Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    Originally posted by TJJ View Post
    Kolvilla juottelin, ei ollut kovin helppo homma eikä lopputulos ollut siisti. Pitäisi olla paremmat juotoslaitteet, kunnon tinaa/juoksutetta ja suurennuslasi/valaisin.
    Jep jep.
    Yksi ´korjattu´ boksi avattu kolmannen osapuolen toimesta ja em. ammattilaiselta tuli tuomio, ettei kolvia kärsi tuoda edes samalle pöydälle boksin kanssa, ts. aivan liia karkea työväline tähän hommaan.
    Ei silti, että muitten töitä arvostelisin (tämänkin jäisi itseltä tekemättä), mutta avatun boksin sisuskaluista kuvan nähneenä täytyy ihmetellä, että laskun kirjoittava firma oli saanut sellaisen kötöstyksen aikaiseksi.Eipä silti, rahani sain takaisin, kärsin vain MH-kulut.
    Mutta tuosta BBA-firman toimista taas kuulunut muiltakin foorumeiltä pelkkää hyvää.
    Itsehän päädyin ostamaan uuden boksin marmoritiskiltä, kipeästi kävi, muttei tarvi enää arpoa.
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7397
      • Oulu

      Originally posted by 10+ View Post
      Ei siinä mitään menetäkkään jos kokeilee, tuttu korjaa niitä sopivaan hintaan jos tarvis.
      Tällä periaatteella hommasin jonkun asiasta kiinnostuneen elektroniikkaihmisen korjaamaan tuota mun boksia. Yritti mutta ei kuulemma saanut mitenkään juotettua niitä johtoja kiinni, vaikka oli kokenut kaveri. Ilmeisesti normisysteemein ei niitä alumiinisia (?) johtimia saa tarttumaan. Ei maksanut mitään tämä kokeilu.

      Voishan tuota vielä itsekkin katsoa, en viittis paljoa maksaa tuon korjauksesta kun ei siitä korjattuna myymällä taida juuri korjauksen hintaan enempää saada kuitenkaan.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • 10+
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2084
        • Nivala

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Tällä periaatteella hommasin jonkun asiasta kiinnostuneen elektroniikkaihmisen korjaamaan tuota mun boksia. Yritti mutta ei kuulemma saanut mitenkään juotettua niitä johtoja kiinni, vaikka oli kokenut kaveri. Ilmeisesti normisysteemein ei niitä alumiinisia (?) johtimia saa tarttumaan. Ei maksanut mitään tämä kokeilu.

        Voishan tuota vielä itsekkin katsoa, en viittis paljoa maksaa tuon korjauksesta kun ei siitä korjattuna myymällä taida juuri korjauksen hintaan enempää saada kuitenkaan.
        Siihen yks ja ainut tina millä sen saa juotettua. Näin minä kuulin.
        E39 M5 -00

        Ex E60 530Da M-Sport -04
        Ex E39 M5 -00
        Ex E39 M5 -00 Individual
        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
        Ex E36 3.0 M3 -93
        Ex E36 2.5 Cabrio -94
        Ex E36 3.2 M3 -97
        Ex E36 2.5 Coupe -93

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Tällä periaatteella hommasin jonkun asiasta kiinnostuneen elektroniikkaihmisen korjaamaan tuota mun boksia. Yritti mutta ei kuulemma saanut mitenkään juotettua niitä johtoja kiinni, vaikka oli kokenut kaveri. Ilmeisesti normisysteemein ei niitä alumiinisia (?) johtimia saa tarttumaan. Ei maksanut mitään tämä kokeilu.
          Ei niitä katkenneita alumiinisia kannatakaan juottaa. Minä otin ne irti ja juotin niiden tilalle kuparisäikeet. Ne piti juottaa piirilevyllä olevien pintaliitososiin, alkuperäiseen kiinnityskohtaan ei tavallinen tina ottanut kiinni.

          Tuossa juottamisessa pitäisi olla joku ihan eri systeemi, siis hitsaukseen/langan kuumentamiseen perustuva.
          E39 528iA

          Comment

          • claude
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 144
            • Hollola

            Tuomio tuli... Vasen etupyörä ei anna signaalia vaikka anturi vaihdettiin,asentaja oli sitä mieltä että boksi paskana
            Mega-autossa hinta ois 885e,äsken soitin kl-varaosaan ni hinta oli 460e...Taidan kallistua ton uuden ostoon tuolta kl-varaosasta,ellei joku korjaa tosi edullisesti..



            F31 320d lci
            ex bemut.
            e92 325i -07
            e91 325d -08
            e60 530da "m-sport" -04
            e39 525iat -01

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by claude View Post
              Tuomio tuli... Vasen etupyörä ei anna signaalia vaikka anturi vaihdettiin,asentaja oli sitä mieltä että boksi paskana
              Mega-autossa hinta ois 885e,äsken soitin kl-varaosaan ni hinta oli 460e...Taidan kallistua ton uuden ostoon tuolta kl-varaosasta,ellei joku korjaa tosi edullisesti..
              Sanoiko KL-varaosat mitään toimitusajasta? Tuolla hinnalla ei kannata enää tilata Saksasta.
              E39 528iA

              Comment

              • claude
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 144
                • Hollola

                Originally posted by TJJ View Post
                Sanoiko KL-varaosat mitään toimitusajasta? Tuolla hinnalla ei kannata enää tilata Saksasta.
                Tais sanoa et n.pari viikkoa ku joutuu boshilta tilaamaa, korvausta vastaan pika lentorahtina ois saanu muutamas päiväs.



                F31 320d lci
                ex bemut.
                e92 325i -07
                e91 325d -08
                e60 530da "m-sport" -04
                e39 525iat -01

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Tutkin taas tänään tuota minun boksia: minun tekemät korjaukset toimii yhä ja vika onkin jossain muualla. Boksi ei vastaa testiohjelmalla, mutta kun boksin piirilevylle (boksin kansi auki) suihkutti kylmäsprayta, niin diagnostiikka alkoi toimimaan. Boksin vikamuistin nollaus ei auta, vika palaa heti takaisin eikä se ole mikään pyöräanturin vika. Joten boksi on tainnut kypsyä jostain muualta. Voi olla, että korjauksen yhteydessä joku muukin (niiden katkenneiden lisäksi) hiuksenohut kultalanka heilahti ja nyt se sitten pätkii. Mutta eipä kyllä innosta tuon korjaaminen. Joten uusi pitää ostaa.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Tilasin sitten boksin eBaysta. KL-varaosissa sen hinnaksi sanottiin 470 euroa, mutta sitä ei kuulemma ollut Saksassakaan varastossa kuin vasta kuun lopussa. Saksan eBaysta tuo löytyi 446,80 eurolla sisältäen postikulut. Pari viikkoa tuossakin taitaa mennä ennen kuin boksi on minulla.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Pari viikkoa tuossakin taitaa mennä ennen kuin boksi on minulla.
                      Eilen saapui uusi boksi Saksasta ja nyt on taas kaikki kunnossa ja laatikkokin vaihtaa oikeassa kohdassa eikä jää 5000 kierroksen kohdalle jumiin.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • suffeli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 559
                        • JKL

                        Jeps, omakin auto on taas kunnossa, kuten myös tietokone, joten pääsee taas tänne kirjottelee. Loppujen lopuksi autosta oli rikki vain anturi takaa oikealta. Sovin ajan erikoisautoon mutta omistaja teki oharit ja jätti tulematta paikalle, joten vein autoni Jyväskylän autostarttiin. Eka luettiin vikakoodit, seuraavalla kertaa varmistettiin, että vika on anturissa ja yritettiin vaihtaa mutta oli piru niin tiukassa, että laittoivat jotain irrotusöljyä sinne ja kolmannella kerralla vaihtokin onnistui onnellisesti. Työt 65e ja naapurista (kl-varaosa) anturi 80e. Helppoa ja hauskaa
                        ------
                        G31 530d

                        Comment

                        • tanu
                          Newbiemmer
                          • Jan 2008
                          • 7

                          Originally posted by tanu View Post
                          Kysellääs vähän kokemuksia muilta. Elikkä koko talven palaneet absivalot ja nyt vaihdettiin vasemmalle eteen uusi anturi kun piti saaha auto leimaan. Valot sammuivat ja kaikki tuntuu toimivan. No eihän ne toimineet kuin yhdenpäivän kun valot pärähti taas ruutuun. Parin kilsan jälkeen aina syttyvät ja kun auto seisoo tarpeeksi kauan, eli lähtee vaikka töihin niin ni valot sammuu pienen ajon jälkeen ja sitten taas syttyvät. Nyt olen kuitenkin huomannu että lämpimällä kelillä valot ei syty. Äsken lähdin ja valot sammui eivätkä syttyneet vaikka kuinka ajoi töyssyyn ja kurmootti. JA silloin kun anturi vaihdettiin niin silloin oli lämmin keli ja nyt parina pakkaspäivänä valot ovat palaneet. JA syksyllä kun ongelmat alkoivat, niin valot syttyivät juuri ensimmäisinä pakkapäivinä.. Kummallista? Pitää nyt seurailla miten nuo käyttäytyy.. Auto siis -98 e39 528i, ja malli 3/98 eli vissiin vielä tuolla "vanhalla boksipaikalla"?

                          -tanu-
                          Quotataas omaa postausta toisesta ketjusta. Ongelma siis oli, mutta nyt se on kadonnut, taas. Lämmintä keliä ollut koko viikon ja valot olleet ihan kiltisti. Joku kosketushäikkä siellä taitaa olla? Ajaminen on vaan painajaismaista kun pitää kytätä millon ne valot taas pamahtaa ruutuun. No toivotaan etteivät enää häiritse..

                          Comment

                          • monsu63
                            Newbiemmer
                            • Aug 2007
                            • 12

                            E39 ABS-yksikkö korjattu!!

                            Vasen taka-anturi rikki joka vaihdettu ja lisäksi merkkikorjaamolla sanottiin, että testeri näyttää myös ABS-boxin olevan viallinen. Uuden boxin hinnaksi kerrottiin n. 1100€ !!! Kaikki toimi aamuisin hyvin kun auto oli seisonut yön yli,
                            kun ajoi jonkun aikaa ja sammutti auton ja tämän jälkeen kun käynnisti uudelleen niin aina ABS-valot jäi palamaan ja nopeus- sekä kulutusmittari ei toiminut. Lähetin boxin korjattavaksi Vaasaan http://www.vekatronics.fi/autoelektroniikka.htm nimiseen paikkaan tiistaina postin kautta ja yllätyin kun tänään torstaina tuli tieto, että paketti on noudettavissa matkahuollosta. Ei muuta kuin ABS-boxi kiinni ja testaamaan, korjaus oli onnistunut ja kaikki toimi niin kuin pitääkin.
                            Aivan huippu nopea palvelu ja hinta järkevä, 160€ + postikulut.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9138
                              • Oulu

                              Originally posted by monsu63 View Post
                              Lähetin boxin korjattavaksi Vaasaan http://www.vekatronics.fi/autoelektroniikka.htm nimiseen paikkaan tiistaina postin kautta ja yllätyin kun tänään torstaina tuli tieto, että paketti on noudettavissa matkahuollosta. Ei muuta kuin ABS-boxi kiinni ja testaamaan, korjaus oli onnistunut ja kaikki toimi niin kuin pitääkin.
                              Aivan huippu nopea palvelu ja hinta järkevä, 160€ + postikulut.
                              Sen verran paskaa palautetta on valitettavasti ollut muualla tuosta firmasta, että pakko suositella harkitsemaan muita vaihtoehtoja. Tai sitten pojat ovat oppineet aiemmista virheistään.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • monsu63
                                Newbiemmer
                                • Aug 2007
                                • 12

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Sen verran paskaa palautetta on valitettavasti ollut muualla tuosta firmasta, että pakko suositella harkitsemaan muita vaihtoehtoja. Tai sitten pojat ovat oppineet aiemmista virheistään.
                                Harmi jos näin on, Onneksi nyt toimi hyvin ja nopeasti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎