Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suffeli
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 559
    • JKL

    Sattuisko jollain olemaan kuvallista ohjetta noiden antureiden vaihtoon?
    ------
    G31 530d

    Comment

    • claude
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 144
      • Hollola

      Jaahas,asc ja absi valot syttyi täälläkin viime lumimyräkän aikana.. Ja nyt olen huomannu et tosiaan kylmänä ei pala ja ei eilen lämpösenäkään mutta tänään ei tarvinnu ajaa ku kilsa ni johan rupes loistamaan... Pitäs varmaa ekaks putsailla nuo antureiden liittimet ja toivoa parasta... Missäs nuo etupään liittimet sijaitsee vai meneekö antureista suoraan piuhat boksille? Takapäässä kaikki ilmeisesti ok kun cruise ym.toimii normaalisti



      F31 320d lci
      ex bemut.
      e92 325i -07
      e91 325d -08
      e60 530da "m-sport" -04
      e39 525iat -01

      Comment

      • sorppi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 29
        • Ruuhka-Suomi

        Mulla kans sytty abs+asc-valot ja vaihdelaatikko temppuili.
        Liikkeessä (Muottikadun huolto Hyvinkää) testeri näytti etu vasemman puolen ABS-anturia. Se vaihdettiin. Auto toimi tämän jälkeen normaalisti.

        Muutama päivä ja n. 1000km myöhemmin valot sytty uudestaan. Laatikon temppuilu alkoi pienellä viiveellä.
        Uusi vikakoodien luku (Kiitos Robille kohtuuhintaisesta tarkastuksesta!) näytti tällä kertaa oikean etupuolen ABS-anturia.

        Ostin osan Motonetistä (78,5€) ja vaihdoin pihassa tunkin varassa. Ensikertalaisena sain aikaa kulumaan operaatioon n.½h. Nyt kun tietää miten se tapahtuu, niin samassa ajassa vaihtaa kaksikin anturia.

        Ja auto toimii, ainakin vielä.

        Claude: Liittimet sijaitsee ERITtäin helposti havaittavassa paikassa, eli kun otat renkaan pois, niin pyörän keskiöstä kun katsot 30cm ylöspäin ja ehkä karvan verran keulaan päin, niin se on siinä. Semmonen muovirasia, joka ainakin mulla oli -skan peitossa. Mutta ei siitä voi erehtyä. Raaputtelet ylimäääräset hiekat pois ja napsautat kotelon vasemmalta puolelta auki (ainakin jos on kysessä apparin etupuolen anturi). Mulla oli se muovikotelo täynnä hiekkaa, mutta silti kotelon sisällä oleva liitin oli ihan jees. Kun sen aukas, ni liitoskohta näytti sisältä ihan uudelta. Se on sen verran suojattu, ettei sinne kyl pitäs päästä likaa. Ihmettelen, jos jollain on se liitos hapettunut. Itse veikkaan anturin vaihtoa.
        Last edited by sorppi; 28-03-2008, 23:25.
        525tdsa Touring -97
        A4 2,6 V6 A -95
        Avensis Wagon D4D -08

        Comment

        • claude
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 144
          • Hollola

          Claude: Liittimet sijaitsee ERITtäin helposti havaittavassa paikassa, eli kun otat renkaan pois, niin pyörän keskiöstä kun katsot 30cm ylöspäin ja ehkä karvan verran keulaan päin, niin se on siinä. Semmonen muovirasia, joka ainakin mulla oli -skan peitossa. Mutta ei siitä voi erehtyä. Raaputtelet ylimäääräset hiekat pois ja napsautat kotelon vasemmalta puolelta auki (ainakin jos on kysessä apparin etupuolen anturi). Mulla oli se muovikotelo täynnä hiekkaa, mutta silti kotelon sisällä oleva liitin oli ihan jees. Kun sen aukas, ni liitoskohta näytti sisältä ihan uudelta. Se on sen verran suojattu, ettei sinne kyl pitäs päästä likaa. Ihmettelen, jos jollain on se liitos hapettunut. Itse veikkaan anturin vaihtoa.[/quote]


          Joo kiitosta vaan ohjeesta,täytyy piruuttaan kattoa ne liittimet..Tiistaina menee piuhan päähän ni sithän se viimestään selviää.. Toivottavasti ei oo boksi paskana..



          F31 320d lci
          ex bemut.
          e92 325i -07
          e91 325d -08
          e60 530da "m-sport" -04
          e39 525iat -01

          Comment

          • MarTan
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 94

            oireilu

            Tuon oireilun se aloitti mullaki aina lumimyräkän jälkeen, ihme kyllä .)

            Tai sit ku ilman kosteus muuttui pikaisesti märästä kylmään/kuivaan.

            Testerikään ei heti näyttäny että anturi rikki, onneksi oli rauhalline korjaaja, ja mittas monesti.

            Anturin vaihto onnistuu keltä vain.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              Originally posted by MarTan View Post
              Anturin vaihto onnistuu keltä vain.
              Tuota en kyllä allekirjottaisi, on nähty todisteita tuota vastaan niiiiin paljon.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Niinpä niin, kannatti kehua kuinka korjasin boksin

                Nyt se sitten hajosi: ajoin muutaman metrin kotipihasta niin ASC- ja ABS-valot syttyi ja tuli trans failsafe -teksti mittaristoon. Auto hyytyi täysin. Pääsin kuitenkin takaisin pihaan hyvin hitaalla nopeudella. Vikakoodeja löytyi aika paljon. ABS-boksin liittimen kun ottaa irti, niin toimii taas aika normaalisti ilman trans failsafea, kickdownissa auto ei kyllä osaa vaihtaa oikein. Carsoft ei saa yhteyttä koko boksiin joten siitä taisi katketa sen väylä- tai sähköjohto. Siis ne kultaiset hiuksenohuet johdot joita korjasin.

                Vai onko ideoita mikä muu voisi olla vikana? Johtuuko vaihdelaatikon kickdown-ongelma tuosta vai joko sekin hajosi...?

                Mistähän noita bokseja saisi ostettua halvimmalla? Onko joku ostanut boksia viimeaikoina eBaysta?
                E39 528iA

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  Boksista se johtuu kun nopeustieto on hukassa niin ei tiedä pitääkö vaihtaa vaiko ei..:think
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • WarHead
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 774

                    Originally posted by TJJ View Post
                    ASC- ja ABS-valot syttyi ja tuli trans failsafe -teksti mittaristoon. Auto hyytyi täysin.
                    Hyytyi? Veto loppui vai mitä se teki?
                    Itellä sillo aikoinaan ei loota ilmoitellu mittään, vaikka se nopeussignaalikin oli hävöksissä. Noh, vaihtoi kieltämättä vähän oudosti, muttei sentään lootan merkkivaloa näytelly (itellä se suppeempi tietsikka). KD toimi normaalisti.

                    Apropoo, käytitkö kolvia korjaukseen vai juotitko muuten?
                    E91 335iAT -08

                    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                    Comment

                    • 10+
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2084
                      • Nivala

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Niinpä niin, kannatti kehua kuinka korjasin boksin

                      Nyt se sitten hajosi: ajoin muutaman metrin kotipihasta niin ASC- ja ABS-valot syttyi ja tuli trans failsafe -teksti mittaristoon. Auto hyytyi täysin. Pääsin kuitenkin takaisin pihaan hyvin hitaalla nopeudella. Vikakoodeja löytyi aika paljon. ABS-boksin liittimen kun ottaa irti, niin toimii taas aika normaalisti ilman trans failsafea, kickdownissa auto ei kyllä osaa vaihtaa oikein. Carsoft ei saa yhteyttä koko boksiin joten siitä taisi katketa sen väylä- tai sähköjohto. Siis ne kultaiset hiuksenohuet johdot joita korjasin.

                      Vai onko ideoita mikä muu voisi olla vikana? Johtuuko vaihdelaatikon kickdown-ongelma tuosta vai joko sekin hajosi...?

                      Mistähän noita bokseja saisi ostettua halvimmalla? Onko joku ostanut boksia viimeaikoina eBaysta?
                      KL varaosat 550€ ja aikaa saa varata 3 viikkoa. Orkkis osana vajaa 800€. Kuin kauan sulla kesti se boxi ku korjasit?
                      Last edited by 10+; 01-04-2008, 09:27.
                      E39 M5 -00

                      Ex E60 530Da M-Sport -04
                      Ex E39 M5 -00
                      Ex E39 M5 -00 Individual
                      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                      Ex E36 3.0 M3 -93
                      Ex E36 2.5 Cabrio -94
                      Ex E36 3.2 M3 -97
                      Ex E36 2.5 Coupe -93

                      Comment

                      • claude
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 144
                        • Hollola

                        Mites on,kannattaako noita bokseja korjata/korjauttaa?? Pahalta näyttää et tarvis itekkin uuden boksin...



                        F31 320d lci
                        ex bemut.
                        e92 325i -07
                        e91 325d -08
                        e60 530da "m-sport" -04
                        e39 525iat -01

                        Comment

                        • 10+
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2084
                          • Nivala

                          Originally posted by claude View Post
                          Mites on,kannattaako noita bokseja korjata/korjauttaa?? Pahalta näyttää et tarvis itekkin uuden boksin...
                          Kannattaa kokeilla. Ei siinä mitään menetäkkään jos kokeilee, tuttu korjaa niitä sopivaan hintaan jos tarvis.
                          E39 M5 -00

                          Ex E60 530Da M-Sport -04
                          Ex E39 M5 -00
                          Ex E39 M5 -00 Individual
                          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                          Ex E36 3.0 M3 -93
                          Ex E36 2.5 Cabrio -94
                          Ex E36 3.2 M3 -97
                          Ex E36 2.5 Coupe -93

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by WarHead View Post
                            Hyytyi? Veto loppui vai mitä se teki?
                            Itellä sillo aikoinaan ei loota ilmoitellu mittään, vaikka se nopeussignaalikin oli hävöksissä. Noh, vaihtoi kieltämättä vähän oudosti, muttei sentään lootan merkkivaloa näytelly (itellä se suppeempi tietsikka). KD toimi normaalisti.

                            Apropoo, käytitkö kolvia korjaukseen vai juotitko muuten?
                            Siis auto sammui. Sitten kun käynnistin uudestaan, niin luki yhä trans.failsafe ja ASC-ABS-valot paloi. Auto eteni laatikko luistaen kävelyvauhtia, ilmeisesti 5. vaihde oli päällä. Lootan merkkivalo (rattaat) ei pala/palanut.

                            Kolvilla juottelin, ei ollut kovin helppo homma eikä lopputulos ollut siisti. Pitäisi olla paremmat juotoslaitteet, kunnon tinaa/juoksutetta ja suurennuslasi/valaisin.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by 10+ View Post
                              KL varaosat 550€ ja aikaa saa varata 3 viikkoa. Orkkis osana vajaa 800€. Kuin kauan sulla kesti se boxi ku korjasit?
                              Täytyy kai tilata Saksan eBaysta, siellä näyttäisi olevan 429 + pk.
                              Boksi kesti vähän yli vuoden. Tosin nyt aloin miettimään, että onkohan se vika varmasti boksissa vai sekosiko joku anturi. Täytyy yrittää tänään tutkia tarkemmin. Eilen meni homma "vähän" sekavaksi kun tuo vaihdelaatikon virhe pelästytti ja sitten auton akkukin näytti oudon tyhjältä, kannettavan akku tyhjeni, jatkoroikat pätki ja hermot meni.... Ostin eilen tuon vian jälkeen uuden akun, mutta ei se tuohon auttanut. Kypsymässä tuo entinen akku tosin oli, nyt starttaa aika iloisesti entiseen verrattuna.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • BimmerM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1137
                                • Kemi

                                kehutaanpas vieläki eli bba reman korjaa nuita bokseja englannissa takuuseen tuosta http://www.bba-reman.com/catalogue/P...px?category=53 listasta valitsette vaan boksin numeron. Maanantaina lähetätte boxin tuonne ja se on perjantaina takuuseen korjattuna takaisin. 100 puntaa tuo korjaus boxi kuin boxi ja sillä on takuu että toimii ja säästää huomattavasti rahaa. Ite lähetin oman tuonne ja homma pelas hienosti ja ennen kaikkea boxi pelas hienosti. Ei niitä kannata kellekkään kylä sepälle viiä kun takuu korjaus maksaa ton verran.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎