä menee, jos silloinkaan. Ellei sitten Kuopion seudulta löydy joku, joka lukee vikakoodeja viikonloppuisin?
                            Joo. Pääasia että koneen ääressä on kaveri joka sitten osaa analysoida myös niitä.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Cremaster
                              Newbiemmer
                              • Oct 2010
                              • 13
                              • Kuopio

                              Originally posted by Supa View Post
                              Joo. Pääasia että koneen ääressä on kaveri joka sitten osaa analysoida myös niitä.
                              Onhan täällä BTCF:llä montakin kaveria koneen ääressä jotka osaa analysoida niitä

                              Comment

                              • Cremaster
                                Newbiemmer
                                • Oct 2010
                                • 13
                                • Kuopio

                                Vikakoodeja:
                                66 Power supply engine speed sensor, control unit error, (taisi olla 75 pilkku jotain km/h)

                                abs/asc passive

                                13573 glow device error, error frequency 3, eli ei ollut mistään yksittäisestä kysymys.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎